لوازم جانبی

علت چشمک زدن چراغ پاور بانک

علت چشمک زدن لامپ پاور بانک

پاوربانک ها یکی از مفیدترین لوازم جانبی هستند. امروزه ، از آنجا که تلفن های همراه نقش بسیار مهمی در بسیاری از کارهای روزانه ما ایفا می کنند ، دسترسی بیشتر از همیشه اهمیت یافته است. تا زمانی که تلفن همراه ما شارژ شده باشد ، در دسترس خواهیم بود. به همین دلیل ، استفاده از پاور بانک برای افرادی که از تلفن همراه خود زیاد استفاده می کنند و معمولاً در خانه نیستند ، ضروری است.

اما گاهی اوقات پاوربانک مشکلاتی دارد و خوب شارژ نمی شود. از طرفی چراغ پاور بانک چشمک می زند. در این مقاله می خواهیم دلیل چشمک زدن چراغ پاوربانک را توضیح دهیم و مشکلات کلی پاوربانک ها را از نزدیک بررسی کنیم.

چراغ های چشمک زن روی پاور بانک به چه معناست؟

پاوربانک ها دارای 4 چراغ LED کوچک هستند که میزان شارژ پاوربانک را نشان می دهد. از سوی دیگر ، برخی از پاوربانک ها دارای صفحه نمایش LED کوچک هستند که اطلاعاتی در مورد شارژ پاوربانک و نحوه شارژ آن نشان می دهد.

اگر پاوربانک دیگری به تلفن یا دستگاه خود وصل نکرده اید یا پاوربانک را شارژ کرده اید یا پاوربانک دستگاه دیگری را شارژ می کند ، دکمه POWER Powerbank LED را فشار دهید روشن و روشن می شود که نشان می دهد شارژر چقدر شارژ می شود. چراغ های پاور بانک شیائومی یا هر مارک دیگر دارای معنایی هستند که در جدول زیر به طور کامل ذکر شده است.

تعداد چراغ های LED روشن

نماینده

است

اگر 1 LED روشن است و چشمک می زند

هزینه پاور بانک 0 تا 25٪

است

اگر 2 LED روشن و چشمک می زند

هزینه پاور بانک 25 تا 50٪

است

اگر 3 LED روشن و چشمک می زند

هزینه پاور بانک 50 تا 75٪

است

اگر 4 LED روشن و چشمک می زند

هزینه پاوربانک 75 تا 100٪

است

اگر پاوربانک به شارژر متصل باشد یا دستگاه دیگری را شارژ کند و هر چهار نشانگر چشمک بزند ، این نشان می دهد که مشکلی در فرایند شارژ وجود دارد.

متداول‌ترین مشکلات پاوربانک‌ها

شایع ترین مشکلات پاور بانک

قیمت پاوربانک بسیار مقرون به صرفه است و در نوع خود بهترین لوازم جانبی در جهان است. اما مشکلات متداول پاور بانک ها وجود دارد که می تواند برای شما یک چالش جدی باشد. اگر پاوربانک LED روشن شود اما باتری که شارژ می کنید شارژ نشود ، ممکن است دلایل زیادی وجود داشته باشد.

از سوی دیگر ، اگر پاوربانک یک ساعت شارژ نشده باشد و در این مدت مشکل داشته باشد ، باید منبع آن را پیدا کنید. در زیر می خواهیم شایع ترین مشکلات بانک های انرژی از جمله دلیل دیر شارژ شدن پاوربانک ها را بررسی کنیم.

1. آداپتور پاوربانک را بررسی کنید

اگر پاوربانک Apple یا هر مارک دیگری که دارید هزینه ای دریافت نمی شود ، این ممکن است به دلیل عدم اتصال صحیح آداپتور به لانه باشد. بررسی کنید که پاوربانک به طور مطمئن به سوکت وصل شده باشد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. همچنین کابل پاوربانک را بررسی کنید ، ممکن است کابل از پاوربانک جدا یا شل شده باشد. منبع تغذیه را به پریز دیگری وصل کنید تا از سالم بودن دوشاخه مطمئن شوید.

درگاه شارژ را بررسی کنید

2. درگاه شارژ را بررسی کنید

اگر درگاه شارژ USB USB حاوی خاک ، گرد و غبار یا خاک باشد ، اتصال کابل به سوکت ممکن است درست کار نکند و پاوربانک نیز شارژ کار ؛ به همین دلیل ، باید درگاه شارژ را بررسی کنید و در صورت مشاهده هرگونه آلودگی یا هرگونه آلودگی و زباله ، آن را با مواد شوینده ، خلال دندان ، موچین یا سنجاق پاک کنید. در این راستا ، از Powerbank Wireless can استفاده کنید این مزیت را دارد که در صورت آسیب دیدن پورت و پورت شارژ ، می توان از آن برای شارژ بی سیم استفاده کرد.

3. از کابل شارژ دیگری استفاده کنید

ممکن است کابل شارژ معیوب باشد. اگر کابل شارژ قطع و وصل شده باشد ، نمی تواند پاوربانک را به درستی شارژ کند. به همین دلیل ، برای اطمینان از سالم بودن کابل شارژ ، بهتر است از کابل شارژ دیگری استفاده کنید. اگر کابل شارژ را عوض کنید و پاوربانک هنوز شارژ نشود ، ممکن است پورت USB USB خراب شود.

پاوربانک را به لپ تاپ متصل کنید

4. پاور بانک را به لپ تاپ وصل کنید

اگر پاوربانک خود را وصل کرده اید و پاوربانک شارژ نشده است و کابل و سوکت شارژ دیگری را امتحان کرده اید ، بهتر است پاوربانک را با کابل شارژ به لپ تاپ وصل کنید. ممکن است آداپتور معیوب باشد و برق را به پاور بانک منتقل نکند.

5. احتمال آسیب به پاور بانک به دلیل عدم شارژ

اگر نشانگر قدرت LED هنگام شارژ یا هنگام شارژ دستگاه دیگر خاموش باشد ، ممکن است پاوربانک خراب شده و عملکرد خود را از دست بدهد. اگر پاوربانک 30000 میلی آمپر ساعتی ممکن است باتری شما آسیب ببیند یا از ارتفاع پایین بیاید و باتری های داخلی نیز آسیب نبینند یا قابل تعمیر نباشند. بهتر است بدانید که ضربه زدن به پاوربانک نیز می تواند باعث انفجار شود ، بنابراین بهتر است از افتادن و برخورد پاوربانک جلوگیری کنید.

6. باتری پاوربانک معیوب است

باتری های قدرت از یک یا چند باتری استفاده می کنند. اگر باتری منبع تغذیه شما به هر دلیلی آسیب دیده باشد ، ممکن است کارایی خود را از دست داده و نتواند برق ذخیره کند. اگر پاوربانک شما دارای گارانتی است ، بهتر است از خدمات گارانتی استفاده کنید.

به عنوان مثال پاوربانک 20000 ظرفیت اسمی و واقعی متفاوت است. اگر باتری گوشی شما 5000 میلی آمپر با پاوربانک 20000 میلی آمپر ساعتی است ، باید حداقل 3 بار و حداکثر 4 بار گوشی شما را شارژ کند ، در غیر این صورت یا باتری پاوربانک معیوب است یا پاوربانک تقلبی است.

7. پاوربانک جعلی است

برخی از کاربران پرسیده اند که چرا پاور بانک متورم شده و چرا خاموش است؟ دلیل افزایش ، خاموش یا عدم شارژ و شارژ پاوربانک ممکن است نشان دهنده یک پاوربانک تقلبی باشد. برای اینکه بدانید پاوربانک شما تقلبی نیست ، شماره سریال و کد امنیتی پاوربانک خود را در وب سایت سازنده بررسی کنید.

برای هر 2500 میلی آمپر ساعت ، پاور بانک باید 60 گرم وزن داشته باشد. اگر از پاوربانک 15000 میلی آمپر ساعتی استفاده می کنید ، پاوربانک شما باید 360 گرم باشد. هرچه ظرفیت پاوربانک یا شارژر موبایل بیشتر باشد ، وزن آن بیشتر است و از این طریق می توانید تقلبی یا واقعی بودن پاوربانک خود را دریابید.

7 نکته برای استفاده بهینه از پاوربانک

7 نکته برای استفاده بهینه از پاور بانک

استفاده بهینه از پاور بانک عمر پاور بانک را افزایش می دهد و شما می توانید سالها از پاور بانک استفاده کنید. در اینجا 7 نکته مهم برای استفاده بهینه از پاور بانک آورده شده است.

1. برای شارژ پاوربانک یا دستگاه دیگر ، بهتر است از کابل شارژ اصلی با استفاده از آداپتور استفاده کنید و کابل شارژ جعلی در نهایت به باتری پاوربانک آسیب می رساند. بهترین شارژر برای شارژ پاور بانک همان شارژری است که داخل جعبه پاور بانک قرار دارد.

شاید این مطلب جذاب باشد
آیا سامسونگ با حذف گلکسی S22 فن ادیشن به دردسر می‌افتد؟

2. برای شارژ پاوربانک ، از آداپتور و شارژر استفاده کنید که اطلاعات آمپراژ و ولتاژ آن با قدرت یکسان است.

3. سعی کنید پاور بانک را در معرض نور خورشید قرار ندهید. پاوربانک در گرما و آفتاب گرم می شود و عملکرد باتری در طول زمان کاهش می یابد.

4. پاوربانک خود را برای مدت طولانی شارژ نکنید. اگر پاوربانک شما 5000 میلی آمپر ساعت است ، شارژ آن 6 ساعت به طول می انجامد. اگر پاوربانک Xiaomi دارید ، برای اطلاعات بیشتر دفترچه راهنمای Xiaomi Power Bank 20000 2c را مطالعه کنید.

5. از پاوربانک فقط برای شارژ دستگاههایی که آمپر و ولت تعریف شده اند استفاده کنید. به عنوان مثال ، اگر از پاوربانک شیائومی استفاده می کنید ، اطلاعات مربوط به تقویت کننده ها و ولتاژهای ورودی و خروجی در دفترچه راهنمای پاوربانک شیائومی و روی بدنه پاوربانک ذکر شده است.

6. قبل از تخلیه پاوربانک تخلیه ، پاوربانک خود را شارژ کنید. زیرا اگر پاور بانک به طور مداوم در حین شارژ خاموش شود ، ممکن است دوباره روشن نشود.

7. اگر پاوربانک را شارژ می کنید ، دستگاه دیگری را با آن شارژ نکنید! این به این دلیل است که باتری به مرور زمان از بین می رود و کارایی کمتری خواهد داشت.

خرید بهترین پاوربانک از بهترین مارک های جهان در یک فروشگاه جانبی

در این مقاله ، علت چشمک زدن لامپ پاور بانک را با جزئیات بررسی کردیم. اگر پاوربانک در حال شارژ شدن است و LED چشمک می زند ، این نشانه آن است که بین 0 تا 25 درصد شارژ شده است. به طور مشابه ، اگر پاور بانک دارای یک چراغ ثابت و یک چراغ چشمک زن باشد ، این بدان معناست که پاور بانک دارای شارژ 25 تا 50 است.

دلیل اینکه پاوربانک شارژ نمی شود یا دستگاه دیگر شارژ نمی شود یا پاوربانک روشن نمی شود می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. مهمترین دلایل شارژر جعلی ، خرابی کابل شارژ ، باتری کم ، پاوربانک تقلبی ، خرابی سوکت ، مسدود شدن درگاه شارژ و نقص در پاوربانک است.

جنابی بزرگترین و بهترین فروشگاه لوازم جانبی در سراسر ایران است. لوازم جانبی خود را از یک فروشگاه معتبر که دارای گارانتی است خریداری کنید. همه محصولات و پاوربانک های ارائه شده توسط طرف دارای 7 روز ضمانت بازگشت محصول هستند و در صورت عدم رضایت می توانید به راحتی محصول خریداری شده را پس دهید.

اگر با علت چشمک زدن چراغ پاور بانک تجربه دارید یا پاوربانک را شارژ و شارژ نمی کنید ، نظرات خود را با ما و سایر مخاطبان در وبلاگ جانبی در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا