لوازم جانبی

چطور در هنگام بازی پابجی از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟

ابتدا اجازه دهید همین ابتدا خیال شما را راحت کنیم: گرم شدن بدنه گوشی های امروزی یک امر کاملا طبیعی است.

در بیشتر مواقع حساسیت بیش از حد کاربران باعث میشود برخی به اشتباه فکر کنند که گوشی سالم نباید اصلا داغ کند ولی این به هیچ وجه درست نیست. اما موضوع دیگر، گرم شدن یا حتی داغ شدن گوشی هنگام بازی های سنگین مثل پابجی است.

در این مقاله ابتدا دلایل داغ شدن گوشی در حالت عادی را به شما گوشزد میکنیم تا بتوانید تا جای ممکن، از گرم شدن بی دلیل موبایل خود جلوگیری کنید. سپس در مورد داغ شدن گوشی ها به هنگام بازی کردن می پردازیم و یک راه حل کاربردی و همیشگی به شما معرفی میکنیم.

دلایل داغ شدن گوشی در حالت طبیعی 

دلایل داغ شدن گوشی در حالت طبیعی (قبل از پرداختن به داغ شدن گوشی در پابجی، ابتدا این بخش را بخوانید)

با پیشرفت تکنولوژی، گوشی ها بیش از هر زمان دیگری، مجهز به قطعات و چیپست های قدرتمند شدند. این پیشرفت و قدرت یک بهای سنگین داشت و آن داغ شدن بیش از حد قطعات بود. البته در جایی مثل کیس کامپیوتر یا لپ تاپ به دلیل بهره مندی از فضای بیشتر، میتوان تا حد زیادی به کمک روش های نوین امروزی مثل لوله های مسی خنک کننده یا کول پد، از این مشکل جلوگیری کرد. ولی وقتی از گوشی ها با آن فضای کوچیک شان حرف میزنیم، کار کمی سخت میشود.

تا اینجای کار باید قبول کرده باشید که گرم شدن گوشی های امروزی کاملا قابل پیش بینی و حتی قابل درک است. اما موضوع زمانی اذیت کننده میشود که این گرما بیش از حد شده و ممکن است برای کاربر قابل تحمل نباشد. قبل از اینکه در مورد بازی ها صحبت کنیم، باید مطمئن شوید که گوشی شما در حالت عادی با مشکل داغ شدن بیش از حد روبرو نیست. اما چه مواردی باعث میشود که گوشی شما سریع تر گرم شود؟

  • اتصال طولانی مدت به نت سیم کارت (شبکه 4جی)
  • هات اسپات کردن اینترنت گوشی
  • اتصال طولانی بلوتوث به اسپیکر یا ضبط ماشین
  • فیلم برداری طولانی با گوشی
  • آپدیت کردن نرم افزار گوشی!
  • فست شارژ کردن گوشی
  • اجرای بازی های سنگین
  • قرار دادن تنظیمات بازی های سنگین روی MAX
  • پر بودن حافظه رم گوشی و باز نگه داشتن برنامه های زیاد در پس زمینه
  • و موارد دیگر…
شاید این مطلب جذاب باشد
روش هایی ساده برای انتقال فایل از اندروید به آیفون

راه های جلوگیری از داغ شدن گوشی

چند راه حل ساده برای جلوگیری از داغ شدن گوشی

اما چکار کنیم که تا حدی از گرم شدن گوشی جلوگیری کنیم؟ در اینجا به چند راهکار میپردازیم. اما قبل از هر چیز، طبق تحقیقی که انجام دادیم، رایج ترین دلایل گرم شدن بیش از حد گوشی موارد زیر است:

 

  • استفاده کردن از شارژر ها و کابل های بی کیفیت و فیک: برای اینکار حتما به صفحه خرید شارژر و کابل شارژ جانبی مراجعه کنید و با هشتگ گذاری کاربردی که در صفحه وجود دارد، در سریع ترین زمان، محصول مورد نظر خود را پیدا کنید.
  • از پاور بانک های برند استفاده کنید: ممکن است گول قیمت پایین و ظاهر زیبای پاوربانک های فیک را بخورید، ولی به شما اطمینان میدهیم که با خرید پاوربانک های سایت جانبی مثل شیائومی، به گوشی خود لطف بزرگی میکنید!
  • قاب های با کیفیت، انتخاب بهتری از قاب گوشی ارزان قیمت است: شاید فکر کنید که قاب گوشی که دیگر کار خاصی نمیکند، پس هر چه ارزان تر بهتر! ولی همانطور که در قسمت بعدی به آن اشاره میکنیم، استفاده از قاب استاندارد از داغ شدن بیش از حد گوشی شما جلوگیری میکند.

چند راهکار برای رفع مشکل گرم شدن گوشی

حالا به موارد دیگری میپردازیم که میتواند از گرم شدن گوشی شما جلوگیری کند:

  1. درآوردن قاب گوشی چند ساعت در روز: قاب های گوشی به دلیل جنس پلاستیکی آن ها، مثل یک عایق عمل میکنند و اجازه خروج هوای گرم از بدنه گوشی را نمیدهند. همین مسئله باعث گرمای بیش از حد گوشی میشود.
  2. خالی کردن فضای رم در گوشی: باز نگه داشتن چند اپلیکیشن سنگین در پس زمینه باعث میشود که سی پی یو در بالاترین کلاک اسپید خود کار کند و این امر باعث گرم شدن بدنه گوشی میشود.
  3. آپدیت بودن همه نرم افزارهای گوشی: به روز رسانی برنامه ها باعث میشود که استفاده بهینه تری از سی پی یو شود و کمتر گرم شود.
  4. بازی سنگین نکردن با گوشی در هنگام شارژ: این مورد را خیلی جدی بگیرید چراکه گزارش های زیادی از انفجار گوشی ها در هنگام شارژ کردن کردن وجود دارد که در آن ها کاربران استفاده سنگینی از گوشی در زمان شارژ کرده بودند.
  5. قرار ندادن گوشی در معرض آفتاب در فصل های گرم سال: شاید بدیهی به نظر برسد ولی رعایت این نکته باعث میشود که گوشی شما از خطرهای احتمالی داغی بیش از حد در امان بماند.
شاید این مطلب جذاب باشد
دلایل داغ شدن لپ تاپ و راه های جلوگیری از آن

داغ شدن گوشی هنگام بازی پابجی

داغ شدن گوشی هنگام بازی پابجی

با عرضه‌ روی کنسول‌های خانگی و تلفن‌های همراه هوشمند، شهرت این بازی بتل رویال، بیش از پیش شد. انتشار برای iOS و اندروید، پابجی را به پدیده‌ای فرهنگی تبدیل و محبوبیت ژانر بتل رویال را دو چندان کرد. استفاده از موتور گرافیکی Unreal Engine 4 باعث شده با کیفیت واقع گرایانه در حد کنسول های خانگی در موبایل را شاهد باشیم.

برای تجربه این بازی در گوشی با کیفیت خوب، پیشنهاد میکنیم مقاله بهترین گوشی برای بازی پابجی را مطالعه کنید.

اما گیمرها و کاربرانی که با گوشی خود بازی پابجی انجام میدهند، با مشکل داغ شدن گوشی در هنگام بازی روبرو هستند. اگر طرفدار پروپاقرص این بازی هستید، در ادامه به شما راهکارهایی برای جلوگیری از گرم شدن گوشی میگوییم.

دسته مخصوص بازی موبایل برای داغ شدن گوشی هنگام بازی پابجی

راه حل ساده و همیشگی برای جلوگیری از داغ شدن گوشی در زمان بازی پابجی

داغ شدن گوشی هنگام بازی پابجی شایع ترین مشکل و چالشی است که باعث اذیت کاربران شده است. اما این مشکل یک راه حل ساده، کاربردی و جذاب دارد و آن هم استفاده از دسته موبایل برای بازی است. چرا؟

چون در دست گرفتن گوشی هوشمند برای بازی پابجی به دلیل ابعاد کوچک گوشی و طراحی باریک آن، احساس هیجان و نشاط را حین بازی کم کرده و مانع از لذت افراد برای اجرای بازی ها می شود. علاوه بر عدم حس هیجان، بازی با گوشی هوشمند مانع از تسلط کافی کاربران روی بازی های مختلف به ویژه بازی های جنگی و ماجراجویی خواهد شد. به همین دلیل استفاده از دسته های بازی مختلف باعث می شود کاربران حس بهتر و تسلط بیشتری روی بازی داشته باشند.

شاید این مطلب جذاب باشد
نحوه فعال کردن قابلیت OTG و بررسی مشکلات رایج مربوط به آن

شما میتوانید با مراجعه به صفحه خرید دسته بازی موبایل، چندین مدل منتخب را مشاهده کنید و با خواندن توضیحات هر کدام و نظرات کاربران، بهترین مدل را برای خود انتخاب کنید. امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد، بهترین تجربه بازی را در گوشی خود با پابجی رقم بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا