لپ تاپلوازم جانبیموبایل و گجت

گوشی‌های سامسونگ شاید در آینده به ارتباط ماهواره‌ای مجهز شوند

با تجهیز گوشی‌های جدید اپل به ارتباط ماهواره‌ای حالا این شایعه شکل گرفته که شاید گوشی‌های سامسونگ هم در آینده به این قابلیت مجهز شوند.

سامسونگ که در حال حاضر اپل را به عنوان سرسخت‌ترین رقیب خود در زمینه‌ی فروش گوشی‌های هوشمند می‌داند، ظاهرا تصمیم گرفته قابلیت جذاب گوشی‌های جدید این شرکت یعنی ارتباط ماهواره‌ای را به محصولات خود هم اضافه کند. جای تعجبی هم ندارد که چرا سامسونگ چنین تصمیمی گرفته چون اپل با همین قابلیت که فقط هم در آمریکا و کانادا و آن هم از ماه نوامبر در دسترس قرار خواهد گرفت توانسته توجه کاربران بسیار زیادی را ار سراسر جهان به خود جلب کند.

این قابلیت به کاربران کمک می‌کند زمانی که در شرایط سختی قرار دارند و آنتن هم ندارند (مثلا کوهنوردی)، گوشی را به ماهواره متصل و یک پیام اضطراری برای دریافت کمک ارسال کنند. البته این ویژگی یک سری محدودیت‌هایی هم دارد. برای مثال برای ارسال یک پیام اضطراری باید تقریبا ۱۵ ثانیه صبر کنید و اگر هم هوا ابری باشد، این مدت زمان به چندین دقیقه افزایش پیدا می‌کند. البته اپل در تلاش است تا در آینده‌ای نزدیک سرمایه‌گذاری‌های بیشتری روی این پروژه انجام دهد تا بتواند این سرویس را بهبود ببخشد.

با تجهیز سری آیفون ۱۴ به این قابلیت، به نظر می‌رسد به‌زودی باید در بسیاری از گوشی‌های دیگر هم شاهد اضافه شدن این قابلیت باشیم. اصلی‌ترین رقیب اپل هم اصلا نمی‌خواهد در این زمینه از این شرکت عقب باشد. البته اپل بخش بزرگی از شبکه‌ی شرکت ماهواره‌ای Globalstar را برای سرویس خود در اختیار دارد و سامسونگ اگر بخواهد این قابلیت را به گوشی‌های خود اضافه کند احتمالا باید به دنبال سرویس‌دهنده‌ی دیگری باشد.

شاید این مطلب جذاب باشد
۱۰ دوربین عکاسی محبوب در دیجی کالا (۱۸ آبان مهر ۱۴۰۱)

طبق اعلام Globalstar، این شرکت ۸۵٪ از ظرفیت شبکه‌ی کنونی و آینده‌ی خود را در اختیار اپل قرار خواهد داد که در نتیجه‌ی آن از لحاظ درآمدزایی هم توانسته رکوردشکنی کند. بنابراین به نظر نمی‌رسد برای سامسونگ هم جای خالی وجود داشته باشد. البته سامسونگ می‌تواند به سراغ ایلان ماسک و شرکت استارلینک برود. استارلینک در ابتدا با اپل صحبت‌هایی داشته ولی در نهایت این شرکت کوپرتینویی تصمیم گرفت با Globalstar وارد همکاری شود.

منبع: PhoneArena

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا