لوازم جانبی

چگونه گوشی شیائومی را راه‌اندازی کنیم؟

اگر شما گوشی موبایل از هر برندی بخرید، زمانی که برای اولین بار آن روشن می‌کنید، برای تنظیمات اولیه از شما سوالاتی پرسیده می‌شود. در واقع از شما خواسته می‌شود تا حداقل شخصی سازی را برای شروع استفاده از گوشی خود تنظیم کنید. هنگامی‌که گوشی شیائومی خود را نیز برای اولین بار روشن می‌کنید، رابط کاربری آن که MIUI نام دارد، همین سوالات و تنظیمات را از شما درخواست می‌کند. بیشتر این تنظیمات را می‌توانید در آینده که بیشتر با این گوشی آشنا شدید، تغییر دهید؛ با این حال بهتر است در همین مراحل اولیه نیز تنظیمات آن را به درستی اجرا کنید.

پس اگر برای اولین بار است که قصد راه اندازی گوشی شیائومی خود را دارید، با ما در این مقاله همراه باشید.

آموزش 18 مرحله راه‌اندازی گوشی شیائومی

گام اول: قبل از اینکه بخواهید گوشی خود را روشن کنید، باید آن را شارژ کنید. معمولا توصیه می‌شود که برای شارژ اولیه 15 دقیقه بعد از تکمیل شدن باتری موبایل و رسیدن به 100 درصد، کابل شارژ را از گوشی جدا کنید.

زمانی که برای اولین بار گوشی خود را روشن می‌کنید، لوگوی MIUI را مشاهده خواهید کرد و پس از مدت زمانی شما به صفحات تنظیمات اولیه هدایت می‌شوید.

گام دوم: اولین تنظیماتی که باید برای گوشی خود مشخص کنید، نوع زبان گوشی است. در لیست می‌توانید یکی از زبان‌های مشخص شده را انتخاب کنید.

راه اندازی گوشی شیائومی

گام سوم: حالا شما به صفحه‌ی برای مشخص کردن منطقه جغرافیایی خود هدایت می‌شوید. در این فهرست iran را انتخاب نمایید.

گام چهارم: در این مرحله باید کیبورد پیش فرض خود را تنظیم کنید. کیبورد گوگل و کیبورد Swiftkey  نمونه‌هایی هستند که رابط کاربری MIUI به شما پیشنهاد می‌دهد. یکی از آن‌ها را با توجه به تجربه خود انتخاب کنید تا به مرحله بعد وارد شوید.

شاید این مطلب جذاب باشد
گلکسی S23 اولترا شاید به دوربین تله‌فوتو با لرزشگیر سنسور شیفت مجهز شود

گام پنجم: حالا نوبت به آن می‌رسد که به یک شبکه‌ی Wi-Fi متصل شوید و از اینترنت برای ادامه تنظیمات کمک بگیرید. دقت داشته باشید که به دلیل احتمال بالا بودن حجم اینترنت موردنیاز بهتر است که از داده‌ی موبایل استفاده نکنید.

گام ششم: در این مرحله قوانین و شرایط استفاده از گوشی به شما نمایش داده می‌شود. اگر به زبان انتخاب شده تسلط کافی را دارید، پس از مطالعه کامل تیک تایید را در مربع کوچک پایین فعال کنید.

گام هفتم: ساخت و یا وارد شدن به حساب کاربری گوگل برای همگام سازی پیشنهاد بعدی MIUI به شما است. در این بخش از شما پرسیده می‌شود که آیا یک حساب کاربری گوگل مثل جیمیل یا اپ گوگل دارید یا خیر…

گام هشتم: در این مرحله با توجه به پاسخی که در مرحله قبل وارد کردید، از شما درخواست می‌شود آدرس جمیل یا شماره تلفن خود را برای اتصال به حساب کاربری گوگل وارد کنید. همچنین گزینه‌ی or create a new account در اختیار شما قرار داده شده که اگر جیمیل ندارید، برای ساخت آن از همین قسمت اقدام کنید.

تنظیمات حساب کاربری گوگل در گوشی شیائومی

نکته: توصیه می‌کنیم که برای بهبود خدماتی که به شما ارائه می‌شود، به حساب گوگل خود متصل شده و یا اگر جیمیل ندارید، یک اکانت تازه برای خود ایجاد کنید.

گام نهم: در این قسمت باید یک حساب کاربری Mi نیز برای خود فعال کنید یا اگر قبلا این حساب را داشته‌اید، به آن وارد شوید. ما قبلا در مقاله‌ای ساخت حساب کاربری شیائومی را به صورت گام به گام آموزش داده‌ایم.

شاید این مطلب جذاب باشد
نیم سوز شدن رم گوشی چیست و چطور می توان آن را حل کرد؟

متأسفانه بسیاری از افراد از دو مرحله قبلی یعنی ساخت اکانت گوگل و MI می‌گذرند، در صورتی که با ایجاد یا وارد شدن به آن‌ها می‌توانید در مواقعی که مشکلاتی مثل: فراموشی رمز عبور، هنگ کردن سیستم و… پیش می‌آید و در مواقعی که به هر دلیلی نیاز به ریست فکتوری گوشی شیائومی (به مقاله جدید قبلی لینک شود) خود پیدا می‌کنید، به راحتی به اطلاعات قبلی خود دسترسی پیدا کرده و آن‌ها را از دست ندهید.

گام دهم: ممکن است از شما در این مرحله اجازه دسترسی به اطلاعاتی چون شماره تماس‌های ذخیره شده روی سیم کارت، اتصال به مکان نمای گوگل و … درخواست شود که بهتر است آن‌ها را اوکی کنید.

گام یازدهم: آیا می‌خواهید موقعیت جغرافیایی شما یا همان Location در برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها با دیگران به اشتراک گذاشته شود؟ در صورت تمایل می‌توانید گزینه‌ی yes و در غیراین صورت گزینه‌ی no را انتخاب کنید.

گام دوازدهم: در این گام می‌توانید با فعال‌سازی گزینه Wallpaper Carousel تنظیم کنید که هر روز یک تصویر تصادفی روی صفحه قفل گوشی شما نمایش داده شود.

تنظیم انتخاب تصادفی تصویر پس زمینه

گام سیزدهم: در این قسمت با فعال سازی دو قسمتی User Experience Program & Send Diagnostic Data Automatically اطلاعاتی برای Mi ارسال می‌شود تا توسط آن‌ها بتواند مشکلات احتمالی سیستم خود را بهتر تشخیص داده و در آپدیت‌های بعدی آن را برطرف کند. البته این اطلاعات محرمانه و بدون نام شما ارسال خواهند شد. می‌توانید در صورت عدم تمایل از تنظیمات این قسمت بگذرید.

گام چهاردهم: حالا نوبت به آپدیت نسخه سیستم عامل می‌رسد که به صورت اتوماتیک به روزرسانی شده و از شما برای نصب آن درخواست می‌شود.

شاید این مطلب جذاب باشد
چگونه عکسهای پاک شده موبایل را برگردانیم!

گام پانزدهم: در این قسمت از شما پرسیده می‌شود که آیا تمایل دارید که دقت مکان‌یاب خود را افزایش دهید تا در هنگام اشتراک گذاری موقعیت مکانی خود با دیگران بهتر عمل کند؛ در صورت تمایل می‌توانید گزینه AGREE و در غیراین صورت DISAGREE را انتخاب کنید.

 تنظیمات اولیه برای گوشی شیائومی

گام شانزدهم: در این مرحله یک تم برای گوشی خود انتخاب کنید. نگران نباشید این تم را در آینده به راحتی می‌توانید تغییر دهید. همچنین ممکن است این مرحله کمی طولانی شود که طبیعی و عادی است.

انتخاب تم اولیه برای گوشی شیائومی

گام هفدهم: در این مرحله مجدداً از شما برای به روزرسانی درخواست می‌شود و پس از آن برای دسترسی به گالری و دیگر قسمت‌های گوشی از شما سوالاتی پرسیده خواهد شد که با صدور مجوز دسترسی می‌توانید امکان استفاده از قابلیت‌های بیشتری را برای خود فراهم آورید.

گام هجدهم: شما وارد صفحه اصلی گوشی شیائومی خود شده و می‌توانید از آن لذت ببرید.

 

آموزش راه‌اندازی و تنظیمات گوشی شیائومی:

گوشی‌های شیائومی مانند گوشی هر برند دیگر برای راه اندازی اولیه نیاز به مشخص نمودن تنظیماتی دارند که در این مقاله به صورت گام به گام چگونگی فعالسازی آن‌ها را آموزش داده‌ایم. فراموش نکنید که راه اندازی اولیه با فعالسازی یا ریجستری گوشی متفاوت است که آموزش آن را نیز می‌توانید در مقالۀ «طریقه فعالسازی گوشی شیائومی» مشاهده نمایید.

برای استفاده بهتر از گوشی جدید خود توصیه می‌کنیم از لوازم جانبی شیائومی اصل استفاده کنید و برای اطمینان از کیفیت این محصولات به فروشگاه‌ معتبر جانبی مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا