لوازم جانبی

با ساده ترین روش های تشخیص تلفن قاچاق از تلفن ثبت شده آشنا شوید

با گرم شدن بازار دستگاه های تلفن همراه و وسایل الکترونیکی ، بسیاری به دنبال سودآوری با واردات کالا و تلفن قاچاق هستند. به همین دلیل ، به منظور جلوگیری از واردات کالای قاچاق ، طرح ثبت تلفن همراه در کشور اجرا شد. در طرح رجیستری ، همه تلفن های ثبت نشده به شبکه مخابراتی دسترسی نخواهند داشت و پس از مدت کوتاهی تلفن به طور کامل غیرفعال می شود.

بنابراین ، باید مطمئن شوید که هنگام خرید گوشی ، گوشی قاچاق نشده و کد IMEI آن باید در سیستم مدیریت تجهیزات ارتباطی هوشمند (همتا) ثبت شده باشد. اگر نمی دانید کد IMEI چیست و چگونه می توان آن را در سیستم همتا به همتا بررسی کرد ، همراه با کارشناسان فروشگاه های آنلاین محیطی ، یکی از بزرگترین فروشگاه های سخت افزار ، یک کشور متحرک در ایران باشید ، بخوانید.

کد IMEI چیست؟ شناسه تلفن خود را بررسی کنید

احتمالاً هنگام خرید و فروش گوشی نام IMEI را شنیده اید ، اما دقیقاً نمی دانید این کد 15 رقمی برای چیست. IMEI (International Mobile Equipment Identity) هویت بین المللی تجهیزات تلفن همراه است که به همه تلفن ها اختصاص داده شده است. این کد برای هر گوشی تعبیه شده است و برای شناسایی تلفن مورد استفاده قرار می گیرد. این کد فقط برای تلفن است و هیچ ربطی به سیم کارتی که در تلفن همراه وارد کرده اید ندارد.

مهمترین ویژگی IMEI به شما این است که اگر تلفن همراه شما گم شده یا به سرقت رفته است ، می توانید آن را مسدود یا در شبکه خود ردیابی کنید. برای بررسی وضعیت رجیستری تلفن خود در یک سیستم معادل ، باید کد IMEI تلفن همراه خود را با استفاده از روش های ذکر شده در قسمت بعدی پیدا کرده و وضعیت آن را در سیستم بررسی کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
چرا باتری آیفون شما بیشتر از ۸۰ درصد شارژ نمی‌شود؟

کد IMEI چیست و چه کاربردی برای تشخیص گوشی قاچاقی دارد؟ - فروشگاه جانبی نحوه یافتن IMEI در سیستم عامل ها و دستگاه های مختلف

یافتن کد IMEI کار دشواری نیست و تنها در چند مرحله ساده می توانید به آن پی ببرید. کد IMEI معمولاً در پشت جعبه محصول حک می شود ، اما اگر جعبه محصول در دسترس نیست ، از یکی از روش های زیر برای پیدا کردن IMEI استفاده کنید.

  • سیستم عامل Android: برای یافتن شناسه تلفن تلفن های Android به قسمت Settings> General> About بروید.
  • iOS: همه موارد درباره تلفن را در برگه تنظیمات باز کنید و کد IMEI را جستجو کنید .
  • تلفن های سونی اریکسون و بلک بری: به برگه گزینه ها رفته و کد را در برگه وضعیت مشاهده کنید.
  • دریافت کد IMEI تلفن با شماره گیری کد * # 06 #

روشهای جستجوی رجیستری تلفن همراه با استفاده از کد IMEI

با توجه به بازار داغ تلفن های همراه سامسونگ و اپل در ایران ، نظارت بیشتری بر ثبت این محصولات در حال انجام است. یک تلفن همراه یا رایانه لوحی که کد IMEI در سیستم همتا ندارد قاچاق می شود و دسترسی به شبکه توسط مخابرات کاملاً مسدود می شود. به همین دلیل ، کسانی که از این مشکل بی اطلاع هستند ، معمولاً خرابی گوشی را به مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری مانند باتری موبایل سامسونگ یا آیفون نسبت می دهند. به همین دلیل ، هنگام خرید تلفن ، از یکی از سه روش زیر برای بررسی وضعیت رجیستری گوشی در یک سیستم معادل استفاده کنید و اگر کد تلفن در آن سیستم وجود ندارد ، خرید آن را متوقف کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
بهترین روش انتقال اطلاعات واتس اپ به گوشی دیگر + انتقال اطلاعات واتساپ به گوشی جدید

استعلام ثبت تلفن و تشخیص تلفن قاچاق از طریق وب سایت سیستم شریک

می توانید وضعیت دفترچه تلفن را مستقیماً از طریق سیستم شریک بررسی کنید. آدرس https://hamta.ntsw.ir/Account/Login را وارد کرده و شماره موبایلی که تلفن با آن ثبت شده است را وارد کنید.

پس از وارد کردن شماره تلفن همراه ، یک کد برای تأیید شما ارسال می شود. پس از ورود به سیستم ، وارد سیستم احراز هویت دستگاه شوید.

کد IMEI دستگاهی را که با استفاده از روش های قسمت قبل پیدا کرده اید وارد کنید و منتظر بمانید تا نتیجه سیستم اعلام شود.

لطفاً توجه داشته باشید که زمان استعلام ، سیم کارت ، باتری ، کارت حافظه و سایر لوازم جانبی اعلام نمی شود و تنها اطلاعاتی که دریافت می کنید مدل تلفن است که با کد IMEI مورد نیاز ثبت شده است. در صورت مشاهده هرگونه مغایرت ، قبل از قفل شدن تلفن ، اطلاعات رجیستری گوشی را تغییر دهید.

تشخیص گوشی قاچاق در سایت سامانه همتا – فروشگاه جانبی با شماره گیری کد # 7777 * ، مالکیت تلفن را درخواست کنید

ساده ترین راه برای پرسیدن وضعیت رجیستر تلفن ، شماره گیری کد # 7777 *است. وارد برگه احراز هویت تلفن شده و پس از باز شدن صفحه ، کد IMEI تلفن موردنظر خود را وارد کنید. پس از وارد کردن کد ، یک پیام متنی از سیستم اتصال برای شما ارسال می شود که در مورد وضعیت رجیستری تلفن شما به شما اطلاع می دهد.

استعلام رجیستری گوشی با شماره‌گیری کد #7777* - فروشگاه جانبی از برنامه سیستم همتا به همتا استفاده کنید

یکی دیگر از راه های پرسیدن وضعیت ثبت تلفن ، استفاده از یک برنامه ویژه همتا به همتا است. نرم افزار Peer-to-peer در دو نسخه iOS و Android موجود است که می توانید آن را از فروشگاه های معتبر بارگیری کرده و بر روی گوشی خود نصب کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
باتری ایفون چند سال عمر میکند ؟

ما برنامه های محتوای تلفن همراه دیگری داریم ، مانند اینکه چرا تلفن شما کارت حافظه را نمی خواند؟ بعد از گم شدن تلفن همراه چه کنیم؟ و غیره. ما آماده کرده ایم که می توانید از طریق بخش جانبی وبلاگ به آنها دسترسی پیدا کنید.

استفاده از اپلیکیشن سامانه همتا برای اعلام مالکیت گوشی – فروشگاه جانبی بهترین تجهیزات و لوازم جانبی تلفن همراه را از فروشگاه لوازم جانبی بخواهید

خرید یک گوشی قاچاق یکی از بدترین مواردی است که ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد. روشهای ساده ای برای جلوگیری از خرید کالای قاچاق با بررسی وضعیت گوشی وجود دارد که در این مقاله به آنها اشاره کردیم.

فروشگاه اینترنتی جانبی شرایطی را برای مشتریان عزیز فراهم کرده است تا بتوانند کلیه محصولات مورد نیاز خود را در سریع ترین زمان ممکن با بالاترین کیفیت دریافت کنند. با مراجعه به بخشهای مختلف سایت می توانید از تنوع محصولات و قیمت آنها مطلع شوید. هدف ما جلب رضایت مشتری و رفع نیازهای هموطنان عزیز است.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا