لوازم جانبی

آشنایی کامل با پرزنتر

پرزنتر یکی از گجت‌های معرفی شده به بازار دیجیتال است که برای سخنرانان حرفه‌ای، مدرسان و افرادی که به صورت مرتب در حال برگزاری جلسات هستند، یک نعمت بزرگ به شمار می‌رود. بدون این وسیله هر سخنران یا مدرسی مجبور است برای ارائه‌ی مطالب خود و مدیریت اسلایدهای پاورپوینتی که برای این کار آماده کرده، مرتب به پشت سیستم خود برود. در صورتی که با استفاده از پرزنتر که شکلی شبیه به ریموت و کنترل‌های دیگر دارد، قادر خواهد بود که در هر کجایی از سالن جلسه، تنها با فشردن یک دکمه اسلایدهای خود را تغییر دهد.

در این مقاله با پرزنتر و امکانات آن بیشتر آشنا خواهیم شد.

پرزنتر چیست؟

پرزنتر (Presenter Remote) که با نام‌های متعددی چون: ایر موس، موس هوایی، ریموت کنترل پاورپوینت، کنترل اسلاید و غیره شناخته می‌شود، ابزاری است که امکان مدیریت فایل پاورپوینت روی کامپیوتر را از راه دور برای شخص فراهم می‌کند. این ابزار کارایی زیادی برای افرادی دارد که به صورت مرتب در حال برگزاری جلسات حرفه‌ای آموزشی یا سخنرانی هستند.

با کمک پرزنتر این اشخاص می‌توانند بدون اینکه سراغ سیستم خود بروند یا از شخص دیگری برای تغییر اسلایدهای خود کمک بگیرند، تنها با فشردن یک دکمه اسلایدهای پاورپوینت خود را مدیریت کنند.

البته مدیریت اسلایدها تنها کارایی پرزنتر‌ها به شمار نمی‌روند، بلکه این ابزارهای کوچک و دوست داشتنی می‌توانند قابلیت‌های بیشتری را در اختیار قرار دهند که برای هر سخنران و مدرسی لازم و ضروری است.

پرزنتر چیست؟

چگونگی عملکرد Presenter Remote

ایر موس‌ها از طریق امواج وای فای یا بلوتوث با سیستم ارتباط برقرار می‌کنند. برخی دیگر برای اتصال به سیستم از گیرنده‌های بی‌سیم یا همان دانگل‌ها کمک می‌گیرند.

شاید این مطلب جذاب باشد
گلکسی زد فولد‌های آینده مجهز به جایگاه قلم S-Pen خواهند بود

پرزنترها انواع مختلفی دارند که برخی از آن‌ها برای تأمین انرژی خود از باتری‌های قلمی استفاده می‌کنند و برخی دیگر از طریق سیم‌های رابط که معمولا کابل‌های تایپ C هستند، به سیستم یا برق متصل شده و شارژ می‌شوند.

مزایای استفاده از پرزنترها

استفاده از موس‌ هوایی برای برگزاری حرفه‌ای یک جلسه سخنرانی یا آموزشی بسیار بیشتر از آن چه تصور کنید، سودمند خواهد بود.

  • این ابزار با ابعاد کوچکی که دارد، به راحتی در دست جا می‌گیرد و حمل آن احساس ناراحتی ایجاد نمی‌کند؛
  • اگر به صورت حرفه‌ای از آن‌ها استفاده کنید، در بسیاری از مواقع حتی مخاطبان شما متوجۀ آن نخواهند شد؛
  • استفاده از پرزنترها باعث خواهد شد که تمرکز شما و مخاطب به هیچ وجه از بین نرود؛
  • با کمک این ابزار می‌توانید آزادانه در سالن برگزاری جلسۀ خود حرکت کنید و از هر نقطه‌ای که هستید، اسلایدها را تغییر دهید؛
  • ماوس‌های هوایی به افزایش اعتماد به نفس، حفظ خونسردی، تسلط بیشتر و حرفه‌ای‌تر نشان دادن ارائه دهنده کمک به سزایی خواهند کرد.
  • با استفاده از ویژگی‌های جانبی که برخی از مدل‌های ماوس‌های هوایی دارند، حتی می‌توانید زمان ارائه خود را مدیریت کنید.

مزایای استفاده از پرزنتر

کاربردهای Presenter Remote

در ادامه قابلیت‌هایی را مرور خواهیم کرد که پرزنترها می‌توانند در اختیار ما قرار دهند:

1- مدیریت از راه دور:

بارزترین کارایی که ریموت کنترل‌های اسلایدی دارند، مدیریت کردن اسلایدهای پاورپوینت از راه دور است. این قابلیت به شخص ارائه دهنده آزادی عمل و انعطاف بالایی می‌بخشد. همچنین به حفظ خونسردی و تمرکز او هم کمک شایانی می‌کند.

2- تمرکز کردن روی قسمت خاصی از اسلاید:

ویژگی جالب دیگری که معمولا پرزنترها دارند، قابلیت زوم کردن یا روشن‌تر کردن قسمت خاصی از اسلاید است که باعث می‌شود مخاطبان روی آن قسمت به صورت ویژه تمرکز کنند.

شاید این مطلب جذاب باشد
چگونه لپ تاپ را ضد عفونی کنیم؟

برخی از مدل‌ها مانند پرزنتر Logitech R400 به یک اشاره‌گر لیزری مجهز هستند که با استفاده از این لیزر نیز می‌توان به قسمت خاصی از اسلاید اشاره کرد.

3- مدیریت زمان ارائه:

از دیگر قابلیت‌های ویژه که برخی از مدل‌های پیشرفته‌تر Presenter Remote دارند، امکان زمان‌بندی برای نمایش هر اسلاید یا حتی مدیریت کل زمان است. کافی است که قبل از شروع ارائه، تنظیمات لازم را انجام داده و زمان موردنظر برای هر اسلاید و کل جلسه را مشخص کنید تا با لرزش ریموت و بدون اینکه شخصی دیگری متوجه شود، از پایان زمان تعیین شده مطلع شوید.

در برخی از مدل‌ها زمان باقی مانده روی صفحه نمایش کوچک پرزنتر دیده می‌شود که تنها با یک نگاه می‌توانید آن را چک کنید.

کاربردهای ماوس هوایی

معرفی پر فروش‌ترین پرزنترها

برند لاجیتک یا Logitech  یکی از معروف‌ترین برندهای عرضه کننده پرزنترهای حرفه‌ای و با کیفیت در بازار به شمار می‌رود. دو مدل از پرفرو‌ش‌ترین پرزنترهای این برند  Logitech R400 و Logitech R700 هستند.

Logitech R400 دارای مشخصات زیر است:

  • ابعاد: ‏‎115 x 38 x 27.40‎‏ میلی متر
  • وزن: ‏500‎‏ گرم
  • برد: 15 متر
  • مجهز به نشانگر لیزر قرمز رنگ
  • منبع تغذیه: دو عدد باتری نیم قلمی AAA
  • دارای نمایشگر میزان باتری

پرزنتر Logitech R400

در مقابل، Logitech R700 کمی پیشرفته‌تر است و مشخصات زیر را دارد:

  • ابعاد: 22.5*17*6.6 میلی متر
  • وزن: ‏194‎‏ گرم
  • برد: 30 متر
  • مجهز به نشانگر لیزر قرمز رنگ
  • دارای نمایشگر LCD جهت نمایش وضعیت باتری
  • دارای زمان سنج
  • دارای قابلیت تنظیم اعلان با ویبره

پرزنتر Logitech R700

 

پرزنتر و کاربرد آن در پرزنتیشن

پرزنتر یا ماوس هوایی ابزاری است که با کمک آن می‌توان از راه دور به مدیریت سیستم و اسلایدها پرداخت. این گجت برای اشخاصی که به صورت مرتب در حال برگزاری جلسات مختلف سخنرانی، آموزشی، ارائه و غیره هستند، بسیار کارآمد است.

شاید این مطلب جذاب باشد
چرا کیبورد گوشی باز نمی شود؟ چطور می توان مشکل باز نشدن کیبورد گوشی را حل کرد؟

استفاده از این ابزار علاوه بر حرفه‌ای‌تر نشان دادن فرد ارائه دهنده و حفظ خونسردی او، تمرکز بیشتر مخاطبان را هم به دنبال خواهد داشت.

از کاربردهای Presenter Remote می‌توان به مواردی چون: مدیریت سیستم از راه دور، تغییر اسلایدها بدون مراجعه به لپ‌تاپ، زمان‌بندی اجرای اسلاید و جلسه، تمرکز روی قسمت خاصی از اسلاید و غیره اشاره کرد که البته بستگی به مدل و برند ماوس هوایی دارد.

دو مدل از برترین پرزنترهای موجود در بازار  Logitech R400 و Logitech R700 هستند که شما می‌توانید در فروشگاه اینترنتی جانبی قیمت و مشخصات کامل آن‌ها را مشاهده و برای خرید اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا