لوازم جانبی

چرا صدای گوشی آیفون کم می شود؟ چطور می توان این مشکل را حل کرد؟

اگر از کاربرانی هستید که گوشی آیفون استفاده می کنید، حتماً تا کنون از سخت افزار بسیار قدرتمند گوشی های این کمپانی مطلع شده اید. یکی از مشکلاتی که برای تعداد کمی از کاربران پیش می آید، مشکل کم شدن صدا در گوشی آیفون است.

این در حالی است که هنگام شنیدن صدا با هندزفری این مشکل وجود ندارد و تنها هنگام پخش صدا از طریق اسپیکر با مشکل مواجه می شوید. اگر گوشی شما هم نسبت به گذشته صدای کمتری دارد یا می دانید که صدای آن به اندازه ای که باید باشد نیست، در این مقاله همراه ما باشید.

دلیل کم شدن صدا در گوشی آیفون چیست؟

کم شدن صدا در گوشی آیفون دلایل مختلفی دارد! پیش از آن که به سراغ این دلایل بروید، ابتدا گوشی خود را با هندزفری بررسی کنید تا مطمئن شوید گوشی مشکل نرم افزاری ندارد. اگر گوشی خود را با هندزفری تست کرده اید و صدا را به خوبی می شنوید، برای اطمینان می توانید آن را با هندزفری بلوتوث هم چک کنید. اگر با هر دوی آن ها سالم بود و صدای گوشی را به خوبی از هندزفری می شنوید، قطعاً مشکل از گوشی است. در ادامه چند راه کار رایج فیزیکی برای حل مشکل کم شدن صدا در گوشی آیفون را بررسی می کنیم.

خراب شدن اسپیکر آیفون

محافظ و قاب گوشی خود را بررسی کنید!

اولین کاری که باید کنید، این است که محافظ و قاب گوشی خود را بردارید. گاهی اوقات قاب موبایل به صورت استاندارد تولید نشده است و ممکن است جلوی اسپیکر گوشی را بگیرد. با برداشتن گارد گوشی خود می توانید از صدای آن مطمئن شوید. اگر باز هم مشکل رفع نشد، به سراغ دلایل دیگر بروید.

شاید این مطلب جذاب باشد
روش و نحوه اتصال گوشی آیفون به تلویزیون

از متصل نبودن گوشی به بلوتوث گجت های دیگر مطمئن شوید!

گاهی اوقات کاربران موبایل خود را به یک هندزفری بلوتوث متصل می کنند و یادشان می رود که گوشی را متصل کرده اند! در این صورت صدای گوشی از آن هندزفری پخش می شود و افراد فکر می کنند که اسپیکر موبایل آن ها با مشکل مواجه شده است. حتی اگر گجت شما خاموش است، باز هم بررسی کنید که بلوتوث شما خاموش باشد. گاهی اوقات بلوتوث گوشی دچار مشکلات نرم افزاری می شود که در این صورت لازم است یک بار گوشی خود را به یک هندزفری بلوتوث متصل کنید و سپس اتصال آن را قطع کنید. در اکثر موارد کاربران با این مشکل مواجه می شوند که با این کار رفع می شود.

تمیز کردن اسپیکر گوشی آیفون

اسپیکر موبایل خود را تمیز کنید!

اگر به اسپیکر موبایل خود دقت کرده باشید، متوجه می شوید که سوراخ هایی بر روی آن قرار دارند که در واقع خروجی صدای گوشی است. گاهی اوقات این سوراخ ها به وسیله گرد و غبار بسیار ریز پوشانده شده که همین مورد منجر به کاهش صدای گوشی آیفون شما می شود. این مورد معمولاً با چشم قابل مشاهده است و اگر سوراخ های اسپیکر گوشی شما گرفته شده است، کافی است آن را تمیز کنید.

اگر خودتان نمی توانید این کار را انجام دهید، می توانید به سراغ یک تعمیر کار موبایل بروید تا آن را تمیز کند. البته توجه داشته باشید که به اسپیکر خود فشار وارد نکنید یا شئ تیز در آن فرو نکنید. زیرا در زیر اسپیکر یک لایه پارچه مخصوص قرار گرفته است که با این کار پاره می شود و صدای گوشی شما به صورت کاملاً غیر واضح به گوش می رسد. پیشنهاد می‌کنیم برای یادگیری اصولی نحوه تمیز کردن هندزفری هم مقاله «تميز كردن هندزفری ايفون» را در وبلاگ جانبی مطالعه کنید.

یک بار گوشی خود را ری استارت کنید!

بسیاری از مشکلات موبایل ها نرم افزاری هستند و نیازی به تعمیر یا تعویض سخت افزار نیست! اگر با مشکل کم شدن صدای گوشی خود مواجه شدید، کافی است یک بار آن را ری استارت کنید تا با راه اندازی دوباره، مشکل موبایل، مشکل رفع شود. حتی اگر با این مورد رفع نشد، می توانید گوشی خود را با استفاده از ریسیت کردن به تنظیمات کارخانه بازگردانید و مشکل را رفع کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
قابلیت تعمیر‌پذیری آیفون ۱۴ پلاس مشابه آیفون ۱۴ است

اگر با استفاده از 4 دلیل بالا نتوانستید صدای گوشی آیفون خود را به حالت اول باز گردانید، احتمالاً مشکل سخت افزاری رخ داده است. در ادامه به بررسی مهم ترین دلایل سخت افزاری که منجر به قطع یا کاهش صدای گوشی آیفون می شود، می پردازیم.

کم شدن صدای آیفون

دلایل سخت افزاری که منجر به کاهش صدای گوشی آیفون می شوند کدامند؟

اگر با استفاده از هندزفری بلوتوث می توانید صدای گوشی را به راحتی بشنوید، احتمالاً در بخش اسپیکر گوشی مشکل سخت افزاری وجود دارد! 3 دلیل مهم سخت افزاری که منجر به کاهش صدای گوشی آیفون می شوند عبارتند از:

1-سوختن قطعه اسپیکر گوشی

اولین احتمالی که وجود دارد، این است که قطعه سخت افزاری مربوط به اسپیکر گوشی شما سوخته باشد. در این صورت باید آن را تعویض کنید تا بتوانید صدای گوشی خود را به خوبی بشنوید.

2-خرابی یا پارگی فلت اسپیکر

یکی دیگر از قطعات سخت افزاری گوشی های آیفون، فلت اسپیکر است. فلت قطعه ای برای اتصال میان دکمه های صدا و بورد گوشی است که اگر خراب شده باشد، این اتصال قطع می شود و نمی توانید صدای گوشی را زیاد کنید. اگر گوشی شما ضربه خورده است، احتمال خرابی فلت اسپیکر وجود دارد.

3-خرابی IC صدا

آی سی صدا یکی از بخش های مهم در گوشی محسوب می شود. این قطعه هم مربوط به بورد گوشی می شود که گاهی اوقات دچار مشکل و اختلال می شود. تعمیر و رفع مشکل هر سه دلیل سخت افزاری نیازمند باز شدن گوشی است.

جمع بندی کلی:

در این مقاله به بررسی مشکل کاهش صدای گوشی آیفون پرداختیم که شاید شما هم با این مشکل مواجه شده باشید. ابتدا 4 دلیل اول مثل بررسی قاب گوشی و تست به کمک هندزفری را خودتان چک کنید و اگر مشکل رفع نشد، به سراغ 3 دلیل سخت افزاری بروید که البته برای رفع آن باید از یک متخصص کمک بگیرید.

شاید این مطلب جذاب باشد
تعمیر پیکسل سوخته صفحه نمایش گوشی اندروید و آیفون

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا