لوازم جانبی

آموزش فعال کردن رمز دو مرحله ای اینستاگرام

برنامه اینستاگرام این روزا در بین مردم جا افتاده است و بسیاری از کاربران به کسب درآمد از اینستاگرام مشغول هستند. اگر شما هم جز آن دسته از کاربران افرادی هستید که از طریق این اپلیکیشن پول در می آورید باید مراقب اکانت خود باشید. برنامه اینستاگرام دارای احراز هویت دو مرحله ای است که از اطلاعات درون برنامه محافظت می کند. ما در این مقاله از سایت جانبی نحوه ی آموزش رمز دو مرحله ای اینستاگرام را به شما آموزش می دهیم.

رمز دو مرحله ای اینستاگرام چیست؟

افراد مشهور، بلاگرها، آنلاین شاپ ها و اینفلوئنسرها که به طور جدی در حرفه های مختلف در شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام فعالیت می کنند، نگران هستند که مبادا اطلاعات آن ها توسط هکرها هک و از بین برود. لازمه ی این کار ایجاد یک لایه ی امنیتی برای ورود به حساب کاربری است. بهترین راه حل برای حفظ داده ها رمز گذاشتن برای برنامه های گوشی است.

در مرحله ی بعدی، رمز دو مرحله ای اینستاگرام این امکان را در اختیار کاربران قرار می دهد، تا با هر بار log in شدن یا ورود، رمز عبور مورد تایید را وارد نمایید. این ویژگی مهم داده های کاربران نگهداری می کند و مانع ورود دیگران به اکانت شخصی شما نیز می شود. مراحل فعال سازی رمز دو مرحله ای اینستاگرام به دو صورت انجام می شود. روش اول به صورت ارسال پیامک و روش دوم از طریق نصب اپلیکیشن های جانبی مورد نیاز است. در این قسمت به شما نحوه ی رمزگذاری را آموزش می دهیم. با ما همراه باشید.

فعال سازی two step verification رمز دوم اینستاگرام

فعال کردن رمز دو مرحله ای اینستاگرام از طریق پیامک

برای انجام این کار برنامه اینستاگرام خود را باز کرده و به قسمت حساب کاربری خود بروید. در قسمت سمت راست بالای صفحه 3 خط را انتخاب کرده و وارد تنظیمات یا setting شوید.

شاید این مطلب جذاب باشد
آموزش تعویض باتری گوشی موبایل سامسونگ Galaxy Note 4

در کشوی باز شده گزینه security را انتخاب کنید. در منوی ایجاد شده بر روی گزینه Two Factor Authentication  ضربه بزنید. اکنون صفحه ای برای شما ظاهر می شود که در آن 2 روش فعال سازی رمز دو مرحله ای اینستاگرام بازگو شده است.

گزینه ی Text Message یا دریافت پیامک را لمس کنید تا برای شما ارسال شود. در صورتی که شماره تلفن همراه در برنامه اینستاگرام ثبت نشده باشد، هیچ کدی ارسال نخواهد شد. به فعال سازی و ثبت آن بپردازید و سپس ادامه مراحل گفته شده را طی کنید.

در صورت عدم دسترسی به شماره موبایل قدیمی، می توان یک شماره جدید جایگزین آن کرد تا کد ارسال شود. همچنین کاربران می توانند در قسمت change phone number  شماره خود را تغییر دهند. زمانی که کد 6 رقمی برای شما ارسال می شود، آن را در بخش Enter code بزنید و سپس بر روی Next بزنید. هم اکنون با فعال شدن رمز دو مرحله ای اینستاگرام کدهای بازیابی برای شما فرستاده می شود. در این مرحله بر روی گزینه Done ضربه بزنید. صفحه ای که باز می شود، حاوی تعدادی کد بازیابی است.

کاربران می بایست از این رمزها عکس بگیرند. بر روی دکمه Screen shot ضربه بزنید تا از صفحه شما اسکرین گرفته شود. رمزهای بازیابی تنها یک بار استفاده می شوند و در صورت نیاز بیشتر روی گزینه Get new بزنید.

 

فعال سازی رمز دو مرحله ای اینستاگرام از طریق اپلیکیشن

برای فعال سازی از طریق اپلیکیشن نیاز به نصب برنامه بر روی دستگاه هوشمند خود را دارید. ابتدا باید برنامه Google Authentication را بارگیری و نصب نمایید. برنامه اینستاگرام را باز کرده و بر روی گزینه security  ضربه بزنید. در صفحه جدید گزینه ی Two Factor Authentication را انتخاب نمایید. در کشوی که برای شما ظاهر می شود بر روی Authentication App کلیک کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
علت کار نکردن یکی از گوشی های هندزفری بلوتوثی یا سیمی + راه حل

در این گام گزینه Next را بزنید تا کد تایید در برنامه ساخته شود. کد موقت را کپی کرده و در اینستاگرام وارد کنید. زمان مصرف کد های تولید شده بسیار محدود است و در صورت اتمام تایم می بایست برای دریافت رمز جدید اقدام نمایید. قبل از درخواست بازبینی به اینستاگرام بروید و تایید کنید که شما هستید.

احراز هویت و تایید دو مرحله ای اینستاگرام

مشکل ورود دو مرحله ای اینستاگرام

امروزه اغلب کاربران به دلیل مشغله های کاری ممکن است رمز حساب های کدگذاری شده را فراموش و از یاد ببرند. داشتن کدها الزامی است و باید آن ها را در یک جای امن محافظت کنید. اما احتمال این وجود دارد که این کد ها لو بروند. به غیر از صاحب اکانت هیچ نباید از رمز اطلاع داشته باشد. برای بازیابی رمز دوم مرحله ای اینستاگرام روش های زیر را دنبال کنید.

مرحله یک: در صورتی که اکانت شما دارای حساب ایمیل است، آن را در قسمت فراموشی رمز وارد نمایید تا یک کد برای شما فرستاده شود.

مرحله دوم: برنامه اینستاگرام را باز کرده و بر روی گزینه Get help signing کلیک کنید. در صفحه باز شده ایمیل یا نام کاربری را وارد نمایید و بر روی Send Email بزنید.

مرحله سوم: در صورت نیاز با تیم اینستاگرام تماس برقرار کنید.

مرحله چهارم: برای انجام این بخش صفحه برنامه را باز کنید. نام کاربری و رمز عبور را وارد نمایید. حالا گزینه Get help logging را لمس کنید. در منوی باز شده Request Support را انتخاب کنید. اطلاعات خواسته شده را در باکس نوشته و دکمه ی Submit یا ثبت را بزنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
همه چیز در مورد اپل ایرتگ (راهنمای استفاده و کاربردها)

مراحل بالا در صورت از یاد بردن رمز دو مرحله اینستاگرام است. وقتی کدهای ریکاوری حفظ شود، از بروز این دردسرها جلوگیری می شود و اکانت کاربران حفظ می شود.

ورود به اینستاگرام بدون کد امنیتی

مشکل فراموش کردن کد ها اکثرا برای تمامی کاربران رخ داده است. همان طور که در قسمت قبل گفته شد، حساب های کاربری به یک کد نیاز دارند. در صورت مخفی نگه نداشتن آن ها یا گم شدن، دسترسی به حساب کاربری را مختل می کنند. در اینجا نحوه ی ورود بدون کد امنیتی را به شما آموزش می دهیم. 

گام اول از طریق ایمیل: در صورت عدم رسید کد امنیتی، ایمیل خود را چک کنید. بخاطر داشته باشد که آدرس ایمیل همان باشد که به هنگام ساخت اکانت داشتید.

گام دوم از طریق برنامه اینستاگرام: اگر دوباره با مشکل دریافت کد برخوردید، مراحل زیر را طی کنید.

برنامه اینستاگرام را باز کرده و بر روی گزینه Get help ضربه بزنید. در صفحه پیش رو نام کاربری و رمز عبور را وارد کرده و سپس گزینه ی Need more help را انتخاب کنید. در صفحه ی مقابل مشکل خود را تایپ کنید و برای بخش پشتیبانی اینستاگرام ارسال نمایید. بعد از گذشت چند روز لینکی برای شما ارسال خواهد شد که از طریق آن می توان وارد اکانت شخصی خود شوید. مراحل بالا برای گوشی با سیستم عامل اندروید است اما اگر سیستم عامل موبایل ios است مراحل زیر را دنبال کنید.

اینستاگرام خود را باز کرده و نام کاربری و پسورد را وارد نمایید. پس از لمس گزینه ی other issues گزینه ی Get help signing برای شما بالا می آید. 

گام سوم پاک کردن حافظه: داده های موجود در حافظه ی Cash را پاک کنید تا به راحتی کدها برای شما ارسال شود.

شاید این مطلب جذاب باشد
نحوه فعال سازی کابل HDMI

گام چهارم دریافت کد از طریق شماره تلفن: همان شماره ای را که با آن حساب کاربری خود را راه اندازی کرده اید در قسمت ایمیل وارد کنید.

گام پنجم دریافت از طریق برنامه فیسبوک: صفحه ی برنامه اینستاگرام را باز کرده، سپس بر روی Switch account  ضربه بزنید. با نمایان شدن  صفحه، نام کاربری و رمز را پاک کنید و از طریق فیسبوک وارد شوید.

گام ششم از طریق حالت مخفی وب: با استفاده از گزینه New Incognito window به صورت ناشناس کد را در صفحات وب دریافت کنید.

خاموش کردم رمز دو مرحله ای اینستاگرام two step verification

حذف تایید دو مرحله ای اینستاگرام

برای انجام این کار ابتدا وارد برنامه اینستاگرام شوید و از سمت راست بالای صفحه سه خط را لمس کرده و وارد تنظیمات یا setting شوید. از منوی کشو باز شده بر روی security بزنید و گزینه Two Factor Authentication را انتخاب و سپس غیرفعال کنید.

همچنین اگر از طریق نصب برنامه اقدام به فعال سازی رمز دو مرحله ای اینستاگرام کرده اید، برای حذف دوباره به برنامه وارد شده و کدی برای شما ارسال خواهد شد و با تایید کد احراز هویت آن را حذف نمایید.

سخن پایانی

برنامه اینستاگرام از محبوب ترین برنامه ها در سراسر جهان که میلیون ها کاربر از طریق آن به کسب درآمد می پردازند. برای جلوگیری از به سرقت رفتن اطلاعات محرمانه می بایست از رمز دو مرحله ای اینستاگرام استفاده کنند. این رمز به دو روش دریافت با پیامک و نصب اپلیکیشن امکان پذیر است. همچنین در صورت عدم نیاز به آن می توان آن را حذف نمود. امیدواریم با مطالعه مقاله آموزش رمز دو مرحله ای اینستاگرام از سایت جانبی اطلاعات مهمی را کسب کرده باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا