لپ تاپلوازم جانبی

گوگل زمان انتشار احتمالی بتای اندروید ۱۴ را فاش کرد

اگرچه اندروید ۱۳ به‌تازگی برای گوشی‌های پیکسل عرضه شده اما گوگل یک سرنخ از زمان عرضه‌ی احتمالی اندروید ۱۴ هم به ما داده است.

گوگل امسال اندروید ۱۳ را کمی زودتر از سال گذشته برای گوشی‌هایش عرضه کرده است. اواسط همین ماه بوده که این اتفاق رخ داد در حالی که بسیاری از افراد انتظار داشتند این شرکت در ماه اکتبر، یعنی زمانی که قصد دارد گوشی‌های سری پیکسل ۷ را رونمایی کند، آپدیت جدید را در دسترس کاربران قرار دهد. با این حال این آپدیت هم اکنون به صورت رسمی در اختیار کاربران پیکسل قرار دارد اما آن دسته از کاربرانی هم که عضو برنامه‌ی بتای QPR اندروید هستند، می‌توانند آپدیت‌های فصلی اندروید ۱۳ را بلافاصله بعد از اینکه عرضه می‌شوند دریافت و تجربه کنند.

QPR یا همان Quarterly Pixel Feature Drop، آپدیتی است که گوگل هر سه ماه آن را برای کاربران عضو برنامه‌ی بتا منتشر و طی آن، یک سری قابلیت جدید را برای گوشی‌هایش عرضه می‌کند. کاربران هم با دریافت زودهنگام آن‌ها، بازخوردهای لازم را برای شرکت ارسال می‌کنند. اگر شما هم عضو این برنامه هستید، این موضوع را هم در نظر داشته باشید که آپدیت‌های نسخه‌ی بتا معمولا مشکلات متعددی با خود به همراه دارند و از طرفی ترک برنامه‌ی بتا هم احتمالا شما را مجبور می‌کند اطلاعات دستگاه‌تان را به طور کامل پاک کنید.

گوگل اخیرا با آپدیت صفحه‌ی برنامه‌ی بتای اندروید اعلام کرده که از سپتامبر سال ۲۰۲۲، فرایند انتشار آپدیت QPR را آغاز خواهد کرد. نکته‌ی جالب اینجاست که گوگل در این صفحه به این موضوع نیز اشاره کرده که چه زمانی فرایند انتشار آپدیت QPR اندروید ۱۳ به پایان می‌رسد. حتی برای نخستین بار، به نام اندروید ۱۴ هم اشاره شده است. این موضوع یک سرنخ از زمان انتشار احتمالی نسخه‌ی بتای اندروید ۱۴ به ما می‌دهد. در بخش مربوط به پرسش‌های متداول آمده که «آپدیت QPR اندروید ۱۳ تا ماه مارس ۲۰۲۳ منتشر خواهد شد و بعد از آن، شاهد عرضه‌ی بتای اندروید ۱۴ خواهیم بود».

شاید این مطلب جذاب باشد
شیائومی می بند 7 پرو با نمایشگر 1.64 اینچی و GPS داخلی معرفی شد

گوگل پیش‌تر گفته بود آپدیت QPR اندروید ۱۳ تا ژوئن ۲۰۲۳ ادامه خواهد داشت. اما این بازه‌ی زمانی در مقایسه با آنچه که اکنون در صفحه‌ی رسمی آپدیت اندروید می‌بینیم کمتر شده است تا بدین ترتیب این شرکت فضای کافی برای عرضه‌ی نسخه‌های مختلف بتای اندروید ۱۴ داشته باشد. اگر آپدیت اندروید QPR اندروید ۱۳ تا ماه ژوئن ادامه داشت، گوگل احتمالا مجبور می‌شد بتای اندروید ۱۴ را همزمان با آن برای گوشی‌هایش منتشر کند که قرار نیست چنین اتفاقی رخ دهد. پایان انتشار آپدیت QPR اندروید ۱۳ در ماه مارس به این معناست که به احتمال زیاد نخستین آپدیت بتای اندروید ۱۴ باید در ماه آوریل رسما منتشر شود.

این زمان‌بندی کاملا مشابه برنامه‌ی امسال گوگل است. اگر به خاطر داشته باشید، نخستین نخسه‌ی بتای اندروید ۱۳ هم دقیقا در ماه آوریل برای کاربران در دسترس قرار گرفت (البته نسخه‌ی مخصوص توسعه‌دهندگان در ماه فوریه و مارس عرضه شده بود). بنابراین گوگل ظاهرا نمی‌خواهد تغییری در برنامه‌های خود برای عرضه‌ی سیستم‌عامل جدید به وجود بیاورد.

اگرچه گوگل، آغاز فرایند انتشار آپدیت QPR اندروید ۱۳ و زمان پایان آن را رسما اعلام کرده است، اما نمی‌توان با اطمینان گفت که بتای اندروید ۱۴ دقیقا در آوریل در دسترس قرار می‌گیرد. باید منتظر ماند و دید آیا گوگل این موضوع را در آینده تأیید می‌کند یا خیر.

منبع: PhoneArena, AndroidAuthority

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا