لپ تاپلوازم جانبیموبایل و گجت

گوشی تاشو ویوو X فولد پلاس ۵G در راه است

آن طور که به نظر می‌رسد ویوو قصد دارد به‌زودی از یک گوشی هوشمند تاشو رونمایی کند. چند ماه قبل این شرکت اولین گوشی تاشوی خود را با نام X فولد به کاربران معرفی کرد. اما اکنون انتظار می‌رود در هفته‌های آینده شاهد رونمایی از گوشی هوشمند جدید این شرکت با نام ویوو X فولد پلاس ۵G در چین باشیم. گفته می‌شود که این گوشی تاشوی جدید قرار است به عنوان نسخه‌ی به‌روزشده‌ی X فولد ۵G در اختیار کاربران قرار بگیرد. در همین راستا، برخی مشخصات فنی گوشی X فولد پلاس ۵G توسط افشاگران فاش شده که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

گوشی تاشوی جدید ویوو X فولد پلاس ۵G قبل از معرفی رسمی در وب‌سایت صدور گواهینامه‌ی TENAA قرار گرفته که بر این اساس می‌توان دریافت که این گوشی هوشمند به‌زودی وارد بازار گوشی‌های تاشو خواهد شد. ظاهراً تاشوی جدید ویوو به یک باتری دو سلولی با ظرفیت ۴۶۰۰ میلی‌آمپر ساعت مجهز خواهد بود که در واقع ترکیبی از دو باتری ۲۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است. علاوه بر این، لیست TENAA نشان می‌دهد که فولد پلاس ۵G از چندین باند ۵G از جمله N1 ،N28 ،N41 ،N78 و N79 پشتیبانی می‌کند.

 ویوو X فولد پلاس

سیستم‌عامل اندروید ۱۲ نیز روی این گوشی هوشمند جدید به صورت پیش‌فرض نصب خواهد شد که رابط کاربری Funtouch OS 12 را اجرا خواهد کرد. این گوشی تاشو پیش‌تر در بنچمارک معتبر گیک‌بنچ نیز دیده شده که بر این اساس ظاهراً ویوو برای قلب تپنده‌ی تاشوی جدیدش از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ با چهار هسته با فرکانس کاری ۲.۰۲ گیگاهرتز، سه هسته با فرکانس کاری ۲.۷۵ گیگاهرتز و یک هسته اصلی با سرعت کلاک ۳.۱۹ گیگاهرتز به عنوان قلب تپنده بهره می‌برد. در کنار این تراشه، پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 730 نیز به انجام وظیفه می‌پردازد و کاربران هم می‌توانند از حداکثر ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی آن استفاده کنند.

شاید این مطلب جذاب باشد
آنر پلی ۴۰ پلاس با باتری غول‌پیکر و قیمت ۱۶۵ دلار معرفی شد

گفته می‌شود که این گوشی تاشوی جدید ویوو مجهز به نمایشگر ۸.۰۳ اینچی AMOLED است که از رفرش ریت متغیر ۱۲۰ هرتزی، رزولوشن ۱۹۱۶ در ۲۱۶۰ پیکسل، حداکثر روشنایی نمایشگر ۱۲۰۰ نیت و تراکم پیکسلی ۳۶۰ ppi پشتیبانی خواهد کرد. گوریلا گلس کورنینگ وظیفه مراقبت از این نمایشگر را بر عهده دارد و حفره‌ی نمایشگر نیز میزبان دوربین سلفی خواهد بود. همچنین در بخش بیرونی این گوشی تاشوی یک نمایشگر ۶.۵۳ اینچی با رزولوشن FHD+، نسبت تصویر به بدنه‌ی ۲۱:۹ و رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی تعبیه شده است.

آن طور که از شایعات برمی‌آید، ویوو یک سیستم دوربین چهارگانه روی قاب پشتی این گوشی تاشو طراحی کرده که دوربین اصلی آن سنسور ۵۰ مگاپیکسلی IMX766 ساخت شرکت سونی خواهد بود. در کنار این سنسور، دوربین ۴۸ مگاپیکسلی اولترا واید، ۱۲ مگاپیکسلی تله فوتو با زوم ۲ برابری و ۸ مگاپیکسلی پریسکوپی نیز به انجام وظیفه می‌پردازند. روی پنل جلویی این گوشی هوشمند نیز یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی سلفی تعبیه خواهد شد که کاربران می‌توانند از آن برای برقراری تماس‌های ویدیویی و گرفتن عکس‌های سلفی بهره ببرند.

 ویوو X فولد پلاس

همانطور که در ابتدای خبر به آن اشاره شده، منبع تغذیه‌ی ویوو X فولد پلاس ۵G یک باتری ۴۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی خواهد بود که طبق گفته برخی منابع، از شارژ سریع ۸۰ واتی و شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی برای به دست آوردن انرژی مجدد خود پشتیبانی می‌کند. شنیده می‌شود که این گوشی هوشمند تاشو ظرف مدت ۳۰ دقیقه با شارژر ۸۰ واتی به طور کامل شارژ خواهد شد. باید دید در روزهای آینده چه اطلاعات دیگری در مورد این گوشی هوشمند از رسانه‌های خبری منتشر می‌شود.

شاید این مطلب جذاب باشد
۱۶ قابلیت iOS 16 که باید همین حالا امتحان کنید

منبع: Mysmartprice

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا