لوازم جانبی

دلیل ناپدید شدن آیکون گوشی شیائومی و آیفون

ناپدید شدن آیکون های گوشی شیائومی یک دردسر بزرگ برای کاربران به شمار می آید. اما جای نگرانی وجود ندارد. بسیاری از راهکار وجود دارند که آیکون های پاک شده را به حالت اولیه برمی گردانند. ما در این مقاله از سایت جانبی قصد داریم به مشکل ناپدید شدن آیکون های آیفون و شیائومی بپردازیم. با ما همراه باشید.

ناپدید شدن آیکون های گوشی شیائومی

گوشی های شیائومی به عنوان چهارمین برند شناخته شده در جهان با قیمت مقرون به صرفه ای که دارند، میان مردم محبوبیت بالایی دارند. سیستم عامل گوشی های هوشمند شیائومی MIUI است که کاربرد آسانی برای مخاطب دارد. برند شیائومی در کنار مزایای خود، معایب زیادی هم دارند.

خالی شدن باتری گوشی شیائومی یکی دیگر از اختلالات عمده ی این مدل تلفن های همراه است. از مشکلات رایج این سیستم عامل این است که وقتی گوشی خود را راه اندازی مجدد می کنید یا شارژ میزنید، سبب ناپدید شدن آیکون های گوشی شیائومی می شود. برای پیدا کردن برنامه های مخفی گوشی شیائومی میتوانید ادامه مقاله رو مطالعه کنید.

در حال حاضر این شرکت بزرگ بر روی حل این مشکل تمرکز کرده تا این اختلال را رفع کند. سفارشی کردن آیکون ها، بر اساس سلیقه مخاطب صورت می گیرد و از بین رفتن ناگهانی برنامه ها برای کاربر دلهره آور است. قطعا اولویت بندی آیکون ها برای فرد بسیار پر اهمیت است اما ممکن است به یکباره تمامی برنامه با شارژ شدن گوشی حذف شوند. ما قصد داریم به حل مشکل ناپدید شدن آیکون های شیائومی در این قسمت بپردازیم تا به هنگام رخ دادن این اختلال سریعا آن را برطرف کنید.

مخفی شدن برنامه ها در شیائومی

چگونه مشکل ناپدید شدن آیکون گوشی های شیائومی را برطرف کنیم؟

شرکت شیائومی در صدد این است تا هرچه سریع این اختلال بزرگ بر روی دستگاه های خود را حل و فصل نماید. تا زمانی که راه حل دائمی توسط شرکت پیدا شود، می بایست راه حل موقت را اجرا کنیم. قدم اول تغییر تنظیمات اصلی است. ابتدا تنظیمات گوشی خود را باز کنید و از قسمت تنظیمات گزینه ی Home Screen  را انتخاب کرده و سپس بر روی تم کلاسیک بزنید. پس از اعمال این تغییرات دیگر هیچ گونه خطایی در خاموش کردن تلفن همراه یا کم شدن باتری پیش نخواهد آمد. 

شاید این مطلب جذاب باشد
اپل با انتشار آپدیت، مشکل لرزش دوربین آیفون ۱۴ پرو را برطرف می‌کند

برنامه های مخفی شیائومی را بشناسید

همه ی ما می دانیم تلفن همراه یک وسیله کاملا شخصی است و افراد زیادی برای دستبرد دیگران به حریم خصوصی دستگاه خود را رمزگذاری می کنند. حفظ امنیت کاربران نکته ی بسیار مهمی تلقی می شود. اغلب برند های گوشی موبایل، از برنامه قفل به صورت پیش فرض بر روی دستگاه پشتیبانی نمی کند. اما گوشی های هوشمند شیائومی به صورت کاملا پیش فرض و خود ساخته دارای برنامه قفل هستند و بدون نیاز به نصب اپلیکیشن های جانبی، آیکون های خود نظیر گالری، پیام رسان ها و تماس ها را کدگذاری کنید.

ما در این قسمت می خواهیم درباره مشکل مخفی شدن بعضی برنامه و یافتن برنامه های مخفی در گوشی بپردازیم.

نحوه ی مخفی کردن برنامه ها در گوشی شیائومی عبارتند از:

قدم اول  وارد شدن به تنظیمات اصلی تلفن همراه یا همان settings است. گزینه ی Apps را از کشوی تنظیمات انتخاب کرده و سپس App lock را لمس کنید و در مرحله بعد Turn on را بزنید. گذاشتن پین کد در گوشی شیائومی به روش های الگو، پین کد یا رمز عبور و اثر انگشت امکان پذیر است.

پس از سپری کردن مراحل ذکر شده، می توان در قسمت App lock  برنامه های خود را قفل کنید و در آیتم Hidden Apps آیکون های مورد نظر را از دید سایر افراد پنهان کنید. گزینه ی lock all تمامی آیکون ها و برنامه های نصب شده بر روی گوشی را قفل خواهد کرد.

در قسمت App lock نیز می توانید تغییرات وسیع و گسترده تری روی برنامه ها اعمال کنید. برای انجام این کار می بایست چرخ دنده قسمت بالای صفحه را انتخاب کرده و وارد تنظیمات قفل شوید. کاربر می تواند با انتخاب گزینه های زیر تغییرات را بر روی گوشی ایجاد کند.

شاید این مطلب جذاب باشد
چه چیزی باعث می شود تلفن شما از برنامه Android خارج شود؟ دستگاه خود را از خراب کردن متوقف کنید!

1 – گزینه  when device is lockedپین کردن برنامه ها پس از هربار قفل گوشی

2 – گزینه  when device is locked or after exiting appپس از خروج، برنامه سریعا قفل شود

3 – گزینه  when device is locked or in 1 minutesپس از 1 دقیقه برنامه قفل شود

پیدا کردن برنامه های مخفی گوشی اندروید و ایفون

یافتن برنامه های مخفی در گوشی

برای دسترسی به برنامه هایی که از دید مخاطب مخفی شده اند، باید انگشت خود را بر روی صفحه قرار داده و در جهت مخالف صفحه به صورت عمود بکشید. با انجام این حرکت، اعلان های آیکون پنهان شده بر روی صفحه ی اصلی نمایان می شود. در صورت غیر فعال بودن این آپشن، گوشی شما باید آپدیت یا بروزرسانی شود.

ناپدید شدن آیکون در شیائومی به دلیل نصب لانچر

لانچر چیست؟ چرا در موبایل های هوشمند از لانچرها استفاده می کنیم؟ لانچر یا همان راه انداز برنامه های جانبی هستند که از طریق فروشگاه ها نظیر گوگل پلی بارگیری شده و سپس بر روی تلفن همراه نصب می شوند.

به وسیله ی لانچرها می توان محیط گرافیکی گوشی را از طریق تم ها عوض کرد. امروزه بسیاری سالمندان به دلیل مشکل بینایی نمی توانند از برنامه های موبایل نهایت استفاده را ببرند. تغییر اندازه آیکون گوشی راه حل اساسی این مشکل است که با نصب راه انداز می توان آن را برطرف نمود. استفاده از لانچرها سبب ناپدید شدن آیکون های گوشی شیائومی می شود.

ناپدید شدن آیکون های آیفون

گوشی های اپل از سیستم عامل حرفه ای ios یا آی او اس پشتیبانی می کند و با هر بروزرسانی نسخه های پیشرفته تری را در اختیار کاربران قرار می دهد. این مدل از تلفن های همراه با آپدیت ورژن های بالاتر، سبب ناپدید شدن آیکون های آیفون می شود که نگرانی مخاطبان این برند را به دنبال دارد.

شاید این مطلب جذاب باشد
چگونه می توان هدفون را در حالت رادیویی خاموش کرد؟

متاسفانه ترفند بروزرسانی سیستم عامل iOS 11 مخفی کردن یا حذف برنامه های کمتر استفاده شده است که بدون اطلاع کاربر صورت می گیرد. این آپشن در iOS سبب ذخیره سازی فضای بیشتر بر روی موبایل شما می شود و به همین دلیل موجب ناپدید شدن آیکون های آیفون می شود. در این ترفند شرکت اپل، به صورت کاملا اتوماتیک تمامی اپلیکیشن هایی که در مدت طولانی مورد استفاده قرار نگرفته اند، از بین می روند. اما داده ها و اطلاعات سند ها نگهداری می شوند. از طریق روش زیر میتوان متوجه شد که آیا برنامه حذف شده است یا خیر.

ابتدا بر روی تنظیمات اصلی آیفون یا همان settings وارد شوید. در کشوی برنامه ها گزینه iTunes &App store  را باز کنید. آخرین عبارت لیست شما Offload unused App است. در صورتی که نمی خواهید گوشی شما به صورت خودکار اقدام به حذف برنامه ها کند، باید آن را غیر فعال کنید. در صورت لزوم به داشتن برنامه آن را از اپ استور بارگیری و نصب کنید تا تمام داده ها بازیابی شوند.

مشکل گم شدن برنامه در گوشی آیفون

مشکل ناپدید شدن آیکون دوربین گوشی آیفون

بسیاری از کاربران گوشی های اپل به صورت ناخواسته اقدام به پنهان کردن آیکون برنامه دوربین می کنند. ناپدید شدن آیکون های گوشی آیفون یک معضل برای مخاطبان دارنده این گوشی به حساب می آید. برای بازنشانی تغییرات صورت گرفته در آیکون برنامه ها، می بایست آن ها به حالت پیش فرض خود برگردانید. برای رفع این مشکل وارد تنظیمات اصلی در گوشی خود شوید. گزینه ی Restriction  را انتخاب کنید. در صورت درخواست کد پین، رمز عبور را وارد نمایید. از لیست باز شده گزینه ی دوربین یا camera را سرچ کنید. در صورت غیر فعال بودن برنامه، دکمه ی on را بزنید. 

شاید این مطلب جذاب باشد
۱۰ کیبورد محبوب در دیجی کالا (۱۷ شهریور ۱۴۰۱)

قدم دوم در این مرحله برای برگرداندن آیکون دوربین، بازنشانی صفحه ی اصلی است. برای انجام این کار به قسمت تنظیمات رفته و سپس گزینه ی  General را انتخاب کنید. کلمه Rest در پایین صفحه را بزنید و از لیست باز شده Rest Home  screen layout را اعمال کنید.

سخن آخر

اطلاعاتی که در اختیار شما گذاشتیم، راه حل های اساسی برای رفع مشکل ناپدید شدن آیکون های آیفون و گوشی شیائومی بود. این دو شرکت بزرگ برای برطرف کردن این اختلال در تلاش هستند تا رضایت کامل از کاربران خود کسب کنند. با این حال اگر تجربه متفاوتی دارید که در این مقاله ذکر نشده است، نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا