لوازم جانبی

آیا پاور بانک گوشی را خراب می کند؟

یافتن راهی برای افزایش سرعت شارژ و زمان استفاده از تلفن های خود در روز ، با افزایش استفاده از تلفن های هوشمند به یک نگرانی عمده برای بسیاری از مردم تبدیل شده است. از آنجایی که بسیاری از تلفن ها معمولاً قابلیت شارژ در تمام طول روز را ندارند ، مصرف کنندگان از پاوربانک یا شارژرهای تلفن همراه برای شارژ تلفن خود در طول روز استفاده می کنند. اما آیا استفاده از پاوربانک به جای شارژر اصلی تلفن می تواند به دستگاه شما آسیب برساند؟

اگر این موضوع شما را نگران می کند ، تا پایان این مقاله مراقب باشید. در این مقاله سعی داریم تا تاثیر استفاده از شارژرهای سازگار و پاوربانک را روی باتری گوشی بررسی کنیم.

پاوربانک درحال شارژ کردن گوشی

آیا استفاده از پاور بانک عمر باتری را کاهش می دهد؟

یکی از مهمترین سوالات در مورد پاوربانک ها این است که آیا پاوربانک به باتری گوشی آسیب می رساند یا خیر. از نظر علمی ، هیچ مطالعه ای نشان نداده است که استفاده از پاوربانک ها بر عملکرد باتری گوشی ، سرعت شارژ یا خرابی آن تأثیر بگذارد. در بیشتر موارد ، پاوربانک ها از نظر عملکرد شبیه به شارژرهای اصلی تلفن هستند و از فناوری یکسانی برای شارژ گوشی استفاده می کنند. بنابراین استفاده از شارژر استاندارد تلفن همراه نباید مشکلی برای تلفن شما ایجاد کند.

اما اگر پاوربانک مورد استفاده استانداردهای لازم را رعایت نکند ، ممکن است شارژ دستگاه را کاهش داده و به گوشی آسیب برساند ، مانند شارژرهای تقلبی ، شارژرهای نادرست و باتری های غیر اصل. در بیشتر موارد ، دلیل اصلی کاهش شارژ گوشی خراب شدن باتری یا استفاده از باتری غیر استاندارد تلفن است. بنابراین خرید باتری های اصلی و استاندارد تلفن می تواند بسیاری از مشکلات شما را برطرف کند.

شاید این مطلب جذاب باشد
۱۰ تبلت محبوب در دیجی کالا (۳۰ آبان ۱۴۰۱)

خراب شدن باتری گوشی به دلیل استفاده ازپاوربانک غیر استاندارد چگونه یک پاوربانک غیر استاندارد به تلفن آسیب می رساند؟

همانطور که استفاده از یک کابل شارژ یا یک شارژر غیر استاندارد می تواند به تلفن شما آسیب برساند ، یک پاوربانک غیر استاندارد نیز می تواند به تلفن شما آسیب برساند و به ویژه از قابلیت نگهداری شارژ تلفن هوشمند شما بکاهد. در این موارد ، ورودی ولتاژ نادرست به تلفن معمولاً باعث افت سریع شارژ باتری و خاموش شدن پی در پی تلفن می شود. علاوه بر این ، افزایش یا کاهش ولتاژ خروجی پاوربانک می تواند به قطعات الکترونیکی گوشی نیز آسیب برساند. به صورت استاندارد پاوربانک بخرید داشتن ولتاژ مناسب برای دستگاه شما از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری می کند.

کدام مشکلات تلفن مربوط به یک پاوربانک غیر استاندارد است؟

اگر از پاوربانک غیر استاندارد و نامناسب استفاده می کنید ، احتمالاً علائم زیر را مشاهده خواهید کرد:

  • داغ شدن بیش از حد باتری هنگام شارژ با پاوربانک
  • افزایش یا کاهش زمان شارژ باتری
  • افت ناگهانی شارژ در تلفن شما نشان داده می شود
  • تلفن را در حال شارژ کردن ببندید
  • هنگام شارژ باتری تلفن خود را لمس کنید

علاوه بر این ، سایر قسمت های تلفن ممکن است آسیب ببینند. در برخی موارد ، ولتاژ غیر طبیعی می تواند به اجزای داخلی دستگاه آسیب برساند و باعث سوختن خازن های روی برد شود. انجام این کار ممکن است به قسمت های مختلف دستگاه مانند بلندگوها و میکروفون ها آسیب برساند.

تشخیص پاوربانک اصل برای جلوگیری از خراب شدن گوشی

هنگام خرید پاوربانک مراقب باشید تا به تلفن خود آسیب نرسانید

برای جلوگیری از آسیب رساندن به تلفن خود ، هنگام خرید پاوربانک باید به اصل و ثبات آن توجه کنید. مهم نیست که می خواهید فلش مموری ، شارژر یا پاور بانک بخرید. در هر صورت ، اولین و مهمترین نکته ای که هنگام خرید باید به آن توجه کنید ، یافتن یک فروشگاه قابل اعتماد و قابل اعتماد است.

شاید این مطلب جذاب باشد
نحوه نصب برنامه بر روی ساعت هوشمند خود

در مرحله بعد ، باید به محدوده ولتاژ پاوربانک توجه کنید. دستگاه های مختلف مانند تلفن های هوشمند ، ساعت های هوشمند ، تبلت ها و هدفون های بی سیم دارای محدوده ولتاژ خاصی هستند. یک پاوربانک خوب باید با همه دستگاه ها سازگار باشد. همچنین وجود سیستم های داغ و شارژ مجدد در پاور بانک ها ضروری است. بنابراین هنگام خرید شارژر موبایل حتما به وجود این سیستم ها توجه کنید.

شارژ کردن گوشی با پاوربانک

راه های جلوگیری از آسیب باتری هنگام استفاده از پاوربانک

به طور کلی ، بهتر است هنگام شارژ با پاوربانک یا شارژر دیگر از تلفن خود استفاده نکنید. کار با گوشی هنگام شارژ ، دمای گوشی را افزایش داده و عمر باتری را کاهش می دهد. البته نسل جدید پاوربانک های هوشمند می توانند تا حد زیادی از آسیب باتری هنگام استفاده از گوشی جلوگیری کنند. علاوه بر این ، قرار دادن پاوربانک و گوشی در محیط با درجه حرارت بالا نیز به هر دو دستگاه آسیب می رساند. همچنین از سیم برق اصلی برای شارژ گوشی استفاده کنید. اگر به کابل اصلی دسترسی ندارید ، خرید کابل شارژر استاندارد از یک فروشگاه معتبر می تواند جایگزین مناسبی باشد.

چه لوازم جانبی دیگری می تواند باعث خرابی تلفن شما شود؟

اگر از یک پاوربانک استاندارد استفاده می کنید و در شارژ صحیح تلفن خود مشکل دارید ، باید سایر گزینه ها را برای یافتن علت اصلی آسیب باتری گوشی در نظر بگیرید. معمولاً پس از دو سال از عمر گوشی ، باتری به تدریج ظرفیت خود را از دست می دهد و شارژ خود را از دست می دهد. همانطور که قبلاً ذکر شد ، دلیل اصلی کاهش شارژ تلفن مربوط به باتری های خراب است. مواردی مانند شارژرهای جعلی ، کابل های شارژ نادرست و شارژ گوشی با دستگاه های مختلف می تواند عمر باتری را کاهش دهد. بنابراین همیشه سعی کنید از لوازم جانبی اصلی استفاده کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
۴ دلیل برای خریدن گوگل پیکسل ۷ (و ۳ دلیل برای نخریدن)

خلاصه مقاله

در این مقاله ، ما به بررسی تأثیر پاور بانک بر آسیب تلفن و کاهش عمر باتری پرداختیم. یک پاوربانک قوی و استاندارد از یک فروشگاه معتبر ، به عنوان یک وسیله جانبی ، برای گوشی شما مشکلی ایجاد نمی کند ، اما همیشه باید مراقب لوازم جانبی تقلبی و غیر استاندارد باشید. می توانید نظرات خود را در مورد استفاده از پاوربانک و تمام سوالات خود در این زمینه به اشتراک بگذارید. کارشناسان کمکی به سوالات شما پاسخ خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا