خودرو و حمل‌و‌نقللپ تاپلوازم جانبی

خودرو برقی لکسوس UX 300e 2023 با برد بیشتر معرفی شد

خودروی لکسوس UX 300e که در اواخر سال ۲۰۱۹ روانه‌ی بازار شد، برای همیشه به عنوان اولین خودروی الکتریکی این شرکت ژاپنی در یادها باقی خواهد ماند. این کراس اوور ساب کامپکت لکسوس با پیشرانه‌ی درون‌سوز که ماه مه امسال مورد توجه مشتریان زیادی قرار گرفت، اکنون مدل با آلایندگی صفر آن نیز فیس‌لیفت شده است. اگرچه این مدل جدید شباهت زیادی به مدل ICE دارد، اما باید گفت که مدل برقی به لطف اضافه شدن ۲۰ جوش نقطه‌ای در اطراف درهای جانبی و عقب، از استحکام ساختاری بهبود یافته‌تری بهره می‌برد. از این مهم‌تر باید به باتری جدید این خودرو اشاره کنیم که می‌تواند مسافت بیشتری را با یک بار شارژ طی کند.

در لکسوس UX 300e 2023 پک باتری قدیمی ۵۴.۴ کیلووات ساعتی جای خود را به پک باتری پرظرفیت‌تر ۷۲.۸ کیلووات ساعتی داده که به میزان قابل توجهی بزرگ‌تر است و در مقایسه با مدل قبل از فیس‌لیفت، برد حرکتی این خودرو را بیش از ۴۰ درصد افزایش می‌دهد. طبق ادعای لکسوس، نسخه جدیدتر کراس اوور کوچک آن با یک بار شارژ بیش از ۴۵۰ کیلومتر (۲۸۰ مایل) را طی می‌کند. برای مقایسه باید اشاره کنیم که مدل ICE این خودرو با یک بار شارژ حدود ۴۰۰ کیلومتر مسافت را طی خواهد کرد.

لکسوس UX 300e 2023

مدل برقی این خودرو دارای ضربه‌گیرهای عقب یاماها به عنوان تجهیزات استاندارد است و کمک فنرهای آن نیز به طور خاص برای این مدل بهینه شده‌اند تا آسایش و راحتی را هنگام رانندگی به کاربران ارائه دهند. از لحاظ ظاهری این خودرو نسبت به لکسوس UX 2022 با تغییراتی همراه شده که جذابیت‌های آن را دو چندان کرده است. موتور الکتریکی این خودرو دارای ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور است که این نیرو را به چرخه‌‌های جلو انتقال می‌دهد.

شاید این مطلب جذاب باشد
ابزار PC Manager مایکروسافت جای CCleaner را پر می‌کند

همچنین این موتور طی حدود ۷.۵ ثانیه این خودروی ۱۹۰۰ کیلوگرمی را به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. درون کابین این خودرو سیستم اطلاعات و سرگرمی جدید لکسوس با نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی که وضوح بالاتری نیز دارد، دیده می‌شود. دکمه‌ی گرمکن صندلی‌ها نیز در این خودرو از از کنسول میانی به سمت راست لیور دنده منتقل شده تا دسترسی به آن راحت‌تر از قبل شود و رانندگان مشکلی از این بابت نداشته باشند. از دیگر تغییرات داخل کابین این خودرو می‌توان به اضافه شدن یک جفت پورت USB-C به بخش جا لیوانی و گسترده‌تر شدن پد شارژ بی‌سیم آن اشاره کرد.

لکسوس UX 300e 2023

همچنین نورپردازی LED نمای داخلی کابین لکسوس UX 300e 2023 نیز با اعمال تغییراتی جذاب‌تر شده است. لکسوس می‌گوید که در بازطراحی کابین این خودرو توجه ویژه‌ای به کاهش صدای باد و جاده برای آرامش بیشتر سرنشینان هنگام رانندگی داشته و در حقیقت ادعا می‌کند که پک باتری جدید این خودرو علاوه بر انجام وظیفه‌ی اصلی خود، به عنوان یک مانع صوتی نیز عمل می‌کند.

در مورد قیمت این خودرو اطلاعات چندانی در دسترس نیست، اما شایعات از قیمت حدود ۴۰ هزار دلاری این خودروی جدید لکسوس خبر می‌دهند که البته در این مورد باید منتظر اعلام رسمی این شرکت باشیم. در نهایت باید اشاره کنیم که فروش این خودرو از بهار ۱۴۰۲ در نمایندگی‌های مجاز غول خودرو‌ساز ژاپنی آغاز می‌شود.

منبع: Motor1

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا