لپ تاپلوازم جانبی

اپل به دنبال ثبت سه نشان تجاری برای هدست‌های خود است

اپل که در حال آماده شدن برای معرفی اولین هدست واقعیت افزوده خود است، فرآیند ثبت درخواست نشان‌های تجاری برای نام‌های مختلف پلتفرم «Reality» را آغاز کرده است. بلومبرگ گزارش می‌دهد که شرکت‌های مرتبط با اپل برای ثبت اسامی از جمله Reality One، Reality Pro و Reality Processor درخواست داده‌اند. با این حال، نباید انتظار داشته باشید که این محصولات در رویداد ۱۶ شهریور ماه این شرکت معرفی شوند. جدیدترین شایعات به طور کلی به عرضه‌ی این هدست‌ها در اوایل سال ۲۰۲۳ اشاره دارند.

علاقه‌ی جالب اپل به برند Reality در سال ۲۰۱۷ مشخص شد؛ زمانی که بلومبرگ برای اولین بار گزارش داد که اپل در حال کار روی پلتفرم «rOS» یا realityOS است. سال ۲۰۱۹ نیز، اپل یک فریم‌ورک توسعه‌دهنده به نام «RealityKit» را منتشر کرد تا به ایجاد تجربیات واقعیت افزوده کمک کند. البته، هیچ تضمینی وجود ندارد که اپل از هر یک از نشان‌های تجاری پیشنهادی مانند Reality One یا Reality Pro در محصولات جدید خود استفاده کند. به طور دقیق‌تر باید بگوییم که هنوز این نام‌ها ثبت نشده‌اند. اما اگر کمی منطقی به این قضیه نگاه کنیم، استفاده از نام Reality One برای هدست واقعیت افزوده متحمل‌تر از دیگر نام‌ها خواهد بود.

همچنین ممکن است از آن جایی که نسل اول هدست‌های واقعیت ترکیبی اپل با قابلیت‌های بسیار پیشرفته‌ای در اختیار کاربران قرار بگیرد، اپل از نام Reality Pro برای این محصول بهره ببرد. پیش‌تر خبری منتشر شد مبنی بر اینکه اپل تست‌های تولید هدست واقعیت ترکیبی خود را تمام کرده است. بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده از تأمین‌کنندگان این محصولات شرکت اپل، این هدست‌ها مرحله‌ی دوم آزمایشات معتبر مهندسی خود را به پایان رسانده‌اند. همچنین «مارک گورمن»، تحلیلگر مشهور حوزه‌ی فناوری، اشاره کرده که هدست واقعیت ترکیبی اپل گران‌قیمت خواهد بود.

شاید این مطلب جذاب باشد
رابط کاربری One UI 5.0 سامسونگ شاید در تاریخ ۲ آبان عرضه شود

هدست‌های اپل

با اینکه بسیاری از کارشناسان حوزه‌ی فناوری پیش‌بینی می‌کنند که این محصول حدود ۳۰۰۰ دلار قیمت داشته باشد، اما روزنامه‌نگار بلومبرگ در خبرنامه‌ی «Power On» خود اعلام کرده که غول فناوری آمریکایی درباره‌ی قیمت بالای ۲۰۰۰ دلار این هدست‌ها صحبت کرده است. دیگر شایعه‌ها حاکی از آن است که اولین نسل این هدست‌ها از ۱۴ دوربین در ساختار خود بهره می‌برد که می‌تواند یک تجربه‌ی وصف نشدنی را به کاربران ارائه دهد.

به گفته‌ی تحلیلگر معروف اپل یعنی «مینگ چی کو»، نسل اول هدست واقعیت ترکیبی اپل از آداپتور برق ۹۶ واتی USB-C استفاده خواهد کرد که همراه با مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی ارائه شده است. این تحلیلگر در ادامه اشاره کرده که هدست اپل تجربه‌ نوآورانه‌ای با جابه‌جایی یکپارچه بین حالت‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی ارائه می‌دهد. او همچنین معتقد است که هدست اپل از نظر قدرت محاسباتی دو تا سه سال جلوتر از محصولات رقیب خواهد بود.

نشان تجاری Reality Processor نیز به طور واضحی به تراشه‌ی سفارشی اپل که برای این هدست‌ها طراحی شده، اشاره می‌کند. انتظار می‌رود این تراشه مشابه‌ی تراشه M2 باشد که در مک بوک ایر ۲۰۲۲ از آن استفاده شده است. به گفته‌ی برخی منابع، نسل اول هدست اپل همچنین دارای یک پردازنده‌ی کمکی ویژه برای مدیریت سیستم تصویربرداری این محصولات خواهد بود.

هدست‌های اپل

اولین رویداد رسانه‌ای پاییز اپل، ۱۶ شهریور ماه برگزار می‌شود؛ جایی که انتظار داریم این شرکت از سری جدید گوشی‌های پرچم‌دار آیفون ۱۴، اپل واچ سری ۸، اپل واچ پرو و نسل دوم ایرپاد پرو رونمایی کند. اگرچه نسل اول هدست‌ واقعیت افزوده اپل در این مراسم معرفی نخواهد شد، اما ممکن در این مراسم شاهد ارائه‌ی پیش‌نمایشی از این محصول جدید اپل باشیم.

شاید این مطلب جذاب باشد
آیا اورکلاک کردن کامپیوتر جذابیت خود را از دست داده است؟

منبع: ۹to5mac

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا