لپ تاپلوازم جانبی

واتساپ پشتیبانی از تماس‌‌های صوتی در Wear OS 3 را آزمایش می‌کند

پس از عرضه‌ی ویژگی جدید Communities برای کاربران منتخب اندروید در هفته گذشته، واتساپ اکنون نسخه‌ی بتا جدیدی را منتشر کرده که قابلیت پشتیبانی از تماس‌های صوتی را به کاربران ساعت‌های هوشمند با سیستم‌عامل Wear OS 3 ارائه می‌دهد. بر اساس گزارش‌‌های منتشر شده از منابع متعدد، این ویژگی به‌طور پیش‌فرض در نسخه‌ی بتای واتساپ ۲.۲۲.۱۹.۱۱ فعال شده است.

در حالی که واتساپ اپلیکیشنی برای ارائه به کاربران سیستم‌عامل Wear OS 3 ندارد، اکنون در جدیدترین نسخه‌ی بتای خود به کاربران امکان می‌دهد به تماس‌های صوتی با ساعت‌های هوشمند مجهز به سیستم‌عامل Wear OS 3 پاسخ دهند. از آنجایی که تعداد ساعت‌های هوشمند مجهز به سیستم‌عامل Wear OS 3 در بازار زیاد نیست، در حال حاضر فقط می‌توانید این قابلیت را در ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ ۵، گلکسی واچ ۴ سامسونگ و Montblanc Summit 3 امتحان کنید. نکته‌ی جالب این است که رابط کاربری تماس‌های دریافتی در ساعت‌های هوشمند مختلف به یک شکل نخواهد بود.

واتساپ Wear OS 3

در گلکسی واچ ۴ متصل به گوشی سامسونگ، رابط کاربری تماس‌های صوتی واتساپ، لوگوی این شرکت را در بخش پایینی اطلاعات تماس به کاربران نشان می‌دهد و آن‌ها می‌فهمند که این تماس از واتساپ است. با این حال، رابط کاربری تماس صوتی واتساپ در گلکسی واچ ۵ متصل به گوشی پیکسل ۶، همانند رابط کاربری تماس‌های معمولی است. علیرغم تفاوت‌های ظاهری، این ویژگی روی همه‌ی ساعت‌های هوشمند به طور یکسان عمل می‌کند و به شما امکان می‌دهد بدون استفاده از گوشی‌، به تماس‌های صوتی واتساپ در ساعت هوشمندتان پاسخ دهید.

ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که شما نمی‌توانید از ساعت هوشمندتان با کاربران در واتساپ، تماس صوتی برقرار کنید و در واقع واتساپ هنوز چنین قابلیتی را در اختیار کاربران قرار نداده است. از آن جا که این قابلیت در نسخه‌ی بتای این اپلیکیشن دیده شده، هنوز مشخص نیست که این ویژگی چه زمانی در دسترس عموم کاربران واتساپ قرار خواهد گرفت.

شاید این مطلب جذاب باشد
با ۶ ترفند برای یادداشت روی فایل‌های PDF آشنا شوید

گفته می‌شود که این پیام‌رسان محبوب قصد دارد، تغییراتی را در بخش استاتوس‌ ایجاد کند. این طور که به نظر می‌رسد واتساپ اندروید در حال آزمایش قابلیتی است که به کاربران امکان پشتیبانی از یادداشت‌های صوتی را در بخش استاتوس خواهد داد. این قابلیت همچنین ممکن است با نام استاتوس صوتی نیز در اختیار کاربران این پیام‌رسان قرار بگیرد. به گفته‌ی واتساپ، استاتوس‌های صوتی همانند سایر ویدیوها و عکس‌های آپلود شده در بخش استاتوس‌ به صورت سراسری رمزنگاری شده‌اند و فقط با کاربرانی که در تنظیمات حریم خصوصی واتساپ اجازه‌ی دیدن استاتوس‌های شما به آن‌ها داده شده، به اشتراک گذاشته می‌شوند.

واتساپ Wear OS 3

واکنش سریع به استاتوس‌ها، یکی دیگر از قابلیت‌های در حال توسعه مربوط به بخش استاتوس است که کاربران می‌توانند با ارسال ۸ ایموجی به استاتوس سایر کاربران در واتساپ واکنش سریع نشان بدهند. کاربران گیرنده نیز این ایموجی‌ها را به عنوان پاسخی به استاتوس منتشر شده دریافت می‌کنند. از دیگر قابلیت‌های در حال توسعه‌ی پیام‌رسان متعلق به متا، می‌توان به خروج بی سر و صدا از گروه‌ها اشاره کرد. در نسخه‌های فعلی این پیام‌رسان، اگر کاربری قصد خروج از گروهی را داشته باشد با زدن گزینه‌ی خروج، نوتیفیکیشنی برای سایر اعضای آن گروه مبنی بر خروج آن شخص ارسال می‌شود. اما قابلیت جدید واتساپ به شما این امکان را می‌دهد تا بدون ارسال نوتیفیکیشن برای سایر اعضا، آن گروه را ترک کنید.

منبع: xda-developers

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا