لوازم جانبی

چرا بلندگوی رایانه من سر و صدا دارد؟

درایور کارت صدا را حذف و دوباره نصب کنید

ممکن است کارت صدای شما به درستی نصب نشده باشد ، یا پرونده های شما آلوده شده و برخی از پرونده های سیستم سیستم حذف شوند. برای اطمینان از آلوده نشدن سیستم ، ابتدا یک آنتی ویروس بر روی سیستم خود نصب کرده و سپس طبق مراحل زیر کارت صدای خود را برداشته و نصب کنید.

لازم به ذکر است که قبل از حذف نرم افزار بر روی کارت صدای خود ، مطمئن شوید که فایل نصب درایور را دارید یا می توانید آن را بارگیری کنید.

برای حذف کارت صدا این مراحل را دنبال کنید:

  1. ابتدا راست کلیک کنید شروع کنید و مدیر دستگاه را کلیک کنید.
  2. در بخش صوتی ، تصویری و کنترل کننده بازی درایور صدای خود را انتخاب کنید ، روی آن کلیک راست کرده و Properties را کلیک کنید.
  3. در بخش راننده در پایین صفحه ، بر روی حذف نصب کلیک کنید تا کارت صدای خود را حذف کنید.

در برگه مدیر دستگاه ، درایور کارت صدا زرد می شود که با دنبال کردن بخش سوم این مقاله به راحتی می توانید این کار را انجام دهید (نرم افزار کارت صدا را به روز کنید) می توانید کارت صدای خود را به صورت خودکار یا دستی نصب کنید.

پس از نصب کارت صدای جدید ، مطمئن شوید که ویندوز را یک بار راه اندازی مجدد می کنید.

5. آداپتور بلندگو و سیم برق ممکن است باعث ایجاد صدای بلندگو شود

اگر آداپتور بلندگو یا سیم برق خراب یا قطع شود ، ممکن است نویز ایجاد کند. بعضی اوقات ، اگر سیم های بلندگو را بدون اتصال به کامپیوتر خود تکان دهید ، بلندگو بوق می زند یا صدا می کند. در حقیقت ممکن است صدای سوت بلندگو به دلیل آداپتور ، اتصالات و کابل ها باشد.

ما به شما توصیه می کنیم از بلندگوی با کیفیت استفاده کنید و اگر مشکلی در کابل های ورودی ندارید ، لوازم جانبی خود را از یک فروشگاه معتبر خریداری کنید.

Peripherals بزرگترین فروشگاه لوازم جانبی رایانه ، لپ تاپ و تلفن در ایران است. در هر کجای ایران که باشید می توانید به راحتی انواع کابل ها و اتصالات ، مبدل ها hdmi را به vga تبدیل کنید. hdmi سفارش usb ، کابل شارژ ، بلندگوها ، هدفون و موارد دیگر. از یک فروشگاه جانبی معتبر.

برای رفع نویز اسپیکر کامپیوتر، ویندوز خود را به آخرین نسخه آپدیت کنید P>

شاید این مطلب جذاب باشد
چرا ماوس بی سیم کار نمی‌کند؟

6. Windows خود را به آخرین نسخه به روز کنید

به هر دلیلی ، ممکن است نرم افزار Windows به خطر بیفتد. مایکروسافت به طور منظم بسیاری از به روزرسانی ها را برای ویندوز 10 منتشر می کند. با بارگیری و نصب آخرین به روزرسانی ها ، می توانید مطمئن شوید که نویز صدا به دلیل تداخل نرم افزار نیست.

7. بلندگو را با استفاده از کارت صدا مستقل آزاد می کند

کارت های صدای داخلی معمولاً عمر و کیفیت صوتی کمتری دارند و می توانند در صورت وجود سایر دستگاه های الکترونیکی در اتاق ، صدا را جذب کنند. اگر به دلیل خرابی بلندگوها ، آداپتورها و اتصالات ، نرم افزار کارت صدا و به روزرسانی های ویندوز ، مشکل نویز نیست ، از کارت صدا مستقل استفاده کنید.

یک کارت صدای جداگانه کیفیت صدا را بهبود می بخشد و ممکن است نویز بلندگو به دلیل نقص در عملکرد درگاه های کارت صدای داخلی شما باشد. لازم به ذکر است که اگر بلندگوی لپ تاپ شما با نویز همراه است ، می توانید از کارت صدا usb یا بلندگوهای بلوتوث استفاده کنید.

رفع نویز اسپیکر کامپیوتر با اعمال تنظیمات درست

8. با انجام تنظیمات صحیح صدای بلندگوی رایانه را تنظیم کنید

  1. نوع اول start را در منوی Start وارد کرده و Enter را فشار دهید.
  2. سپس در قسمت اجرای را وارد کنید mmsys.cpl و تأیید را وارد کنید.
  3. در پنجره ای که ظاهر می شود ، به برگه بازپخش بروید و گزینه بلندگوها را کلیک راست کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید.
  4. در مرحله بعد ، در زبانه Enhanctions ، گزینه Disable All Sound Enhancements را انتخاب کنید.
  5. سپس برای اعمال تنظیمات فوق ok را انتخاب کنید. سپس به برگه Advanced در همان پنجره بروید.
  6. از سربرگ Default Format ، قالب صوتی Hz را به 24 بیت تغییر دهید.

در صورت اعمال تنظیمات فوق ، صدای بلندگوی شما به راحتی حذف می شود.

شاید این مطلب جذاب باشد
حداکثر روشنایی نمایشگر گلکسی S23 اولترا شاید به ۲۲۰۰ نیت برسد

عیب‌یابی صدا با ویندوز آخرین راهکار برای رفع نویز اسپیکر

9. عیب یابی صدای Windows آخرین راه حل برای نویز بلندگو است

چرا بلندگوی رایانه من سر و صدا می کند؟ اگر هیچ یک از مراحل بالا نویز بلندگوی رایانه شما را از بین نمی برد ، بهتر است صدا را در ویندوز حذف کنید.

  1. ابتدا را در فهرست شروع وارد کرده و Enter را فشار دهید.
  2. در کادر زمان اجرا ، exe / nameMicrosoft را تایپ کنید. عیب یابی و کلیک کنید خوب .
  3. در پنجره عیب یابی ویندوز ، در بخش پخش صوتی ، شروع به کار عیب یابی را انتخاب کنید.

ویندوز ابتدا همه دستگاه های صوتی متصل به رایانه شما را پیدا می کند و سپس یک مشکل احتمالی را به شما اطلاع می دهد.

بهترین روش برای اصلاح نویز بلندگوی رایانه

در این مقاله ، ما با 9 راه حل به چرایی سر و صدا بودن بلندگو پرداختیم. امیدواریم با بررسی و انجام روش های فوق صدای بلندگوی رایانه شما برطرف شود. علت سر و صدا می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. اما به روزرسانی نکردن کارت صدا و ویندوز ، آسیب دیدگی بلندگو ، قطع و وصل شدن کابل ، آداپتور سیم برق یا بلندگو ، پورت معیوب ، مشکلات سخت افزاری کارت صدا ، سر و صدای ناشی از الکترونیک در نزدیکی بلندگو ، تنظیمات صدای ویندوز و غیره. n. دلایل سر و صدای بلندگو. آیا این یک کامپیوتر است.

اگر در بخش نظرات از روش های دیگری برای حذف نویز از بلندگوی رایانه خود استفاده می کنید ، نظرات خود را با شخص ثالث و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

شاید این مطلب جذاب باشد
تصاویر زمینه آیفون ۱۴ و ۱۴ پرو را با کیفیت بالا دانلود کنید

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا