لوازم جانبی

چرا گلس گوشی هوا می گیرد؟ بهترین روش برای از بین بردن حباب گلس گوشی

حساسیت صفحه نمایش گوشی های هوشمند، تمام دارندگان این گوشی ها را مجبور می کند تا از انواع محافظ های صفحه نمایش استفاده کنند. هر چند که برای مراقبت از صفحه نمایش تنها استفاده از گلس گوشی کافی نیست و استفاده از قاب گوشی و همچنین خرید کیف گوشی نیز می تواند بسیار موثر باشد. با این حال در روند مراقبت از گوشی، مشکلات مختلفی پیش می آید که در نتیجه کاربران را خسته و آزرده می کند تا جایی که افراد تصمیم می گیرند قید استفاده از انواع محافظ را بزنند!

عوامل متعددی وجود دارد که در نهایت یک فرد را به این مرحله می رساند که از مهم ترین آن می توان به انتخاب اشتباه اشاره کرد! نکته ی مهمی که در مورد انتخاب محافظ های مختلف برای گوشی وجود دارد این است که شما باید به دنبال یک وسیله کار راه انداز باشید! قطعا تنوع قاب گوشی، گلس های محافظ و همچنین انواع گاردب و بامپر گوشی بسیار بالاست اما همه ی آن ها مناسب گوشی شما نیستند.

نصب گلس روی گوشی

نصب نادرست گلس گوشی و وجود گرد و غبار زیر محافظ صفحه نمایش

حتی در صورتی که از انواع گلس نانو هم استفاده کنید، این احتمال وجود دارد بین گلس و گوشی حباب ایجاد شود؛ البته در صورتی که گلس را به شکل صحیحی نصب نکنید! یکی از مهم ترین مراحل نصب گلس گوشی، تمیز کردن سطح صفحه نمایش و زدودن تمام گرد و غبارها است. اگر خودتان این کار را انجام داده اید و ذرات گرد و غبار را زیر گلس می بینید پس مطمئن شوید که دلیل شکل گیری حباب ها همین مورد است.

شاید این مطلب جذاب باشد
بررسی بهترین ماشین های اصلاح و ریش تراش شیائومی

در صورتی که هنوز در مرحله نصب گلس هستید و تازه گلس را چسبانده اید، می توانید خیلی آرام گلس را از صفحه نمایش جدا کنید و بعد از پاک کردن گرد و غبار به کمک چسب شیشه ای، مجدد گلس را بچسبانید. اما در صورتی که مدت بیشتری از نصب گلس می گذرد، باید به فکر خرید یک گلس جدید و نصب اصولی آن باشید.

پیشنهاد می کنیم قبل از اینکه دوباره گلس قبلی را تهیه کنید، یکبار به صفحه خرید گلس گوشی فروشگاه جانبی سر بزنید و انواع گلس را مشاهده کنید. زیرا این احتمال نیز وجود دارد که یک گلس نامرغوب انتخاب کرده اید!

خرید گلس بی کیفیت، از دلایل بلند شدن گلس از روی گوشی و هوا گرفتن آن

قیمت پایین گلس می تواند اولین نشانه ی بی کیفیت بودن آن باشد. دومین نشانه ای که بی کیفیت بودن یک گلس را ثابت می کند، ایجاد حباب زیر آن بدون وجود گرد و غبار است. معمولا گلس های تقلبی که گاهی هم با قیمت معقول فروخته می شوند، چسبندگی خوبی ندارد و بعد از مدتی به سادگی هوا می گیرند.

استفاده از قاب برای ترک نخوردن گلس گوشی

هوا گرفتن گلس موبایل به دلیل عدم استفاده از قاب گوشی مناسب

یکی از دلایلی که در نتیجه مشکل هوا گرفتن گلس گوشی را ایجاد می کند، انتخاب قاب نامناسب است. این اتفاق در گوشی هایی که لبه های آن ها انحنا دارد بیشتر رخ می دهد. زمانی که گوشی به هر دلیل از یک ارتفاع حتی کم رها می شود و با زمین یا یک شی مانند میز برخورد می کند، ضربه ی نسبتا زیادی از لبه های گوشی وارد می شود.

شاید این مطلب جذاب باشد
۱۰ لوازم جانبی موبایل محبوب در دیجی کالا (۲۴ آبان ۱۴۰۱)

 اگر دقت کرده باشید در اکثر مواقع ترک های روی گلس از کناره های گوشی شروع شده اند و در نهایت یک حباب بین صفحه نمایش و گلس ایجاد شده است.

احتمال ایجاد حباب به دلیل ترک خوردن گلس و ضربه دیدن بسیار کم است اما در مواقعی دیده شده است که برخی از حباب ها هم به همین شکل ایجاد می شود. راه حل جلوگیری از این مشکل، استفاده از یک گارد گوشی است که به خوبی لبه های موبایل را بپوشاند.

 انواع قاب سیلیکونی سامسونگ، هواوی و آیفون از این مدل قاب ها هستند که زیبایی خاصی دارند و به خوبی لبه های گوشی را می پوشانند. اگر فکر می کنید این قاب ها به عنوان ناجی گلس های بعدی می توانند مناسب شما باشند، پیشنهاد می کنیم از صفحه خرید قاب گوشی، تعدادی از آن ها را مشاهده کنید.

خرید قاب مناسب برای گوشی های انحنا دار

انتخاب گلس معمولی برای گوشی های انحنا دار

یکی از رایج ترین اشتباهات کاربران، خرید گلس تخت و معمولی برای گوشی های انحنا دار مانند گوشی سامسونگ نوت 9 است. می توان از گلس های تخت هم برای این نوع گوشی ها استفاده کرد اما به سادگی بعد از مدتی حباب های متفاوت اطراف گوشی ایجاد می شود. پیشنهاد می شود برای گوشی های انحنا دار از گلس های فول اچ دی و متناسب استفاده کنید تا دچار مشکل نشوید.

نصب گلس گوشی های دیگر!

با حضور گوشی های جدیدتر در بازار، لوازم جانبی گوشی های قدیمی کمی سخت تر پیدا می شود. به همین دلیل بیشتر کاربران در صورتی که موفق به یافت لوازم جانبی گوشی خود نشوند، از تجهیزات گوشی های دیگر استفاده می کنند. نصب گلس گوشی های دیگر نیز از مواردی است که باعث ایجاد حباب و همچنین بلند شدن گلس از روی گوشی خواهد شد زیرا طراحی گلس هر گوشی متفاوت است.

شاید این مطلب جذاب باشد
۱۰ ماوس محبوب در دیجی کالا (۷ مهر ۱۴۰۱)

جمع بندی کلی:

همان طور که اشاره کردیم هوا گرفتن گلس یا همان ایجاد حباب بین گلس گوشی و صفحه نمایش موبایل از همین مشکلات رایج است که برای بسیاری از افراد پیش می آید. این مشکل می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که مهم ترین و اصلی ترین دلیل آن استفاده از گلس نامرغوب و یا نامناسب است. البته این مسئله را در نظر داشته باشید که ممکن است برای خرید گلس گوشی هزینه ی زیادی کرده باشید اما نتیجه اصلا مطلوب نشود!

در چنین شرایطی باید به انتخاب خود شک کنید زیرا شما یک گلس نامناسب را برای گوشی خود انتخاب کرده اید. پیشنهاد می کنیم در صورتی که یک گلس نامناسب انتخاب کرده اید، قبل از خرید گلس جدید برای گوشی، این بار مقاله راهنمای انتخاب بهترین گلس گوشی را مطالعه کنید تا بتوانید متناسب ترین محافظ صفحه نمایش را برای گوشی خود تهیه کنید و مجدد دچار مشکل هواگرفتگی نشوید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا