لوازم جانبی

پاور بانک خورشیدی، هوشمند، جیبی یا وایرلس؟ کدام را بخریم؟

توجه به مشخصات و قیمت پاور بانک قبل از خرید، کافی نیست! علاوه بر اینکه مشخصات پاور بانک را بررسی می کنید و با توجه به بودجه مد نظرتان یک پاور بانک را انتخاب می کنید قبل از همه این ها باید یک مرحله هم را پشت سر بگذارید. توجه کردن به این که چه پاور بانکی مناسب شماست! اولین موضوعی که بعد از تصمیم برای خرید پاور بانک باید به فکر کردن در مورد آن بپردازید، انتخاب نوع شارژر همراه است!

پاور بانک ها در انواع مختلفی تولید و عرضه می شوند که ویژگی های متفاوت هر یک، آن ها را منحصر به فرد می کند و در نتیجه هر مدل پاور بانک برای شرایط و موارد خاص مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه به بررسی انواع پاور بانک و موارد استفاده هر یک می پردازیم. همچنین با مراجعه به صفحه خرید پاور بانک می توانید انواع مدل های شارژر همراه را مشاهده کنید.

پاور بانک سولار یا خورشیدی، بهترین انتخاب برای دوستداران طبیعت

درست است که پاور بانک دقیقا همان فرشته نجاتی است که کمبود یک پریز برق را جبران می کند اما گاهی اوقات تمام شدن شارژ پاور بانک و نیاز آن به پریز برق موضوعی است که به شدت کلافه تان می کند.

معمولا کاربران با خرید پاور بانک هایی با ظرفیت بالا سعی می کنند تا حدودی این مشکل را پوشش بدهند یا حتی چند پاور بانک داشته باشند. از این راه حل ها برای مواقعی استفاده می شود که نیاز به پاور بانک به شدت حس می شود اما ممکن است تا چندین روز امکان شارژ کردن پاور بانک موجود نباشد.

خرید پاور بانک خورشیدی بهترین و به صرفه ترین اقدامی است که برای مواجه شدن با چنین مسائلی می توان انجام داد. پاور بانک خورشیدی (همانطور که از اسمش پیداست) انرژی مورد نیاز برای شارژ کردن را توسط نور خورشید بدست می آورد و نیازی به پریز برق ندارد. البته که امکان شارژ کردن پاور بانک خورشیدی با برق هم وجود دارد.

پاور بانک خورشیدی برای تبلت و آیفون

کاربرد پاور بانک خورشیدی یا سولار چیست؟  

با توجه به نوع شارژ شدن پاور بانک خورشیدی، به خوبی می توان حدس زد که این گزینه مناسب چه کسانی است. معمولا کسانی که خیلی به طبیعت گردی و کوهنوردی علاقه دارند و ممکن است روز ها به پریز برق دسترسی نداشته باشند، برای شارژ کردن گوشی، انواع گجت و تبلت هایشان از پاور بانک خورشیدی استفاده می کنند.

چرا بیشتر مردم پاور بانک خورشیدی سامسونگ را ترجیح می دهند؟

پاور بانک خورشیدی ساموسنگ از دسته محصولات پرطرفدار و پر فروش است که در جلب رضایت کاربران همیشه موفق بوده است. ویژگی های مثبتی که پاور بانک سولار ساموسنگ دارد و آن را از دیگر پاور بانک ها متمایز می کند، مناسب بودن قیمت پاور بانک، مقاومت بالا بدنه در برابر آب و ضربه و دارا بودن یک چرغ قوه برای شرایط ضروری است.

البته مدل های دیگر پاور بانک خورشیدی همراه با پنل خورشیدی ارائه می شود و برند هایی مانند تسلا نیز اقدام به پاور بانک خورشیدی ضد آب و ضد ضربه کرده است.

پاور بانک هوشمند، پر طرفدار ترین شارژر همراه

آیا تا بحال این سوال برایتان پیش آمده که چرا گوشی شما با بعضی از شارژر ها سریع تر شارژ می شود و با برخی از شارژر ها آهسته تر شارژ می شوند؟ مسئله فقط قدرت خروجی نیست بلکه سازگاری شارژر با دستگاه نیز اهمیت دارد.

فکر کنید چقدر خوب می شد اگر تمام شارژر ها این قابلیت را داشتند که با گوشی شما سازگاری پیدا کنند و سرعت شارژ گوشی را به حداقل ترین حالت ممکن برسانند! این تکنولوژی در برخی از پاوربانک ها مورد استفاده قرار گرفته است. پاور بانک های هوشمند در کمترین زمان ممکن گوشی، تبلت و گجت هایتان را شارژ می کنند.

پاور بانک هوشمند برای گوشی اندروید

کابرد پاور بانک هوشمند چیست و چه فرقی با پاور بانک معمولی دارد؟

با توجه به تفاوت ظرفیت باتری دستگاه های مختلف مانند موبایل، گجت های هوشمند و تبلت ها، برای شارژ کردن هر یک باید مقاومت خاصی را در نظر گرفت. اما در نظر گرفتن یک شارژر خاص برای هر یک از وسایل، کار تقریبا سختی است و حتی ممکن است ولتاژ مورد نیاز برای هر دیوایس را فراموش کنید!

 راه حل چنین مشکلی استفاده از پاور بانک هوشمند است. پاور بانک هوشمند به سرعت دستگاهی که به آن وصل می شود را شناسایی می کند و ولتاژ دستگاه را می سنجد بدین ترتیب هر دستگاه متناسب با ولتاژ مورد نیاز شارژ می شود. تکنولوژی به کار رفته در پاور بانک هوشمند  Fit charge  نام دارد که از دستگاه شما در برابر آسیب های ناشی از ولتاژ ورودی متغیر جلوگیری می کند. برخی از پاور بانک ها به شکلی طراحی شده اند که تنها یکی از پورت های آن ها از این تکنولوژی استفاده می کنند.

شاید این مطلب جذاب باشد
اپل احتمالاً اوایل ۲۰۲۳ از مانیتور ۲۷ اینچی خود رونمایی خواهد کرد

اگر دستگاه های مختلفی دارید که نیاز به شارژ دارند، سعی کنید پاور بانکی تهیه کنید که همه پورت های خروجی آن از قابلیت شارژ هوشمند پشتیبانی کنند.

پاور بانک لپ تاپ، ترکیب سه گانه قدرت، ظرافت و کارایی

پاور بانک لپ تاپ، وسیله ای واجب برای کسانی است که مدام در حال استفاده از لپ تاپ خود در مکان های متفاوت هستند. استفاده از پاور بانک های معمولی برای شارژ کردن لپ تاپ همیشه ممکن نیست زیرا همه پاور بانک ها ولتاژ مورد نیاز لپ تاپ را ندارند. در صورتی یک پاور بانک می تواند لپ تاپ شما را شارژ کند که ولتاژ های 16 تا 20 ئلت داشته باشد.

پاور بانک های لپ تاپ در برند های متفاوت عرضه شده اند. معمولا برخی از پاور بانک های لپ تاپ مانند پاور بانک  Mophine Powerstation AC  امکان شارژ کردن گوشی آیفون را نیز فراهم می کنند. در صورتی که قصد دارید از پاور بانک لپ تاپ خود برای شارژ کردن گوشی یا تبلیتتان نیز استفاده کنید به درگاه های آن توجه کنید. پاور بانک هایی که امکان شارژ کردن گوشی را فراهم می کنند، پورت هایی با ولتاژ کمتر دارند. اکثر پاور بانک های مخصوص لپ تاپ دارای درگاه شارژ  USB-C  هستند.

 از آنجایی که ظرفیت پاور بانک لپ تاپ بالاست می توان انتظار داشت که وزن بیشتری نسبت به پاور بانک های دیگر داشته باشند. اما ویژگی های مثبت پاور بانک های مخصوص لپ تاپ زیبایی و ظرافت به کار گرفته شده در آنهاست.

 پاور بانک لپ تاپ برای شارژ کردن لپ تاپ و آیفون

 پاور بانک جیبی، بهترین پاور بانک برای استفاده روزانه و کوتاه مدت

گاهی اوقات استفاده از پاور بانک های معمولی که اندازه خود موبایل هستند آنقدر آزار دهنده می شود که قید شارژ کردن گوشی را میزنیم. یکی از مشکلاتی که معمولا زمان استفاده از پاور بانک به وجود می آید این است که شما در همان لحظه می خواهید با گوشیتان کار کنید و از طرفی موبایلتان در حال خاموش شدن است.

نگه داشتن گوشی و پاور بانک به صورت همزمان کار سختی است و حتی اگر پاور بانک را داخل کیفتان بگذارید، ممکن است کوتاهی سیم موجب قطع اتصال شود. پاور بانک جیبی با اندازه کوچک تمام این مشکلات را حل میکند.

مزیت پاور بانک جیبی این است که به سادگی در جیبتان جا می شود و همان زمانی که گوشی در حال شارژ شدن است می توانید از آن استفاده کنید. پاور بانک های جیبی معمولا ظرفیت کمی دارند. به همین دلیل بهترین انتخاب برای کسانی است که در طول روز می خواهند یک یا نهایتا دو بار موبایل یا گجت های هوشمند خود را شارژ کنند. با مراجعه به صفحه خرید  پاور بانک جیبی، می توانید تعدادی از بهترین پاور بانک های این دسته را مشاهده کنید.

پاور بانک جیبی مشکی رنگ

پاور بانک وایرلس، جذاب ترین پاور بانکی که می توانید داشته باشید

فکر کنید با اطمینان به اینکه پاور بانک داخل کیفتان قرار دارد، از خانه بیرون می زنید و زمانی که آلارم باتری گوشی به صدا در می آید متوجه می شوید که کابل شارژر پاور بانک را جا گذاشته اید! در این لحظه فقط دلتان می خواهد که پاور بانکتان بدون کابل هم کار کند!

پاور بانک های بی سیم که به شدت مورد پسند کاربران قرار گرفته اند، علاوه بر امکان شارژ گوشی با کابل، به شما اجازه می دهند تا به صورت القایی موبایل خودتان را شارژ کنید. تنها گوشی هایی که از قابلیت شارژ بی سیم QI پشتیبانی می کنند می توانند از پاور بانک بی سیم استفاده کنند.

شاید این مطلب جذاب باشد
چگونه عکس های پاک شده موبایل را بازیابی کنیم!

پاور بانک وایرلس سامسونگ

پاور بانک وایرلس  هنوز به شکل گسترده روانه بازار نشده است و پاور بانک های معمولی همچنان در راس قرار دارند. در کل با توجه به ویژگی های منحصر به فرد هر پاور بانک توصیه می شود تا جای امکان با توجه به نیاز خودتان، اقدام به خرید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا