لپ تاپلوازم جانبیموبایل و گجت

ایسوس از راگ فون ۶D و راگ فون ۶D Ultimate رونمایی کرد

پس از انتشار هفته‌ها شایعات و گمانه‌زنی، بالاخره ایسوس از سری راگ فون ۶D متشکل از راگ فون ۶D و راگ فون ۶D Ultimate رونمایی کرد. این گوشی‌های هوشمند گیمینگ جدید از مشخصات تقریباً مشابهی با راگ فون ۶ و راگ فون پرو بهره می‌برند، اما مهم‌ترین تفاوت‌ آن‌ها پردازنده‌ی Dimensity است. همچنین ایسوس برای عملکرد بهتر نسخه‌ی ۶D Ultimate، سیستم خنک‌کننده‌ی جدیدی را طراحی کرده که حرف‌های بسیار زیادی برای زدن دارد.

از بخش پردازنده شروع کنیم؛ جایی که تراشه‌ی Dimensity 9000 پلاس به عنوان قلب تپنده هر دو گوشی راگ فون ۶D و راگ فون ۶D Ultimate به انجام وظیفه می‌پردازد. باید اشاره کنیم که تراشه Dimensity 9000 پلاس مدیاتک معماری CPU Arm v9 را با یک فرایند ساخت ۴ نانومتری ترکیب کرده و یک هسته فوق‌العاده Cortex-X2 با فرکانس کاری ۳.۲ گیگاهرتز دارد. در کنار این تراشه قدرتمند، پردازنده گرافیکی Arm Mali-G710 MC10 نیز تعبیه شده است.

 6D Ultimate

یکی از تفاوت‌های این سری در بخش پیکربندی آن‌هاست. راگ فون ۶D Ultimate تا حداکثر ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم را به کاربران ارائه می‌دهد، اما راگ فون ۶D با حداکثر ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم عرضه می‌شود. سری راگ فون ۶D مجهز به یک نمایشگر تخت ۱۶۵ هرتزی تولید شده توسط سامسونگ دیسپلی است که ۶.۷۸ اینچ اندازه دارد و از رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۴۸ پیکسل، HDR10+، حداکثر روشنایی نمایشگر ۱۲۰۰ نیت و  عمق رنگی ۱۰ بیتی پشتیبانی خواهد کرد. گوریلا گلکس ویکتوس نیز وظیفه مراقبت از این نمایشگر را بر عهده دارد.

شاید این مطلب جذاب باشد
سرویس استارلینک برای کشتی‌‌ها و قایق‌‌ها با اشتراک ماهانه 5 هزار دلار معرفی شد

سیستم دوربین این گوشی‌های هوشمند جدید نیز هیچ تفاوتی با سری راگ فون ۶ ندارند. این یعنی در قاب پشتی این گوشی‌های هوشمند یک سیستم دوربین سه‌گانه طراحی شده که دوربین اصلی آن سنسور ۵۰ مگاپیکسلی IMX766 ساخت شرکت سونی خواهد بود. در کنار این سنسور، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی اولترا واید با گشودگی دیافراگم f/2.2 و ۵ مگاپیکسلی ماکرو نیز به انجام وظیفه می‌پردازند. روی پنل جلویی این گوشی‌های هوشمند نیز یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی سلفی تعبیه شده که کاربران می‌توانند از آن برای برقراری تماس‌های ویدیویی و گرفتن عکس‌های سلفی بهره ببرند.

ایسوس برای هر دو گوشی راگ فون ۶D و راگ فون ۶D Ultimate از یک باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی به عنوان منبع تغذیه استفاده کرده که با شارژ سریع ۶۵ واتی، انرژی مجدد آن‌ها تأمین خواهد شد. گفته می‌شود که این شارژر ۶۵ واتی می‌تواند در عرض ۴۲ دقیقه باتری غول‌پیکر این گوشی‌های هوشمند را به طور کامل شارژ کند.

در طراحی این دو گوشی نیز تغییر خاصی دیده نمی‌شود. مدل ۶D Ultimate مجهز به یک صفحه‌نمایش PMOLED رنگی ROG Vision در قاب پشتی است. این در حالی است که نسخه استاندارد آن به یک لوگوی ROG مجهز به RGB LED رضایت می‌دهد. باید به این نکته نیز اشاره کنیم که همه‌ی لوازم جانبی راگ فون ۶D و راگ فون ۶D Ultimate با گوشی‌های راگ فون ۶ و راگ فون پرو سازگار است.

با این حال، قابلیت جدید راگ فون ۶D Ultimate، بهره‌گیری از سیستم خنک‌کننده‌ی جدیدی به نام AeroActive Portal در قاب پشتی است. در حقیقت این سیستم خنک‌کننده، مسیر مستقیمی را از طریق یک لولای متحرک به طرف اجزای خنک‌کننده داخلی گوشی ایجاد می‌کند تا ابزار AeroActive Cooler 6 امکان پایین آوردن دمای گرمای تولیدی گوشی را داشته باشد. همچنین این فناوری گرمای تولیدی را به شکل موثرتری از گوشی هوشمند خارج می‌کند تا عنوان بهترین سیستم خنک‌کننده در بین گوشی‌های راگ به این گوشی گیمینگ جدید تعلق بگیرد.

شاید این مطلب جذاب باشد
چرا اپل فقط در آمریکا قیمت آیفون ۱۴ را ثابت نگه داشته است؟

راگ فون 6D و 6D Ultimate

ایسوس تنها رنگ خاکستری را برای هر دو مدل این سری در نظر گرفته است. در نهایت باید به قیمت راگ فون ۶D و راگ فون ۶D Ultimate اشاره کنیم که کاربران باید برای خرید این دو گوشی به ترتیب ۷۹۹ پوند و ۱۱۹۹ پوند پرداخت کنند.

منبع: GSMArena

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا