لپ تاپ

فروش آیفون و آیپد 5G بخاطر نقض پتنت اریکسون در کلمبیا ممنوع شد

پس از اینکه دادگاه کلمبیا تشخیص داد محصولات اپل مجوز «پتنت» یا «حق اختراع» متعلق به شرکت مخابراتی سوئدی اریکسون (Ericsson) را نقض می‌کنند، فروش و واردات آیفون‌ها و آیپدهای مجهز به شبکه 5G را در این کشور ممنوع کرد.

اپل و اریکسون از مدت‌ها قبل درگیر یک جدال قضایی مربوط به نقض پتنت بودند و اکنون شرکت سازنده آیفون توسط دادگاهی در بوگوتا (پایتخت کلمبیا) به عنوان متهم شناخته شده. موضع اصلی این دو شرکت پتنت 5G متعلق به شرکت اریکسون است که ادعا می‌شود اپل بدون مجوز از آن استفاده کرده است.

کلمبیا

دادگاه مستقر در پایتخت کلمبیا، ماه آوریل اعلام کرده بود که سخت‌افزار 5G اپل طرح شماره 13 قوانین مربوط به پتنت این کشور (NC2019/0003681) را نقض می‌کند. FOSS Patents گزارش می‌دهد که این پتنت به استانداردهای ضروری 5G مربوط می‌شود و سال 2019 به اریکسون اعطا شده و تا دسامبر 2037 نیز اعتبار دارد.

سپس دادگاه، دستور دادرسی مقدماتی را صادر کرد تا زیرمجموعه غول فناوری در این کشور که با نام اپل کلمبیا S.A.S شناخته می‌شود، متهم شناخته شود.

ممنوعیت فروش دستگاه‌های 5G در کلمبیا

کلمبیا

بر اساس این دستور، اپل از واردات، فروش، تبلیغات یا تجاری‌سازی هر محصولی به این کشور که حق اختراع را نقض می‌کند، منع شده است. بنابراین کوپرتینویی‌ها دیگر نمی‌توانند در کشور کلمبیا آیفون یا آیپد مجهز به مودم 5G بفروشند. اپل همچنین موظف است که با خرده‌فروشان و سایر شرکت‌های دیگر ارتباط داشته باشد تا از رعایت این قوانین اطمینان پیدا کند.

دادگاه همچنین به اداره گمرک کلمبیا دستور داده تا از واردات سخت‌افزارهایی که پتنت اریکسون را نقض می‌کنند، جلوگیری کند.

شاید این مطلب جذاب باشد
«اینترک» به عنوان پلتفرم جامع اتوماسین مارکتینگ ایران آغاز به کار کرد

هرچند اپل به این حکم اعتراض می‌کند، اما برای رسیدگی به آن نوعی روند غیرعادی وجود دارد. طبق دستور قاضی دادگاه، اپل نمی‌تواند از یک کشور خارجی به دنبال لغو حکم باشد. همچنین حکم دادگاه، به اصطلاح یک «حکم ضد شکایت» نامیده می‌شود که با این وجود، صدور حکم جدید علیه اریکسون برای اپل دشوار خواهد بود، زیرا انجام این کار برخلاف دستورات دادگاه است.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا