لوازم جانبی

چگونه پیام های حذف شده واتساپ را بخوانیم؟

همانطور که می دانید واتساپ یک برنامه پیام رسان در گوشی های هوشمند است که متعلق به فیسبوک بوده و بیش از 1.5 میلیارد کاربر فعال در سراسر دنیا دارد. واتساپ از مدت ها پیش امکان حذف پیام ها را برای مخاطب فراهم کرده است. شما می توانید پیام را در هر زمان برای خودتان یا ظرف مدت یک ساعت از زمان انتشار، برای مخاطبتان حذف کنید. اما آیا راه حلی برای برگرداندن و دسترسی به پیام های حذف شده واتساپ وجود دارد؟

در حالی که پیام رسان واتساپ به طور رسمی اجازه خواندن پیام های پاک شده را به شما نمی دهد، اما خوشبختانه راه هایی برای بازیابی پیام های حذف شده واتساپ برای کاربران اندروید و iOS وجود دارد. در این مقاله با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چگونه پیام های حذف شدۀ واتساپ را هم در گوشی های اندروید و هم آیفون دریافت کنید.

پیش از هر کاری به شما توصیه می کنیم، از برنامه واتساپتان نسخه پشتیبانی تهیه کنید، در صورتی که روش آن را نمی دانید بهتر است مقاله انتقال اطلاعات واتساپ به گوشی جدید و آموزش بکاپ گرفتن پیام رسان واتساپ را مطالعه کنید و با روش های مختلف آن آشنا شوید.

 

خواندن پیام های حذف شده واتساپ در اندروید

روش های مختلفی برای بازیابی چت های پاک شده در گوشی های اندروید وجود دارد. خواندن پیام های حذف شده هم با کمک برنامه های جانبی و هم بدون برنامه امکان پذیر است. در اغلب این روش ها شما علاوه بر دسترسی به چت هایی که خودتان پاک کرده اید، می توانید به پیام های حذف شده توسط فرستنده هم دسترسی داشته باشید.

ساده ترین روش های خواندن پیام های حذف شده واتساپ در اندروید

  1. 1. خواندن پیام های حذف شده واتساپ بدون برنامه جانبی، در گوشی های اندروید

به طور معمول، چت های واتساپ در تلفن های اندرویدی ذخیره می شوند. این ساختار به کاربران تلفن های اندروید این امکان را می دهند تا با استفاده از My Files یا سایر برنامه های مدیریت فایل، به تاریخچه چت های واتساپشان دسترسی داشته باشند. به علاوه می توان فایل را در حافظه اصلی دستگاه یا حافظه جانبی هم ذخیره کرد.

مسیر دسترسی به چت های ذخیره شده در حافظه گوشی های اندروید:

My File → Device Storage → WhatsApp → Database

در این روش، تنها می توانید به پیام های پاک شده گوشیتان دسترسی داشته باشید، چه توسط شما پاک شده باشد و چه توسط مخاطبیتان، اما امکان ریکاوری و بازگرداندن آن ها به برنامه واتساپتان وجود ندارد. در صورتی که هدف شما برگرداندن پیام های حذف شده به واتساپ است، بهتر است به روش زیر عمل کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
چرا هندزفری بلوتوث به تلفن متصل نیست؟

2. برگرداندن پیام های حذف شده واتساپ در گوشی اندروید

شما می توانید پیام های حذف شده واتساپ، در گوشی های اندروید را با روش های مختلفی بازیابی کنید. نکته مهم آن است که حتما بکاپ واتساپ را فعال کرده باشید. در زیر دو روش سادۀ بازیابی آورده شده است.

روش اول: بازیابی پیام های واتساپ حذف شده در اندروید از طریق Google Drive

می‌توانید پیام‌های واتساپ را به صورت آنلاین از طریق فضای ذخیره‌سازی Google Drive بازیابی کنید.

  1. برنامه واتساپ را از دستگاه اندروید خود حذف و مجددا نصب کنید.

(این کار را با نگه داشتن آیکون واتساپ گوشی اندرویدی خود انجام دهید و سپس گزینه Uninstall را انتخاب کنید. یا به تنظیمات گوشی اندروید خود بروید، لیست برنامه ها را انتخاب کنید و سپس برنامه واتساپ را حذف کنید.)

  1. دستگاه Android خود را با شماره تلفن خود تنظیم و مراحل راه اندازی واتساپ را اجرا کنید.
  2. پس از راه اندازی، برنامه از شما می خواهد که تمام پیام های خود را بازیابی کنید. روی گزینه Restore ضربه بزنید. با این کار همه پیام‌های شما از Google Drive بازیابی می‌شود، از جمله چت‌هایی که به‌طور تصادفی حذف کرده‌اید.

بازیابی پیام های پاک شده در اندروید به کمک گوگل درایو

روش دوم: پیام های حذف شده واتساپ را از بکاپ محلی اندروید بازیابی کنید

در اندروید از همه پیام ها واتساپ، به صورت محلی نسخه پشتیبان تهیه می‌شود، بنابراین هنگامی که به طور تصادفی پیامی را حذف می کنند، می توانید به چت های بکاپ مراجعه کنید.

 

  1. برنامه File Manager را در دستگاه اندوید خود باز کنید و به جایی که فایل پشتیبانی، پیام هایتان را ذخیره می کند، بروید.

Root Storage: Device Storage → WhatsApp → Database

یا

SD Card: SD Card → WhatsApp → Database

چند فایل در این پوشه وجود دارد. ابتدا فایل msgstore.db.crypt12 را که آخرین نسخه پشتیبان از پیام شماست، انتخاب کنید. در مرحله بعد، روی دکمه گزینه بیشتر ضربه بزنید. در نهایت، نام فایل را به msgstore_BACKUP.db.crypt12 تغییر دهید. با تغییر نام، از بازنویسی آن جلوگیری می کنید.

به غیر از فایل msgstore.db.crypt12، فایل های دیگری در قالب نام فایل msgstore-YYYY-MM-DD.1.db.crypt12 وجود دارد. در میان فایل های دیگر موجود در این پوشه، آخرین فایل را پیدا کنید و نام آن را به msgstore.db.crypt12 تغییر دهید.

  1. برنامه Google Drive دستگاه اندوریدتان را باز کنید، به پشتیبان واتساپ بروید و نسخه پشتیبان واتساپ را حذف کنید. با حذف پشتیبان واتساپ در Google Drive، تلفن شما مجبور می شود پس از نصب مجدد، پیام ها را با استفاده از پشتیبان محلی بازیابی کند.
  2. برنامه واتساپ را حذف و دوباره نصب کنید. پس از تنظیم حسابتان، برنامه از شما می خواهد که تمام پیام هایتان را بازیابی کنید. برای شروع فرآیند روی Restore کلیک کنید.
شاید این مطلب جذاب باشد
6 روش کاربردی برای خالی کردن حافظه گوشی 

بازگرداندن پیام های واتساپ از نسخه پشتیبانی اندروید

 

رم یا همان SD Card یکی از ابزار کاربردی برای گوشی های اندروید است. در صورتی که حافظه داخلی گوشیتان زود پر می شود و ترجیح می دهید فایل پشتیبانی واتساپ را در SD Card ذخیره کنید، می توانید با مراجعه به سایت جانبی، یک کارت حافظه و رم گوشی مناسب برای گوشی خود تهیه کنید.

خواندن پیام های حذف شده واتساپ در آیفون

پیام های واتساپ پس از حذف برای همیشه از آیفون شما پاک نمی شوند. آن ها همچنان در نسخه پشتیبان قبلی و همچنین خود دستگاه شما ذخیره می شوند. با توجه به شرایط، راه‌های مختلفی برای بازیابی پیام های حذف شده واتساپ در iOS وجود دارد که در ادامه به معرفی این روش ها می پردازیم.

خواندن پیام های پاک شده واتساپ در ایفون

روش اول: برگرداندن پیام های حذف شده واتساپ بدون برنامه جانبی در آیفون

برای بازیابی پیام های پاک شده در iOS می توانید از ویژگی پشتیبان پیش فرض واتساپ استفاده کنید.

  • واتساپ را اجرا کنید و روی تنظیمات کلیک کنید.
  • روی Chats  Chat Backup کلیک کنید و مطمئن شوید پیام حذف شده شما در دوره زمانی که بکاپ گرفته اید، قرار دارد.
  • شماره تلفن خود را وارد کنید و سپس روی بازیابی تاریخچه چت از iCloud کلیک کنید. چند دقیقه دیگر پیام های شما بازیابی خواهد شد.

در نظر داشته باشید در این روش، پس از بازیابی، پیام های اخیر واتساپتان را از دست خواهید داد. اگر نمی خواهید این اتفاق بیفتد، مطابق روش بعد عمل کنید.

بازیابی پیام های واتساپ بدون برنامه

روش دوم: از iCloud برای بازیابی پیام های واتساپ آیفونتان کمک بگیرید

اگر تنظیمات آیفون خود را از قبل تنظیم کرده باشید، اطلاعات گوشی شما از جمله واتساپتان به طور مرتب در iCloud پشتیبان گیری می شود. برای بازیابی پیام های واتساپ مراحل زیر را دنبال کنید:

  • از مسیر زیر مطمئن شوید که از قبل گزینه بکاپِ واتساپ شما فعال بوده است.
شاید این مطلب جذاب باشد
چرا باید گوشی را فلش یا فرمت کنیم؟ چه فرقی دارند؟

Whatsapp  setting  chats  chat backup

 

  • به مسیر زیر بروید:

Settings  General  Reset  Erase All Contents and Settings

  • برای ادامه، از شما خواسته می شود که Apple ID و رمز عبور را وارد کنید.
  • پس از اتمام، اکنون باید آیفون خود را راه اندازی کنید. هنگامی که صفحه Apps & Data را دریافت کردید، روی “Restore from iCloud Backup” کلیک کنید.
  • iCloud Backup را انتخاب کنید: با استفاده از شناسه کاربری و رمز عبور خود به iCloud وارد شوید.
  • لیستی از نسخه های پشتیبان دریافت خواهید کرد. موردی را که می خواهید بازیابی کنید انتخاب کنید.

اکنون نسخه پشتیبان شما دانلود خواهد شد. این فرآیند بسته به کیفیت اینترنت و اندازه فایل، زمان می برد. نکته مهم این است که این روش، در مرحله اول تمام داده های روی گوشی شما را پاک می کند و سپس از نسخه بکاپِ iCloud اطلاعات را بازگردانی می کند.

توجه داشته باشید که این روش، فرآیندی طولانی برای بازیابی پیام های واتساپ شما در آیفون است و ممکن است همه داده ها و پیام ها بازیابی نشوند. 

 به کمک iCloud می توانید به پیام های حذف شده واتساپ دسترسی داشته باشید

برنامه جانبی برای بازیابی پیام های حذف شده واتساپ بدون داشتن بکاپ در گوشی های اندروید و آیفون

iMyFone ChatsBack یکی از برجسته ترین ابزارهای آنلاین برای بازیابی پیام های واتساپ حذف شده است و بر روی ویندوز و مک نصب می شود.

این برنامه برای بازیابی پیام های حذف شده واتساپ، در گوشی های اندروید و آیفون استفاده می شود.

  • مهمترین ویژگی این برنامه، امن و مطمئن بودن آن است
  • این برنامه امکان بازیابی پیام های واتساپِ حذف شده بدون داشتن نسخه پشتیبانی را دارد.
  • iMyFone ChatsBack داده های پیام را برای اندروید از پشتیبانی گوگل درایو و برای آیفون از پشتیبانی iTunes دریافت میکند.
  • این برنامه کاربردی پیام های متنی، تصاویر، پیام های صوتی و ویدئو را حتی از دستگاه های خراب هم بازیابی می کند.
  • در این روش نیازی به حذف برنامه واتساپ نیست.

 

مرحله1. برنامه را روی کامپیوتر خود اجرا کنید سپس گوشی خود را به رایانه متصل کرده و Recover WhatsApp Data from Device Storage را انتخاب کنید.

مرحله 2. شماره تلفن و پیامک خود را وارد کنید و بعد از اسکن شماره خود را تأیید کنید.

مرحله 3. برای اسکن دستگاه خود روی Start کلیک کنید. سپس وارد برنامه WhatsApp Messenger شوید.

مرحله 4. پیام های حذف شده با مخاطب مورد نظرتان را در واتساپ انتخاب کنید. Recovery to Device را برای برگرداندن به گوشی و یا Recovery to PC را برای برگرداندن پیام ها به کامپیوتر انتخاب کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
واتساپ پشتیبانی از تماس‌‌های صوتی در Wear OS 3 را آزمایش می‌کند

متن جایگزین تصویر: بهترین برنامه برای خواندن پیام های حذف شده واتساپ آیفون و اندروید

برای اتصال تلفن همراه به رایانه می توانید از کابل مخصوص شارژ تلفن همراهتان استفاده کنید. برای تهیه کابل شارژ میتوانید از طریق سایت جانبی اقدام کنید.

 

علاوه بر برنامه معرفی شده، اپلیکیشن های مختلفی، به ویژه برای سیستم عامل اندروید وجود دارد، که میتوانند پیام هایی حذف شده کاربران را ذخیره کنند. یکی از این اپلیکیشن ها Notification History Log است که با دسترسی به نتیفیکیشن های دریافتی شما، می تواند پیام حذف شده از سوی کاربران را ذخیره کند. در نظر داشته باشید که این اپلیکیشن تنها به پیام هایی دسترسی دارد که پس از نصب آن از واتساپ شما پاک شده اند.

جالب است بدانید یکی از ترفندهایی که کمتر کسی به آن اشراف دارد این است که استفاده از ساعت هوشمند و اعلان هایی که از واتساپ در آن دریافت میکنید، میتواند یک راهکار برای دیدن پیام های حذف شده واتساپ باشد.

 

کلام آخر:

بسیاری از ما پیام های واتس اپ خود را نگه می داریم زیرا می تواند حاوی پیام های مهم باشد. اگر به هر دلیلی پیام های واتس اپ خود را از دست داده اید،  دیگر می دانید که نباید نگران باشید زیرا همانطور که در این مقاله مشاهده کردید، راه های مختلفی برای بازیابی پیام های پاک شده در واتساپ وجود دارد. ما در این مقاله کاربردی ترین و اساسی ترین روش ها را به شما معرفی کردیم. روش هایی که محدودیت خاصی ندارند و حتی قدیمی ترین پیام های شما را بازیابی می کنند. اما در صورتی که قصد استفاده از اپلیکیشن های نوتیف خوان را دارید حتی به این نکته توجه داشته باشید که این برنامه ها تنها به پیام های حذف شده بعد از نصب اپلیکیشن دسترسی خواهند داشت. 

در صورتی که روش ها یا برنامه های جانبی دیگری برای بازیابی پیام های واتساپ میشناسید، لطفا در قسمت کامنت ها آن را به اشتراک بگذارید.

در آخر هم میخواهیم از شما دعوت کنیم با مراجعه به صفحات هندزفری بی سیم، پاور بانک و قاب گوشی نسبت به تهیه لوازم جانبی برای خود اقدام کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا