لوازم جانبی

نحوه فعال کردن قابلیت OTG و بررسی مشکلات رایج مربوط به آن

جابجایی فایل بین انواع گوشی های اندروید و آیفون یکی از اصلی ترین دغدغه کاربران است که روش های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد. این جابجایی داده ها می تواند به شکل های مخلتف باشد. گاهی اوقات شما می خواهید از گوشی موبایل خود اطلاعاتی را به لپ تاپ انتقال دهید و یا برخی مواقع نیاز است که اطلاعات بین دو گوشی موبایل را جابجا کنید.

 کاربران برای چنین شرایطی در اکثر مواقع استفاده از برنامه های انتقال فایل مانند شیریت یا زاپیا را ترجیح می دهند اما گاهی اوقات با توجه به شرایط استفاده از این روش نمی تواند بهترین انتخاب باشد. فعال کردن قابلیت OTG و استفاده از این قابلیت می تواند بهترین راه حل برای چنین مواقعی باشد.

آنچه که ما در این مقاله به بررسی آن پرداخته ایم، تمام باید و نباید های اتصال OTG و مشکلات مربوط به آن است. اما قبل از اینکه به بررسی این موارد بپردازیم، نگاهی به کاربرد دقیق OTG خواهیم داشت.

وصل کردن تبدیل او تو جی به گوشی اندروید

OTG چیست و به چه دردی می خورد؟

تکنولوژی OTG در انواع گوشی و تبلت های اندرویدی وجود دارد که به واسطه آن می توانید داده و فایل های متفاوتی را بدون نیاز به یک دیوایس سوم جابجا کنید.

شاید برایتان سوال باشد که دیوایس سوم چیست! در نظر بگیرید که اگر بخواهید یک فیلم را از فلش مموری به گوشی موبایل انتقال دهید، ابتدا باید فلش را به کامپیوتر وصل کنید، سپس گوشی را با یک کابل اندروید به کامپیوتر وصل کرده و فایل را از فلش به داخل گوشی یا کارت حافظه گوشی منتقل کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
چگونه می توانم حافظه گوشی خود را به حافظه منتقل کنم؟

تکنولوژی OTG به شما اجازه می دهد تا بدون نیاز به وجود کامپیوتر یا لپ تاپ و حتی کابل شارژ، اطلاعات مد نظر را به سادگی بین گوشی و فلش مموری جابجا کنید. اما به چه شکل؟

روش های استفاده از OTG

روش های استفاده از تکنولوژی OTG

در روش اول برای استفاده از این تکنولوژی کافیست تا از تبدیل OTG استفاده کنید و یک فلش را به گوشی هوشمند خود وصل کنید. حالت دوم نیز استفاده از فلش مموری OTG است.

این فلش مموری ها دارای یک سری خودکار OTG هستند که به سادگی به پورت شارژ اندروید وصل می شوند و نیازی به استفاده از کابل نیست. حال گاهی اوقات این اتصال میان کابل یا فلش با گوشی اندروید با مشکلاتی مواجه می شود که در ادامه قصد داریم به بررسی این مشکلات و راه حل های آن بپردازیم.

رفع مشکل OTG اندروید (چرا OTG کار نمی کند؟)

مشکل کار نکردن اوتوجی گوشی های اندروید می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد که در این قسمت به بررسی مهم ترین آن ها خواهیم پرداخت.

1-عدم پشتیبانی گوشی یا تبلت هوشمند از قابلیت OTG

یکی از رایج ترین اشتباهات کاربران این است که بدون در نظر گرفتن اینکه آیا گوشیشان از این قابلیت پشتیبانی می کند یانه، اقدام به جابجایی فایل می کنند. شما باید مطمئن شوید که گوشی هوشمندتان از این قابلیت پشتیبانی می کند یانه. برای این کار می توانید به دفترچه راهنمای گوشی خود یا سایت رسمی کمپانی آن مراجعه کنید.

پشتیبانی نکردن گوشی از تبدیل OTG

2-خراب شدن پورت شارژ گوشی هوشمند

عدم استفاده از شارژر اورجینال اندروید می تواند دلیل خراب شدن پورت شارژ گوشی باشد. اگر زمان شارژ کردن گوشی هم مشکل قطع و وصل شدن شارژ گوشی درگیر هستید، این احتمال وجود دارد که پورت ورودی OTG خراب یا حتی کثیف شده باشد. می توانید گرد و غبار پورت شارژ را با کمی پنبه و یک خلال دندان (با ظرافت بالایی) انجام دهید.

شاید این مطلب جذاب باشد
چگونه هدفون را از حالت رادیو خارج کنیم؟

وصل نشدن فلش OTG به گوشی

3-عدم سازگاری فلش یا کابل OTG با گوشی هوشمند

فرقی ندارد که گوشی شما قدیمی تر باشد یا کابل اوتوجی و فلش اوتوجی! اگر تفاوت زیادی میان گوشی و اتی جی وجود داشته باشد احتمال عدم اتصال وجود دارد. به صورت کلی پیشنهاد می شود از OTG های اورجینال و برند معتبر استفاده کنید و سمت محصولات تقلبی نروید.

4-عدم استفاده از برنامه مدیریت فایل مناسب

گاهی اوقات این احتمال وجود دارد که فایل منیجر گوشی شما قابلیت شناسایی تجهیزات جانبی را نداشته باشد. به همین دلیل زمانی که فلش یا تبدیل او تی جی به گوشی وصل می شود هیچ اتفاق خاصی نمی افتد! پیشنهاد می شود در صورت عدم اتصال کابل و فلش با گوشی، یک فایل منیجر جدید نصب کرده و مجدد امتحان کنید.

تبدیل OTG برای تبلت

5-عدم وجود فرمت FAT 32 در فلش مموری

این نکته مهم را در نظر داشته باشید که برای اتصال فلش مموری به گوشی اندروید باید فرمت FAT 32 برای فلش در نظر گرفته شده باشد. برای مشاهده نوع فرمت فلش مموری باید آن را به کامپیوتر وصل کنید. سپس روی درایو مربوط به فلش کلیک راست کنید و گزینه Properties را بزنید. سپس از زبانه General نوع File System را مشاهده کنید. در این قسمت باید گزینه FAT 32 را مشاهده کنید در غیر این صورت باید فرمت فلش را تعویض کنید.

جمع بندی کلی:

 در این مقاله به صورت کلی به مشکلاتی که ممکن است زمان استفاده از کابل یا فلش OTG پیش بیاید پرداختیم. اما مبحثی که شاید جایی در این مقاله نداشته باشد، نحوه اضافه کردن قابلیت OTG به گوشی های قدیمی تر است که از این قابلیت بهره مند نیستند. هر چند که روش های مختلف برای انجام این کار، نتیجه بخش نخواهد بود اما در صورتی که شما هم با این مسئله درگیر هستید و مایلید روشی برای اضافه کردن قابلیت او تو جی پیدا کنید، در قسمت نظرات، سوال خود را بپرسید تا راهنماییتان کنیم.

شاید این مطلب جذاب باشد
بروزرسانی جدید تلگرام؛ تماس ویدیویی گروهی ، پاک کردن سر و صدا و پس زمینه متحرک

سوالات متداول

 دلیل نخواندن فلش در گوشی چیست؟

این مشکل دلایل زیادی میتواند داشته باشد ولی مهم ترین آن ممکن است به این خاطر باشد که گوشی شما از این قابلیت پشتیبانی نمیکند. علاوه بر این، ممکن است فرمت فلش شما چیزی غیر از FAT32 باشد که در این صورت گوشی قادر به خواندن آن نیست.

  • فعال سازی Otg در اندروید به چه صورت است؟

برای فعال سازی otg نیاز به انجام کاری ندارید. اگر گوشی شما از این قابلیت پشتیبانی کند، بلافاصله بعد از اتصال، متوجه آن خواهید شد.

  • عدم شناسایی فلش توسط گوشی سامسونگ

در گوشی های سامسونگ، میتوانید با به روزرسانی سیستم عامل یا ریست کردن مشکل عدم شناسایی فلش توسط گوشی سامسونگ را حل کنید.

  • مشکل OTG شیائومی را چطور حل کنیم؟

در گوشی های شیائومی در نسخه Miui 12 به بعد همه گوشی های قابل پشتیبانی از این قابلیت برخوردار هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا