لپ تاپلوازم جانبیموبایل و گجت

آیپد پرو M2 ممکن است macOS را دریافت کند

برخی کاربران سال‌هاست درخواست راهیابی macOS به آیپدها را مطرح می‌کنند و حالا یکی از افشاگران اعلام کرده که ممکن است آیپد پرو M2 به macOS مجهز شود. اما از طرف دیگر به احتمال زیاد این شایعه به واقعیت تبدیل نخواهد شد. این افشاگر مدعی شده که اپل روی نسخه‌ی سبک‌تر macOS برای اجرا روی آیپد پرو M2 کار می‌کند. باید خاطرنشان کنیم بر اساس این شایعه، macOS صرفا برای آیپد پرو M2 ارائه می‌شود و دیگر آیپدها این سیستم‌عامل را دریافت نخواهند کرد.

اما همانطور که گفتیم در مورد این شایعه شک و تردید‌های زیادی وجود دارد. اول از همه باید بگوییم که iPadOS عمر چندان زیادی ندارد و بدون شک اپل نمی‌خواهد به این زودی‌ها تمرکز خود را برای توسعه‌ی این سیستم‌عامل کاهش دهد. همچنین مدیران اپل بارها اعلام کرده‌اند که macOS را برای آیپدها ارائه نخواهند کرد زیرا این دو سیستم‌عامل برای نیازهای کاملا متفاوتی توسعه پیدا کرده‌اند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های iPadOS 16 که برای بهبود چندوظیفگی توسعه پیدا کرده، Stage Manager نام دارد که اپل برای آماده‌سازی آن چالش‌های زیادی را پشت سر گذاشته است. همچنین باید به ارائه‌ی برخی از قابلیت‌های macOS در iPadOS اشاره کنیم. اما در هر صورت واقعیت این است که مدل‌های آیپد پرو از نظر سخت‌افزاری توان بسیار بالایی دارند و اگر macOS دریافت کنند، می‌توانند به عنوان کامپیوترهای همه‌فن‌حریف انجام وظیفه کنند. اما انجام چنین کاری منجر به کاهش فروش مک‌بوک‌ها می‌شود. در هر صورت اگر این شایعه صحت داشته باشد، طی ماه‌های آینده جزئیات بیشتری در مورد این موضوع منتشر خواهد شد.

شاید این مطلب جذاب باشد
کاستوم رام شیائومی چیست و چگونه آن را انجام دهم؟

منبع: digitaltrends

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا