لوازم جانبی

چگونه بفهمیم تاچ گوشی یا LCD خراب است؟

صفحه لمسی و LCD تلفن مهمترین قسمت هر گوشی هوشمند است. اگرچه قاب ها و عینک های ساده اغلب می توانند از بسیاری مشکلات جلوگیری کنند ، اما بسیاری از کاربران تلفن های هوشمند این نکات ایمنی ساده را رعایت نمی کنند. به همین دلیل ، افتادن گوشی یا برخورد با صفحه نمایش می تواند به راحتی به صفحه آسیب برساند.

اگر این اتفاق وحشتناک برای شما رخ داده است ، اولین کاری که باید انجام دهید این است که بفهمید سنسور و LCD خراب شده اند یا فقط آسیب جزئی به صفحه شیشه ای وارد شده است. این امر از نظر میزان پولی که باید برای تعویض و تعمیر صفحه نمایش گوشی بپردازید اهمیت دارد. برای آشنایی با تفاوت لمسی ، شیشه ای و LCD در تلفن خود ، این مقاله را دنبال کنید و نحوه تشخیص هر یک از آنها را ببینید.

اجزای صفحه نمایش گوشی

صفحه تلفن از چه اجزایی تشکیل شده است؟

هنگامی که ترک هایی به دلیل افتادن یا برخورد تلفن روی صفحه ظاهر می شوند ، یک مشکل بسیار جدی دارید. زیرا در بیشتر موارد صفحه نمایش گوشی مانند باتری گوشی قابل تعمیر نیست و نیاز به تعویض دارد. از سوی دیگر ، تغییر صفحه نمایش تلفن نیز هزینه زیادی دارد.

مبلغی که برای تعمیر LCD شکسته بستگی دارد به میزان آسیب به اجزای مختلف آن بستگی دارد. بنابراین ابتدا باید با اجزای مختلف صفحه نمایش گوشی های هوشمند آشنا شوید.

به طور کلی ، صفحه نمایش اکثر گوشی ها از سه قسمت زیر تشکیل شده است.

  • شیشه یا جلد صفحه نمایش
  • LCD
  • لمس کنید
شاید این مطلب جذاب باشد
چگونه گوشی را از حالت ریکاوری خارج کنیم؟

در ادامه به بررسی هریک از آنها و تفاوت آنها می پردازیم.

صفحه شیشه ای یا شیشه ای ؛ اولین لایه صفحه تلفن

صفحه تلفن از لایه ای از شیشه (به اصطلاح شیشه) ساخته شده است. این لایه اولین لایه ای است که در مسیر ضربه یا ضربه قرار می گیرد و ضخامت بسیار کمی دارد. عملکرد این لایه جلوگیری از آسیب دیدن LCD و لمس گوشی است که در لایه های پایینی قرار دارند. توجه داشته باشید که این لایه با شیشه محافظی که بخشی از لوازم جانبی گوشی است متفاوت است. استفاده از محافظ تلفن می تواند این لایه را از آسیب محافظت کند.

تلفن LCD لمسی ؛ لایه لمسی و حساس روی صفحه

لایه دوم زیر صفحه شیشه ای گوشی لمس نامیده می شود. این لایه بسیار حساس است و می تواند لمس انگشتان را تشخیص دهد. لمس معمولاً با شیشه ادغام می شود ، اما آسیب به شیشه به معنای آسیب به لمس نیست.

تلفن LCD ؛ صفحه اصلی تلفن

LCD یا صفحه اصلی گوشی در لایه پایینی قرار دارد. LCD مهمترین قسمت هر صفحه تلفن است ، بنابراین لایه های محافظ زیادی روی آن قرار می گیرد تا از آسیب دیدن LCD تلفن همراه جلوگیری شود. در گوشی های قدیمی ، این لایه از لایه های دیگر جدا است ، اما در گوشی های جدیدتر ، سنسور گوشی و نمایشگر LCD نیز یکپارچه هستند.

تشخیص شکستگی ال سی دی یا خراب شدن تاچ گوشی

چگونه می توانیم تشخیص دهیم که لمس یک تلفن یا LCD شکسته است؟

یکی از مهمترین س questionsالاتی که کاربران تلفن های هوشمند با آن روبرو هستند نحوه تشخیص خرابی سنسور تلفن یا LCD است. از آنجا که هر قسمت از صفحه نمایش تلفن عملکرد متفاوتی دارد ، از علائم شکسته شدن صفحه می توان تشخیص داد که کدام قسمت از آن آسیب دیده است. معمولاً ، پس از ضربه زدن به تلفن ، اگر از Glass Phone برای محافظت مناسب از آن استفاده نکرده اید ، با یکی از سه حالت زیر روبرو هستید:

شاید این مطلب جذاب باشد
روش تشخیص اصل بودن ال سی دی گوشی

صفحه نمایش خراب است ، اما صفحه لمسی و LCD کار می کند

در این حالت ، فقط صفحه شیشه ای روی صفحه آسیب دیده است. در این موارد معمولاً ترک هایی به شکل تار عنکبوت در تلفن مشاهده می شود. برای اطمینان از آسیب ندیدن قسمت زیرین ، قسمت های مختلف صفحه را لمس کرده و مطمئن شوید که لمس کار می کند. همچنین نباید تغییر رنگ یا حذف تصاویر وجود داشته باشد. کد * # 0 * # در گوشی های سامسونگ و برخی از گوشی های اندرویدی به شما امکان می دهد تا صفحه را تست کنید تا از سالم بودن لمس و LCD مطمئن شوید.

صفحه روشن است ، اما لمس کردن تلفن کار نمی کند

در این موارد ، ضربه معمولاً زیاد است و لمس تلفن غیرفعال است. در بیشتر موارد ، صفحه شیشه ای گوشی ترک خورده است ، اما ممکن است حتی بدون آسیب رساندن به صفحه شیشه ای ، لمس آن شکسته شود.

صفحه LCD شکسته است و خطوط سفید و سیاه روی صفحه ظاهر می شود

این بدترین سناریو است. در این موارد ، نمایشگر LCD گوشی به شدت آسیب دیده است و به هیچ وجه قابل تعمیر نیست. در صورت ضربه شدید به تلفن ، این اتفاق می افتد. در این موارد معمولاً صفحه سیاه می شود یا سفید ، سیاه و خطوط سبز ظاهر می شود.

تعمیر ال سی دی شکسته

چه زمانی LCD خراب باید تعویض شود؟

اگر فقط صفحه شیشه ای گوشی آسیب دیده باشد و مشکلی در لمس و نمایشگر LCD تلفن بعد از ضربه وجود نداشته باشد ، نیازی به تعویض فوری LCD شکسته نخواهید داشت. شما می توانید همان وضعیت را حداقل برای مدت کوتاهی مدیریت کنید. در برخی از تلفن های هوشمند ، فقط می توانید شیشه صفحه را تعویض کنید ، که بسیار ارزان تر از تعویض صفحه است.

شاید این مطلب جذاب باشد
تبلت هواوی میت‌پد SE 10.4 با اسنپدراگون ۶۸۰ معرفی شد

با این حال ، اگر سنسور یا LCD خراب است ، چاره ای ندارید جز اینکه صفحه نمایش تلفن را به طور کامل تعویض کنید. در گذشته ، تاچ و ال سی دی تلفن های جداگانه ای بودند ، اما در گوشی های جدیدتر هر دو باید تعویض شوند. اگر نمی خواهید بعد از تعویض صفحه LCD مانند صفحه تلفن ، با مشکلات بیشتری روبرو شوید ، توصیه می کنیم از اصل بودن صفحه LCD گوشی خود استفاده کنید. متأسفانه ، برخی از تکنسین ها از صفحه نمایش LCD تقلبی برای تعمیر صفحه گوشی شما استفاده می کنند.

جلوگیری از آسیب دیدن صفحه نمایش گوشی

چگونه می توان با لمس و LCD از آسیب به تلفن جلوگیری کرد؟

شکستن صفحه LCD تلفن یک پدیده بسیار رایج است که اکثر کاربران تلفن همراه با آن روبرو هستند. بی دقتی ساده برای شکستن صفحه نمایش یا شکستن لمس و شکستن نمایشگر LCD گوشی کافی است. اگر صفحه نمایش تلفن خود را تعمیر کرده اید تا از تکرار این اتفاق جلوگیری کند ، هنگام استفاده از تلفن بیشتر مراقب باشید ، گوشی را در محل خطر سقوط قرار ندهید و اجسام سنگین را در کنار گوشی خود قرار ندهید.

علاوه بر این ، استفاده از شیشه ایمنی و فیوز ساده ترین و م effectiveثرترین راه برای جلوگیری از آسیب رساندن به صفحه تلفن است. توصیه می کنیم فیوز و شیشه را از فروشگاه لوازم جانبی معتبر خریداری کرده و از اصل بودن آنها اطمینان حاصل کنید. اگر به دنبال معتبرترین و بهترین عینک های موجود در بازار هستید ، مقاله بهترین مارک عینک می تواند به تشخیص شما اطلاعات بسیار خوبی ارائه دهد.

شاید این مطلب جذاب باشد
انتقال عکس از iCloud به گوشی اندروید

خلاصه مقاله

در این مقاله ، ما سعی کردیم در مورد تشخیص لمس و LCD شکسته و تفاوت بین اجزای مختلف صفحه نمایش تلفن آشنا شویم. به یاد داشته باشید که لمس و LCD آسیب دیده تعمیر نمی شود و شما چاره ای جز تعویض آنها نخواهید داشت. بنابراین ، توصیه می کنیم از فیوز و شیشه اصلی و مقاوم برای گوشی خود استفاده کنید. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در این زمینه ، نظرات و سوالات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. کارشناسان ما به سوالات شما پاسخ می دهند و راهنمایی های لازم را به شما ارائه می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا