لوازم جانبی

علت و نشانه خراب شدن باتری هندزفری بلوتوث و راه حل این مشکل

هندزفری های بلوتوث در سال های اخیر به خوبی جایگاه خود را میان کاربران پیدا کرده اند. قطعا مشکلات متعددی که به واسطه هندزفری های بلوتوث حل می شوند، آن قدر زیاد و جدی هستند که برای حل کردن آن ها حاضر باشید هزینه های سنگین را متقبل شوید تا یک هندزفری بلوتوث خوب تهیه کنید

حال در این میان این احتمال وجود دارد که هدست شما با مشکلاتی مواجه شود و برای تعمیر آن مجبور شوید از یک متخصص کمک بگیرید. گاهی اوقات مشکلاتی مانند قطع و وصل شدن ارتباط هندزفری با گوشی را می توان با روش های متفاوت حل کرد و حتی این احتمال وجود دارد که ریشه مشکل مربوط به گوشی و موارد دیگر باشد و هدست شما کاملا سالم باشد.

 اما گاهی اوقات هم مشکلاتی مانند خاموش شدن هندزفری بلوتوث با داشتن شارژ و یا موارد مشابه به خوبی نشان دهنده عدم سلامت هندزفری شماست. در چنین مواقعی می توانید از گارانتی محصول خود استفاده کنید. اما اگر گارانتی محصول به پایان رسیده باشد یا اینکه به هر دلیل نتوانید از گارانتی استفاده کنید، باید آن را به یک تعمیرکار بسپارید. از آنجایی که بیشتر هندزفری ها ظرافت خیلی خاصی دارند، شاید باز کردن و تعمیر آن، هیچگاه آن را به حالت قبل بازنگرداند اما با این حال شاید به هر شکل دوست داشته باشید که هندزفریتان را تعمیر کنید.

در این مقاله قصد داریم به مواردی که در نهایت باعث خرابی باتری هندزفری بلوتوث می شود بپردازیم و در نهایت به راه حل موجود برای حل این مشکل نیز اشاره ای داشته باشیم. پس اگر احساس می کنید که هندزفری بلوتوث شما خیلی زود شارژ تمام می کند یا باتری آن خراب شده است، در این مقاله پاسخ سوالات خود را پیدا خواهید کرد.

شاید این مطلب جذاب باشد
چرا حافظه گوشی اندروید خیلی زود پر می شود؟ + بررسی راه حل اصلی

روشن نشدن ایرپاد به دلیل تمام شدن باتری

اصلی ترین دلیل خراب شدن باتری هدست بلوتوث چیست؟

موارد بسیاری وجود دارد که به صورت کلی کیفیت و طول عمر چنین محصولاتی را مشخص می کند. از مهم ترین آن ها می توان به گزینه های مانند قدرت و توان باتری، نوع مراقبت شما از محصول، مدت زمان استفاده از آن و همچنین برند ارائه دهنده اشاره کرد.

گاهی اوقات، رفتارهای کاربران اصلی ترین موردی هستند که باعث کاهش طول عمر هدست های بلوتوثی می شوند. به طور مثال قرار دادن هدست بلوتوث در گرما از مواردی است که احتمال خراب شدن باتری را افزایش می دهد. دقیقا همانطور که به باتری گوشی آسیب وارد می کنیم. به همین دلیل توصیه می شود در روزهای تابستان و یا حتی روزهای سرد زمستانی که هوای ماشین خیلی گرم است، هدست بلوتوث خود را در معرض دریچه های بخاری ماشین و یا جلوی نور مستقیم خورشید قرار ندهید.

نکته بعدی که اهمیت بسیاری دارد، استفاده از محصولات باکیفیت است. اگر باتری هدست بلوتوثتان بدون هیچ دلیلی خراب شده و مدت زمان زیادی نیست که از این هندزفری استفاده می کنید، این احتمال وجود دارد که هندزفری بلوتوث شما کیفیت مطلوبی ندارد و یا حتی تقلبی است. برای جلوگیری از به وجود آمدن چنین مسائلی پیشنهاد می شود تا جای امکان از مراکز معتبر اقدام به خرید هندزفری گردنی، بلوتوثی و دستگاه‌های مشابه کنید.

خراب شدن باتری ایرپاد اپل

نشانه های خراب شدن باتری هندزفری بلوتوث

متاسفانه هندزفری های بلوتوث مانند گوشی های هوشمند نیستند که در صورت نیاز یک بار کالیبره باتری را تست کنید تا متوجه شوید که واقعا مشکل از باتری است یا نه!

شاید این مطلب جذاب باشد
از کجا می دانیم هندزفری واقعی است؟ تفاوت هندزفری اصلی و جعلی

به همین دلیل دو راه بیشتر پیش رو ندارید. یا باید قید هدست بلوتوث خودتان را بزنید یا اینکه برای تعمیر اقدام کنید. در این قسمت به بررسی اصلی ترین نشانه های خرابی باتری هندزفری بلوتوث می پردازیم. در صورتی که 2 یا 3 مورد از این نشانه ها را مشاهده کردید، به احتمال زیاد باتری هندزفری شما خراب شده است.

1-خاموش شدن هندزفری بلوتوث به صورت ناگهانی (خاموش شدن هندزفری با داشتن شارژ)

اصلی ترین نشانه ای که خراب شدن باتری هدست بلوتوث را نشان می دهد همین مورد است. اگر بدون هیچ دلیلی و به صورت ناگهانی هدفون بلوتوث شما خاموش می شود این احتمال وجود دارد که باتری عمر خود را کرده است و نیاز به تعویض دارد. البته باید مطمئن شوید که هدست بلوتوث شارژ دارند یا نه. معمولا تمامی هدست ها زمانی که نیاز به شارژ دارند، ابتدا با یک بوق یا چشمک زدن چراغ ال ای دی این مورد را اطلاع رسانی می کنند.

در صورتی که مطمئن هستید هدفون بلوتوثی شارژ دارد اما به صورت ناگهانی خاموش می شود، احتمال خیلی زیاد باتری دچار مشکل شده است. البته همیشه مشکل از باتری نیست، گاهی اوقات دلایل دیگری مثل power saving mode هم باعث این اتفاق می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به مقاله چرا هندزفری بلوتوث به گوشی وصل نمیشود؟ با نحوه رفع این مشکل آشنا شوید.

2-خاموش شدن هدست بلوتوث بعد از جدا کردن از شارژر

یکی دیگر از مواردی که به خوبی خراب شدن باتری هدفون بلوتوث را نشان می دهد همین مورد است. البته مهم ترین مورد درباره این مسئله، این است که مطمئن شوید پورت شارژ هدست سالم باشد. همچنین از سلامت کابل شارژ مطلع شوید. معمولا هندزفری های بلوتوث یک چراغ LED دارند که زمان شارژ شدن، روشن می شود. اگر چراغ روشن شد و بعد از یک یا دوساعت شارژ، هندزفری را از شارژر جدا کردید و مجدد به صورت ناگهانی یا بعد از نیم ساعت خاموش شد، احتمال خرابی باتری وجود دارد.

شاید این مطلب جذاب باشد
مشخصات کلیدی گلکسی S23 لو رفت؛ تغییرات جزئی نسبت به S22

خاموش شدن ناگهانی هندزفری یا هدست بلوتوث

3-روشن شدن هندزفری بلوتوث تنها زمانی که به شارژر متصل می شود

گاهی اوقات هدست های بلوتوثی تنها زمانی روشن می شوند که به شارژر متصل باشند. در مورد دوم به بررسی موقعیتی اشاره کردیم که هدست بلوتوث بعد از شارژ کامل، خیلی زود خاموش می شود و نیاز به شارژ دوباره دارد. اما در این مورد هدست به هیچ عنوان روشن نمی شود و تنها زمانی که به شارژر وصل می شود، یک بوق می زند و یا اینکه چراغ ال ای دی آن روشن می شود. در این مورد نیز احتمال خربی باتری به شدت بالاست. بد نیست بدانید این مشکل در اکثر هندزفری‌ها و حتی هندزفری‌ها برند مثل هندزفری بی سیم شیائومی یا سامسونگ هم مشاهده می‌شود.

جمع بندی کلی:

به عنوان آخرین نکته این مورد را در نظر داشته باشید که اگر مدت زمان بسیاری است که این هدست بلوتوث را دارید و اکنون با مشکل خاموش شدن ناگهانی یا موارد ذکر شده مواجه می شوید، این احتمال وجود دارد که باتری هندزفری شما دچار فرسایش شده است. در هر صورت اگر با ریست کردن هندزفری بلوتوث مشکل خاموش شدن ناگهانی حل نشد، باید از یک متخصص تعمیرکار کمک بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا