لوازم جانبی

چطور تبلیغات در گوشی شیائومی را حذف کنیم؟

خیلی زیاد که از کاربران میشنویم که شیائومی رابط کاربری خوبی ندارد و یکی از دلایل آن وجود تبلیغات اذیت کننده زیاد در گوشه و کنار رابط کاربری است. ولی آیا روشی وجود دارد که بتوانیم این تبلیغات را غیرفعال کنیم یا کمتر آن ها را ببینیم؟

اصلا نگران نباشید، دقیقا میخواهیم این روش ها را به شما توضیح دهیم چراکه بسیاری از کاربران گوشی های شیائومی در ایران متاسفانه به دلیل عدم آگاهی از این ترفندها، از باگی بودن گوشی خود گله مند هستند. حالا اجازه دهید بدون معطلی به سراغ این راه های مخفی برویم.

دلیل استفاده شیائومی از تبلیغات در محیط نرم افزاری

چرا شیائومی در محیط نرم افزاری خود از تبلیغات استفاده میکند؟

همانطور که احتمالا تا حالا متوجه شده باشید اکثر شرکت ها بخش زیادی از سود خود را صرف تبلیغات می کنند و بودجه ای را فقط برای بازاریابی محصولات اختصاص می دهند تا بتوانند به مشتریان خود دسترسی پیدا کنند و در نتیجه برای جبران هزینه تبلیغات، محصولات را با قیمت بیشتری بفروشند.

اما اگر شرکتی بتواند این هزینه را حذف یا تا حد امکان کم کند، می تواند حاشیه سود خود را بهبود بخشد یا قیمت محصول خود را کاهش دهد. شیائومی یکی از شرکت هایی بود که تصمیم گرفت قیمت محصولات خود را کم و سود کمتری دریافت کند تا افراد بیشتری قدرت خرید محصولاتش را داشته باشند. این یکی از دلایلی است که گوشی های شیائومی خوب، اما ارزان هستند. برای اینکه این داستان را به صورت کامل تر از زبان ما بشنوید، سری به مقاله چرا گوشی های شیائومی ارزان هستند بزنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
با کاربردی ترین روشهای جلوگیری از سرقت اطلاعات تلفن همراه آشنا شوید

ترفند شیائومی در نحوه استفاده از تبلیغات در گوشی ها

به جای این کار، شیائومی از روش هایی استفاده میکند تا این سود کمتر را جبران کند و چه راهی بهتر از قراردادن تبلیغات در قسمت های مختلف رابط کاربری؟

اما خوشبختانه شیائومی درست برعکس شرکتی مثل اپل که در سلطه گری و انحصارگرایی متخصص است، راهی هم برای غیرفعال کردن آن قرار داده است. در ادامه این قابلیت را به شما نشان میدهیم.

البته لازم به ذکر است که این تنها گوشی های شیائومی نیستند که قیمت مناسبی دارند بلکه پاوربانک شیائومی، هندزفری بلوتوثی و اسپیکر بی سیم این غول چینی هم از عبارت های پرسرچ و پرطرفدار حتی در بین کاربران ایرانی است.

 پیش نیاز لازم برای حذف تبلیغات در گوشی های شیائومی

مراحل پیش نیاز برای غیرفعال کردن تبلیغات شیائومی

همانطور که میدانید تبلیغات در گوشی های شیائومی در بخش های مختلفی مثل گالری، موزیک پلیر، ویدئو پلیر و باقی قسمت ها وجود دارد و برای غیر فعال کردن این تبلیغات دو راه پیش رو دارید:

  • در قدم اول لازم است که با غیرفعال کردن بخش Personalized ad recommendations مطمئن میشوید شیائومی دیگر هیچ گونه دسترسی به نحوه استفاده شما از گوشی را ندارد.
  1. به Settings بروید.
  2. وارد بخش Additional Settings شوید.
  3. گزینه Privacy را انتخاب کنید.
  4. در بخش Ad services، گزینه Personalized ad recommendations را غیرفعال کنید.

 

  • در قدم بعد لازم است MSA که مخفف MIUI System Ads که در واقع موتور اصلی که تبلیغات از طریق آن به شما نمایش داده میشود را غیرفعال کنید که برای خاموش کردن باید مسیر زیر را طی کنید:
  1. دوباره به قسمت Settings بروید.
  2. به قسمت Additional Settings مراجعه کنید.
  3. گزینه Authorization & revocation را انتخاب کنید.
  4. تیک موجود در Msa را خاموش کنید.

نحوه غیرفعال کردن تبلیغات اضافه در شیائومی

غیرفعال کردن تبلیغات در نرم افزارهای شیائومی

برای غیرفعال کردن نرم افزارهای انحصاری شیائومی مثل موزیک پلیر، ویدئو، نصب، امنیت، مرورگر و غیره تنها لازم است مسیر زیر را طی کنید:

  1. ورود به بخش تنظیمات در هر یک از برنامه هایی که به شما تبلیغات نشان میدهد
  2. وارد زیرشاخه Advanced شوید
  3. غیرفعال کردن هر عبارتی که مربوط به Recommendation یا Ads است.

در اپلیکیشن های مختلف ممکن است مسیر طولانی تری را طی کنید تا بتوانید آپشن های بالا را مشاهده کنید ولی هر کجا که کلماتی مثل Recommendation یا Personalized یا Ads دیدید را غیر فعال کنید تا دیگر سیستم به شما تبلیغی نشان ندهد. با اینکار به شیائومی میگویید که به هیچ وجه نمیخواهید از سیستم شخصی سازی داده برای نشان دادن تبلیغات استفاده کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
پاوربانک تقلبی اصلی را شناسایی کنید

البته لازم است بگوییم که این روش در می یو آی 12 کاربرد دارد ولی اگر شما در می یو آی 13 هستید و روش بالا را انجام دادید و به جواب رسیدید، حتما در بخش نظرات نتیجه را به اطلاع ما برسانید.

در ضمن برای آشنایی بیشتر با پوسته جدید شیائومی، میتوانید نگاهی به مقاله می یو آی 13 شیائومی بیاندازید.

سخن آخر

در این مقاله به کوتاه ترین شکل ممکن در مورد موضوع تبلیغات در گوشی های شیائومی صحبت کردیم. ابتدا به این پرداختیم که به چه دلیل شیائومی شرکتی است که به تبلیغات روی آورده و بعد از آن هم در مورد پیش نیاز و نحوه غیرفعال کردن این تبلیغات آزاردهنده توضیح دادیم.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا