لوازم جانبی

تکنیک های کاربردی برای مواقعی که دکمه پاور گوشی خراب می شود!

دکمه پاور یکی از مهم ترین قسمت های گوشی است که اگر خراب شود تقریبا همه چیز به هم میریزید. در اصل اگر نتوانید گوشی موبایلتان را روشن کنید عملا از هیچ امکاناتی نمی توانید استفاده کنید. مگر اینکه موقع زنگ خوردن گوشی و روشن شدن صفحه نمایش بتوانید قفل گوشی را باز کنید اما در هر ضورت با خاموش شدن صفحه نمایش دوباره درگیر این مشکل خواهید شد که بدون دکمه پاور چطور گوشی را روشن کنیم. در این مقاله قصد داریم راهکارهایی را در مورد خراب شدن دکمه پلور گوشی بررسی کنیم.

مطمئن شوید که دکمه ی پاور یا دکمه ی ولوم گوشی، گیر نکرده باشد

کار نکردن دکمه ی پاور یا دکمه های ولوم همیشه به معنی خراب شدن دکمه یا شکستن آن نیست. این احتمال وجود دارد که دکمه ها در جای خودشان گیر کرده باشند. معمولا استفاده از گارد گوشی بی کیفیت، زمینه لازم برای به وجود آمدن چنین مشکلاتی را فراهم می کند. گاهی اوقات زمانی که عملکرد دکمه های گوشی دچار مشکل می شود، ابتدا اطراف دکمه را با دقت نگاه کنید.

اگر دکمه به یک سمت خاص کشش دارد و قسمتی از آن بیشتر از قسمت های دیگر دچار تورفتگی است، این احتمال وجود دارد که دکمه گیر کرده باشد. می توانید با سوزن مخصوص اسلات سیمکارت، کمی دکمه را به بالا بکشید. البته باید نهایت دقت و ظرافت را به خرج دهید. در صورتی که فشار زیادی به دکمه وارد کنید ممکن است خرابی را بیشتر کنید.

گیر کردن دکمه های ولوم گوشی

روش های روشن کردن گوشی بعد از خراب شدن دکمه پاور گوشی

خراب شدن دکمه ی پاور گوشی در موبایل هایی که دکمه ی هوم (Home) دارند خیلی جدی نیست زیرا تا زمانی که گوشی به صورت کامل خاموش نشود می توانید با ترفند های متفاوت با گوشی موبایل کار کنید. به طور مثال می توانید گوشی را با کابل اندروید به سیستم وصل کنید و زمانی که صفحه گوشی روشن می شود با آن کار کنید. زنگ زدن به گوشی هم یکی دیگر از کارهاییست که می توانید انجام دهید تا صفحه ی گوشی روشن شود.

شاید این مطلب جذاب باشد
۱۰ تبلت محبوب در دیجی کالا (۱۴ آذر ۱۴۰۱)

البته این تکنیک ها کاملا موقتی هستند و زمانی کاربرد دارند که قبل از تعمیر دکمه پاور گوشی، یک کار واجب دارید. هر چند که برخی از کاربران بعد از خراب شدن دکمه خاموش روشن گوشی، از نرم افزارهای متفاوت استفاده می کنند و دکمه ی پاور را تغییر می دهند.

استفاده از نرم افزار خاموش و روشن شدن گوشی (جایگزین دکمه پاور – روشن/خاموش)

نرم افزار های مختلفی هم وجود دارند که می توان از آن ها برای روشن کردن گوشی موبایل استفاده کرد. این نرم افزار ها با نام های مختلف مانند “نرم افزار روشن شدن گوشی بدون پاور”، “نرم افزار خاموش و روشن کردن اتوماتیک گوشی اندروید”، “برنامه روشن کردن گوشی بدون دکمه پاور” و موارد مشابه شناخته می شود.

نرم افزار Gravity Screen – On/Off یکی از بهترین برنامه ها برای گوشی های اندروید است که با نصب آن سنسورهای مختلف گوشی، جای دکمه ی پاور را می گیرند. قابلیت های مختلفی در این برنامه ها وجود دارد که توسط آن ها می توان از گوشی بدون دکمه پاور استفاده کرد.

یکی از قابلیت های این برنامه Proximity Sensor نام دارد که اگر آن را فعال کنید، گوشی با سنسور اثر انگشت روشن می شود و زمانی که بخواهید صفحه گوشی را خاموش کنید، کافیست دستتان را روی سنسور کنار دوربین بگیرید. البته برنامه های دیگر وجود دارد که از نمونه آن ها می توان به برنامه Always on Display اشاره کرد. در کل استفاده از نرم افزار های مخصوص زمانی مناسب است که دکمه ی پاور به هیچ عنوان کار نمی کنند.

شاید این مطلب جذاب باشد
۱۰ گوشی موبایل محبوب در دیجی‌ کالا (۱۴ آبان ۱۴۰۱)

نرم افزار تبدیل دکمه ی پاور

تبدیل دکمه ولوم گوشی به دکمه پاور با برنامه Power Button To Volume Button

برنامه ها و روش های بسیاری وجود دارد که برای روشن کردن صفحه نمایش گوشی می توان از آن ها استفاده کرد اما زمانی که گوشی کاملا خاموش شده باشد فقط باید از دکمه ی پاور برای روشن کردن آن استفاده کرد پس هیچ یک از این روش ها در چنین مواقعی، کارتان را راه نمی اندازد. بهترین عملکرد در این زمان، نصب برنامهPower Button To Volume و تبدیل دکمه ولوم به دکمه پاور است.

دکمه بیکسبی گوشی سامسونگ

روشن کردن گوشی با دکمه Bixby در زمان خراب شدن دکمه پاور گوشی سامسونگ

روشن کردن گوشی سامسونگ در مواقعی که دکمه ی پاور خراب شده باشد ساده تر از روشن کردن گوشی های دیگر است. گوشی های قدیمی تر سامسونگ که دکمه ی هوم دارند، به سادگی روشن می شوند اما در مورد گوشی های جدید سامسونگ مانند اس 8 و نوت 8 که دکمه ی هوم حذف شده است، می توانید از دکمه بیکسبی استفاده کنید. برای روشن کردن گوشی سامسونگ بدون دکمه پاور، تنها کافیست دکمه Bixby را نگه دارید سپس دکمه افزایش ولوم را نگه دارید. البته در گوشی های قدیمی تر سامسونگ باید دکمه Bixby را با دکمه ی کاهش ولوم نگه دارید.

جمع بندی کلی:

در نهایت اگر به این نتیجه رسیدید که با هیچ یک از راه های پیشنهادی امکان استفاده از دکمه ی پاور گوشی وجود ندارد، بهترین راه مراجعه به یک تعمیرکار تخصصی است. هزینه تعمیر دکمه خاموش روشن گوشی های مختلف، با یکدیگر فرق دارد اما در کل هزینه ی خیلی زیادی را قرار نیست پرداخت کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
سامسونگ ظاهرا روی یک هدست واقعیت افزوده کار می‌کند

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا