لوازم جانبی

چگونه حافظه پنهان گوشی سامسونگ را پاک کنیم؟

امروزه زندگی بدون تلفن همراه غیرممکن یا بسیار سخت است! اگر بخاطر هنگ مداوم اپلیکیشن‌ها، قصد تعویض گوشی سامسونگ خود را دارید، دست نگه دارید! ممکن است مشکل از حافظه پنهان تلفن همراه‌تان باشد. گوشی‌های هوشمند جزئی جدایی ناپذیر از زندگی ما انسان‌ها هستند و نیاز‌های روزانه ما را تا حد زیادی پاسخ می‌دهند! اما هنگ‌کردن و کندشدن گوشی از متداول‌ترین مشکلاتی است که کاربران با آن مواجه هستند و به همین دلیل به فکر تعویض گوشی خود میوفتند.

قبل از اینکه اقدامی کنید باید حافظه پنهان یا همان cache را بررسی کنید. اما حافظه پنهان چیست؟ چگونه حافظه پنهان گوشی سامسونگ را پاک کنیم؟ با خواندن این مقاله به شما اطمینان می‌دهیم که یکبار برای همیشه حافظه پنهان هر گوشی هوشمندی را به راحتی مدیریت و در صورت لزوم پاک ‌کنید.

Cache یا حافظه پنهان چیست؟

 Cache یا حافظه پنهان چیست؟

Cahe حافظه‌ی پنهانی در گوشی هوشمند شما است که اطلاعات برنامه‌ها را در خود ذخیره می‌کند. هنگامی که برای اولین بار اپلیکیشنی را باز می‌کنید، ممکن است باز شدن اپ با کندی همراه باشد؛ اما وقتی اپلیکیشن‌ها را برای دفعات بعدی باز می‌کنید با سرعت بیشتری اجرا می‌شوند. اما چرا؟ حافظه رم گوشی محدود است.

اگر هنگامی که اپلیکیشن‌ها را برای دفعات بعدی اجرا می‌کنید دوباره از اول با همه‌ی جزئیات اطلاعات بارگذاری شوند، حافظه رم شما پر شده و گوشی با کندی همراه خواهد شد. اما حافظه پنهان به این دلیل بوجود آمد که در هر مرتبه که نیاز به اجرای دوباره اپ‌ها دارید نیازی به لوود شدن کامل اطلاعات نباشد.

در واقع بعد از اینکه اپلیکیشن‌ها را برای دفعات بعدی باز می‌کنید درخواستی به سی پی یو ارسال نمی‌شود و اطلاعات برنامه از حافظه کش یا cache خوانده و بارگذاری می‌شود. چنانچه نمی‌خواهید مدام برنامه و گوشی سامسونگ خود را clear cache کنید، بهتر است با خرید لوازم جانبی موبایل سامسونگ، حافظه رم گوشی خود را افزایش دهید.

شاید این مطلب جذاب باشد
كم كردن حجم عکس در اندروید

Clear data با Clear cahce چه تفاوتی دارند؟

Clear cache یا حافظه پنهان بخشی از تنظیمات یا اطلاعاتی که به واسطه‌ی کار با اپلیکیشن در حافظه نهان ذخیره می‌شود. اما چنانچه بخواهید کلیه‌ی دیتا‌هایی مربوط به اپلیکیشینی را پاک کنید بهتر است گزینه‌ی clear data را در بخش تنظیمات اپلیکیشن انتخاب کنید؛ در این حالت کلیه‌ی یوزرنیم و پسورد و داده‌هایی که از جانب شما به اپ وارد شده کاملا پاک می‌شوند.

چرا باید حافظه پنهان گوشی سامسونگ خود را پاک کنیم؟

هر اپلیکیشنی که روی گوشی اندرویدی یا آی او اس خود نصب می‌کنید حافظه پنهان یا همان cache دارد. اما چرا باید حافظه پنهان را خالی کنیم؟ هنگامی که گوشی هوشمند شما با اختلالاتی همچون کندی یا هنگی مداوم همراه شود، پیشنهاد می‌شود که حافظه پنهان را خالی کنید. لازم به ذکر است که چنانچه رم گوشی شما کمتر از 3 گیگابایت است و سرعت گوشی شما به هر دلیلی کند شده، یا سرعت عملکرد یک اپلیکیشن به طرز قابل مشاهده‌ای پایین آمده، بهتر است که حافظه پنهان یا cache گوشی را پاک کنید.

توجه داشته باشید که هر عملیاتی که در اپ‌ها یا مرورگر‌ها انجام می‌دهید در حافظه اپ یا مرورگر ذخیره می‌شود؛ اگر اختلالی در خصوص لوود شدن کامل برنامه یا صفحه‌ای از مرورگر‌ها را داشتید بهتر است که حافظه کش را پاک کنید؛ اختلال بوجود آمده در بیشتر مواقع با پاک کردن کش رفع می‌شود.

چگونه حافظه پنهان (clear cache) گوشی سامسونگ را پاک کنیم؟

چگونه حافظه پنهان (clear cache) گوشی سامسونگ را پاک کنیم؟

برای پاک کردن حافظه پنهان گوشی سامسونگ مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا به بخش تنظیمات settings گوشی سامسونگ خود وارد شوید.
  • سپس گزینه Storage را پیدا و انتخاب کنید.
  • سپس گزینه‌ی clear cach را تپ کنید.
  • چنانچه پیغامی جهت تایید درخواست شما نمایش داده شد، گزینه clear را انتخاب کنید.

با دنبال کردن روش بالا پاک کردن کش گوشی اندروید را به راحتی انجام می‌دهید.

آموزش مرحله به مرحله حذف حافظه پنهان هر اپلیکیشینی

قبل از هر چیزی همیشه سعی کنید که برای اجرای درست اپلیکیشن‌ها به اندازه کافی فضای خالی داشته باشید. درصورتی‌که می‌خواهید فضای داخلی گوشی خود را بهتر مدیریت کنید پیشنهاد می‌کنیم که مقاله جلوگیری از پر شدن حافظه داخلی گوشی را حتما بخوانید.

 عملکرد اپلیکیشن‌ها همیشه قابل قبول نیست! گاهی اوقات اختلالاتی از سمت سرور‌ها باعث کندی و عدم لوود شدن درست اپلیکیشن‌ها می‌شود؛ به همین دلیل بهتر است که یکبار حافظه پنهان گوشی را پاک کنید. برای حذف کردن حافظه پنهان مسیر زیر را دنبال کنید.

ابتدا روی اپ مورد نظر انگشت خود را به مدت چند ثانیه نگه دارید و بعد گزینه‌ی app info را کلیک کنید. چنانچه گوشی هوشمند شما گزینه‌ای را نمایش نمی‌دهد بهتر است به منوی settings وارد شوید. در بخش تنظیمات روی گزینه‌ی manage apps یا apps تپ کنید.

ابتدا اسکرول کنید تا اپلیکیشن مورد نظر خود را پیدا و انتخاب کنید. سپس به بخش Storage برنامه مورد نظر وارد شوید. در بخش بعد در پایین صفحه گزینه‌ی clear cache را تپ کنید. چنانچه با پیغامی cancel یا clear مواجه شدید، گزینه‌ی clear را انتخاب کنید؛ با انجام مراحل فوق می‌توانید حافظه پنهان یا همان cache هر اپلیکیشنی را پاک کنید.

چگونه همه‌ی داده‌های ذخیره شده در اپلیکیشن‌ها را پاک کنیم؟

چگونه همه‌ی داده‌های ذخیره شده در اپلیکیشن‌ها را پاک کنیم؟

چنانچه بخواهید گوشی خود را بفروشید یا اینکه گاهی مجبور می‌شوید که از گوشی دیگران استفاده کرده و برای استفاده از اپلیکشنی، یوزرنیم و پسورد خود را وارد اپ ‌کنید؛ بعد از انجام فرایند کاری خود، برای پاک کردن کلیه‌ی دیتا‌هایی که به اپ مورد نظر وارد کرده‌اید، مراحل زیر را دنبال کنید:

شاید این مطلب جذاب باشد
اندروید ۱۴ از ارتباط ماهواره‌ای پشتیبانی می‌کند

ابتدا از منوی تنظیمات وارد manage apps یا apps شوید. سپس برنامه مورد نظر خود را پیدا و انتخاب کنید. در مرحله‌ی بعد به بخش storage اپلیکیشن وارد شده و در پایین صفحه گزینه clear data را انتخاب کنید. در صورت مشاهده پیغام گزینه‌ی clear را تپ کنید. با مراحل فوق به راحتی می‌توانید همه‌ی اطلاعات وارد شده به هر اپلیکیشنی را حذف کنید. اگر حافظه داخلی شما باعث شده که مجبور شوید دیتا‌های ذخیره شده در اپلیکیشن‌ها را پاک کنید پیشنهاد می‌کنیم که مقاله چگونه حافظه گوشی را خالی کنیم را حتما مطالعه کنید.

معرفی اپلیکیشنی برای حذف حافظه پنهان گوشی سامسونگ

اگر به هر دلیلی نتوانستید از روش‌های بالا حافظه پنهان گوشی سامسونگ را پاک کنید، بهتر است از اپلیکیشن‌هایی که به منظور حذف حافظه پنهان یا همان clear cache ساخته شده‌اند، استفاده کنید. برای نصب برنامه پاک کردن حافظه cache در پلی استور عبارت cleaner را جستجو کنید. همانطور که مشاهده می‌کنید اپلیکیشن‌های زیادی برای حذف حافظه پنهان وجود دارد؛ برای مثال می‌توانید اپ ccleaner را دانلود و نصب کنید. بعد از اجرای ccleaner به راحتی یک تپ زدن می‌توانید حافظه پنهان گوشی خود را پاک کنید.

چگونه حافظه cache را از بخش ریکاوری پاک کنیم؟

چگونه حافظه cache را از بخش ریکاوری پاک کنیم؟

چنانچه گوشی شما به دلیل هر نوع اختلال اپلیکیشنی روشن نمی‌شود، می‌توانید از بخش ریکاوری گوشی خود، حافظه پنهان را پاک کنید. توصیه می‌کنیم که اگر با بخش ریکاوری آشنایی ندارید، از انجام مراحل بعدی صرف‌نظر کنید یا آن را به افراد متخصص بسپارید.

اگر اپلیکیشن یا گوشی شما کندشده و مدام هنگ می‌کند می‌توانید از بخش ریکاوری حافظه کش گوشی سامسونگ را پاک کنید. برای فعالسازی ریکاوری ابتدا دکمه power را با دکمه volume down همزمان پایین نگه دارید تا به بخش ریکاوری گوشی سامسونگ خود وارد شوید. توجه داشته باشید در این بخش تاچ گوشی شما کار نمی‌کند و برای اسکرول کردن باید از کلید volume up/down و برای انتخاب و تپ زدن باید از دکمه power گوشی خود استفاده کنید.

برای تکمیل مراحل پاک شدن حافظه پنهان گوشی سامسونگ، گزینه‌ی reboot system now  را انتخاب کنید

ابتدا در بخش ریکاوری با کلید voulme down اسکرول کنید و گزینه wipe cache partition را با دکمه power انتخاب کنید. پس از انجام فرایند پاک شدن حافظه پنهان در بخش ریکاوری، گزینه‌ی reboot system now را با فشار دادن کلید power، گوشی ریستارت کنید. با انجام مراحل فوق به راحتی می‌توانید حافظه پنهان گوشی سامسونگ را در بخش ریکاوری پاک کنید.

راهکار شما برای پاک‌کردن حافظه پنهان گوشی سامسونگ چیست؟

پاک کردن حافظه پنهان گوشی سامسونگ یا هر تلفن هوشمند دیگری به دلیل کندی در اجرای اپلیکیشن‌ها یا هنگ کردن مداوم گوشی، ضروری است. با رفتن به تنظیمات هر اپ و انتخاب گزینه‌ی storage و سپس انتخاب گزینه‌ی clear cache به راحتی می‌توانید حافظه پنهان گوشی اندرویدی خود را پاک کنید.

جانبی بزرگترین فروشگاه لوازم جانبی موبایل و تبلت در ایران است، که با مقالات بروز سعی دارد تا انواع مشکلات و سوالات کاربران را به صورت اختصاصی پاسخ دهد. چنانچه شما از روش دیگری حافظه پنهان گوشی سامسونگ خود را پاک می‌کنید، در بخش کامنت‌ها، نظرات خود را با جانبی و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا