لپ تاپ

چین با هوش مصنوعی میزان وفاداری اعضای حزب کمونیست را ارزیابی می‌کند

دولت چین مدعی شده که برای خواندن ذهن اعضای حزب کمونیست و همچنین تشخیص میزان وفاداری آن‌ها، نوعی فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی توسعه داده است.

محققان چینی نرم‌افزاری را توسعه داده‌اند که می‌تواند با استفاده از هوش مصنوعی، حالات چهره و امواج مغزی را به دقت تجزیه و تحلیل کند. سپس با استفاده از این داده‌ها، می‌توان میزان وفاداری اعضای حزب کمونیست و همچنین این موضوع که آیا آن‌ها به آموزش‌های بیشتری نیاز دارند را مشخص کند.

چین

به گفته مرکز جامع علمی Hefei در چین که توسعه‌دهنده این فناوری است، از آن برای تقویت اطمینان اعضای حزب کمونیست نسبت به آن و افزایش قدردانی، پیروی و اطاعت اعضا استفاده می‌شود:

«با استفاده از قدرت هوش مصنوعی، ما می‌توانیم آموزش حزب را لیبرال کنیم. با بررسی نتایج آن، می‌توانیم اعضای خود را تشویق کنیم که بیشتر نسبت به حزب احساس قدردانی داشته باشند، به حرف‌های آن گوش دهند و عزم خود را برای پیروی از حزب تقویت کنند.»

نحوه کار فناوری هوش مصنوعی چین

چین

نشریه تلگراف براساس یکی از ویدیوهای مربوط به این فناوری که اکنون حذف شده، توضیح می‌دهد که در آن یک محقق با لباس آزمایشگاهی خود وارد یک اطاقک شیشه‌ای شده و در مقابل یک نمایشگر بزرگ می‌نشیند و برخی مشخصه‌های بیومتریک او مانند حالات چهره، پاسخ گالوانیکی پوست و پاسخ الکتروانسفالوگرافی مورد تجزیه‌و‌تحلیل قرار می‌گیرد.

سپس یک محتوای ویدیویی که در آن از حزب کمونیست چین تمجید شده، برای این محقق به نمایش گذاشته می‌شود تا هوش مصنوعی بر اساس نشانه‌های بیومتریک او، توصیه‌هایی شخصی خود برای آموزش بیشترش را ارائه می‌کند. حزب حاکم کمونیست چین به رهبری رئیس جمهور شی جین پینگ، اعتقاد دارد که «آموزش فکری و سیاسی» برای وفاداری حزب یک امر ضروری محسوب می‌شود.

شاید این مطلب جذاب باشد
مشخصات دقیق دوربین آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس فاش شد

در نهایت باید اشاره کرد که دولت چین در طول چند سال گذشته به دلیل استفاده از فناوری‌های پیشرفته‌ای مانند دوربین‌های امنیتی با قابلیت تشخیص چهره تا برنامه‌هایی که توسط اداره پلیس برای استخراج اطلاعات شخصی کاربران از موبایل آن‌ها استفاده می‌شود، توسط سازمان‌های نظارتی جهان زیر ذره‌بین قرار گرفته است و باید دید این فناوری جدید چه واکنش‌هایی را به همراه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا