لوازم جانبی

روش و نحوه اتصال گوشی آیفون به تلویزیون

نحوه اتصال گوشی آیفون به تلویزیون‌های مختلف همیشه با دردسرهایی همراه است. موبایل‌های شرکت اپل علیرغم تمام محاسنی که دارند، به سختی با سایر برندها سازگار می‌شوند و این موضوع می‌تواند دغدغه‌های را برای کاربران آن‌ها به وجود بیاورد.

یکی از متداول‌ترین سوالاتی که برای کاربران این برند از تلفن‌های هوشمند مطرح خواهد شد، چگونگی اتصال این گوشی و پخش فیلم‌ها و تصویرهایی آن بر روی صفحه نمایش تلویزیون‌های سامسونگ و …. است.

به همین دلیل تصمیم گرفتیم که با آماده کردن یک مقاله جامع تمام روش‌های بی‌سیم و یا با سیم اتصال این برند از گوشی را به تلویزیون آموزش دهیم. در نظر داشته باشید که برای روش‌های اتصال با کابل و سیم نیاز به لوازم جانبی اپل خواهید داشت که بهتر است آن را از فروشگاه معتبر جانبی تهیه کنید.

روش و نحوه اتصال آیفون به تلویزیون با کمک کابل

در این روش‌های برای اینکه بتوان گوشی آیفون را به تلویزیون اتصال داد، باید از کابل‌های مخصوصی کمک گرفت.

1.    استفاده از کابل Lightening  به HDMI

ساده‌ترین و راحت‌ترین راه برای برقراری یک اتصال با کیفیت میان گوشی آیفون و تلویزیون، استفاده از کابل لایتنینگ به hdmi است. در این روش و نحوه اتصال آیفون به تلویزیون، شما می‌توانید یک سمت این کابل را به گوشی خود و طرف دیگر آن را به کابل HDMI متصل کرده و به این ترتیب آنچه را در نمایشگر گوشی آیفون خود می‌بینید، به صورت همزمان بر روی تلویزیون نیز مشاهده کنید.

نحوه اتصال آیفون به تلویزیون با استفاده از کابل لایتنینگ

همانطور که در تصویر می‌بینید در انتهای آداپتور Lightening Digital AV دو درگاه وجود دارد. یکی از این درگاه‌های به کابل HDMI متصل می‌شود و دیگری نیز به منظور اتصال شارژر گوشی به کار می‌رود. از آنجایی که، در هنگام پخش فیلم و یا تصاویر در تلویزیون باتری گوشی اپل زود خالی می‌شود، این درگاه تعبیه شده تا بتوان در صورت نیاز همزمان با پخش فیلم گوشی را شارژ کرد.

شاید این مطلب جذاب باشد
شرکت چینی بایک از ون BAW M7 رونمایی کرد

در قسمت بالای مبدل لایتنینگ نیز سوکتی به منظور اتصال به گوشی آیفون طراحی شده است که برای وصل کردن آیفون به تلویزیون باید این کابل را وارد گوشی خود کنید.

بعد از اینکه کابل اچ دی ام آی را به درگاه خود متصل کردید، طرف دیگر آن را نیز به پورت HDMI موجود در پشت تلویزیون اتصال دهید.

نحوه اتصال آیفون به تلویزیون با استفاده از Lightening Digital

 

حال کافی است که تلویزیون را روشن کرده و حالت Source آن را بر روی HDMI قرار دهید. به محض برقراری اتصال صفحه نمایشگر موبایل خود را به صورت آینه شده بر روی تلویزیون تماشا خواهید کرد.

در نظر داشته باشید که آیفون 4 قادر به نمایش کامل منوها، بازی و برنامه‌های موجود بر روی گوشی نیست و تنها به موسیقی، عکس و ویدیو دسترسی می‌دهد. اما برای سایر مدل های آیفون محدودیتی وجود ندارد. 

2.    اتصال به کمک دانگل HDMI

مشکل نحوه اتصال گوشی آیفون به تلویزیون را می‌توانید با استفاده از دانگل HDMI حل کنید. این دانگل که برای اتصال به تلویزیون از طریق وای فای داخلی عمل می‌کند، هم به صورت Screen Mirroring و هم در حالت Multi Screen محتوای در حال پخش موبایل شما را در تلویزیون منعکس می‌کند. یک طرف این دانگل از طریق کابل HDMI به تلویزیون متصل شده و برای برقراری ارتباط با گوشی در طرف دیگر نیز از وای فای کمک می‌گیرد.

برقراری اتصال میان آیفون و تلویزیون با دانگل

برای اتصال گوشی آیفون خود به تلویزیون به کمک دانگل مراحل زیر را طی کنید:

  1. ابتدا از طریق کابل Type C دستگاه را به شارژر متصل کنید.
  2. سپس تلویزیون را روشن کرده و کابل اچ دی ام آی متصل به دانگل را به درگاه آن در پشت تلویزیون وارد نمایید.
  3. سپس از طریق تنظیمات تلویزیون، حالت نمایش یا Source را بر روی HDMI تنظیم کنید.
  4. حال WiFi آیفون را به شبکه دانگل اتصال دهید. معمولاً اطلاعات مربوط به این شبکه مثل یوزرنیم و پسورد را روی جعبه و یا داخل راهنمای دانگل پیدا خواهید کرد.
  5. از طریق منوی کشویی پایین صفحه گوشی، گزینه Assistive Touch را فعال کنید.
  6. سپس وارد control center شده و گزینه AirPlay  را انتخاب نمایید.
  7. حالا باید DONGLE  را لمس کرده و حالت Mirroring  را فعال کنید.
شاید این مطلب جذاب باشد
بررسی و حل مشکل خاموش و روشن شدن خودکار جی پی اس و مشکلات رایج دیگر

دانگل‌ها مزایایی زیادی دارند؛ از جمله اینکه:

  • قابلیت سازگاری و پشتیبانی با سیستم‌عامل‌های مختلفی چون: ios, Mac, android ,windows است.
  • علاوه بر عکس و فیلم، محتوای تمام برنامه‌های موجود بر روی موبایل را بر روی تلویزیون نمایش می‌دهند.
  • قابلیت اتصال به کنسول مرکزی خودرو نیز دارند.

اتصال میان گوشی آیفون و تلویزیون بدون کابل

معرفی روش‌های بی سیم اتصال آیفون به تلویزیون:

3.    اتصال آیفون به تلویزیون با (Apple TV)

اگر حوصله‌ی استفاده از کابل‌ها را ندارید، می‌توانید به سراغ اپل تی وی بروید. استفاده از این روش که از طریق به کارگیری قابلیت AirPlay امکان پذیر است، استانداردترین نحوه اتصال آیفون به تلویزیون به شمار می‌رود که توسط شرکت اپل در نظر گرفته شده است. این روش اتصال بهتر و مناسب‌تری را فراهم می‌کند. برای برقراری این نوع اتصال باید مراحل زیر را طی کنید:

  • گوشی آیفون و اپل تی وی را به وای فای متصل کنید. دقت داشته باشید که هر دو این دستگاه‌ها را باید به یک شبکه اتصال دهید.
  • دو سر کابل HDMI را به اپل تی وی و نیز تلویزیون متصل کرده و تلویزیون را روشن کنید. حال باید روی تلویزیون خود منوی Apple TV را مشاهده نمایید.
  • سپس به سراغ گوشی خود رفته، یک ویدیو را بر روی آن اجرا کنید.

استفاده از Apple tv برای اتصال آیفون به تلویزیون

  • حال با اسکرول نمایشگر موبایل خود به منوی Control Centre وارد شوید. برای اسکرول کردن کافی است که انگشت خود را روی صفحه نمایش نگه داشته و همزمان به طرف بالا بکشید.
  • سپس به سمت چپ اسکرول کنید و سپس گزینه Apple TV را فعال نمایید.
  • مجدداً ویدیویی خود را پخش نمایید و همزمان آن در تلویزیون مشاهده کنید. 
شاید این مطلب جذاب باشد
چگونه می توان هدفون را در حالت رادیویی خاموش کرد؟

در هنگام برقراری این نوع اتصال میان گوشی آیفون به تلویزیون در نظر داشته باشید که کلیه اطلاعات روی صفحه نمایشگر شما در تلویزیون دیده می‌شود و همه می‌توانند از آنچه در گوشی شما رخ می‌دهد، مطلع شوند.

4.    اتصال از طریق قابلیت DLNA 

فناوری DLNA قابلیتی تعریف شده بر روی تلویزیون‌های جدید است که امکان پخش مدیا و رسانه را فراهم می‌کند. امروزه بیشتر تلویزیون‌ها کاملاً مجهز بوده و امکان اتصال به اینترنت را دارند. معمولاً این تلویزیون‌ها قابلیتی به نام DLNA نیز دارند که می‌توانید از آن به عنوان روش و نحوه اتصال آیفون به تلویزیون استفاده کنید.

اتصال با استفاده از DLNA

برای اتصال به این روش نیاز دارید که اپلیکشین‌هایی مثل MCPlayer HD یا Sunshine  را که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند، بر روی گوشی خود نصب کنید. البته قابلیت DLNA با محدودیت‌هایی روبه رو است. برای مثال نرم افزار MCPlayer HD در نسخه نسخه لایت خود تنها تعداد مشخصی از ویدیوها را پخش می‌نماید و استفاده از نسخه‌های بالاتر آن نیاز به پرداخت هزینه دارد و نرم افزار Sunshine نیز تنها قابلیت پخش موسیقی را برای شما فراهم می‌اورد.

با این حال با استفاده از این فناوری می‌توانید به جز گوشی‌های آیفون سایر دستگاه ها را نیز به تلویزیون متصل کنید.

برای فعال کردن DLNA در تلویزیون خود از طریق تنظیمات به منوی  internet connection رفته و سپس گزینه stream from a PC or home server را فعال نمایید.

سخن آخر:

در این مقاله 4 روش و نحوه اتصال آیفون به تلویزیون را به صورت کامل آموزش داده‌ایم. برای استفاده از بیشتر این روش‌ها نیاز به استفاده از لوازم جانبی موبایل دارید.

شاید این مطلب جذاب باشد
آیپد پرو M2 تا چند روز آینده معرفی می‌شود؛ معرفی مک‌های جدید در زمانی دیگر

در نظر داشته باشید که برای برقراری یک اتصال با کیفیت بهتر است که این لوازم را از برندها و فروشگاه‌های معتبر خریداری نمایید. 

شما می‌توانید در بخش نظرات سوالات و تجربیات خود را با ما درمیان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا