لوازم جانبی

آموزش تعویض گلس گوشی های اندروید و آیفون در چند گام ساده

گلس های صفحه نمایش تنها تا زمانی سالم هستند، دلسوز سلامتی گوشیتان خواهند بود! اگر گلس گوشی شما خراشیده یا ترک خورده، زمان آن فرا رسیده که از یک گلس جدید استفاده کنید.

بسیاری از کاربران نسبت به تعویض محافظ صفحه نمایش قدیمی محتاط هستند و این کار را به متخصص آن محول می کنند. اما در منزل نیز می توانید فرایند جایگزین کردن گلس تلفن همراه خود را انجام دهید. در این مقاله قصد داریم به آموزش جدا سازی محافظ صفحه نمایش قدیمی و چسباندن گلس جدید بپردازیم. دستورالعمل هایی که در ادامه معرفی می شوند، برای اکثر محافظ های صفحه نمایش در انواع و اقسام تلفن های همراه و تبلت ها، از جمله سیستم عامل های Android و  IOSکاربرد دارند.

چگونه گلس گوشی را از صفحه نمایش جدا کنیم؟

اگر ناخن های بلندی دارید، می توانید بدون استفاده از ابزار جانبی، محافظ صفحه نمایش قدیمی را جدا کنید. در غیر این صورت، می توانید از وسایلی چون کارت اعتباری، خلال دندان و نوار چسب استفاده کنید. بهتر است پیش از دست به کار شدن، گارد موبایل یا قاب گوشی را هم جدا کنید تا جلو دست و پای شما را نگیرد.

استفاده از سشوار برای شل کردن گلس

نکته: قبل از شروع هر 3 روش ذکر شده، سشوار را با درجه حرارت کم و به مدت 15 ثانیه بر روی صفحه نمایش بگیرید تا چسب گلس گوشی شل شود.

جداسازی گلس گوشی بدون هیچ وسیله ای و تنها با دست

  1. به آرامی سعی کنید محافظ صفحه را از گوشه و با استفاده از ناخن انگشت خود بلند کنید. یک گوشه باید آن قدر شل شده باشد که بتوانید با دست این کار را انجام دهید.
  2. پس از پیدا کردن گوشه مناسب برای جداسازی، گلس را به آرامی به سمت بالا بکشید.
  3. به طور همزمان نقاط دیگر محافظ را جدا کنید تا از پاره شدن آن، قبل از لایه برداری به صورت کامل، جلوگیری شود. این فرایند را به آرامی انجام دهید تا محافظ صفحه نمایش تکه تکه نشود.
شاید این مطلب جذاب باشد
راهنمای خرید لوازم جانبی ایرپاد

جدا سازی گلس توسط کارت اعتباری خلال دندان

جداسازی گلس گوشی با خلال دندان و کارت اعتباری

اگر ناخن های خود را به تازگی کوتاه کرده اید، بهتر است از وسایل دم دستی چون خلال دندان و یا کارت های اعتباری کمک بگیرید.

  1. با استفاده از یک خلال دندان و به آرامی یکی از چهار گوشه گلس را خم کنید. حتما نوک تیز خلال دندان را به سمت بیرون و بالای گوشی بکشید تا به صفحه نمایش گوشی آسیبی نرسد.
  2. پس از شل شدن گوشه گلس، از انگشتان دست برای کشیدن و دور کردن آن از تلفن همراه استفاده کنید.
  3. محافظ را از طرفین گوشی، لایه برداری کنید. به آرامی این کار را انجام دهید تا از پاره شدن گلس جلوگیری کرده باشید.
  4. یک کارت اعتباری را در شکاف ایجاد شده، قرار دهید تا به آرامی محافظ صفحه از تلفن همراه جدا شود.

استفاده از نوار چسب برای جدا کردن گلس

جداسازی گلس بوسیله نوار چسب

نوار چسب نیز می تواند انتخاب مناسبی برای جدا کردن محافظ صفحه نمایش تلفن همراه باشد.

  1. یک تکه نوار چسب را به دور 2 انگشت خود لوله کنید. قسمت چسبنده نوار به سمت خارج باشد.
  2. نوار چسب را در گوشه ای از گلس قرار دهید. گوشه ای را انتخاب کنید که شکستگی و یا ترک خوردگی در نزدیکی آن وجود نداشته باشد.
  3. انگشتان خود را بلند کرده و به آرامی به سمت انتهای دیگر تلفن همراه حرکت دهید. اطمینان حاصل کنید که سطح گلس به میزان مساوی و یکنواخت به نوار، چسبیده باشد.

نصب گلس جدید

چگونه گلس گوشی را بچسبانیم؟

پس از این که محافظ صفحه قدیمی را با موفقیت جدا کردید، زمان چسباندن یک گلس جدید فرا می رسد. پیشنهاد می کنیم قبل از اینکه دوباره گلس قبلی را تهیه کنید، یکبار به صفحه راهنمای خرید گلس  مراجعه کنید و با انواع گلس گوشی مانند گلس مات و گلس پرایوسی و ویژگی های آن ها آشنا شوید. شاید محافظ صفحه قبلی گوشی شما از کیفیت خوبی برخوردار نبوده است.

علاوه بر گلس جدید، موارد دیگری نیز برای شروع کار نیاز دارید که شامل موارد زیر است:

  • مایع تمیز کننده
  • پارچه میکروفایبر (می توانید از دستمال عینک نیز استفاده کنید)
  • نور کافی
شاید این مطلب جذاب باشد
بررسی و حل مشکل خاموش و روشن شدن خودکار جی پی اس و مشکلات رایج دیگر

تمیز کردن صفحه نمایش

دقت کنید که دست هایتان و صفحه نمایش گوشی تمیز باشند. برای این کار می توانید از یک پارچه میکروفایبر و اسپری تمیزکننده گوشی استفاده کنید.

  1. پوسته محافظتی گلس را از قسمت چسبنده آن جدا کنید. سعی کنید از لمس کردن قسمت چسبنده خودداری کنید.
  2. محافظ صفحه را با صفحه گوشی خود همتراز کنید تا مطمئن شوید هیچ بخش از گلس، از تلفن همراه بیرون زده نمی شود. این کار را سریع انجام دهید تا گرد و غبار بین محافظ و صفحه نمایش قرار نگیرد.
  3. محافظ صفحه را به آرامی در بالای صفحه خود قرار دهید، از یک سر شروع کرده و به تدریج به سمت انتهای دیگر حرکت کنید.

خارج کردن حباب های زیر گلس

  1. با اعمال فشار به کمک دستمال عینک و یا کارت، حباب هایی را که زیر گلس ایجاد شده، خارج کنید. از وسط موبایل شروع کنید و حباب ها را به لبه های صفحه نمایش هدایت کنید.

جمع بندی کلی:

در این مقاله به نحوه جداسازی گلس قدیمی و تعویض آن با گلسی جدید برای تلفن های همراه پرداختیم. توجه به این نکته حائز اهمیت است که در صورت مشاهده هر گونه شکاف، ترک خوردگی و یا شکستگی بر روی محافظ صفحه نمایش، باید به دنبال تعویض آن باشید. چرا که ترک های کوچک به مرور به شکستگی ها و ترک های بزرگتری تبدیل می شوند که سلامت صفحه نمایش گوشی شما را به خطر می اندازند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا