لپ تاپلوازم جانبیموبایل و گجت

تست مقاومت آیفون ۱۴ را در برابر خط و خش، آتش و خمیدگی ببینید

آیفون ۱۴ توانست تست مقاومت سنگین زک نلسون (JerryRigEverything) را به راحتی پشت سر بگذارد و از تمامی آن‌ها جان سالم به در ببرد.

از آن‌جایی که سری آیفون ۱۴ به‌تازگی راهی بازار شده، این فرصت برای افراد مختلف به وجود آمده تا این محصولات را از لحاظ مختلف مورد بررسی قرار دهند. البته ویدیوهای نقد و بررسی این گوشی‌ها مدت‌هاست که منتشر شده اما اینبار به سراغ ویدیوی تست مقاومت مدل استاندارد از این سری یعنی آیفون ۱۴ می‌رویم.

اگر ویدیوهای تست مقاومت را دیده باشید، به احتمال زیاد می‌دانید زک نلسون که با نام کاربری JerryRigEverything در یوتیوب فعالیت می‌کند، چه تست‌های سنگینی را روی گوشی‌های هوشمند انجام می‌دهد. معمولا اینطور است که اگر یک گوشی بتواند تست‌های او را پشت سر بگذارد، به احتمال خیلی زیاد (اگر نخواهیم بگوییم قطعا)، در شرایط واقعی هم می‌تواند آسیب‌های احتمالی که در طول روز ممکن است به آن وارد شود را به‌راحتی تحمل کند. (تست‌های زک شامل سقوط و مقاومت در برابر نفوذ آب نمی‌شود).

او اینبار به سراغ آیفون ۱۴ رفته تا ببیند مقاومت جدیدترین گوشی اپل در برابر خط و خش، آتش و خمیدگی چگونه است. این محصول از لحاظ ظاهری شباهت زیادی با آیفون ۱۳ دارد. در واقع بهتر است بگوییم اصلا تفاوتی با هم ندارند. ارتقاها بیشتر درونی است که از جمله این موارد می‌توان به پردازنده‌ی نسبتا قدرتمندتر، پنل پشتی قابل تعویض که هزینه‌ی تعمیر را به شکل محسوسی کاهش می‌دهد، قابلیت ارتباط ماهواره‌ای و… اشاره کرد.

تست مقاومت آیفون ۱۴

اگر به هر دلیلی موفق به دیدن ویدیوی بالا نشده‌اید، به طور خلاصه شرح خواهیم داد که نماینده‌ی مدل استاندارد اپل در تست‌های سنگین زک نلسون چه عملکردی از خود به نمایش گذاشته است.

شاید این مطلب جذاب باشد
گلکسی A54 با باتری نسبتا بزرگ‌تر راهی بازار می‌شود

در مرحله‌ی نخست مثل همیشه زک نلسون به سراغ تست خط و خش رفت. آیفون ۱۴ هم مثل هر گوشی دیگری در فشار سطح ۶ کمی خط و خش قابل مشاهده و در فشار سطح ۷ هم خط و خش‌های عمیق‌تری برداشت. فریم کناری گوشی هم که از جنس آلومینیوم است توانسته در برابر تیغ کاتر مقاومت خوبی از خود به نمایش بگذارد.

در لیست مشخصات آیفون ۱۴ به این موضوع نیز اشاره شده که سنسورهای دوربین توسط پوششی از جنس یاقوت کبود محافظت می‌شوند اما تست مقاومت زک نلسون چنین ادعایی را رد کرده چرا که این لنزها در فشار سطح ۶ خط و خش برداشتند. این یعنی اگر قرار به خرید کاور برای گوشی است، سعی کنید حتما کاوری تهیه کنید که دوربین را هم به خوبی بپوشاند.

در تست بعد هم زک نلسون یک فندک را تا زمانی که پیکسل‌ها از بین بروند به سمت نمایشگر نگه داشت که در نتیجه‌ی این موضوع چندین پیکسل خاموش شدند و هیچوقت به حالت عادی برنگشتند. البته برخی از گوشی‌ها از این تست هم جان سالم به در می‌برند و نمایشگر آن‌ها به حالت عادی بر می‌گردد ولی برای بسیاری از آن‌ها چنین اتفاقی رخ نداده است.

در نهایت هم زک نلسون به سراغ تست خمیدگی رفت تا ببیند آیا گوشی اپل خم می‌شود یا خیر که این گوشی اصلا ذره‌ای ضعف نشان نداد تا بدین ترتیب یکی از گوشی‌هایی لقب بگیرد که تست سنگین زک نلسون را بدون هیچ مشکل خاصی پشت سر می‌گذارد.

با این حال توصیه می‌شود حتما برای محافظت از گوشی خود یک قاب محافظ خوب خریداری کنید و روی نمایشگر هم پوشش محافظ نصب کنید تا خیالتان از بابت صدمات احتمالی که ممکن است در طول استفاده به آن وارد شود آسوده باشد.

شاید این مطلب جذاب باشد
فایل اکسپلورر ویندوز ۱۱ تب‌دار شد

منبع: GSMArena

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا