لوازم جانبی

بررسی مشکل وصل نشدن اپل واچ به آیفون + راه حل ها

ساعت هوشمند یکی از ابزار های سازندگان موبایل است که کمک زیادی به زندگی روزمره کاربران کرده است. در واقع با استفاده از ساعت هوشمندی نظیر اپل واچ به راحتی می توانید زندگی روزمره بهتری داشته باشید؛ مثلاً اگر در طی روز حس کنید که ضربان قلب شما بالا است، این ساعت به سادگی و خیلی دقیق آن را اندازه گیری می کند. از طرفی برای افرادی که به سلامت خود اهمیت می دهند و روزانه پیاده روی منظم دارند، ساعت هوشمند به آن ها کمک می کند تا بدانند چقدر در طی روز راه رفته اند.

اولین چیزی که هنگام خرید اپل واچ نظر کاربران را جلب می کند، وجود گلس اپل واچ و همچنین بند اپل واچ به صورت متنوع است که آن را به یکی از بهترین انتخاب ها برای خرید ساعت هوشمند تبدیل کرده است. همچنین در کنار اپل واچ خود می توانید از هندزفری بلوتوث استفاده کنید که کاربر زیادی در زندگی روزمره شما دارد؛ مثلاً بدون نیاز به دست گرفتن موبایل می توانید با دیگران تماس برقرار کنید که یک مزیت بزرگ محسوب می شود. همچنین سرعت شارژ بالای اپل واچ یکی از مزیت های این دستگاه به حساب میاید که به یمن استفاده از شارژر اپل واچ مهیا شده است.

یکی از مشکلات رایج اپل واچ که کاربران با آن روبرو می شوند، وصل نشدن اپل واچ به آیفون است. در این مقاله قصد داریم به بررسی راه حل مشکل وصل نشدن اپل واچ به آیفون بپردازیم که به راحتی و در عرض چند دقیقه مشکل خود را رفع کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
چگونه مانیتور خود را به کامپیوتر یا لپ‌تاپ متصل کنیم؟

نحوه وصل کردن اپل واچ به آیفون

مشکل وصل نشدن اپل واچ به آیفون و راه حل آن

اگر صاحب یک گوشی آیفون هستید و با مشکل وصل نشدن اپل واچ به آن روبرو شده اید، جای نگرانی نیست! در حالت عادی اگر بخواهید ساعت هوشمند خود را به آیفون خود وصل کنید، کافی است این دو گجت را با هم Pair کنید.

 اولین چیزی که باید دقت کنید، این است که اپل واچ تنها با آیفون 5 و سری های جدیدتر آن سازگار است! پس نباید برای اتصال آیفون های قدیمی تر نظیر iphone 4 به ساعت هوشمند اپل یا همان اپل واچ تلاش کنید. 2 مشکل رایج برای اتصال اپل واچ به آیفون وجود دارد که عبارتند از:

1-وصل نشدن بلوتوث این دو گجت یا قطعی مداوم آن

اولین چیزی که در هنگام روبرو شدن با این مشکل باید توجه کنید، این است که فاصله بلوتوث بسیار مهم است! هر گجت رنج مسافتی متفاوتی دارد و اگر فاصله گجت شما از موبایل زیاد باشد، احتمالاً موفق به اتصال آن ها نخواهید شد.

کاربرانی هم گزارش کرده اند که گاهی با انتقال گجت از مچ یک دست به دست دیگر این مشکل برطرف می شود اما احتمال آن بسیار کم است! در ادامه به بررسی راه‌کارهای اساسی می‌پردازیم.

مشکل قطع اتصال اپل واچ و آیفون

گوشی و اپل واچ را یک بار خاموش و مجدد روشن کنید!

در صورت بروز این مشکل، بهتر است ابتدا موبایل خود را بر روی حالت Airplane قرار دهید و سپس آن را غیرفعال کنید. پس از آن به بخش بلوتوث رفته و آن را هم غیرفعال و دوباره فعال کنید! اپل واچ خود را هم در حالت خاموش قرار دهید و مجدداً آن را روشن کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
پورشه ۹۱۱ داکار ۲۰۲۳ برای عاشقان آفرود از راه رسید

اگر باز هم جواب نداد، اپل واچ خود را با موبایل دیگری تست کنید تا مطمئن شوید که ایراد از موبایل است یا ساعت هوشمند تا به دنبال راه حل نهایی باشید. اگر مشکل از اپل واچ شما باشد، آخرین راه‌حل، پاک‌کردن تمام محتوا و تنظیمات اپل واچ است. در قسمت Setting وارد بخش General و سپس Reset شوید. در این بخش گزینه Erase All Content and Settings را انتخاب و ساعت هوشمند خود را ریسیت کنید.

2-اپل واچ هنگ (crash) می‌کند!

اگر ساعت هوشمند یا هندزفری بلوتوث شما متصل می شود اما پس از اتصال هنگ می کند، در قدم اول ممکن است با خاموش و سپس روشن کردن اپل واچ درست شود. اگر با چندین بار امتحان کردن این کار درست نشد، به ادامه راه حل این بخش توجه کنید.

نحوه حل کردن مشکل هنگ کردن اپل واچ

فعال کردن حالتی مشابه حالت سیف مود اندروید در گوشی های آیفون!

مهم ترین دلیلی که باعث هنگ کردن یا کرش شدن اپل واچ شما می شود، این است که احتمالاً برنامه ای روی گوشی یا اپل واچ شما باعث این اتفاق می شود! برای این کار کافی است گزینه Show App on Apple Watch را در آیفون انتخاب کنید و سپس اپ های فعال بر روی ساعت هوشمند خود را غیر فعال کنید.

در این صورت می توانید متوجه شوید که مشکل از کدام اپلیکیشن است! اگر آن اپلیکیشن را واقعاً نیاز دارید، می توانید از نسخه های جدیدتر آن استفاده کنید.

اپ های مربوط به ساعت هوشمند اپل گاهی در نسخه های قدیمی دچار مشکل می شوند که با آپدیت کردن آن، مشکل برطرف می شود. اگر این مورد هم مشکل شما را حل نکرد، راه حل نهایی پاک کردن اطلاعات و تنظیمات اپل واچ است. برای این کار، درست مانند بخش قبلی، در قسمت Setting وارد بخش General و سپس Reset شوید. در این بخش گزینه Erase All Content and Settings را انتخاب و ساعت هوشمند خود را ریست کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
سری شیائومی ۱۳ ممکن است با نام شیائومی ۱۴ روانه‌ی بازار شود

قطع شدن اپل واچ و ایرپاد با هم!

این دو مشکل رایج ترین مشکلات ساعت هوشمند اپل یا همان اپل واچ هستند که راه کارهای ارائه شده معمولاً به رفع آن ها کمک می کند. اگر از هندزفری بلوتوث استفاده می کنید، ممکن است در استفاده از آن هم این مشکلات رخ بدهد اما به دلیل آن که هندزفری بلوتوث نرم افزار خاصی ندارد، احتمالاً مشکل از موبایل شما باشد.

کافی است آن را با استفاده از موبایل دیگری تست کنید تا اگر واقعاً مشکل از موبایل باشد، به دنبال راه کار باشید. در غیر این صورت مشکل از هندزفری بلوتوث شما است و باید راه حل دیگری مثل تعویض هندزفری بلوتوث خود پیدا کنید.

جمع بندی کلی:

اگر فکر می کنید مشکلات مربوط به اپل واچ شما در این دسته بندی نیستند، پیشنهاد میکنیم مقاله مشکلات رایج اپل واچ را هم بررسی کنید. در این مقاله به صورت کلی دو مشکل اساسی عدم اتصال اپل واچ به گوشی آیفون و راه حل های متفاوت را بررسی کردیم اما در صورتی که هنوز هم سوالات متفاوتی در ذهنتان دارید، می توانید در قسمت نظرات با ما در ارتباط باشید.

 

 در این بخش از متن مقاله: “اولین چیزی که هنگام خرید اپل واچ نظر کاربران را جلب می کند، وجود گلس اپل واچ و همچنین بند اپل واچ به صورت متنوع است که آن را به یکی از بهترین انتخاب ها برای خرید ساعت هوشمند تبدیل کرده است. همچنین در کنار اپل واچ خود می توانید از هندزفری بلوتوث استفاده کنید که کاربر زیادی در زندگی روزمره شما دارد؛ مثلاً بدون نیاز به دست گرفتن موبایل می توانید با دیگران تماس برقرار کنید که یک مزیت بزرگ محسوب می شود.” در صورت امکان، چند خطی در رابطه با شارژر اپل واچ و مزیت آن در مقایسه با سایر شارژر ها صحبت شود و مانند هندزفری بلوتوث به تاثیر شارژر اپل واچ در اینکه اپل واچ انتخاب مناسبی است اشاره کرد و با شارژر اپل واچ به صفحه شارژر اپل واچ لینک داده شود.

شاید این مطلب جذاب باشد
گوگل امیدوار است فروش گوشی‌های پیکسل در سال ۲۰۲۳ دوبرابر شود

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا