لوازم جانبی

راهنمای خرید رم ریدر یا کارتخوان + معرفی بهترین رم ریدرها برای خرید

راهنمای خرید رم ریدر

قبل از اینکه به بحث خرید رم ریدر بپردازیم باید شناخت کاملی از این دستگاه داشته باشیم. Ram Reader یا کارتخوان یک دستگاه جانبی کوچک است که از لحاظ ظاهری شباهت زیادی با فلش مموری دارد. اما این دستگاه بر خلاف فلش فاقد حافظه داخلی است و تنها به عنوان یک انتقال دهنده اطلاعات مورد استفاده قرار می گیرد. به عبارت دیگر کارتخوان به عنوان یک دستگاه الکترونیکی پر مصرف برای خواندن، کپی و پشتیبان‌ گیری از داده های کارت های حافظه قابل حمل استفاده می شود.

بسته به نوع طراحی رم ریدر هر یک از انواع آن ممکن است برای نوع خاصی از کارت حافظه یا چندین نوع مختلف مورد استفاده قرار گیرند. رم ریدرها به عنوان محصول جدیدی از دستگاه های جانبی دیجیتال و به دلیل ویژگی های عالی خود از جمله اندازه کوچک، وزن کم، حمل آسان و انتقال سریع داده ها بسیار محبوب هستند. از مزایای این ابزار می توانیم به موارد دیگری از جمله راحتی هنگام استفاده، سازگاری با انواع مختلفی از کارت های حافظه و کمک به صرفه جویی انرژی اشاره کنیم.

کارتخوان ها به عنوان دستگاه های کوچک تبدیل قابلیت این را دارند که از کارت های حافظه مختلف پشتیبانی کرده و مانند یک رابط در تبدیل اطلاعات بین کارت حافظه و مقصدهای مختلف مثل کامپیوتر با سرعت بالا عمل کنند. این ابزار نه تنها برای مصارف معمول روزانه مناسب هستند، بلکه به عنوان یک ابزار بسیار کاربردی برای مشاغل عکاسی و فیلمبرداری استفاده می شوند.

رم ریدر سونی

معرفی انواع رم ریدر یا کارتخوان

در راهنمای خرید رم ریدر، یکی از مباحث مهم شناخت انواع کارتخوان است. بدون شناخت کافی این دستگاه و عملکردهای مورد انتظار نمی توان یک خرید باب میل انجام داد. گفتیم که رم ریدرها متنوع هستند. این یعنی اینکه هر یک ویژگی و کارایی خاص خود را دارند. با توجه به همین ویژگی ها است که کارتخوان ها به دسته های مختلفی تقسیم بندی می شوند.

  • رم ریدرهای مینی، کوچک یا همان جیبی از جمله کارتخوان هایی هستند که قابلیت حمل آسانی دارند. به همین دلیل است که به راحتی می توان آن ها را در هر شرایطی جابه جا و در هر محیطی استفاده کرد.
  • کارتخوان های تک کارته نمونه هایی هستند که تنها یک کارت حافظه را ساپورت می کنند. به همین دلیل هنگام خرید این نوع رم ریدر باید دقت کافی داشته باشید.
  • نوع دیگری از رم ریدرها قابلیت پشتیبانی از چند کارت حافظه را دارند. چنین دستگاه هایی برای افرادی مناسب هستند که می خواهند از کارتخوان ها به صورت گسترده و به شکل حرفه ای استفاده کنند.
  • سری آخر این دستگاه مدل های با سرعت بالا هستند. در دنیای مدرن امروز که سرعت حرف اول را می زند، چنین رم ریدرهایی مشخصاً از محبوبیت بسیار بیشتری برخوردارند. این مدل کارتخوان ها خصوصاً در زمان هایی که حجم فایل های انتقالی بالا و زمان کم است، استفاده زیادی دارند.
  • رم ریدر با سرعت بالا

شاید این مطلب جذاب باشد
کو: اپل تولید مدل‌های پرو آیفون ۱۴ را به دلیل تقاضای زیاد افزایش می‌دهد

راهنمای خرید رم ریدر با معرفی بهترین کارتخوان های بازار

کارتخوان های مختلف بسته به نیاز بازار ساخته می شوند. این یعنی اینکه سازندگان هنگام تهیه این محصولات متقاضیان مختلف با بودجه ها و نیازمندی های گوناگون را مد نظر قرار می دهند. برای مثال عده ای از این ابزار استفاده زیادی ندارند، به همین دلیل نمونه های معمولی و ارزان قیمت آن را خریداری می کنند.

در مقابل مشتریانی هم هستند که از Ram Reader به شکل مداوم استفاده می کنند. چنین افرادی با استفاده از رم ریدرهای با سرعت انتقال بسیار بالا، در زمان خود صرفه جویی زیادی می کنند و به راحتی می توانند حجم کاری خود را کنترل کنند.

عکاسان بهترین مثال برای این مجموعه از افراد هستند که نیاز به دستگاه هایی با ویژگی های بهتر و البته قیمت بالاتر دارند. با توجه به این عوامل در ادامه به معرفی نمونه هایی می پردازیم که اگرچه از نظر قیمتی با هم تفاوت دارند، اما به لحاظ کیفیت تأیید شده هستند و در صف بهترین ها قرار دارند.

رم ریدر

رم ریدر geekgo SD Card Reader

اولین دستگاه معرفی شده در راهنمای خرید رم ریدر نوع geekgo SD Card Reader است. این نوع رم ریدر یکی از نمونه های باکیفیت بازار است که البته به دلیل ویژگی های خود به کارتخوان همه کاره شهرت پیدا کرده است.

جالب است بدانید که رم ریدر geekgo SD Card Reader همزمان از چند کارت حافظه با رابط های تایپ سی، USB-A، Micro USB و نوعی آداپتور خاص پشتیبانی می کند. دو رابط اول این کارتخوان برای سیستم های کامپیوتری مناسب هستند. این در حالی است که نوع میکرو برای گوشی های اندروید مجهز به قابلیت OTG مناسب است و آداپتور هم مختص سیستم های IOS است.

شاید این مطلب جذاب باشد
فوران عظیم خورشیدی به مدارگرد اروپا برخورد کرد

در صورتی که از این نوع کارتخوان استفاده کردید و به حافظه بیشتری نیاز داشتید، می توانید برای استفاده از فضای بیشتر دستگاه را به گوشی خود متصل کنید. از دیگر ویژگی کارتخوان geekgo SD Card Reader می توانیم به قابلیت اتصال مستقیم کارت SD به دوربین اشاره کنیم.

انواع مختلف کارت خوان

کارتخوان UGREEN SD Card Reader

اگر در راهنمای خرید رم ریدر به دنبال یک دستگاه ارزان اما باکیفیت هستید، پیشنهاد ما استفاده از مدل UGREEN SD Card Reader است. این کارتخوان از برخی از دستگاه ها تا ظرفیت حافظه حداکثر 512 گیگابایت پشتیبانی می کند.

جالب است بدانید که این کارت حافظه از سرعت بالای انتقال داده با رابط USB 3.0 برخوردار است که برای رم ریدر یک مزیت فوق العاده محسوب می شود. دستگاه هایی که قابلیت اتصال به این کارتخوان را دارند شامل میکرو SD، میکرو اس دی، CF و MS هستند. از دیگر مزایای این دستگاه می توان به کابل آن برای استفاده و اتصال به سیستم های دیگر اشاره کرد.

رم ریدر IOGear Quantum Card Reader/Writer

در این بخش به معرفی کارتخوان IOGear Quantum Card Reader/Writer می پردازیم. این دستگاه بهترین انتخاب برای عکاسان است. از مزایای این کارتخوان وجود 3 قابلیت در یک دستگاه است. این رم ریدر به دلیل طراحی صاف و سبک، سرعت 5 گیگابیت در ثانیه، قابلیت دسترسی به همه اسلات ها، دوربین پیشرفته با قابلیت نوشتن 260 مگابایت در ثانیه و قابلیت استفاده به عنوان فلش مموری در رده بهترین دستگاه های کارتخوان فیلمبردارها قرار می گیرد.

رم ریدر otg

مشکلات شایع در انواع کارتخوان

رم ریدرها اگرچه ظاهر و کارکرد ساده ای دارند، اما در برخی از شرایط مشکلاتی را به همراه دارند. علاوه بر این ممکن است برخی از افراد با استفاده نادرست از این دستگاه منجر به خرابی آن شوند. به همین دلیل در این راهنمای خرید رم ریدر شناخت این مشکلات و پیشگیری از بروز آن ها اهمیت زیادی دارد.

  • گاهی اوقات کامپیوتر رم ریدر شما را نمی خواند. در این صورت بهتر است یک مرتبه دستگاه را از پورت کامپیوتر جدا کرده و کارت حافظه را از رم ریدر درآورید. سپس مراحل اتصال به کامپیوتر را دوباره انجام دهید. در صورت عدم رفع مشکل لازم است کامپیوتر خود را ری استارت کنید. در انتها اگر مشکل شما رفع نشد، مطمئن شوید که دستگاه کارتخوان شما معیوب نیست.
  • گاهی اوقات درست جا نیفتادن رم ریدر هم می تواند منجر به کار نکردن آن شود. گاهی این مشکل به دلیل عدم اتصال مناسب کابل رم ریدر با پورت USB کامپیوتر می افتد. در این صورت باید از سلامت دو کابل و یا عدم کثیفی درگاه هر دو قطعه مطمئن باشید.
  • رم ریدرهایی هم هستند که به دلیل ساختار خود از طریق یک درایو خاص پشتیبانی می شوند. بنابراین اگر احساس کردید کارتخوان پیشرفته شما در کامپیوتر اصلاً کار نمی کند، حتماً از نصب درایو مربوط به آن مطمئن باشید.
  • راهنمای خرید رم ریدر

شاید این مطلب جذاب باشد
چگونه صدای هندزفری را تقویت کنیم؟ 5 راه افزایش صدای هندزفری و هدفون

راهنمای خرید رم ریدر مناسب

هنگام خرید بین انبوهی از دستگاه های کارتخوان، انتخاب رم ریدر مناسب با کارایی مد نظر ما کمی دشوار است. از جمله مواردی که هنگام خرید یک رم ریدر باید به آن ها توجه کنید موارد زیر خواهند بود.

  • در انتخاب کارتخوان در قدم اول باید از سازگاری رم ریدر با رمی که استفاده می کنید مطمئن باشید.
  • یکی دیگر از عوامل مهم در انتخاب رم ریدر، سرعت آن است. سرعت عملکرد این دستگاه متنوع است و با توجه به بودجه و نیاز شما تعیین می شود.
  • سایز رم ریدر هم باید هنگام انتخاب و خرید مورد توجه قرار بگیرد. این کار هم بسته به نیاز خواهد بود.
  • در این راهنمای خرید رم ریدر مناسب تأکید زیادی هم بر روی گارانتی خواهد بود. بنابراین حتماً دستگاه خود را از یک فروشنده معتبر خریداری کنید.
  • از دیگر موارد مهم نه تنها در خرید کارتخوان بلکه در انتخاب هر نوع دستگاه دیجیتالی دیگر برند است. برندهای مطرح همیشه از کیفیت بیشتری در محصولات خود برخوردار هستند و به همین دلیل همیشه بخش زیادی از بازار و مشتریان را به خود اختصاص می دهند.
  • با توجه به نوع کاربری رم ریدر خود باید از ویژگی های آن مطمئن باشید. برای مثال برای نیازمندی های با سرعت بالا باید کارتخوان نوع USB 3.0 را خریداری کنید و در صورت استفاده از این دستگاه برای گوشی یا تبلت مطمئن شوید که رم ریدر شما از قابلیت OTG برخوردار است. علاوه بر این اطمینان از ساپورت ویندوز در رم ریدر هم بسیار ضروری خواهد بود.
  • در انتها بحث قیمت خواهد بود. بنابراین با توجه به بودجه خود گزینه های همسان با نیاز خود را لیست کرده و از بین آن ها بهترین را برگزینید.
شاید این مطلب جذاب باشد
بررسی میکروفن شات گان کامیکا CVM-VM20؛ یک رقیب قدرتمند

جمع بندی

در راهنمای خرید رم ریدر به معرفی کارتخوان و عملکرد آن، انواع رم ریدر، بهترین کارتخوان های موجود و نحوه انتخاب بهترین کارتخوان پرداختیم. رقابت پذیری شرکت های سازنده در تولید این دستگاه باعث می شود تا هر ساله شاهد نمونه های باکیفیت تر و با قابلیت های بالاتری از این دستگاه باشیم که به راحتی می توانند در زمان ما صرفه جویی کنند. برای خرید و انتخاب رم ریدر مناسب حتماً طبق راهنما عمل کنید تا در هنگام استفاده دچار مشکل نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا