لپ تاپ

مینگ-چی کو: نسل دوم هدست AR/VR اپل با یک مدل ارزان‌تر در 2025 به بازار می‌آید

اپل احتمالا می‌خواهد نسل دوم هدست AR/VR خود را در نیمه اول سال 2025 روانه بازار کند. این گزارش امروز از سوی «مینگ-چی کو»، تحلیلگر سرشناس مسائل اپل منتشر شده و به عرضه یک مدل پیشرفته‌تر در کنار یک مدل ارزان‌تر اشاره می‌کند.

مینگ-چی کو در وبلاگ خود در پلتفرم مدیوم نوشت: «نسل دوم هدست واقعیت افزوده یا واقعیت مجازی اپل دارای مدل‌های رده بالا و مقرون به صرفه است و در نیمه اول 2025 عرضه می‌شود. عرضه قطعات این محصولات از نیمه دوم 2024 آغاز خواهد شد. هدست AR/VR اپل به لطف استراتژی و اکوسیستم محصولات نسل دوم واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی تا سال 2025 یا 2026 به فروش 10 میلیون عددی می‌رسد.»

هدست اپل مخاطبان بیشتری را هدف قرار می‌دهد

در حال حاضر مشخص نیست که تفاوت این دو مدل از هدست اپل چه خواهد بود. با توجه به پیچیدگی و سخت‌افزارهای رده بالا، نسل اول این دستگاه قیمت بسیار بالایی خواهد داشت. در نتیجه، طبیعی است که این شرکت بخواهد محصول ارزان‌تری برای عده بیشتری از کاربران عرضه کند. پس ممکن است کوپرتینویی‌ها در نسل دوم هدست AR/VR مخاطبان این محصول را تفکیک کنند. یعنی یک مدل پیشرفته‌تر با قیمت بالا و یک مدل ارزان‌تر با طراحی ساده و احتمالا سخت‌افزارهای ضعیف‌تر عرضه کنند.

هدست اپل

این شرکت هنوز نسل اول هدست واقعیت ترکیبی خود را معرفی نکرده‌ اما بر اساس شایعات، باید منتظر دستگاهی با دو پنل Micro-OLED و یک پنل AMOLED باشیم. این نمایشگرها رزولوشن بالایی خواهند داشت تا در مقایسه با محصولات رقیب تجربه دیداری بهتری ایجاد کنند.

شاید این مطلب جذاب باشد
سری شیائومی ۱۳ رسما در تاریخ ۱۰ آذر رونمایی می‌شود

هدست اپل همچنین از حسگرهای پیشرفته‌ای بهره‌مند می‌شود تا علاوه بر شناسایی محیط، بتواند حرکات دست کاربر را تشخیص دهد. مینگ-چی کو باور دارد که این محصول از فناوری ردیابی چشم، تشخیص عنبیه، کنترل صدا، تشخیص پوست و تشخیص حالات چهره هم برخوردار می‌شود. طبق پیش‌بینی‌ها این محصول در ژانویه 2023 معرفی خواهد شد و در نیمه اول همان سال به بازار می‌آید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا