لوازم جانبی

راهنمای خرید فلش لایتنینگ و حل مشکل پر شدن حافظه آیفون برای همیشه!

پر شدن حافظه آیفون یکی از بدترین مسائل است که حل کردن آن به یک مشکل اساسی و اعصاب خرد کن تبدیل می شود. اگر تاکنون یکبار برای حل این مشکل جستجو کرده باشید، این را می دانید که بیشتر راه حل های پیشنهادی برای افزایش حافظه داخلی آیفون یک دستور العمل دارند: حذف کنید!

حذف حافظه کش آیفون، حذف برنامه های آیفون، حذف مسیج ها، حذف پیام ها و در کل حذف هر نوع محتوایی در گوشی، راه حلی است که برای افزایش حافظه داخلی آیفون پیشنهاد می شود. اما مسئله اینجاست که اگر نحوه مدیریت حافظه آیفون را بلد باشید، فایل های اضافه را پاک کنید اما همچنان با مشکل کمبود حافظه داخلی مواجه باشید باید چه کار کنید؟ شما هم فکر می کنید تنها راه حل تعویض گوشی آیفون است؟ شاید فکر می کنید در لیست لوازم جانبی گوشی آیفون 6 و دیگر مدل های پایین آیفون، جایگاهی برای کارت حافظه وجود ندارد اما مسئله اینجاست که می توان از چیزی شبیه به کارت حافظه استفاده کرد! 

آیا می شود حافظه آیفون را ارتقا داد؟

جواب این سوال “بله” است. برخلاف آنچه فکر می کنید می توان حافظه آیفون را ارتقا داد. شاید در شرایط مختلف این سوال به ذهنتان برسد که آیا می شود حافظه آیفون را افزایش داد؟ ممکن است فردی بودجه محدود برای خرید گوشی آیفون 6، آیفون 5s، آیفون 7 یا دیگر مدل های پایین آیفون را داشته باشد اما حافظه کم 16 گیگابایتی او را از خرید آیفون قدیمی منصرف کند. واقعا هم حافظه داخلی کم یکی از اصلی ترین نقطه ضعف های گوشی های قدیمی تر آیفون است اما راه حلی برای آن وجود دارد. ارتقا حافظه آیفون با خرید یک فلش مموری لایتنینگ ممکن است.

شاید این مطلب جذاب باشد
دوربین سری گلکسی S22 شاید قابلیت جدیدی دریافت کند

گوشی ایفون 6

افزایش حافظه آیفون با خرید فلش مموری لایتنینگ (حافظه جانبی آیفون)

با خرید یک فلش مموری لایتنینگ، حافظه جانبی برای آیفون در نظر می گیرید. بسیاری از افراد فکر می کنند که خرید فلش لایتنینگ مموری، یک راه حل نیست زیرا اطلاعات خارج از دسترس قرار می گیرند و استفاده از فلش مخصوص آیفون فرقی با انتقال اطلاعات به لپ تاپ ندارد. در صورتی که این مقایسه اصلا صحیح نیست. با خرید فلش مموری مخصوص  آیفون در اصل یک حافظه جانبی تهیه کرده اید که اندازه کوچکی دارد و هر زمان و هر جا می تواند همراهتان باشد. اما انتقال اطلاعات آیفون به لپ تاپ، دسترسی همیشگی به آن را محدود می کند. اگر تاکنون از این مدل فلش ها استفاده نکرده اید یا دقیقا نمی دانید فلش لایتنینگ چیست، در ادامه مقاله به معرفی آن و کاربردش اشاره خواهیم کرد.

فلش لایتنینگ آیفون چیست؟

فلش مموری لایتنینگ آیفون دقیقا مشابه بقیه فلش های USB است با این تفاوت که یک سر آن کانکتور لایتنینگ دارد. شاید فلش های OTG را دیده باشید که یک سر آن ها کانکتور USB است که به پورت لپ تاپ و کامپیوتر وصل می شود و قسمت دیگر آن کانکتور Type-C و Type-B قرار دارد که به پورت گوشی وصل می شود و می توان اطلاعات آن را مشاهده، حذف یا اضافه کرد. فلش آیفون هم دقیقا شبیه به فلش های او تو جی هستند با این تفاوت که به جای کانکتور Type-C و Type-B، کانکتور لایتنینگ دارند و توسط آن به گوشی آیفون وصل می شوند.

شاید این مطلب جذاب باشد
چرا شارژر گوشی داغ می شود و چطور می توان این مشکل را حل کرد؟

فلش مخصوص ایفون روی گوشی ایفون

فلش مموری مخصوص آیفون چگونه کار می کند؟

تنها لازمه ی شروع کار کردن با فلش مموری مخصوص آیفون، نصب برنامه مخصوص است. زمانی که فلش لایتنینگ را به گوشی آیفون متصل کنید، یک پنجره روی گوشی باز می شود که اجازه ی نصب برنامه را می گیرد. بعد از اینکه برنامه مخصوص را روی گوشی نصب کردید، می توانید از اطلاعات درون فلش استفاده کنید، اطلاعات داخل گوشی را به فلش منتقل کنید و یک نسخه پشتیبان از آیفون خود تهیه کنید. انواع فلش مموری مخصوص اپل یا اندروید را می توانید در صفحه خرید فلش مموری فروشگاه جانی، با تخفیف های ویژه مشاهده کنید.

بهترین فلش لایتنینگ کدام است؟ (بررسی به همراه قیمت فلش مخصوص اپل)

با توجه به اینکه اهمیت اطلاعات برای کاربران بسیار زیاد است، توصیه می کنیم از بهترین فلش لایتنینگ آیفون استفاده کنید و سمت فلش های بی کیفیت نروید. در ادامه مقاله به معرفی 3 فلش مموری می پردازیم که عنوان بهترین فلش مموری مخصوص آیفون را از آن خود کرده اند.

1-   فلش مموری سن دیسک iXPAND – بهترین فلش مموری مخصوص آیفون

سن دیسک یکی از بهترین برندهای کارت حافظه و فلش است. فلش سن دیسک مدل iXPAND نیز به عنوان یکی از فلش های خوب و مقاوم معرفی می شود که امکان اتصال به گوشی های آیفون و آیپد را دارد. رابط این فلش مموری USB 3.0 است که سرعت بسیار خوبی دارد.

اصلی ترین ویژگی مثبت فلش مخصوص آیفون سن دیسک، تهیه نسخه پشتیبان به صورت خودکار است. این فلش دارای نرم افزار مدیریت فایل های برای آیفون است.

شاید این مطلب جذاب باشد
چطور در هنگام بازی پابجی از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟

فلش مموری لایتنینگ ترنسند مدل Go 500

قیمت فلش مموری سن دیسک مخصوص آیفون مدل iXPAND در ظرفیت های مختلف

  • ظرفیت 16 گیگابایت: 180 تا 200 هزار تومان
  • ظرفیت 32 گیگابایت: 280 تا 300 هزار تومان
  • ظرفیت 64 گیگابایت: 390 تا 410 هزار تومان
  • ظرفیت 128 گیگابایت: 540 تا 560 هزار تومان

2-   فلش مموری لایتنینگ ترنسند مدل Go 500

قطعا تاکنون در مورد کیفیت کمپانی نام آشنای ترنسند شنیده اید. باکیفیت ترین فلش ها را می توانید از کمپانی ترنسند بخواهید. فلش مموری JetDrive Go 500 با رابط USB 3.1 و Lightning سرعت بالای 130 مگابایت در ثانیه را برای انتقال دیتا فراهم می کند. این فلش در دو رنگ طلایی و نقره ای عرضه شده است که هر یک زیبایی خاص خود را دارند.

اصلی ترین ویژگی مثبت فلش آیفون ترنسند، طراحی بدون نیاز به درپوش آن است. دیگر نیاز نیست نگران گم شدن درپوش فلش خود باشید زیرا این فلش بدون درب طراحی شده است. همچنین قسمتی از بدنه فلش طوری طراحی شده است که بتوانید یک بند به آن متصل کنید.

فلش لایتنینگ ترنسند مدل Go 500

قیمت فلش لایتنینگ ترنسند مدل Go 500 در ظرفیت های 32 و 64 گیگابایت

  • ظرفیت 32 گیگابایت: 280 تا 300 هزار تومان
  • ظرفیت 64 گیگابایت: 390 تا 410 هزار تومان

3-   فلش ای دیتا مدل UE710 – بهترین فلش برای آیپد با طراحی ساده اما زیبا

یکی دیگر از بهترین فلش هایی که می توانید برای گوشی اپل و آیپد استفاده کنید، فلش ای دیتا مدل UE710 است. این محصول توسط شرکت تایوانی ای دیتا طراحی شده است و ظاهر بسیار ساده اما کاربردی دارد. از آنجایی که این فلش ظرفیت 128 هم دارد، بهترین فلش برای آیپد محسوب می شود. زیرا قیمت نسبتا مناسبی به مدل های دیگر دارد و همچنین ظرفیت بیشتری را ارائه می دهد. این فلش USB 3.0 است و امکان انتقال اطلاعات با سرعت 5 گیگابایت نیز فراهم است. برای مدیریت فایل های گوشی همراهتان می توانید از نرم افزار iOS ارائه شده این محصول استفاده کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
چرا عکس از گالری پاک نمیشه؟

اصلی ترین ویژگی مثبت فلش ای دیتا مدل UE710 سرعت بسیار بالا و وزن کم 16 گرم آن است.

به کمک نرم افزارIOS ارایه شده برای این محصول می توانید اقدام به مدیریت فایل های خود در تلفن همراهتان کنید.

فلش مخصوص آیفون مدل ای دیتا UE710

قیمت فلش مخصوص آیفون مدل ای دیتا UE710 در ظرفیت های مختلف

  • ظرفیت 16 گیگابایت: 180 تا 200 هزار تومان
  • ظرفیت 32 گیگابایت: 280 تا 310 هزار تومان
  • ظرفیت 64 گیگابایت: 190 تا 410 هزار تومان
  • ظرفیت 128 گیگابایت: 710 تا 730 هزار تومان

جمع بندی کلی: در این مقاله سعی داشتیم آخرین راه حل کمبود حافظه آیفون را شرح دهیم. اگر قصد ندارید به هیچ عنوان گوشی خود را عوض کنید، بهترین راه این است که یک فلش کوچک با ظرفیت مناسب بخرید و کارتان را راه بیاندازید اما با توجه به اینکه اطلاعات هر فرد، اهمیت زیادی برای او دارد، پیشنهاد می کنیم از فلش های اورجینال استفاده کنید که دارای گارانتی هستند تا در صورتی که با مشکل مواجه شدید، یک راه بازگشت داشته باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا