لوازم جانبی

چرا بلندگوی کامپیوتر نویز دارد؟

آیا می دانستید که هر قطعه الکترونیکی می تواند نویز داشته باشد؟ نویز بلندگو یک تداخل فرکانسی است که به دلایل مختلف رخ می دهد. قطعات الکترونیکی وقتی در کنار یکدیگر قرار گیرند ، می توانند با یکدیگر تداخل داشته باشند. به عنوان مثال ، سر و صدای بلندگوی کامپیوتر که ممکن است نجوا کند ، ممکن است نجوا کند یا خش خش کند.

مهم است بدانید که قبل از هر اقدامی باید منبع سر و صدا را مشخص کنید. در این مقاله به سوالات زیر می پردازیم: منبع نویز کجاست؟ چرا بلندگوهای کامپیوتر سر و صدا دارند و چگونه می توانیم صدا بلندگو

ایجاد کنیم

چگونه نویز صدای کامپیوتر را بگیریم؟

چگونه نویز رایانه را تشخیص دهم؟

علت ایجاد نویز بلندگو چیست؟ سر و صدا به عوامل زیادی بستگی دارد. اما نویز بلندگو اغلب می تواند دلایل سخت افزاری داشته باشد. نویز کیفیت صدا را کاهش می دهد. منبع و علت نویز بلندگو ممکن است به دلیل آسیب بلندگو ، خاموش شدن ، سیم بلندگو ، خرابی کارت صدا یا مشکلات نرم افزاری و درایور باشد.

خوب است بدانید که با استفاده از بلندگوهای درجه یک و بلندگوهای Harman Kardon که دارای کیفیت و استانداردهای جهانی هستند ، می توانید به راحتی از شر هرگونه سر و صدا خلاص شوید. اما چگونه می توان منبع نویز بلندگوهای رایانه خود را پیدا و رفع کرد؟

1. اتصالات بلندگوها عامل اصلی نویز بلندگو هستند

اتصالات بلندگوی خانگی را بررسی کنید. آیا کابل ها به درگاه ها درست متصل شده اند؟ کارت صدا دارای سه پورت میکروفون ، یک خط ورودی و یک خط خروجی است. اطمینان حاصل کنید که کابل ها بدون شکستگی یا قطع به پورت صحیح وصل شده اند. کابل ها را تعویض کنید ؛ سر و صدا ممکن است به دلیل خرابی هادی های کابل باشد. انتهای کابل را می توان تحت فشار قرار داد ، ضعیف شد و باعث ایجاد سر و صدا از اینجا شد.

اما برای اطمینان از قدرتمند بودن بلندگو ، بلندگوی رایانه خود را به دستگاه دیگری وصل کنید. در این حالت ، اگر صدای بلندگو بی صدا و بدون نویز و سوت باشد ، مشکل سخت افزاری مانند خرابی کارت صدا یا مشکل نرم افزاری مانند کمبود نویز کارت نرم افزاری ممکن است علت نویز بلندگو باشد.

شاید این مطلب جذاب باشد
بهترین هندزفری تک گوش برای مکالمه کدام است؟

تست کارت‌صدا و اطمینان از سلامتی سخت‌افزاری

2. سخت افزار و تست صدا

اگر بلندگوی دیگری در دسترس دارید ، به رایانه خود متصل شوید. به این ترتیب می توانید از وضعیت کارت صدا خود از نظر سلامت سخت افزاری مطمئن شوید. اگر اسپیکر جدیدی که روی رایانه خود نصب کرده اید دارای نویز است ، این مشکل از رایانه شما است و هیچ ارتباطی با بلندگو ندارد. با این حال ، اگر بلندگوی جدیدی که به رایانه خود متصل می کنید بی صدا باشد ، ممکن است مشکل از خراب شدن بلندگوی شما باشد.

3. با به روزرسانی کارت صدا سر و صدای بلندگو را کاهش دهید

سر و صدا نیز می تواند به دلیل به روز نکردن کارت صدا ایجاد شود. مراحل زیر را برای به روز رسانی کارت صدا و کاهش نویز بلندگوی رایانه خود دنبال کنید:

  1. ابتدا ، از منوی شروع کنترل پنل را وارد کنید.
  2. در صفحه جدید ، روی نماد سیستم کلیک کرده و Device Manager را وارد کنید.
  3. در برگه Audio، Video، and Game Controllers ، realtek صوتی با وضوح بالا را انتخاب کنید.
  4. در پنجره باز شده ، به برگه درایور رفته و گزینه update update driver را کلیک کنید.
  5. در صفحه بعدی ، جستجوی خودکار نرم افزار به روز رسانی درایور را انتخاب کنید.

به خاطر داشته باشید که همیشه باید نرم افزار هر دستگاه خود را به آخرین نسخه به روز کنید. معمولاً شرکت های سخت افزاری برای عملکرد بهتر ، مصرف کمتر برق یا رفع اشکال که کاربران گزارش می دهند ، به روزرسانی های سال را منتشر می کنند. اگر به روزرسانی درایور کارت صدا مشکل نویز بلندگو را برطرف نکرد ، یکبار درایور کارت صدا را حذف کرده و دوباره نصب کنید تا مطمئن شوید مشکل نرم افزاری نیست.

برای رفع نویز درایور کارت‌صدا را حذف و دوباره نصب کنید 4. درایور کارت صدا را حذف و دوباره نصب کنید

شاید این مطلب جذاب باشد
سریعترین روش‌های تمیز کردن قاب موبایل در خانه

ممکن است کارت صدای شما به درستی نصب نشده باشد یا فایل های شما آلوده شده و برخی از فایل های سیستم حذف شوند. برای اطمینان از آلوده نشدن سیستم ، ابتدا یک آنتی ویروس روی سیستم خود نصب کرده و سپس طبق مراحل زیر کارت صدا را حذف و نصب کنید.

لازم به ذکر است که قبل از حذف نرم افزار روی کارت صدا ، مطمئن شوید که فایل نصب درایور را دارید یا می توانید آن را بارگیری کنید.

برای برداشتن کارت صدا این مراحل را دنبال کنید:

  1. ابتدا راست کلیک کنید شروع کنید و مدیر دستگاه را کلیک کنید.
  2. در قسمت Audio، Video، and Game Controller درایور صدای خود را انتخاب کنید ، روی آن راست کلیک کرده و سپس Properties را کلیک کنید.
  3. در بخش درایور در پایین صفحه ، روی حذف نصب کلیک کنید تا کارت صدا حذف شود.
  4. (به روز رسانی نرم افزار کارت صدا) می توانید کارت صدا را به صورت خودکار یا دستی نصب کنید.

    پس از نصب کارت صدا جدید ، حتماً یکبار Windows را مجدداً راه اندازی کنید.

    5. آداپتور بلندگو و سیم برق ممکن است باعث ایجاد صدای بلندگو شود

    اگر آداپتور بلندگو یا سیم برق خراب یا قطع شود ممکن است باعث ایجاد صدا شود. گاهی اوقات ، اگر سیم های بلندگو را بدون اتصال به کامپیوتر تکان دهید ، بلندگو بیپ یا صدای خش خش می دهد. در واقع ، صدای سوت در بلندگو ممکن است به دلیل آداپتور ، اتصالات و کابل ها باشد.

    توصیه می کنیم از بلندگوی با کیفیت استفاده کنید و اگر در کابل های ورودی مشکل دارید ، لوازم جانبی خود را از یک فروشگاه معتبر خریداری کنید.

    لوازم جانبی بزرگترین فروشگاه لوازم جانبی کامپیوتر ، لپ تاپ و تلفن در ایران است. شما به راحتی می توانید انواع کابل ها و کانکتورها ، مبدل hdmi را به vga در هر کجای ایران که هستید تبدیل کنید. hdmi سفارش usb ، کابل شارژ ، بلندگوها ، هدفون و موارد دیگر. از یک فروشگاه جانبی معتبر

    برای رفع نویز اسپیکر کامپیوتر، ویندوز خود را به آخرین نسخه آپدیت کنید

    6. Windows خود را به آخرین نسخه

    به روز کنید

    به هر دلیلی ممکن است نرم افزار Windows به خطر بیفتد. مایکروسافت به طور مرتب بسیاری از به روز رسانی ها را برای ویندوز 10 منتشر می کند. با بارگیری و نصب آخرین به روز رسانی ها ، می توانید مطمئن باشید که نویز صدا به دلیل تداخل نرم افزاری نیست.

    7. بلندگو را با استفاده از کارت صدای مستقل منتشر می کند

    کارت های صدا داخلی معمولاً عمر و کیفیت صدای کوتاه تری دارند و هنگامی که سایر دستگاه های الکترونیکی در اتاق شما هستند می توانند سر و صدا را جذب کنند. اگر مشکل نویز ناشی از خرابی بلندگوها ، آداپتورها و اتصالات ، نرم افزار کارت صدا و به روزرسانی های ویندوز نیست ، از کارت صدا مستقل استفاده کنید.

    یک کارت صدا جداگانه کیفیت صدا را بهبود می بخشد و صدای بلندگو ممکن است به دلیل نقص در درگاه های کارت صدا داخلی شما باشد. لازم به ذکر است که اگر بلندگوی لپ تاپ شما با نویز همراه باشد ، می توانید از کارت صدا usb یا بلندگوهای بلوتوث استفاده کنید.

    رفع نویز اسپیکر کامپیوتر با اعمال تنظیمات درست

    8. با ایجاد تنظیمات صحیح نویز بلندگوهای رایانه خود را تنظیم کنید

    1. ابتدا start را در منوی Start تایپ کرده و Enter را فشار دهید.
    2. سپس کنترل mmsys.cpl و ok را در قسمت run وارد کنید.
    3. در پنجره ای که ظاهر می شود ، به برگه playback رفته و روی گزینه Speakers راست کلیک کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید.
    4. در مرحله بعد ، در برگه Enhancements ، گزینه Disable All Sound Enhancements را انتخاب کنید.
    5. سپس برای اعمال تنظیمات بالا ok را انتخاب کنید. سپس به برگه Advanced در همان پنجره بروید.
    6. از برگه Default Format ، قالب صوتی Hz را به 24bit تغییر دهید.

    در صورت اعمال تنظیمات فوق ، صدای بلندگوی شما به راحتی حذف می شود.

    عیب‌یابی صدا با ویندوز آخرین راهکار برای رفع نویز اسپیکر 9. عیب یابی صوت Windows آخرین راه حل برای نویز بلندگو است

    چرا بلندگوی کامپیوتر من سر و صدا می کند؟ اگر هیچ یک از مراحل بالا نویز را از بلندگوی رایانه شما حذف نکرد ، بهتر است صدا را در ویندوز حذف کنید.

    1. ابتدا را در منوی Start تایپ کرده و Enter را فشار دهید.
    2. در کادر زمان اجرا ، exe / nameMicrosoft را تایپ کنید. عیب یابی را انجام دهید و ok را کلیک کنید.
    3. در پنجره عیب یابی ویندوز ، در قسمت پخش صدا ، Start tool عیب یابی را انتخاب کنید.

    ویندوز ابتدا همه دستگاه های صوتی متصل به رایانه شما را پیدا می کند و سپس شما را از مشکل احتمالی مطلع می کند.

    بهترین راه برای اصلاح نویز بلندگوی کامپیوتر

    در این مقاله ، علت نویز بلندگو را با 9 راه حل بررسی کردیم. امیدواریم با بررسی و انجام روشهای بالا نویز بلندگوی رایانه شما برطرف شده باشد. علت ایجاد سر و صدا می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. اما عدم به روزرسانی کارت صدا و ویندوز ، خرابی اسپیکر ، قطع و وصل کابل ، سیم برق یا آداپتور بلندگو ، معیوب بودن درگاه ، مشکلات سخت افزاری کارت صدا ، سر و صدا ناشی از وسایل الکترونیکی نزدیک بلندگو ، تنظیمات صدای ویندوز و …. n. علل نویز بلندگو آیا رایانه است.

    اگر از روش های دیگر برای حذف نویز از بلندگوی رایانه خود در قسمت نظرات استفاده می کنید ، نظرات خود را با شخص ثالث و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

شاید این مطلب جذاب باشد
۱۰ دوربین عکاسی محبوب در دیجی کالا (۲۴ شهریور ۱۴۰۱)

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا