لپ تاپ

نقد و بررسی معروف ترین لپ تاپ های 2023

لپ تاپ استوک X380 Yoga یکی از لپ تاپ های با طراحی عالی و پیکربندی قدرتمند است که کاربران را تحت تاثیر قرار می دهد. می‌توانید به‌عنوان یک لپ تاپ 13 اینچ معمولی از دستگاه به‌صورت انعطاف‌پذیر استفاده کنید یا آن را با تبلت ترکیب کنید تا کار راحت در حال حرکت داشته باشید. با ThinkPad X380 Yoga، تمام کارهای شما به سرعت و کارآمد حل خواهد شد.

لپ تاپ استوک Lenovo ThinkPad X380 Yoga

Lenovo ThinkPad X380 Yoga  انتخاب بسیاری از مشتریان است. این دستگاهی است که به دلیل پیکربندی قدرتمند، طراحی زیبا، پورت های اتصال متنوع و غیره بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. این لپ تاپ برای افراد تجاری، دفاتر کار و سرگرمی بسیار مناسب است. در ادامه با ما همراه باشید تا جزئیات بیشتری را در مورد این لپ تاپ استوک بیان کنیم.

لپ تاپ استوک Lenovo ThinkPad Yoga

طراحی لپ تاپ Lenovo ThinkPad X380 Yoga

لپ تاپ استوک X380 Yoga دارای طراحی پیچیده و ظریف و در عین حال مدرن و قدرتمند است. کل بدنه مشکی است، درب آن از فیبر کربن برای درخشش و مقاومت بهینه در برابر خراش ساخته شده است. گوشه‌های گرد کمی احساس نرمی ایجاد می‌کنند، متن Thinkpad در گوشه سمت راست بسیار برجسته است و کلاس را به دستگاه می‌آورد. قسمت لولای دستگاه به رنگ نقره ای خودنمایی می کند، لولا بسیار محکم و بادوام است و به دستگاه اجازه می دهد تا 360 درجه باز شود.

اندازه دستگاه بسیار کوچک، جمع و جور و سبک با وزن تنها 1.3 کیلوگرم، ابعاد 313.5 x 222.2 x 18.2 میلی‌متر است. با این اندازه، کاربران می توانند دستگاه را در یک کوله پشتی قرار داده و آن را برای استفاده در هر زمان بدون احساس سختی یا دست و پاگیر حمل کنند.

خرید لپ تاپ استوک لنوو تست های کیفیت و دوام ارتش آمریکا را پشت سر گذاشته است. کاربران می توانند آزادانه از دستگاه در هر شرایط محیطی استفاده کنند. اگر فردی هستید که معمولاً مسافت های طولانی را برای کسب و کار، به آب و هوای مختلف سفر می کنید، همچنان می توانید از عملکرد لپ تاپ استوک X380 Yoga مطمئن باشید.

طراحی لپ تاپ 3620 درجه چرخش

صفحه نمایش 13 اینچی ThinkPad X380 Yoga Full HD

لپ تاپ استوک X380 Yoga یک لپ تاپ قابل حمل است که مجهز به صفحه نمایش 13 اینچی با وضوح FHD (1920×1080) است. تصاویر و ویدئوهای نمایش داده شده بر روی صفحه نمایش بسیار واضح و شفاف هستند. به طور خاص، صفحه نمایش با صفحه طراحی داخلی Wacom برای انجام راحت طراحی و کارهای مربوط به طراحی گرافیکی به صورت لمسی فعال است. پنل IPS به داشتن زاویه دید بیشتر کمک می کند، صفحه نمایش همیشه تصاویر با کیفیت خوبی را نمایش می دهد، که در هیچ زاویه ای تغییر نمی کند.

صفحه نمایش لمسی لپ تاپ Lenovo Thinkpad Yoga X380 کار با آن را راحت می کند. در مقایسه با نسخه‌های قبلی، این دستگاه به دلیل تضاد رنگ‌ها و بازتولید تصویر در سطح بسیار خوبی برای صفحه نمایش بسیار مورد توجه قرار گرفته است. روشنایی صفحه نمایش به 300 نیت افزایش می یابد، بنابراین استفاده از دستگاه در فضای باز در شرایط نور شدید دیگر مشکلی ندارد. به طور کلی، این لپ تاپ یکی از لپ تاپ ها با دقت رنگ عالی است، با طیف رنگی تا 96٪ sRG، فضای رنگی 61٪ AdobeRGB. همراه با صفحه طراحی لمسی Wacom و کارت گرافیک Intel UHD 620، می تواند کارهای گرافیکی اولیه را به طور مؤثر انجام دهد.

این نمایشگر باعث شده یک لپ تاپ قوی داشته باشید که لپ تاپ استوک دانش آموزی عالی باشد.

پیکربندی قدرتمند

پیکربندی قوی یکی از نکات قابل توجه لپ تاپ قدیمی  لپ تاپ Yoga X380 است. این دستگاه از پردازنده نسل هشتم اینتل جدید به همراه دو Core i5 و Core i7 اختیاری برای کاربران استفاده می کند. در حال حاضر، دو گزینه زیر با پارامترهای خاص ارائه شده است:

  • پردازنده Core i5 8250U، 8 گیگابایت رم، 512 گیگابایت SSD، سرعت کلاک 1.6 گیگاهرتز، قابل ارتقا تا 3.9 گیگاهرتز، 6 مگابایت حافظه کش.
  • Core i78650U، 16 گیگابایت رم، SSD512 گیگابایت، سرعت کلاک 1.9 گیگاهرتز، 4.2 گیگاهرتز توربو بوست، 8 مگابایت کش L3، 4 هسته، 8 رشته.
پیکربندی قدرتمند لپتاپ لنوو

با پیکربندی بالا همراه با نسخه ویندوز 10، Lenovo ThinkPad X380 Yoga می تواند برای کارهای اداری به خوبی کار کند. این دستگاه بسیار روان کار می کند، می تواند تا 30 تب را برای دسترسی به وب باز کند یا بسیاری از برنامه ها را همزمان بدون تاخیر باز کند. سرعت خواندن و نوشتن دستگاه نیز بسیار سریع است و کاربران را در کارشان بسیار پشتیبانی می کند.

علاوه بر این، دستگاه را می توان برای انجام کارهایی مانند فتوشاپ، ویرایش تصویر، ویدئو یا طراحی گرافیک در سطح پایه مورد استفاده قرار داد. در عین حال، ThinkPad X380 Yoga همچنین به کاربران این امکان را می دهد تا با بازی های آنلاین محبوب و سبک امروزی مانند League of Legends، PUBG Mobile و … با تجربه کافی سرگرم شوند. با سری بازی‌های سنگین‌تر، سطح FPS دستگاه پایین خواهد بود و برای تجربه بازی روان کافی نیست. این محصول را می توانید از طریق فروشگاه رایان مارکت به دو صورت حضوری و غیرحضوری خریداری نمایید.

صفحه نمایش 13 اینچی ThinkPad X380 Yoga Full HD

سرفیس پرو 5 – Core i5

کاربرد تبلت سرفیس پرو 5

  • تدریس آنلاین
  • کارهای مدیریتی
  • کاربری مالتی مدیا و روزانه
  • کارهای دانشجویی و مهندسی
  • مناسب افرادی که مدام با خود لپ تاپ حمل می‌کنند

سخت‌افزار سرفیس پرو 5 استوک

لپ تاپ های Surface Pro به پردازنده  Core i5 ،i7 و رم DDR4 با ظرفیت 8، 4 گیگابایت مجهز شده‌اند. صدای فن نیز در مقایسه با مدل Surface Pro 4 به میزان چشمگیری کاهش‌ یافته است. علاوه بر این، حافظه داخلی این لپ تاپ‎‌ها از نوع SSD و دارای  256, 128 گیگابایت ظرفیت هستند.

طراحی بدنه تبلت Surface Pro 5 استوک

سرفیس پرو 5 با بدنه‌ای از جنس آلیاژ منیزیم و همچنین تنها در یکرنگ نقره‌ای تولید شده است. و با وزن 768 گرمی خود و قطر 8.5 سانتی‌متری تبلتی مناسب برای حسابداران و کارمندان و کارهای اداری محسوب می‌شود.

شاید این مطلب جذاب باشد
سامسونگ ظاهرا روی یک هدست واقعیت افزوده کار می‌کند
طراحی بدنه تبلت سرفیس 5 پرو استوک

صفحه‌ نمایش لپ تاپ استوک Surface Pro 5

صفحه‌ نمایش سرفیس پرو 5 به‌گونه‌ای طرحی شده است که شما می‌توانید به‌ سادگی مانند یک تبلت از آن استفاده کنید. صفحه‌ نمایش 12.3 اینچی سرفیس پرو یکی از جذابیت‌های لبتاب سورفیس پرو 5 به‌ حساب می‌آید. رزولوشن صفحه‌ نمایش آن حدود 2736*1824 با تراکم پیکسل 267.34 پیکسل در هر اینچ است. که کیفیت تصویر بسیار بالایی را به شما هدیه می‌دهد.

صفحه‌ نمایش دستگاه لمسی است و شما با کمک قلم، ماوس و حتی انگشتان خود می‌توانید از آن استفاده کنید. ساختار بدنه سرفیس پرو 5 از جنس آلیاژ منیزیم و از استحکام بالایی برخوردار است.

باتری سرفیس پرو 5

لپ تاپ Surface Pro 5 طول عمر باتری بیشتری نسبت به pro 4 دارد و شارژ بیشتری را در خود نگه می‌دارد. یعنی با شارژ 100 درصد 13.5 ساعت حدود 4.5 ساعت بیشتر نسبت به نسخه قدیمی سرفیس شارژ خواهید داشت.

مشخصات سرفیس پرو 5

  • پردازنده: Core i7-7660u , Core i5-7300u
  • حافظه رم: 8GB, 16GB
  • حافظه داخلی: 256GB, 512GB
  • پردازنده گرافیکی: Intel HD 620
  • اندازه صفحه‌ نمایش: 12 اینچ
  • فناوری‌های ارتباطی: بلوتوث، Wi-Fi
  • درگاه ارتباطی:Mini DisplayPort، USB 3.0

پورت های سرفیس پرو 5 استوک

 در سمت راست یک عدد mini DisplayPort، یک عدد درگاه USB3، یک عدد micro SD card reader

در بالای دستگاه دکمه‌های پاور، کم‌ و زیاد کردن صدا

در سمت چپ نیز یک جک هدفون و میکروفون قرار گرفته است.

ویژگی‌های بیشتر سرفیس پرو 5

سرفیس پرو 5 دارای تاچ اسکرین خازنی بوده و تا 10 نقطه تاچ را ساپورت می‌کند. پشتیبانی کامل سرفیس پرو 5 از Surface Dial همچنین پشتیبانی از Windows 10 Hello که این امکان رو به شما می‌دهد تا از طریق دوربین مادون‌ قرمز چهره که در کنار دوربین hd تعبیه‌ شده قفل سرفیس را بدون نیاز به پسورد باز کنید و شروع به کار کنید.

 فلم تبلت سرفیس 5 پرو استوک

قیمت سرفیس پرو 5

قیمت سورفیس پرو 5 در حال حاضر با توجه به کانفیگ‌های مختلف آن ثابت نیست. سرفیس پرو 5 مایکروسافت در حال حاضر بصورت لپ تاپ استوک در بازار ایران موجود است. با توجه به گرید دستگاه نیز قیمت‌های مختلفی برای آن اعلام می‌شود. از این‌رو قیمت Surface Pro 5 را باید بصورت لحظه‌ای و با توجه به کانفیگ‌های مختلف دستگاه استعلام کنید.

لپ تاپ HP Elite X2 1013 G3

این دستگاه مبتنی بر سیستم عامل ویندوز ۱۰ ساختاری مشابه سرفیس پرو مایکروسافت دارد اما در واقع باید آن را یک تبلت هیبریدی برجسته دانست.

طراحی و ساخت لپ تاپ Hp Elite x2 1013 G3

لپ تاپ اچ پی HP Elite x2 1013 G3 از یک قلم اچ پی اکتیو بهره می برد که توسط کابل USB نوع شارژ Typec می شود.

تکنولوژی به کار رفته در لپ تاب اچ پی به کاربران این امکان را می دهد که با لمس کردن یک دکمه زاویه دید نمایشگر را محدود کنند و مانع از تماشای ان توسط افرادی که در اطراف شخص ایستاده اند شود.

این محصول از شرکت اچ پی تقریبا 816 گرم وزن و 7.6 میلی متر ضخامت دارد که اگر آن را به صفحه کلید متصل کنید وزن آن به 1.18 کیلوگرم خواهد رسید.

صفحه نمایش و بلند گو های لپ تاپ HP Elite x2 1013 G3

این تبلت جدا شدنی که مجهز به یک نمایشگر 13 اینچی است به لطف کوچک شدن 39 درصدی حاشیه اطراف نمایشگر، این لپ تاپ را بسیار جذاب و دیدنی کرده است.

این مدل 13 اینچی علاوه بر اینکه کوچکترین لپ تاپ تجاری محسوب می شود قوی ترین لپ تاپ هم نامگذاری شده است.

کیبورد و تاچ پد لپ تاپ HP Elite x2 1013 G3

کیبورد و تاچ پد لپ تاپ اچ پی مدل  HP Elite x2 1013 G3به گونه ای خاص می باشد زیرا مجهز به نور پس زمینه بوده و دارای قابلیت HP’s collaboration key برای کنترل کردن تماس های وب می باشد.

سخت افزار و باتری لپ تاپ اچ پی Elite x2 1013 G3

لپ تاپ اچ پی HP Elite x2 1013 G3 با داشتن پردازشگر قوی Intel Core i5-8350U لذت سرعت بالا را به کاربر منتقل می کند.

ویژگی های امنیتی پیشرفته به کاربر اجازه می دهد با اطمینان از حمله ی هکرهای بصری و نظارت و بازگرداندن به طور خودکار از حافظه BIOS استفاده کنند.

در مورد مشخصه های سخت افزاری دیگر باید به حافظه رم 8 گیگابایتی در کنار حافظه داخلی 256 گیگابایتی اس اس دی اشاره کرد که آن را به یک لپ تاپ پرتوان مالتی مدیا تبدیل کرده است.

این تبلت دارای دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی است که تصاویر با کیفیتی را ثبت خواهد کرد.

بنا به ادعای شرکت اچ پی این لپ تاپ 13.3 اینچی یکی از کوچکترین محصولات قابل جا به جا شدن این مجموعه می باشد.

علاوه بر تمام ویژگی های گفته شده لپ تاپ جدید اچ پی به اسپیکرهای اولافسن مجهز می باشد

این دستگاه مبتنی بر سیستم عامل ویندوز ۱۰ ساختاری مشابه سرفیس پرو مایکروسافت دارد اما در واقع باید آن را یک تبلت هیبریدی برجسته دانست.

طراحی و ساخت لپ تاپ اچ پی Elite x2 1013 G3

لپ تاپ اچ پی HP Elite x2 1013 G3 از یک قلم اچ پی اکتیو بهره می برد که توسط کابل USB نوع شارژ Typec می شود.

تکنولوژی به کار رفته در لپ تاب اچ پی به کاربران این امکان را می دهد که با لمس کردن یک دکمه زاویه دید نمایشگر را محدود کنند و مانع از تماشای ان توسط افرادی که در اطراف شخص ایستاده اند شود.

این محصول از شرکت اچ پی تقریبا 816 گرم وزن و 7.6 میلی متر ضخامت دارد که اگر آن را به صفحه کلید متصل کنید وزن آن به 1.18 کیلوگرم خواهد رسید.

شاید این مطلب جذاب باشد
بتای دوم iOS 16.1 با قابلیت‌های جدید برای توسعه‌دهندگان عرضه شد

صفحه نمایش و بلند گو های لپ تاپ HP Elite x2 1013 G3

این تبلت جدا شدنی که مجهز به یک نمایشگر 13 اینچی است به لطف کوچک شدن 39 درصدی حاشیه اطراف نمایشگر، این لپ تاپ را بسیار جذاب و دیدنی کرده است.

این مدل 13 اینچی علاوه بر اینکه کوچکترین لپ تاپ تجاری محسوب می شود قوی ترین لپ تاپ هم نامگذاری شده است.

کیبورد و تاچ پد لپ تاپ HP Elite x2 1013 G3

کیبورد و تاچ پد لپ تاپ HP Elite x2 1013 G3 به گونه ای خاص می باشد زیرا مجهز به نور پس زمینه بوده و دارای قابلیت HP’s collaboration key برای کنترل کردن تماس های وب می باشد.

سخت افزار و باتری لپ تاپ اچ پی Elite x2 1013 G3

لپ تاپ HP Elite X2 1013 G3 با داشتن پردازشگر قوی Intel Core i5-8350U لذت سرعت بالا را به کاربر منتقل می کند.

ویژگی های امنیتی پیشرفته به کاربر اجازه می دهد با اطمینان از حمله ی هکرهای بصری و نظارت و بازگرداندن به طور خودکار از حافظه BIOS استفاده کنند.

در مورد مشخصه های سخت افزاری دیگر باید به حافظه رم 8 گیگابایتی در کنار حافظه داخلی 256 گیگابایتی اس اس دی اشاره کرد که آن را به یک لپ تاپ پرتوان مالتی مدیا تبدیل کرده است.

این تبلت دارای دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی است که تصاویر با کیفیتی را ثبت خواهد کرد.

بنا به ادعای شرکت اچ پی این لپ تاپ 13.3 اینچی یکی از کوچکترین محصولات قابل جا به جا شدن این مجموعه می باشد.

علاوه بر تمام ویژگی های گفته شده لپ تاپ جدید اچ پی به اسپیکرهای اولافسن مجهز می باشد.

بررسی لپ تاپ Lenovo ThinkPad X1 Yoga

لپ تاپ X1 Yoga جزء سری های میان رده صنعتی شرکت لنوو قرار دارد و در حال حاضر یکی از جدید ترین لپ تاپ سری Thinkpad این شرکت محسوب می شود که در سال 2017 رونمایی گردید. این لپ تاپ با سخت افزار مناسب و استحکام بدنه بالا مناسب امور صنعتی و اداری می باشد. ضخامت این دستگاه کمتر از 16mm و وزن دستگاه 1.47Kg می باشد که اعدادی مناسب برای یک لپ تاپ 14 اینچی صنعتی محسوب می شوند و نشان از این دارد که شرکت لنوو برای طراحی ThinkPad های خود بازنگری اساسی را در دستور کار خود قرار داده و ضخامت و وزن این مدل را نسبت به سال های گذشته کاهش محسوسی داده است.

طراحی ظاهری :

لپ تاپ Lenovo X1 Yoga ضخامت و وزن دستگاه را تا حدود مناسبی کاهش داده است یعنی علاوه بر استحکام مناسب، دستگاه برای حمل و نقل روزمره نیز مناسب تر از گذشته است. به طور کلی سری ThinkPad لنوو برای آن دسته از مشتریان طراحی گردیده که لپ تاپ هایی با قابلیت های صنعتی همچون مقاومت در برابر ضربه، رطوبت، تغییرات دمایی و … را در سبد خرید خود قرار داده اند. این لپ تاپ هم سخت افزار قابل قبول و هم جنس بدنه بسیار باکیفیت و در عین حال ظاهر مهندسی را در خود جای داده است. طراحی ساده، یکنواخت و در یک کلام کلاسیک این سری همراه با استفاده از فیبر کربن، پلاستیک، الومینیوم با کیفیت (در قسمت لولا) در ساخت این لپ تاپ ها، باعث گردیده تا در دسته بندی لپ تاپ های صنعتی، همواره رقیبی جدی برای دیگر شرکت های تولید کننده لپ تاپ به شمار روند و با توجه به قیمت مناسب، مورد استقبال مصرف کنندگان قرار بگیرند.

چیدمان صفحه کلید و تاچ پد کاملا ساده و قدیمی می باشد و نسبت به نسل قبلی هیچ تفاوتی ندارد. فضا برای کار با صفحه کلید و تاچ پد و همچنین محل قرار گیری دست ها بسیار مناسب در نظر گرفته شده است و برای کسانی که روزانه تایپ بالایی دارند گزینه بسیار ایده آلی می باشد. به علت کمتر شدن ضخامت دستگاه به میزان 20 درصد نسبت به نسل قبلی، حذف درایو نوری و یکپارچه تر شدن بدنه، ظاهر این دستگاه نسبت به نسل های قبلی در نمای داخلی کاملا بهبود یافته است.

صفحه کلید دستگاه از نوع مکانیکی می باشد که آن را به گزینه ای ایده آل برای برنامه نویسی و تایپ های طولانی و همینطور حسابداری تبدیل می کند. طراحی کیبرد از نوع جزیره ای و فضای بین دکمه ها برای کارهای روزمره و تایپ مناسب است.اندازه دکمه ها استاندارد بوده و جنس آنها نیز مناسب می باشد. فرم هلالی شکل دکمه ها نیز قرارگیری انگشتان بر روی آنها را تسهیل کرده و به همین جهت می توان گفت صفحه کلید این دستگاه از بهترین نمونه های موجود در بازار است. قرار گرفتن یک رزین در زیر کیبرد نیز باعث شده تا رطوبت و گرد و خاک به داخل دستگاه نفوذ نکرده و از این جهت برای کار در محیط های باز و کارگاهی نگرانی بابت کار با لپ تاپ خود نداشته باشید.همانطور که اشاره شد فضای زیر صفحه کلید نیز برای جایگیری دست بسیار مناسب بوده و فشاری به مچ ها وارد نمی گردد.

تاچ پد دستگاه از فن آوری چند لمسی بهره برده و دقت لمس بالایی دارد. نکته مثبت طراحی تاچ پد مربوط به جنس آن است که به علت زبر بودن احساس لیز خوردن انگشت را بر روی آن نخواهید داشت. اندازه تاچ پد بزرگ و مناسب به نظر می رسد و جنس تاچ پد به گونه ایست که جای انگشتان بر روی آن باقی می ماند. قرار گیری دکمه های فیزیکی Right Click، Left Click و Scrol در بالای تاچ پد برای زمانی که با Joy Stick دستگاه (که در وسط صفحه کلید قرار دارد) ظاهری جذاب به تاچ پد لپتاپ بخشیده است. این Joy Stick برای کار با ماشین آلات صنعتی و کنترل ربات ها در نظر گرفته شده است.

شاید این مطلب جذاب باشد
۷ نکته‌ی کلیدی که قبل از خرید مودم ADSL باید بدانید

2 اسپیکر که در زیر دستگاه قرار گرفته اند وظیفه تامین صدای لپ تاپ را بر عهده دارند و صدای بسیار مطلوبی را ارائه می کنند. فن آوری بکار رفته در بلندگو ها از نوع استریو و دالبی می باشد و مجهز بودن آنها به نویزگیر، صدای واضحی را به کاربر ارائه می کند. بلندی صدای بلندگو ها نیز مناسب بوده و به طور کلی صدای دستگاه مناسب کاربر عمومی و صنعتی می باشد.

از نظر پورت نیز در سمت چپ یک پورت HDMI، ورودی 3.5mm صدا، یک پورت USB 3.1 و یک پورت USB Type C قرار دارد. در سمت راست نیز یک پورت USB 3.1 قرار دارد (ورودی شارژر دستگاه همان ورودی Type C دستگاه می باشد که در سمت چپ قرار دارد). همچنین دستگاه فاقد درایو نوری می باشد.

صفحه نمایش:

صفحه نمایش 14″ دستگاه از نوع IPS و رزولوشن 1920×1080 می باشد و با نرخ تصویر 60Hz تصویر تقریبا واضحی را به کاربر ارائه می دهد. دقت رنگ ها نیز  بالا است و از این نظر برای کارهای گرافیکی و طراحی مناسب به نظر می رسد. نکته مثبت در مورد این صفحه نمایش لمسی بودن آن است. میزان نور صفحه نمایش نیز بالاست و تصویر کمی کدر به نظر میرسد. به طور کلی کیفیت صفحه نمایش از مدل های IdeaPad پایین تر بوده اما نسبت به نسل های قبلی اندکی بهبود یافته است.

صفحه نمایش از طریق دو لولا از جنس آلومینیوم به بدنه متصل شده و عملکرد آن کاملا مطلوب است، این لولاها تا زاویه 180 درجه باز می شوند و استحکام بسیار مناسبی در مقابل ضربه و سقوط از ارتفاع دارند. خروجی فن این دستگاه نیز در سمت چپ لپ تاپ قرار دارد بنابراین در کارهای سنگین قسمت چپ صفحه کلید از نقاط دیگر گرم تر می باشد.

به طور کلی لپ تاپ ThinkPad X1 از نظر طراحی ظاهری امتیاز چندان بالایی را به خود اختصاص نمی دهد که این موضوع به دلیل صنعتی بودن لپ تاپ می باشد.

مشخصات فنی:

در بخش فنی لپ تاپ X1 Yoga لنوو با بهره گیری از یک پردازنده کم مصرف و در عین حال با قدرت بالا، حافظه رم 8GB و کارت گرافیک نیمه حرفه ای انتخاب مناسبی برای برنامه نویسان، مهندسان شبکه، کاربران امور تحلیلی سبک، اداری و فروشگاهی می باشد.

پردازنده (CPU) :

شرکت لنوو برای پردازنده مرکزی این لپ تاپ یکی از کم مصرف ترین پردازنده های موجود شرکت Intel یعنی Core i5 8365U را انتخاب کرده است.این پردازنده که مجهز به 4 هسته حقیقی و 4 هسته مجازی و فرکانس پردازنده پایه 1.6GHz  بوده، برای کلیه امور روزمره، پردازش های نسبتا سنگین،برنامه نویسی و امور گرافیکی نیمه سنگین مناسب می باشد.این پردازنده که از نسل هشتم یا همان Whiskey Lake شرکت اینتل است با حافظه کش 6MB و اورکلاک 4.10GHz از قوی ترین گزینه ها برای لپ تاپ های سبک به شمار می رود. بنچمارک این پردازنده در حالت کلی عدد بسیار بالای 6242 می باشد ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که پردازنده های نسل هشتم سری U شرکت اینتل به دلیل تغییرات گسترده در معماری آنها نسبت به نسل های گذشته قدرت های به مراتب قوی تری دارند (با ثابت ماندن مصرف انرژی) و با افزایش دو برابری تعداد هسته ها و حافظه Cache دستگاه، گزینه های ایده آلی برای کارهای نیمه سنگین محسوب می شوند

مموری (RAM) :

حافظه رم دستگاه 8GB LPDDR3 2133MHz می باشد (مادربورد دستگاه لنوو X1 Yoga دارای یک اسلات رم (Onboard) است که با ظرفیت 8GB می باشد. بنابراین حافظه رم دستگاه قابل ارتقاء نمی باشد). این مقدار حافظه برای کارهای پردازشی، محاسباتی، تحلیلی و گرافیکی مناسب می باشد.

حافظه (Storage) :

دستگاه E14 لنوو دارای حافظه پرسرعت SSD با ظرفیت 256GB می باشد که قابلیت ارتقاء نیز دارد.

کارت گرافیک (GPU) :

کارت گرافیک بکار رفته در لپ تاپ X1 Yoga همان کارت گرافیک مجتمع با پردازنده (On Board) بوده که در کارهای روزمره و غیر گرافیکی در مدار قرار دارد و با بهره گیری از رم دستگاه (تا سقف 4GB) امور عادی گرافیکی را انجام می دهد. این کارت گرافیک مدل Intel UHD می باشد.

باطری لپ تاپ X1 Yoga:

باطری به کار رفته در لپ تاپ X1 Yoga ، از نوع لیتیومی 4 سلولی و ظرفیت 51WHr می باشد که برای یک لپ تاپ صنعتی میان رده کاملا مناسب است و برای کارهای روزمره 2 الی 4 ساعت شارژدهی دستگاه را تامین میکند. باطری دستگاه قابلیت جدا شدن بدون باز کردن قاب دستگاه را دارا نمی باشد که این نیز یکی دیگر از نکات مثبت این لپ تاپ است.

جمع بندی لپ تاپ X1 Yoga:

به طور کلی لپ تاپ ThinkPad X1 Yoga  شرکت لنوو را می توان یکی از مناسب ترین لپ تاپ های صنعتی میان رده با سخت افزار مناسب و استحکام بالای حال حاضر بازار دانست که با در نظر گرفتن قیمت، پاسخگوی اکثر نیازهای طیف وسیعی از کاربران خانگی، امور اداری، برنامه نویسان مبتدی و … می باشد. همچنین ارزش خرید این محصول با توجه به قیمت آن کاملا اقتصادی است (خصوصا در مقایسه با لپ تاپ های صنعتی برندهای Hp و Dell)، با توجه به برند سازنده، سخت افزار متوسط، وزن مناسب (با توجه به سخت افزار و اندازه صفحه نمایش)، ویژگی های صنعتی و در نظر گرفتن قیمت سایر رقبا ارزش خرید این محصول بسیار بالا می باشد.

 لپ تاپ استوک Hp Elite x2 1012 g2

لپ تاپ استوک Hp Elite x2 1012 g2، از نظر ظاهری بسیار پیشرو تر از رقبا عمل کرده است. این لپ تاپ، یک طراحی مینیمال و شیک بهره می برد که هر کسی را جذب خود می کند. این لپ تاپ، وزنی بسیار کم، وزن دستگاه در حالت تبلت تنها 802 گرم و در صورت اتصال کیبورد به 1150 گرم رسیده که بسیار عالی است. لپتاپ 1012 جی 2 به صورت یکپارچه از آلومینیوم با کیفیت ساخته شده صفحه نمایش لمسی کاربردی و قابلیت های فراوانی برای استفاده در حالت تبلت شو دارد.
جدا شدن صفحه نمایش از بخش کیبورد، تنها مزیت بزرگ Hp Elite x2 1012 g2 محسوب نمی شود. پشتیبانی از قلم در کنار صفحه نمایش لمسی و کیبورد، می تواند کار را برای برخی امور بسیار ساده کند. از طرفی، پایه تعبیه شده برای نمایشگر، قرار گیری مانیتور در موقعیت دلخواه را بسیار ساده تر می کند.

شاید این مطلب جذاب باشد
گلکسی M04 و A04e یک قدم به رونمایی نزدیک‌تر شدند
Elite x2 1012 g2

لپ تاپ تبلت شو استوک Hp Elite x2 1012 g2

یک لپ تاپ باریک و سبک، می تواند هر کسی را با هر سلیقه ای به خود جذب کند. کمپانی HP این مسئله را به خوبی درک کرده و لپ تاپ استوک Hp Elite x2 1012 g2 را بر همین اساس طراحی کرده است. اولین چیزی که بعد از باریکی جلب توجه میکند، سبک طراحی پشت دستگاه و نمای کلی آن است.
پشت لپ تاپ Hp Elite x2 1012 g2 به رنگ نقره ای است که در قسمت بالا، یک نوار مشکی وجود دارد. در بخش میانی نوار مشکی، دوربین و فلش نور قرار گرفته که نمای زیبایی به پشت دستگاه می بخشد. در قسمت پایین، پایه نگه دارنده جای گرفته که تا حدودی از سادگی نمای پشت می کاهد. البته این قسمت بر خلاف رقبا، همچنان زیبایی خود را حفظ کرده است.

نمای پشت لپ تاپ Hp Elite x2 1012 g2

تبلت های ویندوزی برای آن دسته از افرادی که به طور مکرر در حال جا به جا شدن هستند و نیاز به یک لپ تاپ سبک و قابل حمل دارند، بسیار کاربردی است. لپ تاپ Hp Elite x2 1012 g2 نیز یکی از لپ تاپ های تبلت شو از برند محبوب اچ پی است. این لپ تاپ علاوه بر داشتن وزن سبک، ابعاد مناسبی برای حمل کردن دارد.

اچ پی 1012 G2

بررسی فنی لپ تاپ تبلت شو Hp Elite x2 1012 g2

لپ تاپ Hp Elite x2 1012 g2 دارای وزنی معادل 1.1 کیلوگرم است و از این حیث بسیار جزو لپ تاپ های سبک وزن محسوب می شود. قابلیت جدا کردن مانیتور از کیبورد وجود دارد و می توان همچون تبلت از آن استفاده کرد.

پردازنده مرکزی Hp Elite x2 1012 g2

لپ تاپ Hp Elite x2 1012 g2 دارای یک CPU از برند اینتل است که مدل آن CORE i5 می باشد. این پردازنده CORE i5 از سری پردازنده های نسل هفتم اینتل به شمار می رود و نسبتا به روز است. پردازنده های CORE i5 به طور کلی برای انجام کار های نیمه تخصصی طراحی شده اند و توان پردازشی خوبی دارند.
پردازنده تعبیه شده در سیستم سخت افزاری لپ تاپ Hp Elite x2 1012 g2 از سری U است. این سری از پردازشگر ها از لحاظ میزان مصرف شارژ کاملا بهینه هستند و انرژی زیادی مصرف نمی کنند. به همین دلیل باتری می تواند تا چندین ساعت شارژدهی داشته باشد.

ظرفیت رم

رم از جمله قطعاتی است که در سرعت سیستم تاثیر به سزایی دارد و بالا بودن ظرفیت آن می تواند مشکلات متعددی از جمله کندی سیستم را کاهش دهد. ظرفیت رم موجود در Hp Elite x2 1012 g2 حدود 8 گیگ است. این مقدار ظرفیت رم برای یک لپ تاپ میان رده بسیار خوب است و می تواند پاسخگوی اکثر نیاز های کاربران باشد.

ظرفیت حافظه داخلی Hp Elite x2 1012 g2

ظرفیت حافظه داخلی برای اکثر کاربران اهمیت بالایی دارد. معمولا افرادی که از لپ تاپ صرفا برای انجام کار و شغل خود استفاده می کنند، نیاز زیادی به فضای ذخیره سازی ندارند. زیرا فایل ها و اطلاعات شخصی خود را در آن نگهداری نمی کنند.
ظرفیت حافظه داخلی لپ تاپ Hp Elite x2 1012 g2 حدود 256 گیگ است. نوع هارد داخلی آن SSD است که سرعت بالایی دارد و موجب روان تر شدن عملکرد سیستم می شود.

صفحه نمایش لمسی Hp Elite x2 1012 g2

یکی از نقطه قوت های لپ تاپ Hp Elite x2 1012 g2، صفحه نمایشگر 12.5 اینچی آن می باشد. صفحه نمایش این لپ تاپ به صورت لمسی کار می کند. کیفیت نمایش تصاویر بسیار خوب است و با رزولوشن 1080*2040 تصاویر را نمایش می دهد. نوع نمایشگر LED بوده و دوام بالایی دارد.

گرافیک لپ تاپ
لپ تاپ Hp Elite x2 1012 g2 دارای کارت گرافیک مجزا نیست و گرافیک آن به صورت آنبرد بر روی پردازنده اصلی است. نوع گرافیک آن intel HD بوده و صرفا قادر به اجرای کار های گرافیکی سبک است.

قابلیت ها و امکانات جانبی لپ تاپ
لپتاپ 1012 جی 2 دارای یک پورت USB Type-C 3.1 با قابلیت پشتیبانی از Thunderbolt3، یک پورت USB Type-A 3، درگاه کارت حافظه و جک 3.5 هدفون است. این دستگاه علاوه بر ماژول‌های Wifi و Bluetooth دارای سنسورهای شتاب سنج، ژیروسکوپ و مجاورت نیز می‌باشد. کمپانی Hp روی این دستگاه یک ماژول GNSS نیز قرارداده تا استفاده از GPS بدون اتصال به اینترنت نیز برای کاربر فراهم شود.

جمع بندی

این لپ تاپ موجود در آوین سرور دارای گرید A+ بهترین انتخاب برای افرادیست که قصد دارند در زمینه های دانشجویی، دانش آموزی، حسابداری، ویزیتوری، ترید، وب گردی و کار های روزمره فعالیت می کنند. کیفیت فنی و سخت افزاری این لپ تاپ بسیار خوب است و وضعیت مناسبی دارد. نمایشگر 12 اینچی آن لمسی بوده و قابلیت تبدیل شدن به تبلت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا