لوازم جانبی

دلیل کم شدن حساسیت تاچ گوشی و راه حل بهبود آن  

صفحه نمایش گوشی های هوشمند، در حال حاضر یکی از مهم ترین و گران قیمت ترین قسمت های گوشی است که خراب شدن آن هزینه ی سنگینی برایتان ایجاد می کند.

این خراب شدن ها می تواند به دلیل متفاوت اعم از ضربه خوردن، خیس شدن گوشی، تعویض ال سی دی و استفاده از صفحه نمایش تقلبی و موارد دیگر باشد. به هر حال مسئله ای که اهمیت بسیار زیادی دارد این است که اگر می توانیم جلوی این خراب شدن ها را بگیریم!

هر چند که استفاده از قاب های لبه دار، کیف گوشی و گلس صفحه نمایش را توصیه می کنیم اما با این حال، کاربران باز هم با سهل انگاری های متفاوت، زمینه لازم برای به وجود آمدن مشکلات صفحه نمایش را ایجاد می کنند.

کم شدن حساسیت لمس گوشی

کند شدن صفحه نمایش، از اصلی ترین مشکلات کاربران با گوشی های هوشمند

یکی از مسائلی که کاربران با گوشی های هوشمند خود دارند، کاهش حساسیت تاچ گوشی است. البته دقت داشته باشید که این مشکل با مسئله گیر کردن تاچ گوشی یا کار نکردن صفحه نمایش گوشی تفاوت دارد.

 در صورتی که صفحه نمایش گوشی شما به صورت کلی گیر می کند و هیچ قسمت از صفحه را نمی توانید لمس کنید، همینجا مطالعه این مقاله را رها کنید و مقاله ی دلایل از کار افتادن صفحه نمایش گوشی را مطالعه کنید.

اما در صورتی که حس می کنید سرعت لمس صفحه نمایش کاهش پیدا کرده یا قسمت هایی از صفحه نمایش گوشی به درستی کار نمی کند، در ادامه به پاسختان می رسید.

شاید این مطلب جذاب باشد
TSMC تولید یک پردازنده‌ی گرافیکی چینی را به حالت تعلیق درآورد

استفاده از گلس نامرغوب و کند شدن حساسیت صفحه نمایش گوشی

زمانی که از انواع گلس صفحه نمایش استفاده می کنید، این احتمال وجود دارد تا با کاهش حساسیت تاچ گوشی مواجه شوید. مدت زمان زیادی، این چالش بین کاربران وجود داشت که بالاخره از گلس صفحه نمایش استفاده کنیم یانه.

برخی از کاربران معتقدند استفاده از گلس های نانو که برای چسباندن آن از چسب یو وی استفاده می شود، به شدت به صفحه نمایش گوشی آسیب وارد می کند. برخی دیگر معتقد بودند که با استفاده از گلس شیشه ای، یک لایه بین صفحه نمایش و انگشت ما قرار می گیرد که باعث کند شدن عملکرد تاچ گوشی می شود.

هنوز هم این چالش میان اکثر افراد وجود دارد اما نتیجه نهایی که از این بحث ها و البته بررسی های تخصصی عملکرد ال سی دی ها، می توان گرفت این است که از گلس های نامعتبر استفاده نکنید. همچنین ایجاد حباب هوا بین گلس و صفحه گوشی می تواند باعث کند شدن عملکرد تاچ موبایل شود. در صورتی که هنوز هم مشکل حباب افتادن زیر گلس را دارید پیشنهاد می کنیم مقاله آموزش تعویض گلس گوشی را مطالعه کنید.

دلایل کاهش سرعت تاچ گوشی

افزایش سرعت تاچ گوشی سامسونگ با تنظیمات گوشی 

برخی از گوشی های سامسونگ مانند گوشی های سری S، A و M این قابلیت را فراهم کرده اند تا کاربران میزان حساسیت تاچ صفحه نمایش را تنظیم کنند.

در صورتی که فکر می کنید سرعت تاچ گوشی، کم است و از گلس نانو و محافظ های ضخیم استفاده می کنید، بهتر است تا با این گزینه سرعت لمس گوشی را افزایش دهید.

شاید این مطلب جذاب باشد
تویوتا bZ3 سدان برقی با باتری بی‌وای‌دی در چین معرفی شد

برای انجام این کار ابتدا باید وارد تنظیمات گوشی شوید. سپس در مرحله دوم گزینه Advanced features را انتخاب کرده و در منوی باز شده گزینه  Touch sensitivity را بزنید. دقت داشته باشید که این گزینه کمی پایین تر از گزینه های دیگر قرار دارد و برای مشاهده ی آن باید صفحه را به بالا اسکرول کنید.

روش دوم برای افزایش سرعت تاچ گوشی اندروید

این روش بیشتر برای گوشی های قدیمی تر کاربرد دارد. برای افزایش حساسیت تاچ گوشی با استفاده از تنظیمات گوشی، ابتدا باید وارد منو تنظیمات شوید. سپس به قسمت Languages & input بروید و در قسمت Mouse/trackpad، گزینه Pointer speed را انتخاب کنید.

با انتخاب این گزینه یک نوار لغزنده مشاهده می کنید که امکان تغییر جایگاه آن وجود دارد. انتهای نوار را گرفته و آن را تا انتهای خط هدایت کنید سپس گزینه Ok را بزنید.

روش های افزایش سرعت تاچ گوشی

تست صفحه نمایش و اطمینان از سالم بودن تاچ و ال سی دی گوشی

در صورتی که همه ی راه حل های ارائه شده در این مقاله را تست کردید و همچنین با کم بودن حساسیت صفحه گوشی درگیر هستید، پیشنهاد می کنیم از سالم بودن تاچ گوشی مطمئن شوید.

برای تست سلامت تاچ گوشی می توانید از برنامه های مختلف مانند Touch Screen Test و یا کد *#*#۲۶۶۴#*#* استفاده کنید.

در صورتی که این کد در گوشی خود وارد کنید، یک منوی مخفی ظاهر می شود که گزینه های مختلفی دارد. از بین گزینه های ظاهر شده در منو، گزینه  Service Test را بزنید سپس گزینه Touch Screen را انتخاب کنید. حال می توانید با لمس صفحه، سالم بودن تاچ گوشی را تست کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
استقبال از آیفون ۱۴ پلاس دور از انتظار بوده است

گاهی اوقات این احتمال وجود دارد که مشکلات مختلف مانند روشن شدن خودکار صفحه نمایش، کاهش نور صفحه و یا مشکل کاهش حساسیت ال سی دی، به دلیل وارد شدن ضربه به موبایل، به وجود آمده باشد. توصیه می کنیم بعد از پیدا کردن دلیل مشکل و تعمیر گوشی، از یک قاب مطمئن استفاده کنید.

توصیه آخر: جلوگیری از مشکلات گوشی با استفاده از تجهیزات جانبی

در این مقاله به بررسی مشکل کم شدن سرعت تاچ گوشی و راه حل های متناسب برای حل آن پرداختیم. با این حال توصیه می کنیم برای جلوگیری از چنین مشکلاتی، از تجهیزات جانبی اعم از قاب گوشی و گلس صفحه نمایش استفاده کنید.

باتری گوشی و صفحه نمایش، دو قسمت مهم گوشی های هوشمند هستند که به سادگی دربرابر ضربه، آسیب پذیر خواهند بود. در صورتی که با خرید یک کیف گوشی یا محافظ می توانید به سادگی از مشکلات متفاوت جلوگیری کنید. در نهایت پیشنهاد می کنیم برای پیدا کردن قاب مناسب، مقاله راهنمای خرید قاب گوشی را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا