لپ تاپلوازم جانبیموبایل و گجت

کو: اپل تولید مدل‌های پرو آیفون ۱۴ را به دلیل تقاضای زیاد افزایش می‌دهد

به گفته تحلیلگر معروف محصولات اپل یعنی «مینگ چی کو»، اپل به تأمین‌کننده‌ی بزرگ خود یعنی فاکس‌کان اعلام کرده که تولید مدل‌های پرو آیفون ۱۴ را به دلیل تقاضای زیاد و استقبال بسیار خوب کاربران افزایش دهند.

آقای کو امروز ضمن انتشار توییتی در این مورد گفته: «به دلیل تقاضای زیاد برای مدل‌های پرو آیفون ۱۴، جدیدترین خبرها حاکی از آن است که اپل از شرکت Hon Hai خواسته تا خطوط تولید آیفون ۱۴ را به مدل‌های پرو آیفون ۱۴ تغییر دهد. فاکس‌کان به طور رسمی به عنوان نام تجاری شرکت Hon Hai شناخته می‌شود.»

این تحلیلگر در ادامه افزود که فاکس‌کان برخی از خطوط مونتاژ آیفون ۱۴ خود را در نتیجه این استقبال بسیار گسترده به خطوط مونتاژ آیفون ۱۴ پرو تبدیل خواهد کرد و با انجام این کار تولید و عرضه به بازار مدل‌های پرو آیفون حدود ۱۰ درصد افزایش می‌یابد. آقای کو خاطرنشان کرده که این اقدام همچنین به افزایش میانگین قیمت فروش آیفون در سه‌ماهه چهارم سال جاری کمک شایانی می‌کند.

باید اشاره کنیم که در ایالات متحده آمریکا، اکثر آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس که در فروشگاه آنلاین اپل سفارش داده می‌شوند، اواسط اکتبر یا بعد آن تحویل داده خواهند شد. اما این در حالی است که آیفون ۱۴ استاندارد خیلی زودتر به دست مشتریان می‌رسد. سفارشات آیفون ۱۴ پلاس نیز از تاریخ ۱۵ مهر در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

مدل‌های پرو آیفون 14

این تحلیلگر مشهور پیش‌تر نیز گفته بود که مدل‌های پرو آیفون ۱۴ از لحاظ فروش نسبت به مدل‌های غیر پرو نتایج بسیار خوبی را به همراه خواهند داشت و دقیقاً نیز همینطور شده است. در این راستا او اعلام کرده که در سری اول فروش، گوشی‌های مدل پرو آیفون‌ها عملکرد بهتری داشته‌اند اما امسال این میزان کمی بیشتر از سال‌های گذشته است. آن طور که به نظر می‌رسد، تصمیم اپل مبنی بر بیشتر کردن فاصله بین آیفون‌های مدل پرو با استاندارد، باعث شده که توجه کاربران بیشتر به سمت مدل‌های گران‌قیمت‌تر جلب شود.

شاید این مطلب جذاب باشد
آمریکا فروش تراشه به چین را محدود‌تر کرد

البته این حجم از استقبال جای تعجب ندارد، زیرا مدل‌های پرو آیفون ۱۴ در مجموع قابلیت‌های بسیار بیشتر و بهتری را نظیر دوربین اصلی بهتر، پردازنده‌ی جدیدتر، ظاهر زیباتر، نمایشگر همیشه روشن و … را به کاربران ارائه می‌دهند. اما آمار پیش‌فروش آیفون ۱۴ پلاس طبق شنیده‌های اخیر تعریف چندانی ندارد. آن طور که آقای کو گزارش داده، آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس آمار پیش‌سفارش بسیار پایینی را ارائه داده‌اند، که نشان می‌دهد ممکن است سیاست اپل برای این دو مدل استاندارد جدید با شکست روبرو شده باشد. ظاهراً اگر  تقاضا برای دو مدل استاندارد سری آیفون ۱۴ در روزهای آینده بهتر نشود، اپل ممکن است تولید آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس را در ماه نوامبر با کاهش همراه کند. باید صبر کرد و دید که در روزهای آینده چه اخبار دیگری در مورد فروش سری آیفون ۱۴ در رسانه‌های خبری مطرح می‌شود.

منبع: Macrumors

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا