لپ تاپلوازم جانبی

معرفی اپلیکیشن Plant Parent؛ آموزش نگه‌داری از گیاهان خانگی

اگر از آن دسته افرادی هستید که به گیاهان و گل‌های آپارتمانی و یا خانگی علاقه‌مندید اما از نحوه‌ی نگه‌داری از آن‌ها به اندازه‌ی کافی آگاهی ندارید، حتما تا انتهای این مطلب همراه ما باشید چرا که در آن قصد داریم به معرفی اپلیکیشن Plant Parent بپردازیم.

آیا تا به حال با بودن در جنگل و یا فضای سبز احساس آرامش و شادی کرده‌اید؟ اگر این‌طور بوده باید بگوییم که دلیلش گیاهان سبز مثل درخت‌ها، سبزه‌ها و گل‌ها هستند. تحقیقات نشان داده است بیمارانی که در اتاقشان گیاهان خانگی وجود داشته، زودتر بهبود پیدا می‌کنند. در نتیجه می‌توان گفت نگه داشتن گیاهان آپارتمانی در خانه و یا گل‌های زیبا در حیاط، حالتان را به مراتب بهتر می‌کند.

اگر تا اینجای کار متقاعد شده‌اید که چند گل درون اتاق‌های خانه‌تان بگذارید اما نگران این هستید که عدم آگاهی و شناخت شما از گل‌ها، شاید باعث پژمرده شدن زودهنگام آن‌ها شود، اپلیکیشن Plant Parent اینجاست تا در این راه به شما کمک کند. در این اپلیکیشن خوب و کاربردی، شما قادر خواهید بود در رابطه با شیوه‌ی نگه‌داری گیاهان، مقدار آب‌دهی، نوع خاک، مقدار نور و دیگر موارد مورد نیاز برای رشد هرچه بهتر آن‌ها اطلاعات بسیار خوبی را دریافت کنید. اپلیکیشن یاد شده بیش از ۱۰۰ هزار کاربر فعال دارد و امتیاز ۴.۱ را در گوگل‌پلی و امتیاز خوب ۴.۵ را در اپ استور کسب کرده است، این یعنی با یک اپلیکیشن بسیار خوب و کاربردی طرف هستیم. Plant Parent، راهنمایی خبره و کاربلد، برای بقای گیاهان شماست. البته ناگفته نماند که این اپلیکیشن به طور کاملا رایگان در دسترس قرار گرفته است ولی خرید درون برنامه‌ای هم دارد.

شاید این مطلب جذاب باشد
بررسی مشکل بیرون پریدن از برنامه ها در گوشی های آیفون 

اگر گیاه خاصی را خریداری کرده‌اید، یا نام گیاه خود را نمی‌دانید و یا حتی نمی‌دانید که چطور باید از آن مراقبت و نگه‌داری کنید، پاسخ پرسش‌های شما در اپلیکیشن Plant Parent وجود دارد. با باز کردن منوی اصلی اپلیکیشن Plant Parent، گزینه‌ای به نام «Identity by photo» را مشاهده خواهید کرد که یعنی «تشخیص گیاه از طریق عکس». در این قسمت به طور کامل از گیاه خود عکس بگیرید و منتظر بمانید تا Plant Parent آن را با دقت بررسی کند. پس از مدتی، اسم گیاه مورد نظرتان و تمامی اطلاعاتی که برای بقای آن مورد نیاز است برای شما به نمایش در می‌آید. به عنوان مثال اگر گیاه شما پوتوس (یا پتوس) است اطلاعات مورد نظر به این شکل برای‌تان به نمایش در می‌آید.

 

اپلیکیشن Plant Parent

برای مثال در این تصویر، به شما گفته می‌شود هر چند وقت یک بار باید به آن آب دهید و یا نوردهی و خاک برای رشد بهتر آن باید چگونه باشند. علاوه بر این‌ها، اطلاعاتی راجع به نحوه‌ی کاشتن گیاه مربوطه، چگونگی تغذیه و مقاوم کردن آن و بسیاری موارد ارزشمند دیگر هم در اختیارتان قرار می‌گیرد. همچنین اگر گیاه‌تان آسیب پذیر و یا بیمار شد و یا رنگ برگ‌هایش تغییر پیدا کرد، اپلیکیشن Plant Parent راهکار لازم را برای حل این مشکلات به شما می‌دهد.

اپلیکیشن Plant Parent

اپلیکیشن یادشده چندین بخش متفاوت نیز دارد که به صورت خلاصه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم. در بخش «Health» یا همان «سلامتی»، شما قادر خواهید بود که بیماری گیاه خود را تشخیص داده و آن را درمان کنید. برای انجام این کار فقط کافی است که به طور کامل از گیاه بیمار خود عکس بگیرید. در بخش بعدی که «Find Plant» نام دارد می‌توانید با جست‌و‌جو کردن نام گل و یا گیاه خود آن را پیدا کرده و اطلاعات مورد نیاز را در رابطه با آن‌ها بخوانید. در بخش «Care Guide» همان‌طور که از نامش پیداست، می‌توانید تمامی مطالب مورد نیاز را برای نگه‌داری و تکثیر گیاه مورد نظرتان مطالعه کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
معرفی برنامه PlantNet؛ ابزاری برای شناسایی آسان گیاهان از طریق عکس

از آنجایی که به شخصه عاشق گیاهان آپارتمانی هستم، مدت‌هاست که از این اپلیکیشن استفاده می‌کنم. در استفاده‌ی چند ماهه‌ای هم که از این اپلیکیشن داشته‌ام با مشکل و یا نقطه ضعف خاصی مواجه نشده‌ام اما باید به این نکته اشاره کنم که متاسفانه این برنامه از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند و زبانش کاملا انگلیسی است. البته از یک سری زبان دیگر هم در آن پشتیبانی می‌شود اما اگر می‌خواهید اطلاعات فقط به زبان فارسی برایتان به نمایش در بیاید، باید از سرویس‌های ترجمه‌ی متن استفاده کنید و یا به سراغ اپلیکیشن‌های دیگر بروید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا