تَلِنت (Talent)لپ تاپلوازم جانبی

نقد و بررسی کلاسیک گوشی شیائومی پوکو M5

تلاش برای خرید یک گوشی اقتصادی برخلاف انتظار، کار چندان راحتی نیست. در این محدوده‌ی قیمتی، چندین گوشی با قیمت‌های مشابه وجود دارد که از نظر سخت‌افزاری هم شباهت بسیار زیادی به یکدیگر دارند. در این میان شرکت‌هایی مانند شیائومی کار را سخت‌تر می‌کنند. شیائومی برای گوشی‌های ارزان‌قیمت خود در کنار برند ردمی، از برند پوکو هم بهره می‌برد. مدتی قبل گوشی‌های پوکو M5 و M5s معرفی شدند که در این ویدیو به بررسی پوکو M5 می‌پردازیم.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

با وجود اینکه طراحی گوشی تا حد زیادی یک موضوع سلیقه‌ای است، اما طراحی این گوشی یکی از نقاط قوت آن محسوب می‌شود. پنل پشتی پلاستیکی است ولی از نظر ظاهری یادآور چرم است. همچنین یک نوار شیشه‌ای در بخش فوقانی آن تعبیه شده و همین مشخصه، طراحی آن را نسبت به رقبا متمایز کرده است. اطراف بدنه از فریم پلاستیکی استفاده شده و حسگر اثر انگشت در دکمه‌ی پاور تعبیه شده است. اسپیکر گوشی ویژگی خاصی ندارد و تقریبا همان چیزی است که از یک گوشی اقتصادی انتظار داریم.

خوشبختانه نمایشگر این گوشی رفرش ریت ۹۰ هرتزی ارائه می‌کند و می‌تواند انواع محتواها را به صورت روان‌ نمایش دهد. نمایشگر ۶.۵۸ اینچی پوکو M5 مبتنی بر پنل IPS LCD است و حداکثر روشنایی ۵۰۰ نیتی ارائه می‌دهد که در این زمینه حرف زیادی برای گفتن ندارد. قلب تپنده‌ی آن چیپست هلیو G99 مدیاتک است و برای مقایسه باید بگوییم که بسیاری از رقبای این گوشی از اسنپدراگون ۶۸۰ استفاده می‌کنند. اما در تقریبا تمام بنچمارک‌ها، چیپست G99 عملکرد بهتری به ارمغان می‌آورد. اما در هر صورت واقعیت این است که برای اجرای بسیاری از بازی‌های سنگین، باید تنظیمات را پایین بیاورید.

شاید این مطلب جذاب باشد
اگر تشخیص خرابی ای سی گوشی را جدی نگیرید، باید با موبایلتان خداحافظی کنید!

دوربین اصلی که از سنسور ۵۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند، ویژگی خاصی ندارد و یک دوربین معمولی مانند دیگر دوربین‌های موجود در گوشی‌های ارزان‌قیمت به حساب می‌آید. عکس‌های ثبت شده با این دوربین حتی در محیط روز هم نویز قابل توجهی دارند و بنابراین قرار نیست در محیط‌های کم‌نور عکس‌های مناسبی را ثبت کنید. دوربین سلفی هم به دلیل استفاده از سنسور ۵ مگاپیکسلی، عمدتا کار راه‌انداز محسوب می‌شود و از آن هم نباید انتظار زیادی داشته باشید. در ماژول دوربین خبری از دوربین اولترا واید نیست و در کنار دوربین اصلی، دو دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو و تشخیص عمق تعبیه شده است.

انرژی گوشی از طرف باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود که کمی بیشتر از یک روز می‌تواند کاربران را همراهی کند. این باتری با سرعت ۱۸ وات شارژ می‌شود و در کل برای شارژ کردن آن باید حدود ۲.۵ ساعت منتظر بمانید. پوکو M5 مناسب کاربرانی است که از یک گوشی ارزان‌قیمت، انتظار طراحی جذابی را دارند. بنابراین اگر طراحی گوشی اهمیت زیادی برای شما دارد، بهتر است این گوشی را هم در نظر بگیرید.

نقد و بررسی کلاسیک، یکی از نوستالژیک‌ترین برنامه‌های ویدیویی دیجی‌کالا مگ، یک بار دیگر بازگشته است؛ با شکل و شمایلی جدید، اما در عین حال با حفظ المان‌هایی که شما همراهان همیشگی دیجی‌کالا مگ طی این سال‌ها دوست داشته‌اید.

سری جدید نقد و بررسی کلاسیک دیجی‌کالا مگ به نویسندگی «محمد یوسفی‌زاده»، فیلمبرداری و تدوین «فرزان دلدار» و روایت گرم و آشنای «شاهین شرافتی» هر هفته به نقد و بررسی گجت‌های خاص دنیای فناوری می‌پردازد؛ گجت‌هایی که شاید بسیاری از شما دوست داشته باشید آن‌ها را خریداری کنید اما نیاز به یک راهنمای دقیق و تخصصی برای این کار دارید.

شاید این مطلب جذاب باشد
شیائومی بوک ایر ۱۳ رونمایی شد؛ نمایشگر ۲.۸K با طراحی ۳۶۰ درجه‌ای

 

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا