لپ تاپلوازم جانبیموبایل و گجت

طول عمر باتری آیفون ۱۴ پرو مکس ۲ ساعت بیشتر از نسل قبلی است

طبق نتایج تست باتری که توسط مهندسان وب‌سایت Tom’s Guide و با هدف شبیه‌سازی استفاده روزمره از سری آیفون ۱۴ به دست آمده، آیفون ۱۴ پرو مکس دو ساعت بیشتر از آیفون ۱۳ پرو مکس سال گذشته دوام می‌آورد.

وب‌سایت Tom’s Guide که به بررسی بخش‌های مختلف سری آیفون ۱۴ می‌پردازد، در جدیدترین آزمایش خود در مورد طول عمر باتری آیفون ۱۴ پرو مکس گفته که این گوشی هوشمند با یک بار شارژ کامل به طور متوسط ۱۴ ساعت و ۴۲ دقیقه دوام می‌آورد. در آزمایشی مشابه، آیفون ۱۳ پرو مکس توانسته ۱۲ ساعت و ۱۶ دقیقه روشن بماند. در رتبه‌بندی Tom’s Guide از لحاظ طول عمر باتری گوشی‌های هوشمند، آیفون ۱۴ پرو مکس پس از ایسوس راگ فون ۶ پرو که شارژدهی آن حدود ۱۵ ساعت و ۳۰ دقیقه بوده، در جایگاه دوم قرار گرفته است.

باتری آیفون 14 پرو مکس

مهندسان این وب‌سایت هنگام تست باتری قدرتمندترین گوشی هوشمند سال ۲۰۲۲ اپل دریافتند که شارژ این گوشی هوشمند پرچم‌دار پس از ۵ ساعت دانلود اپلیکیشن‌ها، گوش دادن به موسیقی و گرفتن عکس و فیلم تنها ۳۰ درصد کاهش یافته است. یکی از مهندسان Tom’s Guide در این‌ باره می‌گوید: «آیفون ۱۴ پرو مکس از نظر طول عمر باتری بسیار خوب عمل کرده است. پس از شارژ شدن نزدیک حدود به ۹۰ درصد و سپس استفاده از گوشی از ساعت ۱۳ تا ساعت ۶ بعد از ظهر برای دانلود اپلیکیشن‌ها، گوش دادن به موسیقی و گرفتن عکس و فیلم، میزان شارژ باتری گوشی به ۶۰ درصد رسید.»

وقتی صحبت از شارژ کردن به میان می‌آید، نتایج آزمایش Tom’s Guide با ادعای اپل مبنی بر اینکه آیفون ۱۴ پرو مکس می‌تواند کمتر از نیم ساعت به شارژ ۵۰ درصد برسد، تناقض دارد. تست‌های انجام‌شده توسط این وب‌سایت نشان داد‌ه‌اند که باتری آیفون ۱۴ پرو مکس در نیم ساعت به درصد شارژ ۴۲ رسیده است. Tom’s Guide در این باره نوشته: «متأسفانه، آیفون ۱۴ پرو مکس از شارژر ۲۰ واتی پشتیبانی می‌کند، که این در برابر بسیاری از گوشی‌های هوشمند امروزی سرعت شارژ بسیار کمی محسوب می‌شود. با شارژ کردن آیفون ۱۴ پرو مکس، تنها در عرض ۳۰ دقیقه به ۴۲ درصد شارژ رسیدیم. اپل ادعا می‌کند که ظرف این مدت می‌توانید به درصد شارژ ۵۰ برسید، بنابراین ما این تست را دوباره آزمایش و به‌روزرسانی می‌کنیم.»

شاید این مطلب جذاب باشد
لپ تاپ دانش آموزی باید چه مشخصاتی داشته باشد؟ - معرفی بهترین مدل‌های زیر ٩ میلیون تومان

برای مقایسه باید اشاره کنیم که گلکسی S22 اولترا ظرف ۳۰ دقیقه با شارژر ۲۵ واتی خود به درصد شارژ ۵۸ رسید و وان‌پلاس ۱۰ پرو با بهره‌مندی از شارژر ۶۵ واتی موفق شد طی مدت ۱۵ دقیقه از درصد شارژ ۵۵ به ۹۳ برسد. در مقایسه با آیفون ۱۳ پرو مکس با باتری ۴۳۵۲ میلی‌آمپر ساعتی، آیفون ۱۴ پرو مکس باتری کوچک‌تری با ظرفیت ۴۳۲۳ میلی‌‌آمپر ساعتی دارد. اما ظاهراً تراشه‌ی جدید A16 Bionic و نمایشگر کارآمدتر این گوشی، تأثیر مثبتی روی شارژدهی و طول عمر این گوشی هوشمند گذاشته است.

همچنین برخلاف آیفون ۱۳ پرو سال گذشته، آیفون ۱۴ پرو دارای صفحه‌نمایش OLED پیشرفته‌تر با نرخ رفرش ریت متغیر کمتر از ۱ هرتز است. علاوه بر این، صفحه‌نمایش این گوشی هوشمند توسط یک موتور نمایشگر جدید تعبیه شده در تراشه‌ی A16 Bionic کنترل می‌شود که مصرف انرژی ویژگی‌هایی مانند پروموشن، جزیره‌ی داینامیک و نمایشگر همیشه روشن را با کاهش همراه خواهد کرد.

باتری آیفون 14 پرو مکس

پیش‌تر نیز اپل اعلام کرده که کاربران باید برای تعویض باتری سری آیفون ۱۴ حدود ۳۰ دلار بیشتر از نسل‌های قبلی این سری هزینه کنند. این طور که در صفحه خدمات باتری آیفون ۱۴ درج شده، هزینه‌ی تعویض باتری در هر مدل آیفون ۱۴ حدود ۹۹ دلار است که نسبت به قیمت ۶۹ دلاری نسل‌های گذشته حدود ۴۳ درصد افزایش پیدا کرده است. آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس همزمان در تاریخ ۱۶ سپتامبر (۲۵ شهریور) برای خرید در دسترس قرار خواهند گرفت. آیفون ۱۴ با قیمت ۸۰۰ دلار، مدل پلاس با قیمت ۹۰۰ دلار، مدل پرو با قیمت ۱۰۰۰ دلار و مدل پرو مکس هم با قیمت ۱۱۰۰ دلار روانه‌ی بازار می‌شوند.

شاید این مطلب جذاب باشد
پیدا کردن ایرپاد دزدی شده چطور ممکن است؟

منبع: Macrumors

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا