لوازم جانبی

كم كردن حجم عکس در اندروید

عکاسی یکی از لذتبخش‌ترین کار‌هایی است که می‌توانید با گوشی انجام دهید. امروزه تلفن‌های هوشمند در مسیری قرار گرفته‌اند که هر سال با نوآوری در بخش دوربین، کاربران را شگفت‌زده می‌کنند. اما معضلی که امروزه کاربران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند این است که حجم هر عکس چیزی بین 4 تا 12 مگابایت است. از آنجایی که از حافظه‌ی گوشی برای موسیقی، شبکه‌های اجتماعی، اپلیکیشن‌ها، کتاب، فیلم و انواع فایل و اسناد دیگر نیز استفاده می‌شود، فضای چندان زیادی را نمی‌توان به دوربین اختصاص داد.

 اما راه چاره چیست؟ کم کردن حجم عکس. دقیقا، کم کردن عکس می‌تواند بهترین راهکار برای حجم عکس‌ها باشد که هم بتوانیم عکس‌های بیشتری بگیریم و هم بتوانیم آن‌ها را در گوشی ذخیره داشته و در صورت لزوم از آن‌ها استفاده کنیم. به شما این اطمینان را می‌دهیم که پس از خواندن این مقاله یکبار برای همیشه از شر عکس‌های حجیم راحت و به آسانی می‌توانید با گوشی اندرویدی خود حجم هر عکسی را فشرده کنید.

چرا کم کردن حجم عکس در اندروید مهم است؟

شاید هنگام ثبت نام یا درج آگهی در وب‌سایتی با ارور “حجم عکس باید کمتر از 100 کیلوبایت باشد” مواجه شده باشید. در بسیاری از وب‌سایت‌ها جهت ثبت نام، درج آگهی و… نمی‌توان عکس‌هایی با حجم بالا آپلود کرد. به همین دلیل لازم است که بتوانیم نحوه کم کردن حجم عکس در اندروید را یاد بگیریم تا در زمان‌های ضروری به راحتی و بدون اتلاف وقت حجم عکس‌های خود را کم و امورات خود را پیش ببریم.

 حجم تصاویر در گوشی‌های هوشمند امروزی بسیار بالاست و نمی‌توان عکس‌های زیادی را در گوشی خود ذخیره داشت. این معضل نیز یکی از دلایلی است که حتما باید حجم عکس در اندروید را جدی بگیریم. در این خصوص لازم است که هر چند وقت یکبار عکس و فیلم‌های خود را به کامپیوتر، هارد جانبی و یا لپ‌تاپ خود منتقل کنید. برای انتقال فایل از گوشی به سیستم می‌توانید از کابل تایپ سی، کابل لایتنینگ استفاده کنید. در‌صورتی‌که کابل رابط شما اورجینال نباشد فرایند انتقال عکس و فیلم از گوشی به سیستم با کندی همراه خواهد بود. چنانچه برای اتصال گوشی به لپ‌تاپ خود پورت خالی ندارید می‌توانید با استفاده از هاب usb چند دیوایس را به کامپیوتر و لپ‌تاپ خود متصل کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
بررسی ای‌دیتا مدل HD710 Pro؛ پرفروش‌ترین هارد اکسترنال دیجی کالا

چگونه حجم عکس را در گوشی کم کنیم؟

چگونه حجم عکس را در گوشی کم کنیم؟

با استفاده از دو روش می‌توان حجم عکس را در اندروید کاهش داد. ابتدا قبل از اینکه با گوشی خود عکاسی یا فیلمبرداری کنید به منوی تنظیمات گوشی بروید. در بخش تنظیمات می‌توانید کیفیت عکس و فیلمبرداری را روی حالت medium تنظیم کنید تا بتوانید بدون استفاده از هیچ‌گونه نرم‌افزاری عکس‌هایی با حجم پایین خروجی بگیرید.

گوشی‌های هوشمند امروزی دارای چند دوربین هستند. قبل از تهیه عکس و فیلم می‌توانید پیکسل دوربین را به دلخواه خود تغییر بدهید تا بتوانید عکس‌هایی با حجم مناسب خروجی بگیرید. چنانچه می‌خواهید عکس و فیلم‌های حجیم خود را به کامپیوتر منتقل کنید جهت انجام درست این کار مقاله انتقال فایل از گوشی به کامپیوتر را مطالعه کنید. روش دوم استفاده از اپلیکیشن‌های بهینه‌سازی عکس است. با نصب اپلیکیشن فشرده‌سازی حجم عکس نیز به راحتی در چند ثانیه حجم عکس‌های خود را در اندروید کاهش دهید. در ادامه بهترین اپلیکیشن کم کردن حجم عکس در اندروید را معرفی می‌کنیم.

بهترین برنامه کم کردن حجم عکس در اندروید

یکی از محبوب‌ترین و سریع‌ترین اپلیکیشن‌ها برای کم کردن حجم عکس در اندروید، برنامه Photo Compress است. این اپلیکیشن کاملا رایگان بوده و بدون افت کیفیت می‌تواند به راحتی حجم عکس‌های شما را کاهش دهد. برای نصب این برنامه می‌توانید از پلی‌استور اقدام کنید. از مزایای استفاده از اپلیکیشن Photo Compress این است که علاوه‌بر کم کردن حجم عکس، می‌توانید به لخواه خود تصاویر مورد نظر خود را تغییر سایز و برش بزنید.

 بعد از انجام تغییرات مورد نظر خود از داخل خود اپلیکیشن نیز می‌توانید خروجی عکس را در شبکه‌های اجتماعی و یا در هر برنامه‌ی دیگری به اشتراک بگذارید. درصورتی‌که از حجم و یا کیفیت خروجی بهینه‌سازی خود راضی نیستید مقادیر موجود برای کم کردن حجم را تغییر دهید تا بتوانید حجم دلخواه خود را به دست‌آورید. لازم به ذکر است که پر شدن بی ‌دلیل حافظه گوشی به دلیل ویروسی شدن ممکن است اتفاق بیوفتد؛ به همین دلیل لازم است که بررسی کنید که چرا حافظه گوشی پر شده است.

برنامه کاهش حجم عکس، بدون افت کیفیت در اندروید

برنامه کاهش حجم عکس، بدون افت کیفیت در اندروید

یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن‌های کم کردن حجم عکس در اندروید برنامه LIT Photo Compress & Resize است. این اپلیکیشن از رابط کاربری بسیار کاربر پسند و جذابی برخوردار است و در عرض چند ثانیه می‌تواند عکس‌های حجیم شما را بدون فدا کردن افت کیفیت، به‌طور موثری کاهش دهد. این برنامه محبوب و رایگان را می‌توانید از پلی استور به راحتی دانلود و نصب کنید. برنامه LIT Photo Compress & Resize با کاهش تعداد رنگ‌های موجود در عکس، که در خروجی نهایی چندان به چشم نمی‌آید، به راحتی می‌تواند کاهش حجم عکس شما را رقم بزند.

آموزش کم کردن حجم عکس در اندروید

شما از چه روشی برای کم کردن حجم عکس در اندروید استفاده می‌کنید؟

 همانطور که در بالا بررسی کردیم به دو روش می‌توان کم کردن حجم عکس در اندروید را انجام داد. روش اول با استفاده از تنظیمات گوشی کیفیت خروجی عکس‌ها را روی حالت meduim قرار بدهیم. روش دوم با استفاده از اپلیکیشن‌های کاهش حجم عکس مثل photo compress یا LIT Photo Compress & Resize عکس‌های حجم بالای خود را بهینه کنیم.

همچنین می‌توانید عکس و فیلم‌های حجیم خود را به کامپیوتر و لپ‌تاپ خود منتقل کنید. گاهی اوقات نیز فایل‌های نامشخصی باعث پر شدن فضای گوشی شده است که باید فضای گوشی خود را از این نوع فایل‌ها خالی کنید؛ اگر در این خصوص نیاز به راهنمایی دارید مقاله چگونه حافظه گوشی را خالی کنیم را مطالعه کنید. درصورتی‌که شما از روش دیگری برای کم کردن حجم عکس در اندروید استفاده می‌کنید در بخش کامنت‌ها نظرات خود را با ما و دیگر کاربران وبلاگ جانبی به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا