لوازم جانبی

علت کار نکردن یکی از گوشی های هندزفری بلوتوثی یا سیمی + راه حل

یکی از رایج ترین مشکلاتی که این روزها برای بسیاری اتفاق می افتد، کار نکردن یکی از گوشی های هندزفری سیمی یا بلوتوثی است. اگر خوش شانس باشید و این مشکل برای شما تا حالا پیش نیامده باشد، حتما کسی از دوستان یا آشنایان هست که با این مسئله روبرو شده باشد. ولی آیا اصلا این مشکل راه حلی دارد یا بهتر است همان اول هندفری را کنار بگذارید و برای یک خرید جدید اقدام کنید.

از همین ابتدا لازم است اشاره کنیم که مشکل قطع شدن صدای هندزفری ها (مخصوص ایرپاد) بیشتر به دلیل صدمه دیدن فیزیکی آن هاست. میتوانید با خرید لوازم جانبی ایرپاد، از هندزفری خود در برابر انواع ضربات فیزیکی و صدمه محافظت کنید.

اگر هم قصد شما خرید نیست و تنها میخواهید برای اطلاع عمومی خود، در مورد این موضوع بیشتر بدانید، خوشبختانه ما راه حل هایی داریم که قطعا جواب میدهد. پس اجازه دهید بیشتر از این وقت را هدر ندهیم و به موضوع مقاله بپردازیم.

مشکل قطع شدن صدای هندزفری

هندزفری سیمی و بلوتوثی و مشکل قطع شدن صدای یک گوشی هدفون بی سیم!

ممکن است فکر کنید هدفون بلوتوثی به خاطر تکنولوژی نوین و استفاده نکردن از سیم، کمتر احتمال روبرو شدن با این مشکل را دارد. یعنی مثل هدفون های سیمی کمتر در معرض صدمه، تا شدن سیم، یا خراب شدن هستند. اما جالب است بدانید که هندزفری ها فارغ از اینکه سیمی هستند یا بلوتوثی، مشکل قطع شدن یک کاناله دارند. حتی در مدل های پرچمدار و گران قیمت هم گاهی این مشکل به وجود می آید.

علت کار نکردن یک گوشی هندزفری بلوتوث

علت کار نکردن یکی از گوشی های هندزفری چیست؟

تجربه به ما نشان داده که دلیل قطع شدن یکی از گوشی های هندفری میتواند به خاطر مشکل نرم افزاری یا سخت افزاری باشد. معمولا مشکل نرم افزاری زمانی به وجود می آید که بعد از اتصال، نرم افزارهای موجود در گوشی باعث اختلال در کارکرد هندزفری شوند یا اینکه خودِ هندزفری از نظر نرم افزاری دارای یک باگ باشد.

شاید این مطلب جذاب باشد
۱۰ دلیل برای برتری کامپیوتر دسکتاپ نسبت به لپ‌تاپ

در حالت سخت افزاری، ممکن است به خاطر ضربه خوردن به بدنه، سیم ها و تراشه های موجود در داخل دستگاه، دچار مشکل شوند. در بعضی موارد هم دمای محیط یا آب خوردن به دستگاه میتواند عامل اصلی قطع شدن یکی از گوشی ها باشد. اما چه نرم افزاری و چه سخت افزاری، اصلا نگران نباشید چراکه میتوانید با یک سری راهکار و ترفندهایی که در ادامه به شما میگوییم، این مشکل را ریشه کن کنید.

راه حل نرم افزاری مشکل قطع شدن هندزفری

راه حل نرم افزاری مشکل قطع شدن یا کم شدن صدای یک طرف گوشی هندزفری

در بیشتر اوقات شما با ریست کردن کامل هندزفری میتوانید تمام مشکلات نرم افزاری را حل کنید. بازیابی به حالت کارخانه یا حتی آپدیت کردن، باعث میشود خیالتان از بابت هر مشکل نرم افزاری راحت شود. اما چطور این کار رو انجام دهید؟

روش اول: استفاده از دکمه ریست هندزفری

در بعضی از مدل های هندزفری، شما میتونید با نگه داشتن کلیدهای موجود در خودِ هندزفری اقدام به ریست کردن آن کنید. به عنوان مثال در بیشتر مدل های هندزفری بیسیم شیائومی، با نگه داشتن کلید لمسی موجود در هر دو طرف به مدت 5 ثانیه و بعد از اینکه صدایی از داخل گوشی آمد، دستگاه خود را ریست کنید. البته لازم است اشاره کنیم که این روش در مدل های مختلف یکسان نیست و میتوانید به سادگی با سرچ کردن عبارت «How to reset factory + your model» در گوگل به جواب برسید.

روش دوم: کلید ریست کیس

در روش بعدی، شما باید با استفاده از کلیدهای موجود در کیس دستگاه، فرآیند بازیابی را انجام دهید. به این صورت که باید دکمه را چند ثانیه نگه دارید و بعد از روشن شدن چراغ روی کیس به رنگ های مختلف، دستگاه شما ریست میشود.

شاید این مطلب جذاب باشد
هکرها با هک بایننس ۵۷۰ میلیون دلار توکن BNB را سرقت کردند

اگر هنوز در انتخاب یک هندزفری بی سیم شک دارید، به شما پیشنهاد میکنیم مقاله بهترین هندزفری بلوتوثی را بخوانید تا با انواع مدل ها آشنا شوید و بهترین خرید را داشته باشید.

 راه حل سخت افزاری کم شدن صدای یکی از هندزفری های بلوتوثی

راه حل سخت افزاری مشکل قطع شدن گوشی هندزفری بلوتوثی

حالا رسیدیم به قسمتی که ممکن است برای بسیاری از کاربران پیش بیاید و آن خراب بودن دستگاه از نظر سخت افزاری است. همانطور که در بالا اشاره کردیم، مسائلی مثل ضربه، آب خوردن و دمای نامناسب میتواند باعث اختلال فیزیکی در دستگاه شود که تنها راه آن مراجعه به تعمیرکار زبردست است. اما چند ترفند است که میتوانید به عنوان راهکار از آن بهره مند شوید:

روش اول: تمیز کردن مجرای داخلی گوشی های هندزفری با الکل

در بعضی موارد کثیفی و جرم در مجرای داخلی گوشی جمع میشود و باعث اختلال در انتقال جریان میشود. در این حالت میتوانید با یک پد مخصوص الکل، یک عدد مسواک قسمت داخلی هر گوشی را تمیز کنید.

روش دوم: تمیز کردن مجرای داخلی جک هدفون در مدل های سیمی

اگر هندزفری شما سیمی است و با مشکل قطع شدن یک طرف گوشی ها مواجه شدید، میتوانید با یک خلال دندان داخل جک هدفون را تمیز کنید. گاهی اوقات کثیفی و جرم با جمع شدن در مجرای داخلی، باعث میشود یکی از هندزفری ها خوب کار نکند.

سخن آخر

در این مقاله فهمیدیم علت کار نکردن یا کم شدن صدای یکی از گوشی های هندزفری چیست و با دسته بندی موضوع به سخت افزاری و نرم افزاری، سعی کردیم راه حل های کاربردی به شما ارائه دهیم. حال نوبت شماست. تجربه شما از روبرو شدن با مشکل قطع شدن یا کم شدن صدای یکی از هندزفری ها چیست؟

شاید این مطلب جذاب باشد
آموزش خالی کردن کش گوشی (حافظه پنهان گوشی)

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا