لپ تاپ

معرفی 4 مدل از بهترین لپ تاپ های گیمینگ

طراحی ظاهری لپ تاپ گیمینگ HP Victus 15-FA0025NR

در سمت چپ لپ تاپ ۱۵ HP Victus، یک پورت برای آداپتور برق، یک پورت USB Type-A، یک اسلات کارت SD و یک جک ۳٫۵ میلی متری هدفون وجود دارد. سمت راست دارای یک پورت HDMI 2.1، یک درگاه USB Type-A دیگر، پورت RJ-45 و یک پورت USB Type-C است.
وقتی لپ تاپ را باز میکنید با یک قاب ضخیم دورتا دورLCD  لپ تاپ مواجه می شوید که در پایین آن یک V بزرگ نوشته شده با همان فونت انحصاری HP

لپ تاپ گیمینگ hp victus 15 با ابعاد ۳۵۷x255x23.6 و وزن ۲٫۲۹ یکی از سبک ترین لپ تاپ های گیمینگ بازار به حساب می آید

لپ تاپ HP VICTUS 15-FA0013DX,i5-12450,8GB,512SSD,4GB GTX1650,15.6"FHD

بررسی سخت افزار و کارایی گیمینگ لپ تاپ HP Victus 15-fa0025nr

لپ تاپ اچ پی Victus 15 با پردازنده I5 12500H  و Nvidia GeForc RTX 3050 برای اجرای اکثر بازی ها کافی است ولی اگر میخواهید اجرای بدون لگ و روان داشته باشید و از بازی لذت ببرید بهتر است تنظیمات اکثر بازی ها را بر روی کیفیت متوسط قرار دهید.

برای مثال در بازی Grand Theft Auto V در تنظیمات very high اجرا کردیم، HP Victus 15 حدودا ۴۰ فریم در ثانیه با وضوح ۱۰۸۰p ارائه کرد، که با توجه به قیمت لپ تاپ HP Victus 15 عملکرد قابل قبولی دارد.اگرچه انتظار میرفت عملکرد ضعیف تری داشته باشد ولی HP توانسته با کیفیت ساخت مطلوب بهره وری بهتری از سخت افزارداشته باشد.

صفحه نمایش لپ تاپ گیمینگ HP Victus 15-fa0025nr

نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی لپ تاپ اچ پی ویکتوس ۱۵ با توجه به کانفیگ و قیمت لپ تاپ گیمینگ HP Victus در بین رقبا عملکرد مناسب و قابل قبولی دارد. صفحه نمایش این لپ تاپ دارای رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ و نیت نوری ۲۵۰ است که نرخ به روز رسانی صفحه نمایش ۱۴۴ هرتز و ۴۵% از طیف رنگی DCI-P3 و ۶۴%  از طیف رنگی sRGB را پوشش می دهد. زمان پاسخگویی ۹ میلی ثانیه نیز برای این نمایشگر در با توجه به قیمت لپ تاپ Victus 15 قابل قبول است.

کیبورد و تاچ پد لپ تاپ گیمینگ HP Victus 15-fa0025nr

صفحه کلید لپ تاپ HP Victus 15 در بازه قیمتی ۲۰ تا ۳۰ میلیون طراحی و عملکرد بسیار خوبی دارد، برای تایپ ۱۰ انگشتی درتست ها دقت ۹۵٫۸۶ درصد داشته و کیفیت متریال به کار رفته در دکمه های کیبورد و فاصله های بین دکمه ها مناسب و قابل قبول است.

تاچ پد لپ تاپ گیمینگ اچ پی ویکتوس ۱۵ با ابعاد ۱۲۴٫۴۶×۷۸٫۷۴ تاچ پد بزرگ و عریضی محسوب می شود ، از لمس چند انگشتی پشتیبانی می کند و مکانیزم کلیک واکنش پذیر دارد

لپ تاپ HP VICTUS 15-FA0013DX,i5-12450,8GB,512SSD,4GB GTX1650,15.6"FHD

اسپیکرهای لپ تاپ گیمینگ HP Victus 15-fa0025nr

با وجود بلندگوهای Bang & Olufsen  در لپ تاپ HP Victus 15 حجم صدا در این لپ تاپ خیلی بالا نیست ولی جزئیات صدا ، ضربات در موسیقی به خوبی شنیده می شوند و تفکیک صدای بسیار خوبی دارد ولی اگر طرفدار گوش دادن به آهنگ یا بازی کردن با صدای بلند هستید پیشنهاد ما خرید هدست های گیمینگ است.

قابلیت ارتقا لپ تاپ گیمینگ HP Victus 15-fa0025nr

برای ارتقا لپ تاپ Victus 15 ابتدا باید ۶ پیچ پشت دستگاه را باز کنید ، پس از باز کردن درب زیرین لپ تاپ متوجه دو اسلات رم و دو اسلات SSD NVMe  با سایز استاندارد M.2 2280 می شوید که به صورت پیش فرض یک اسلات از هر کدام توسط کمپانی  HP پر شده شما می توانید رم این دستگاه  را تا ۳۲ گیگابایت ارتقا دهید و همچنین  SSD را ارتقا دهید. کارت شبکه لپ تاپ در دسترس است و در کنار باتری لپ تاپ تعبیه شده ، در کنار باتری به نظر می رسد یک هارد SSD یا HDD 2.5 اینچی می توانید اضافه کنید ولی کابل رابط به همراه لپ تاپ ارائه نشده.

شاید این مطلب جذاب باشد
چگونه هدفون گلکسی بادز سامسونگ را به انواع دستگاه‌ها وصل کنیم؟

باتری لپ تاپ گیمینگ HP Victus 15-fa0025nr

باتری ۳ سلولی با توان ۵۲٫۵ وات ساعت لپ تاپ گیمینگ  Victus 15 در  تست باتری که با وب گردی ، پخش ویدئو و… انجام شد. لپ تاپ گیمینگ HP Victus 15 Ryzen 7 حدودا ۴ ساعت و ۴۷ دقیقه دوام آورد.که کمی عملکرد ضعیفی نسبت به رقبای خود مانند ACER Nitro 5 دارد.

لپ تاپ HP VICTUS 15-FA0013DX,i5-12450,8GB,512SSD,4GB GTX1650,15.6"FHD

اگر یک لپ تاپ گیمینگ با قیمت مناسب با پردازنده نسل ۱۲ و گرافیک مناسب برای اجرای بازی ها بدون لگ و روان هستید لپ تاپ گیمینگ HP Victus 15 یکی از بهترین گزینه هاست و به نقاط قوتی مانند پردازنده قدرتمند I5 125000H  ،صفحه نمایش ۱۴۴ هرتز، کیفیت ساخت مناسب و طراحی ظریف و ساده می توان اشاره کرد. برای نقاط ضعف این لپ تاپ میتوان به باتری با عملکرد متوسط ، نور صفحه نمایش ، بلندگوها با صدای نه چندان بلند اشاره کرد . در مجموع اگر یک لپ تاپ گیمینگ ارزان میخواهید لپ تاپ گیمینگ HP Victus 15-fa0025nr ارزش خرید بسیار بالایی دارد.

 لپ تاپ گیمینگ HP مدل Victus 15-fb0 5600H

اچپی از برندهای بسیار پرکار در زمینه تولید لپ تاپ است. این مارک با تولید لپ تاپ‌های با کیفیت توانسته است در بازار لپ تاپ سهم بسیار خوبی داشته باشد. لپ تاپ گیمینگ HP مدل Victus 15-fb0 5600H یکی از همین لپ تاپ‌هاست که پردازنده نسل ۱۲ که از جدیدترین هاست را دارد؛ اگر هدف شما از تهیه یک لپ تاپ انجام امور گرافیکی خیلی سنگین نباشد؛ برای شما مناسب خواهد بود. طراحی ظریف و زیبای این مدل در کنار ویژگی‌های سخت افزاری برای کاربران مخصوص خود می‌تواند مفید باشد.

سازنده پردازنده این لپ تاپ AMD سری Ryzen 5 بوده و مدل آن ۵۶۰۰H خواهد بود. سازنده پردازنده گرافیکی این لپ تاپ انویدیا بوده و مدل آن  GTX 1650 4GB است. این لپ تاپ ۱۶ مگابایت حافظه کش دارد. علاوه بر آن ۸ گیگابایت رم از نوع DDR4 برای آن در نظر گرفته شده است. حافظه داخلی آن ۵۱۲/۱۰۰۰ گیگابایت از نوع SSD است.

همچنین دارای صفحه نمایش ۱۵٫۶ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ است، در کنار طراحی تمیزی که می تواند با هر محیطی ترکیب شود.

لپ تاپ گیمینگ HP مدل Victus 15-fa i5 12th پشت راست

طراحی و ساختار لپ تاپ گیمینگ HP Victus 15-fb

این لپ تاپ دارای شاسی ساده با آرم V شکل بزرگ، برجسته و بازتابنده(براق) در وسط درب لپ تاپ است. در زیر آن، در بین لولاها، عبارت Victus با رنگ سفید درج شده است. پشت لپ تاپ Victus دارای یک دریچه بزرگ است که برای تهویه هوا در نظر گرفته شده است. زیر لپ تاپ، نزدیک یکی از پایه های آن، دریچه های رنده رنده شکل وجود دارد. در دو طرف نزدیک پایه ها دو دریچه برای بلندگوها وجود دارد.

وقتی لپ‌تاپ را باز می‌کنید، یک حاشیه قاب ضخیم در زیر نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی وجود دارد که دارای یک آرم V بزرگ نیز می‌باشد. HP Victus 15 دارای ابعاد ۳۵٫۷ در ۲۵٫۵ در ۲٫۳۵ سانتی متر و وزن ۲٫۳ کیلوگرم است.

شاید این مطلب جذاب باشد
سامسونگ باید یک مدل ارزان‌تر از گلکسی زد فولد تولید کند

پورت ها و اتصالات

در سمت چپ لپ تاپ گیمینگ HP Victus 15 Ryzen 5 ، یک پورت برای اتصال به شارژر، یک درگاه USB Type-A، یک اسلات کارت SD و یک جک ۳٫۵ میلی متری هدفون وجود دارد. در سمت راست یک خروجی  HDMI 2.1، یک درگاه USB Type-A دیگر، اترنت و یک پورت USB Type-C قرار دارد.

لپ تاپ گیمینگ HP مدل Victus 15-fa i5 12th پورت های راست

سخت افزار

کانفیگ HP Victus 15 در رایتاپ با Ryzen™ ۵ ۵۶۰۰H و GTX 1650 4GB با ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی ارائه شد.

صفحه نمایش ویکتوس ۱۵

HP Victus 15 در این مدل دارای صفحه نمایش ۱۵٫۶ اینچی وضوح ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ است. این صفحه نمایش با پنل مات IPS است.

وبکم

وب کم ۷۲۰p در HP Victus 15 کیفیت عادی دارد.

صفحه کلید لپ تاپ گیمینگ اچ پی مدل Victus 15-fb

صفحه کلید HP Victus 15 به اندازه کافی خوب است. عمق کمی دارد که تجربه تایپ را آسان‌تر می‌کند.

تاچ پد نیز بسیار اندازه است و اندازه آن ۴٫۹ در ۳٫۱ اینچ است.

HP Victus 15-fa0 کیبرد

اچ پی ویکتوس ۱۵ نسل ۱۲ عملکرد خوبی در بازی ها ارائه میکند با قیمت بسیار ارزان قیمت و مقرون به صرفه در ادامه به بررسی این لپ تاپ گیمینگ خوش قیمت و بررسی نقاط قوت و ضعف لپ تاپ گیمینگ HP Victus 15 می پردازیم.

نگاه کلی به لپ تاپ HP Victus 15-FA0031DX

اچ پی ویکتوس ۱۵ یک لپ تاپ گیمینگ ارزان قیمت با حداقل کانفیگ مناسب برای اجرای بازی های کامپیوتری است. سخت افزار این لپ تاپ دارای کارت گرافیکی Nvidia GeForce GTX 1650 و پردازنده Intel Core i5-12450H که به صورت پیشفرض از ۸ گیگابایت رم DDR4 تک کاناله و ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD می باشد. همچنین دارای صفحه نمایش ۱۵٫۶ اینچی با رزولوشن FHD  و نرخ به روز رسانی ۱۴۴ هرتز است، که در کنار طراحی ساده و شکیل می تواند یک انتخاب مناسب برای دانشجوهای رشته های مهندسی و عمران ، گیمرهای سطح پایین و متوسط باشد.

 طراحی ظاهری لپ تاپ گیمینگ HP Victus 15-FA0031DX

لپ تاپ گیمینگ اچ پی ویکتوس ۱۵ در دو رنگ سفید و خاکستری و سرمه ای ارائه شده در نگاه اول بر روی قاب پشت LCD به یک سطح ساده و صاف مشاهده می کنید که یک حرف V بزرگ، برجسته و براق با فونت خاص کمپانی HP  حک شده است و در زیر لپ تاپ بین لولاها نیز نوشته شده Victus . طراحی این لپ تاپ نسبتا باریک (نسبت به سایر لپ تاپ های گیمینگ) به گونه ای است که پشت لپ تاپ یک بریدگی بزرگ دریچه های خروجی هوا تعبیه شده اند، در زیر لپ تاپ دریچه های ورودی هوا تعبیه شده ، همچنین در زیر لپ تاپ نزدیک به پایه های لپ تاپ اسپیکر های استریو که با همکاری کمپانی محبوب B&O طراحی و تولید شده اند قرار گرفته، طراحی لپ تاپ HP Victus 15 به گونه ای است که هم به عنوان لپ تاپ اداری و هم به عنوان یک لپ تاپ گیمینگ باریک میتوانیم آن را در نظر بگیریم. در اچ پی ویکتوس ۱۵خبری از طراحی های تند و تیز، قرمز و مشکی لپ تاپ های گیمینگ نیست.
پورت های لپ تاپ گیمینگ HP Victus 15-FA0031DX
در سمت چپ لپ تاپ ۱۵ HP Victus، یک پورت برای آداپتور برق، یک پورت USB Type-A، یک اسلات کارت SD و یک جک ۳٫۵ میلی متری هدفون وجود دارد. سمت راست دارای یک پورت HDMI 2.1، یک درگاه USB Type-A دیگر، پورت RJ-45 و یک پورت USB Type-C است.
وقتی لپ تاپ را باز میکنید با یک قاب ضخیم دورتا دورLCD  لپ تاپ مواجه می شوید که در پایین آن یک V بزرگ نوشته شده با همان فونت انحصاری HP

شاید این مطلب جذاب باشد
کو: اپل تولید مدل‌های پرو آیفون ۱۴ را به دلیل تقاضای زیاد افزایش می‌دهد

لپ تاپ گیمینگ HP Victus 15 با ابعاد ۳۵۷x255x23.6 و وزن ۲٫۲۹ یکی از سبک ترین لپ تاپ های گیمینگ بازار به حساب می آید

تنوع رنگ و طراحی ظاهری لپ تاپ گیمینگ HP Victus 15-FA0031DX

بررسی سخت افزار و کارایی گیمینگ لپ تاپ HP Victus 15FA0031DX

لپ تاپ اچ پی Victus 15 با پردازنده I5 12450H  و Nvidia GeForc GTX 1650 برای اجرای اکثر بازی ها کافی است ولی اگر میخواهید اجرای بدون لگ و روان داشته باشید و از بازی لذت ببرید بهتر است تنظیمات اکثر بازی ها را بر روی کیفیت متوسط قرار دهید.

برای مثال در بازی Grand Theft Auto V در تنظیمات very high اجرا کردیم، HP Victus 15 حدودا ۴۰ فریم در ثانیه با وضوح ۱۰۸۰p ارائه کرد، که با توجه به قیمت لپ تاپ HP Victus 15 عملکرد قابل قبولی دارد.اگرچه انتظار میرفت عملکرد ضعیف تری داشته باشد ولی HP توانسته با کیفیت ساخت مطلوب بهره وری بهتری از سخت افزارداشته باشد.

صفحه نمایش لپ تاپ گیمینگ HP Victus 15-FA0031DX

نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی لپ تاپ گیمینگ HP Victus 15 Core i5 با توجه به کانفیگ و قیمت لپ تاپ گیمینگ HP Victus در بین رقبا عملکرد مناسب و قابل قبولی دارد. صفحه نمایش این لپ تاپ دارای رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ و نیت نوری ۲۵۰ است که نرخ به روز رسانی صفحه نمایش ۱۴۴ هرتز و ۴۵% از طیف رنگی DCI-P3 و ۶۴%  از طیف رنگی sRGB را پوشش می دهد. زمان پاسخگویی ۹ میلی ثانیه نیز برای این نمایشگر در با توجه به قیمت لپ تاپ Victus 15 قابل قبول است.

کیبورد و تاچ پد لپ تاپ گیمینگ HP Victus 15-FA0031DX

 صفحه کلید لپ تاپ HP Victus 15 در بازه قیمتی ۲۰ تا ۳۰ میلیون طراحی و عملکرد بسیار خوبی دارد، برای تایپ ۱۰ انگشتی درتست ها دقت ۹۵٫۸۶ درصد داشته و کیفیت متریال به کار رفته در دکمه های کیبورد و فاصله های بین دکمه ها مناسب و قابل قبول است.

تاچ پد لپ تاپ گیمینگ اچ پی ویکتوس ۱۵ با ابعاد ۱۲۴٫۴۶×۷۸٫۷۴ تاچ پد بزرگ و عریضی محسوب می شود ، از لمس چند انگشتی پشتیبانی می کند و مکانیزم کلیک واکنش پذیر دارد

کیبرد و تاچ پد لپ تاپ گیمینگ اچ پی VICTUS 15

اسپیکرهای لپ تاپ گیمینگ HP Victus 15-FA0031DX

با وجود بلندگوهای Bang & Olufsen  در لپ تاپ HP Victus 15 حجم صدا در این لپ تاپ خیلی بالا نیست ولی جزئیات صدا ، ضربات در موسیقی به خوبی شنیده می شوند و تفکیک صدای بسیار خوبی دارد ولی اگر طرفدار گوش دادن به آهنگ یا بازی کردن با صدای بلند هستید پیشنهاد ما خرید هدست های گیمینگ است.

قابلیت ارتقا لپ تاپ گیمینگ HP Victus 15-FA0031DX

برای ارتقا لپ تاپ Victus 15 ابتدا باید ۶ پیچ پشت دستگاه را باز کنید ، پس از باز کردن درب زیرین لپ تاپ متوجه دو اسلات رم و دو اسلات SSD NVMe  با سایز استاندارد M.2 2280 می شوید که به صورت پیش فرض یک اسلات از هر کدام توسط کمپانی  HP پر شده شما می توانید رم این دستگاه  را تا ۳۲ گیگابایت ارتقا دهید و همچنین  SSD را ارتقا دهید. کارت شبکه لپ تاپ در دسترس است و در کنار باتری لپ تاپ تعبیه شده ، در کنار باتری به نظر می رسد یک هارد SSD یا HDD 2.5 اینچی می توانید اضافه کنید ولی کابل رابط به همراه لپ تاپ ارائه نشده.

شاید این مطلب جذاب باشد
مدارگرد تاریخ‌ساز هند در مریخ به کار خود پایان داد

لپ تاپ استوک HP Elitebook 745 G6

سری EliteBook HP لپ تاپ های تجاری تمام عیار را ارائه می دهد.  این لپ تاپ HP 745 G6 عمدتا از آلومینیوم ساخته شده است. خوشبختانه، کیفیت ساخت عالی است و استحکام کافی را هنگام باز و بسته شدن می‌دهد. از نظر اندازه گیری، ما در مورد لپ تاپی با بدنه نازک ۱۷٫۹ میلی‌متر و وزن ۱٫۵۳ کیلوگرم صحبت می کنیم.

اگر چه لبه های کناری بسیار نازک هستند، اما بالا و پایین آن کمی چاق است. خوشبختانه، لپ تاپ اچ پی استوک ۷۴۵ G6 با قرار دادن یک سیستم تشخیص چهره IR در این لپ تاپ موجب شده است که بسیار سریع و حتی در محیط های کم نور کار کند. برای شناخت هر چه بیشتر قیمت لپ تاپ استوک در ادامه با ما همراه باشید.

بررسی لپ تاپ استوک HP Elitebook 745 G6

عملکرد قدرتمند لپ تاپ

لپ تاپ اچ پی استوک ۷۴۵ G6 از پردازنده قابل اعتماد، قدرتمند و امن AMD Ryzen با گرافیک Radeon برای انجام کارهای شما استفاده می کند. ترکیبی از ۸ گیگابایت (۱×۸ گیگابایت) DDR4 2400 مگاهرتز انجام چند کار را کارآمدتر می کند. در عین حال، دستگاه به یک SSD 256 گیگابایتی PCIe NVMe مجهز شده است که بوت شدن سریع و افزایش سرعت انتقال را تضمین می کند. HP EliteBook 745 G6 مجهز به ویندوز ۱۰ و ویژگی‌های امنیتی، تجاری و اتصال قدرتمند HP است.

عملکرد قدرتمند لپ تاپ

پورت های HP Elitebook 745 G6

علاوه بر دریچه سمت چپ، یک پورت USB Type-A 3.1 (Gen 1) نیز روی آن وجود دارد که می توان از آن برای شارژ در حالت خواب استفاده کرد. در سمت راست، دوشاخه شارژ، به دنبال آن یک USB Type-C با پشتیبانی از خروجی DisplayPort، یک کانکتور داک، یک پورت RJ-45، یک رابط HDMI 2.0، یک USB Type-A 3.1 (Gen 1)، جک هدفون در لپ تاپ اچ پی استوک ۷۴۵ G6 قرار دارد.

پورت های HP Elitebook 745 G6

صفحه نمایش HP EliteBook 745 G6

صفحه نمایش لپ تاپ اچ پی استوک ۷۴۵ G6 دارای پنل Full HD IPS با شماره مدل LG LP140WFA-SPD3 (LGD060F) است. قطر آن ۱۴ (۳۵٫۵۶ سانتی‌متر) و وضوح – ۱۹۲۰ x 1080 است. علاوه بر این، نسبت تصویر ۱۶: ۹، تراکم پیکسل – ۱۵۷ ppi، شدت آنها – ۰٫۱۶۱ x 0.161 میلی‌متر است. هنگامی که حداقل از فاصله ۵۶ سانتی متری به آن نگاه کنید، صفحه نمایش لپ تاپ استوک اچ پی را می توان شبکیه چشم در نظر گرفت (از این فاصله، چشم انسان معمولی نمی تواند پیکسل های منفرد را ببیند).

صفحه نمایش 745 G6

سخن پایانی

لپ تاپ اچ پی استوک ۷۴۵ G6 یک لپ تاپ کاملاً عالی برای کارهای اداری است. این لپ تاپ در فروشگاه آبیدر استوک با قیمت بسیار مطلوب به فروش می رسد. برای خرید آن می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن آن را سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا