لوازم جانبی

چگونه پرز زیر گلس را از بین ببریم؟

وجود یک پرز می‌تواند هنگام کار با گوشی از لذت تجربه‌ی کاربری بکاهد. شاید یکی از آزاردهنده‌ترین چیز‌ها بعد از نصب گلس گوشی، وجود پرز، مو و… زیر گلس باشد. اما چگونه پرز زیر گلس را از بین ببریم؟ با خواندن این مقاله به شما اطمینان می‌دهیم که یکبار برای همیشه از شر هر گونه پرز و هر نوع آلودگی زیر گلس خلاص می‌شوید.

چگونه پرز زیر گلس جمع می‌شود؟

یکی از دلایلی که پرز و هوا زیر گلس جمع می‌شود عدم استفاده از قاب گوشی است. گوشی‌هایی که لبه‌های منحنی دارند در‌صورتی‌که با زمین یا یک شئی نوک تیز برخور کنند، فشاری به گلس و گوشی وارد می‌شود و ممکن است گلس بلند شود. در این صورت پرز، هوا، گرد و غبار و یا هر نوع آلودگی محیطی ممکن است زیر گلس قرار بگیرد.

استفاده از گلس ارزان قیمت و بی‌کیفیت به مرور باعث می‌شود که گلس خود‌به‌خود بلند شده و انواع پرز، هوا، گرد و غبار، حباب و… زیر گلس جمع شود. پیشنهاد می‌کنیم که همیشه از فروشگاه معتبری قاب، پایه نگهدارنده موبایل، اسپیکر، پاور بانک، گلس و… خود را تهیه کنید که در آینده نزدیک مجبور به خرید دوباره نشوید.

پرز زیر گلس را چگونه تمیز کنیم؟

اگر پرز و گرد و غبار زیادی روی گلس قرار دارد بهتر است که گلس جدید تهیه کنید. چنانچه از گلس مخصوص مدل گوشی خود استفاده نکرده‌اید، دست نگه دارید و گلس مخصوص به برند و مدل خود را تهیه و استفاده کنید. اما اگر از گلس مخصوص استفاده می‌کنید و پرز گلس کم و قابل تمیز شدن است، مراحل زیر را دنبال کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
چرا سیم هندزفری گره میخورد؟

 گلس گوشی را برای از بین بردن پرز زیر گلس جدا کنید.

1.    گلس گوشی را برای از بین بردن پرز زیر گلس جدا کنید

قبل از هر چیزی باید گوشی خود را خاموش کنید. سپس با استفاده از ناخن، کارت اعتباری، خلال دندان، چسب‌نواری و یا هر روش دیگری که می‌دانید بخشی از گلس را که پرز دارد را از صفحه‌ی گوشی جدا کنید. چنانچه پرز در وسط صفحه یا در چند بخش قرار دارد بهتر است که کل گلس را جدا کنید.

لازم به ذکر است که اگر در اطراف خود کولری روشن یا پنجره‌ای باز است آن‌ها را ببندید. چرا که بعد از اینکه گلس را جدا کردید ممکن است پرز و آلودگی‌های بیشتری به سطح گلس بچسبد و آن را غیرقابل استفاده کند.

 از بین بردن پرز زیر گلس با چسب نواری

2.    از بین بردن پرز زیر گلس با چسب نواری

پرز ممکن است روی بخش چسبناک گلس بچسبد. برای از بین بردن پرز روی گلس، باید چسب نواری را به اندازه‌ی‌ بند انگشت، برش بزنید. سپس با قسمت چسبانک چسب روی بخشی از گلس که پرز قرار دارد، ضربه بزنید تا پرز گلس به چسب‌نواری بچسبد. به همین راحتی پرز، مو، گرد و غبار‌های سطحی و کم را می‌توانید از زیر گلس پاک کنید.

 چنانچه زیر گلس علاوه بر پرز حباب نیز جمع شده است برای حذف حباب مقاله از بین بردن حباب زیر گلس را در جانبی بخوانید و مراحل گفته شده را دنبال کنید تا به راحتی بتوانید هر گونه حباب زیر گلسی را از بین ببرید.

 از بین بردن پرز زیر گلس با گوش‌پاکن و خلال‌دندان

3.    از بین بردن پرز زیر گلس با گوش‌پاکن و خلال‌دندان

گاهی استفاده از چسب نواری برای گرفتن پرز زیر گلس سخت است و یا پرز محکم به گلس چسبیده و کنده نمی‌شود. در این هنگام بهترین راه برای اینکه پرز گلس را جذب کنید، استفاده از خلال‌دندان یا گوش‌پاکن است. گوش‌پاکن یا خلال‌دندان را به آرامی روی پرز حرکت دهید تا از بخش چسبناک گلس جدا شود.

شاید این مطلب جذاب باشد
فرایند تست MIUI 14 روی گوشی شیائومی ۱۳ آغاز شد

توجه کنید که درصورتی‌که گوش‌پاکن پرز داشته باشد گلس گوشی را پر از پرز می‌کند. همچنین هنگام برداشتن پرز گلس با خلال‌دندان، مراقب باشید که قسمت نوک تیز روی گلس خط و خش نیاندازد و گلس را سوراخ نکند.

صفحه نمایش گوشی را از هر گونه پرز تمیز کنید

 

4.    صفحه نمایش گوشی را از هر گونه پرز تمیز کنید

دستمال خشکی را آغشته به الکل کنید. سپس به آرامی دستمال را روی نمایشگر بکشید و هر گونه پرز و گرد و غبار را تمیز کنید. توجه داشته باشید که الکل را نباید مستقیما روی صفحه نمایش یا دوربین اسپری کنید؛ چراکه همان‌طور که کمپانی‌های تولید‌کننده تلفن‌های همراه اعلام داشته‌اند، صفحه نمایش، دوربین، حسگر اثرانگشت و قاب گوشی در برابر الکل مقاوم نیستند و ممکن است کارایی خود را از دست بدهند.

گلس را مجددا بچسبانید

5.    گلس را مجددا بچسبانید

بعد از اینکه پرز و گرد و غبار گوشی را تمیز کردید چنان‌چه از گلس استاندارد و با قدرت چسبندگی مناسبی استفاده کرده باشید، می‌توانید گلس را مجددا بچسبانید. برای نصب گلس ابتدا گلس را هم‌تراز با گوشی قرار دهید بطوری که هیچ بخش گلس از گوشی بیرون نزند.

سپس گلس را به آرامی از بالا یا پایین روی نمایشگر قرار دهید و با دستمال میکروفایبر را روی هر سطح گوشی که با گلس پوشیده می‌شود، حرکت دهید تا پرز و هوا جمع نشود. برای آموزش گام به گام مقاله چگونه گلس گوشی را دوباره بچسبانیم را در جانبی بخوانید تا بدون کوچک‌ترین نقصی گلس خود را مجددا بچسبانید.

5 دلیل برای اینکه گلس بلند شده و پرز زیر آن جمع می‌شود

وقتی پرز، مو، هوا، گرد و غبار و حباب زیر گلس ایجاد می‌شود، کار کردن با گوشی چندان لذتبخش نخواهد بود. به همین دلیل باید بهترین گلس مخصوص و متناسب با گوشی خود را خریداری کنید، تا مجبور نشوید به دلیل جمع شدن پرز و یا هر نوع آلودگی دیگر زیر گلس، مجدداً گلس بخرید. اما به 5 دلیل زیر ممکن است پرز زیر گلس جمع شود:

  • از گلس‌های ساده برای گوشی منحنی دار استفاده نکنید.
  • از خرید گلس ارزان قیمت خودداری کنید. چرا که این گلس‌ها قدرت چسبندگی زیادی ندارند و بعد از چند روز از سطح گوشی بلند می‌شوند.
  • گلس گوشی را به درستی بچسبانید؛ یکی از مهمترین دلایلی که پرز زیر گلس جمع می‌شود، عدم نصب درست گلس است.
  • برای اینکه پرز، هوا، حباب و… زیر گلس جمع نشود، از قاب مخصوص به گوشی خود استفاده کنید.
  • از نصب گلس گوشی‌های دیگر خودداری کنید. چراکه هر گلسی متناسب با ابعاد خاص و برای مدل خاصی طراحی شده است.
شاید این مطلب جذاب باشد
حس ششم؛ یک افسانه یا حقیقت علمی؟

 خرید گلس مخصوص برای انواع گوشی و تبلت از فروشگاه آنلاین جانبی 

چگونه پرز زیر گلس را از بین ببریم؟ شما از چه روشی استفاده می‌کنید؟

چگونه پرز زیر گلس را از بین ببریم؟ در این مقاله بصورت مرحله مرحله نشان دادیم که با جدا کردن گلس و تمیز‌کردن پرز‌های زیر گلس با گوش‌پاکن، خلال‌دندان و چسب‌نواری به راحتی می‌توانید از بین ببرید. اما چنانچه دیگر گلس قابل استفاده نیست، بهتر است از گلس مختص به گوشی و تبلت خود استفاده کنید.

جانبی بزرگترین فروشگاه آنلاین لوازم جانبی تبلت و موبایل در ایران است. برای خرید انواع گلس مخصوص تبلت و گوشی، از منوی بالا وارد صفحه‌ی مورد نظر خود شده و به صورت آنلاین در سراسر ایران گلس و انواع لوازم جانبی خود را سفارش دهید.

درصورتی‌که شما از روش دیگری برای از بین بردن پرز زیر گوشی استفاده می‌کنید، در بخش کامنت‌ها نظرات خود را با جانبی و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا