خودرو و حمل‌و‌نقللپ تاپلوازم جانبی

نسل جدید کمری با طراحی الهام‌ گرفته از تویوتا کراون عرضه می‌شود

نسل فعلی تویوتا کمری در ابتدای سال ۲۰۱۷ در نمایشگاه بین المللی خودرو آمریکای شمالی معروف به دیترویت معرفی شد و در سال ۲۰۲۰ نیز مدل به‌روزرسانی شده‌ی آن در اختیار مشتریان قرار گرفت. در حال حاضر تویوتا کمری Nightshade با موتور V6 در ایالات متحده آمریکا به فروش می‌رسد و پنجمین سال حضور خود را در خطوط مونتاژ خودروهای سدان بزرگ این شرکت ژاپنی تجربه می‌کند. با نگاهی به نسل‌های قبلی تویوتا کمری در می‌یابیم که اکثر آن‌ها بعد حداکثر ۵ یا ۶ سال به‌روزرسانی شده‌اند و این موضوع به این معنی است که نسل جدیدی از تویوتا کمری در راه است.

در همین زمینه برخی افشاگران تعدادی از رندر‌های نسل جدید تویوتا کمری را با نام مستعار XV70 به اشتراک گذاشته‌اند. این دو رندر، کمری جدید را از جلو و عقب با زبان طراحی جدید الهام گرفته از تویوتا کراون جدید نشان می‌دهد. تأثیرات بصری خانواده کراون را می‌توان در قسمت جلویی که یک جلوپنجره بزرگ در قسمت پایینی سپر وجود دارد، به خوبی مشاهده کرد. دو ناحیه تزئینی مشکی براق نیز در دو طرف سپر جلویی به چشم می‌خورد و در بالای آن‌ها چراغ‌های جلو قرار گرفته است.

در بخش عقب این خودرو نیز چراغ‌های عقب LED باریکی دیده می‌شود که در امتداد سپر کشیده شده و نمای بسیار جذابی را در تاریکی شب ایجاد می‌کنند. یک اسپویلر بسیار کوچک نیز روی صندوق عقب این خودرو تعبیه شده که ظاهر آن را جوان‌ پسندانه‌تر کرده و با پنل دیفیوزر‌ مانند سپر نیز مطابقت دارد. تویوتا در مورد نسل بعدی کمری بسیار مرموزانه ظاهر شده و تاکنون اطلاعات خاصی را در این مورد به علاقه مندان این خودرو ارائه نداده است.

شاید این مطلب جذاب باشد
معرفی برنامه PlantNet؛ ابزاری برای شناسایی آسان گیاهان از طریق عکس

با این حال بسیاری از تحلیلگران حوزه‌ی خودروسازی معتقدند که این سدان بزرگ در دو یا سه سال آینده نسل جدیدی را دریافت خواهد کرد. انتظار می‌رود که جانشین مدل فعلی تویوتا کمری همچنان بر اساس پلتفرم GA-K تولید شود. باید اشاره کنیم که طی سال‌های اخیر، تویوتا یک معماری مشترک برای محصولات خود به نام پلتفرم TNGA تعریف نموده است. پلتفرم TNGA در حقیقت نوعی بدنه یکپارچه است و تقریباً در اغلب محصولات این خودروساز ژاپنی از مدل‌های متنوع تویوتا گرفته تا لکسوس و دایهاتسو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تویوتا کمری

این روزها خودروسازان سعی دارند تا اجزا و قطعات استفاده شده در خودروها را به جهت سبک‌تر کردن وزن‌ نهایی آن‌ها کوچک‌تر کنند؛ از این رو انتظار می‌رود که بهره‌گیری از موتورهای V6 نیز با عرضه‌ی نسل جدید تویوتا کمری متوقف شود. البته اگر به موتورهای ۶ سیلندر علاقه دارید، تویوتا کمری Nightshade 2023 می‌تواند یک گزینه‌ی ایده‌ئال برای شما به حساب بیاید.

موتور ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری این خودرو ۳۱۰ اسب بخار قدرت دارد و به صورت استاندارد به یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته متصل می‌شود. تویوتا برای این مدل به جای استفاده از رینگ‌های مشکی براق، رینگ‌های برنزی ۱۹ اینچی به کار برده که جذابیت بسیار بیشتری به آن داده است. مدل Nightshade کمری در سال ۲۰۲۱، ۵ درصد از کل فروش کمری را به خود اختصاص داده بود و آن طور که این شرکت ژاپنی پیش‌بینی کرده این آمار و ارقام در سال ۲۰۲۳ به ۷ درصد خواهد رسید.

اگر دنبال خودروی مقرون‌به‌صرفه‌تری هستید، کمری هیبرید گزینه‌ی خوبی به شمار می‌آید که به پیشرانه ۲.۵ لیتری با سیکل آتکینسون مجهز است و قدرت ترکیبی‌اش به ۲۰۸ اسب بخار می‌رسد.

شاید این مطلب جذاب باشد
راهنمایی گام به گام اتصال گوشی به ضبط ماشین از طریق بلوتوث

منبع: Motor1

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا