لوازم جانبی

چرا گلس گوشی رنگین کمانی میشود؟

مدتی از خرید گلس برای گوشی میگذرد و ناگهان متوجه میشوید که روی سطح گوشی طرح هایی به شکل رنگین کمان به وجود آمده. در این وضعیت احتمالا از خودتان میپرسید که این مشکل برای صفحه گوشی است یا گلس. نگران نباشید در این مقاله این مشکل شایع ولی کمتر صحبت شده را زیر ذره بین میبریم تا به یکی دیگر از دغدغه های کاربران پاسخ دهیم.

رنگین کمانی شدن گلس گوشی به چه دلایلی به وجود می آید؟

در حالت عادی زمانی که مقداری آب به گلس گوشی شما میرسد ممکن است شاهد رنگین کمانی شدن آن شوید که مسئله مهمی نیست و به مرور زمان و با خشک شدن آب، این طرح اذیت کننده هم از بین میرود.

اما در شرایطی به جز این، مشکل جدی تر است و باید برای آن اقدام کرد. به طور کل دلیل به وقوع پیوستن طرح رنگین کمانی روی صفحه نمایش به 3 علت اتفاق می افتد:

فول چسب بودن گلس و رنگین کمانی شدن

  1. فول چسب نبودن گلس

اگر دقت کرده باشید اگر گلس گوشی به صورت کامل چسب نداشته باشد (اصطلاحا فول چسب نباشد) ممکن است به مرور زمان کارایی خود را از دست بدهد و شما مجبور شوید فشار بیشتری روی هر لمس وارد کنید تا با گوشی خود کار کنید. یکی از دلایل اصلی رنگین کمانی شدن گلس هم به خاطر این به وجود می آید که گلس قابلیت چسبناک بودن خود را از دست میدهد. در واقع این اثر یک اخطار به کاربر است تا نشان دهد که گلس دیگر عمر مفید خود را به پایان رسانده.

شاید این مطلب جذاب باشد
بنتلی فلایینگ اسپور اسپید با سرعت ۳۳۰ کیلومتر در ساعت معرفی شد

ولی اگر گلس نو باشد و بعد از چند ساعت متوجه این موضوع شوید چطور؟ در این حالت به احتمال زیاد شما با یک گلس ارزان قیمت یا بی کیفیت روبرو هستید. توصیه ما به شما این است که به صفحه گلس گوشی سایت جانبی بروید و بر اساس مدل گوشی خود، یک گلس استاندارد تهیه کنید.

تاثیر کیفیت ساخت در رنگین کمانی شدن گلس

  1. ناهموار بودن سطح گلس

یکی دیگر از دلایل ایجاد طرح های رنگی روی گلس رعایت نکردن اصول استاندارد در ساخت مواد اولیه است. به عنوان مثال اگر ترکیبات موجود در گلس به درستی انتخاب و فرآیند تولید را به خوبی طی نکرده باشند، باعث ناهموار شدن سطح گلس میشود که پس از مدتی ممکن است به رنگین کمانی شدن آن بینجامد. البته ممکن است هر چه قدر تلاش کنید متوجه ناهموار بودن گلس نشوید چراکه این مورد میتواند به قدری کوچیک باشد که با چشم غیرمسلح قابل رویت نیست.

  1. افزایش یا کاهش ناگهانی دما

اگر گلس را در دمای بالایی قرار دهید، لایه محافظ آن ممکن است صدمه ببیند و با کاهش یکباره دما، اثر رنگین کمانی را مشاهده خواهید کرد. البته با ثابت شدن دما یا برگشتن به دمای معمولی اتاق این اثر به مرور از بین میرود و نیازی به انجام هیچ کاری نیست.

فشار وارده به گلس برای جلوگیری از رنگین کمانی شدن

(یکی دیگر از عواملی که کمتر شایع است فشار آمدن بیش از حد قاب گوشی به گلس است. بنابراین در خرید قاب گوشی دقت کنید به این صورت که ابتدا گلس برای گوشی خود تهیه کنید و سپس حتما قاب را به همراه گلس تست کنید تا مطمئن شوید فشاری به گلس وارد نشود.)

شاید این مطلب جذاب باشد
دستیار صوتی Google بدون اجازه شما محیط شما را ثبت می کند!

چطور مشکل رنگین کمانی شدن گلس گوشی را حل کنیم؟

شاید بدیهی به نظر برسد ولی بهترین کاری که میتوانید برای جلوگیری از رنگی شدن گلس انجام دهید، خرید گلس با کیفیت است. ولی چطور بفهمیم یک گلس خوب و استاندارد است؟

حل مشکل رنگین کمانی شدن محافظ صفحه نمایش گوشی

  • توجه کنید که گلس مخصوص گوشی شما ساخته شده است. در بسیاری موارد دیده شده که در بازار یک گلس برای چندین مدل ساخته میشود که به هیچ وجه توصیه نمیشود.
  • از مارک های معروف و شناخته شدن استفاده کنید. به عنوان مثال برند نیلکین امتحان خود را پس داده و طرفداران زیادی در بین ایرانی ها دارد. میتوانید با مراجعه به صفحه قاب گوشی نیلکین، به گلس و باقی محصولات این برند دسترسی پیدا کنید. 
  • از مغازه های مطمئن خرید کنید. اخیرا دست فروش های زیادی در سطح شهر وجود دارد که با ارائه قیمت کم اقدام به فروش گلس و نصب آن میکنند. پیشنهاد ما این است که از فروشگاه های انلاین استفاده کنید چراکه میتوانید هم محصول را مشاهده کنید، توضیحات و مشخصات آن را بخوانید و از تجربیات دیگر کاربران هم بهره مند شوید.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم یکی از مشکلات شایع کاربران که هنگام کار کردن با گوشی خود متوجه میشوند را حل کنیم. اثر رنگین کمانی میتواند به دلایل متعدد رخ دهد، بعضی از ان ها حتی توضیح منطقی ندارند و مربوط به نحوه ساخت آن ها میشود. به هر حال ما 3 علت را معرفی کردیم که در بیشتر فروم ها و سایت های تخصصی در سطح اینترنت به آن ها پرداخته شده بود. امیدواریم که این موارد شما را به تهیه بهترین گلس برای گوشی خود یاری کند.

شاید این مطلب جذاب باشد
همه چیز دربارۀ رفرش ریت نمایشگرها

برای اطلاعات بیشتر و مفید در مورد گلس گوشی، میتوانید مقاله اشتباهات در خرید گلس را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا