لپ تاپلوازم جانبیموبایل و گجت

مینگ‌چی کو؛ آیفون ۱۵ پرو مکس از ۱۵ پرو قابلیت‌های بیشتری خواهد داشت

اینطور که به نظر می‌رسد ظاهرا اپل می‌خواهد آیفون ۱۵ پرو مکس را با قابلیت‌های بیشتر و متفاوت‌تری در مقایسه با مدل پرو راهی بازار کند.

زمانی که اپل سری آیفون ۱۴ را برای پیش‌خرید در دسترس قرار داد، خیلی زود آمارها نشان داد که دو مدل استاندارد و پلاس آنطور که انتظار می‌رفت مورد استقبال کاربران واقع نشده‌اند و برخلاف آن‌ها، دو مدل پرو و پرو مکس خیلی طرفدار دارند. بعد از عرضه‌ی رسمی این گوشی‌ها به بازار هم دقیقا همین اتفاق تکرار شده ولی با این تفاوت که آیفون ۱۴ پرو مکس اینبار فراتر از انتظار ظاهر شده و در حال حاضر هم تقاضای زیادی برای این محصول وجود دارد.

به اعتقاد مینگ‌چی کو، این تقاضای زیاد برای آیفون ۱۴ پرو مکس و محبوبیت بالای آن در نظر کاربران به خاطر قابلیت‌هایی است که درون آن وجود دارد و مدل‌های دیگر از آن بی‌بهره هستند. البته از لحاظ امکانات و قابلیت این گوشی هیچ فرقی با مدل پرو ندارد ولی نمایشگر آن بزرگ‌تر است و باتری آن هم طول عمر به مراتب بیشتری دارد. مینگ‌چی کو که یکی از تحلیل‌گران نام‌آشنای اپل هم به حساب می‌آید بر این باور است که شاید اپل با در نظر گرفتن این موضوع، برای نسل بعد تصمیم بگیرد آیفون ۱۵ پرو مکس را با قابلیت‌هایی بیشتر از مدل پرو راهی بازار کند. این یعنی تفاوت بین این دو مدل دیگر به اندازه‌ی نمایشگر و ظرفیت باتری محدود نشود و از آن فراتر برود تا کاربران را به نوعی به خرید گوشی گران‌قیمت‌تر تشویق کند.

شاید این مطلب جذاب باشد
بررسی کیبورد لاجیتک MX KEYS MINI؛ گران‌قیمت ولی فوق‌العاده

مینگ‌چی کو اخیرا هم مدعی شده بود که اپل از شرکت‌های مونتاژ خواسته تا میزان تولید سری آیفون ۱۴ پرو را به خاطر تقاضای بیشتر افزایش دهند. او اخیرا گفته که افزایش تقاضا برای خرید مدل‌های پرو غالبا برای آیفون ۱۴ پرو مکس بوده و این گوشی ۶۰٪ از این میزان را به خود اختصاص داده است. با علم بر این موضوع، اپل از تأمین‌کنندگان خود خواسته تا بیشتر روی تولید آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس تمرکز کنند تا ۱۴ و ۱۴ پلاس که برخلاف انتظار ظاهر شده‌اند.

این پیش‌بینی مینگ‌چی کو مبنی بر اینکه اپل آیفون ۱۵ پرو مکس را متفاوت از مدل پرو طراحی خواهد کرد با توجه به خبرها و شایعاتی که اخیرا در رابطه با گوشی‌های سری آیفون ۱۵ منتشر شده خیلی هم دور از انتظار به نظر نمی‌رسد. اگر خبرها را دنبال کرده باشید احتمالا می‌دانید که این شرکت آمریکایی شاید تصمیم بگیرد به‌جای آیفون ۱۵ پرو مکس، آیفون ۱۵ اولترا را به مجموعه‌ی محصولاتش اضافه کند تا بدین ترتیب گوشی‌های این شرکت شامل مدل استاندارد، پرو و اولترا شوند.

مینگ‌چی کو و یک سری از افشاگران معروف حوزه‌ی فناوری نظیر گورمن معتقدند اگر این اتفاق رخ دهد، بدیهی است آیفون ۱۵ اولترا باید یک سری برتری‌هایی در مقایسه با مدل‌های دیگر داشته باشد چون تغییر نام از پرو به اولترا به این معناست که یک سری قابلیت‌ها احتمالا منحصرا برای مدل پریمیوم‌تر در نظر گرفته خواهد شد. هرچند هنوز هیچ افشاگری نگفته دقیقا فرق بین این مدل‌ها چه خواهد بود.

در حال حاضر به لطف شایعات فقط می‌دانیم سری آیفون ۱۵ قرار است با پورت شارژر USB-C به‌جای لایتنینگ و دوربین پریسکوپی با توانایی بیشتر در زمینه‌ی زوم اپتیکال راهی بازار شوند. این احتمال هم وجود دارد که تفاوت بین مدل اولترا و پرو بر سر همین دوربین پریسکوپی باشد. هرچند برای کسب اطلاعات بیشتر و موثق‌تر باید ماه‌ها منتظر بمانیم چون فعلا کمی زود است بخواهیم با قاطعیت در رابطه با گوشی‌های سری آیفون ۱۵ صحبت کنیم.

شاید این مطلب جذاب باشد
چگونه اسپیکر خانگی را بلوتوثی کنیم؟

منبع: Macrumors

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا